Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
janne_s_s Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.10.2014 12:36 Viestin aihe: |
|
|
Aika mielenkiintoiset kommentit/ohjeet kylmään ilmanalaan tuossa youtube videossa. Ainakin minä olen holvannut öljyä pulttilukkoon aika huoletta. Ajatuksen ollut että ei pääse kosteus tekemään tuhojaan.
janne |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Crom Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 31.10.2014 18:18 Viestin aihe: |
|
|
Kipinä kirjoitti: | Onkos ketään Ballistolin käyttäjää? Mitä olette tykänneet aineesta? Olen tässä ajatellut kokeilla öljyä liipaskoneistossa kunhan vaan saan ainetta käsiini. Ei tartteis olla puitten kanssa tarkkana kun käsittääkseni sopii mys puun ja nahanhoitoon. |
Käytän puhdistukseen, voiteluun ja suojaamiseen. Sopii kaikille osille. Hyvää ainetta kun ei ole myrkkyjä ja mun mielestä haiseekin hyvälle... Siit on tosin monta mielipidettä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kipinä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 31.10.2014 20:55 Viestin aihe: |
|
|
Crom kirjoitti: | Kipinä kirjoitti: | Onkos ketään Ballistolin käyttäjää? Mitä olette tykänneet aineesta? Olen tässä ajatellut kokeilla öljyä liipaskoneistossa kunhan vaan saan ainetta käsiini. Ei tartteis olla puitten kanssa tarkkana kun käsittääkseni sopii mys puun ja nahanhoitoon. |
Käytän puhdistukseen, voiteluun ja suojaamiseen. Sopii kaikille osille. Hyvää ainetta kun ei ole myrkkyjä ja mun mielestä haiseekin hyvälle... Siit on tosin monta mielipidettä. |
Tuo myrkyttömyys on myös se miksi kiinnostaa kokeilla öljyä, voisi sitä käyttää myös noissa terätyökaluissa. Frog lubea on ollut myös tarkoitus kokeilla mutta kaveri ei oikein kehunut... Ilmeisesti kylmässä jäykistyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
janne_s_s Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2014 15:48 Viestin aihe: |
|
|
Vaikka olisi kuinka myrkytöntä, en minä sitä puukon terään sivelisi. Tai siis teräänhän voi laittaa mitä tahansa öljyä jos ei sitä käytä riistan tai vaikka makkarapaketin aukaisuun.
Puukon terään kannattaa laittaa vaikka oliiviöljyä, ei härskiinny eikä maistu pahalle.
janne |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
AtteL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2014 17:27 Viestin aihe: |
|
|
Parafiiniöljy on myös sopivaa moneen tarkoitukseen. _________________
 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JNiemelä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2014 17:45 Viestin aihe: |
|
|
... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
timhoe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2014 17:57 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkäs muuten aseen metalliosien kiilllottaminen sitten, ja aineet siihen. Itellä aseena on Tikka 512s, ja siinä ei ruostetta missään ole, piiput on mintit, mutta lukkorungossa yms. on tummumaa metallissa. Aiemmin olen hyvin kevyelti hionut metalliosat todella hienolla teräsvillalla ja öljyllä - millon WD40:llä ja millon milläkin.
Kysymys onkin nyt se, että miten asia pitäisi tehdä? Aika kivasti on tummumat tuollakin systeemillä lähtenyt, mut mitä kannattaisi vetää tuon jälkeen metalliosien päälle? Autovahaa? Meneekö tässä aineiden käytössä nyt joku asia ihan päin honkia, vai voiko jatkaa hyvillä mielin jatkossakin? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kipinä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.11.2014 18:37 Viestin aihe: |
|
|
janne_s_s kirjoitti: | Vaikka olisi kuinka myrkytöntä, en minä sitä puukon terään sivelisi. Tai siis teräänhän voi laittaa mitä tahansa öljyä jos ei sitä käytä riistan tai vaikka makkarapaketin aukaisuun.
Puukon terään kannattaa laittaa vaikka oliiviöljyä, ei härskiinny eikä maistu pahalle.
janne |
käyttöpuukoissa käytän parafiiniöljyä. Lähinnä ajatuksena oli Ballistolin käyttö terän suojana tupen teko vaiheessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
poikamehto Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.02.2015 16:17 Viestin aihe: |
|
|
timhoe kirjoitti: | Mitenkäs muuten aseen metalliosien kiilllottaminen sitten, ja aineet siihen. Itellä aseena on Tikka 512s, ja siinä ei ruostetta missään ole, piiput on mintit, mutta lukkorungossa yms. on tummumaa metallissa. Aiemmin olen hyvin kevyelti hionut metalliosat todella hienolla teräsvillalla ja öljyllä - millon WD40:llä ja millon milläkin.
Kysymys onkin nyt se, että miten asia pitäisi tehdä? Aika kivasti on tummumat tuollakin systeemillä lähtenyt, mut mitä kannattaisi vetää tuon jälkeen metalliosien päälle? Autovahaa? Meneekö tässä aineiden käytössä nyt joku asia ihan päin honkia, vai voiko jatkaa hyvillä mielin jatkossakin? |
tuota vois koittaa tummumien poistoon itekki jos siitä ei haittaakaan ole..? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
t3tactical Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.02.2015 09:56 Viestin aihe: |
|
|
Putsaukseen ja suojaukseen ammunnan jälkeen halvinta mahdollista aseöljyä ja wd-40:stä.
Voiteluun synteettistä moottoriöljyä, 5w50. Myös puolimoottoreihin. On muuten öljyä vielä 100 laukauksenkin jälkeen.....tosin mustaa kun on kerännyt likaa....jonka lian saa raapia irti jos on ohutta aseöljyä tai teflonia.
Ja korroosio-suojaukseen ja niveliin valkovaseliinia tai 'anti-corrosion grease'( Castrollin valkoista tököttiä, alun perin perämoottoria varten ostettua). |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kipinä ll Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.04.2015 12:25 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa suihkuttelin kuivavoitelu ainetta ja mietin, että mitenköhän se toimis voiteluaineena puoliautomaateissa. Onko kukaan käyttänyt voiteluun tuota? Ei se ainakaan palojäämien kanssa mössöksi muutu. _________________ Entinen Kipinä |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
beech Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2016 14:21 Viestin aihe: |
|
|
Mitä halpaa rasvaa käytätte päällekkäispiippuisen haulikon saranatapin ja muun taittuvan alueen voiteluun?
Ostin motonetistä CRC Multi Greasea á 3,90 tuubi (sininen etiketti, valkonen tuubi). Meinasin kokeilla tätä. Eihän sisällä hiovia aineita? En äkkiseltään oikeen tuoteselostetta löytänyt. Vastaavan kokoinen tuubbi vetonivelrasvaa olis ollu pari euroa kalliimpaan..
Aiemmin ollut Tetra Gun greasea, mutta pirun kallista tuubin pieneen kokoon nähden.
Kaapista löytyy myös
-TM solution bolt greasea (pulttilukon sulkuolkiin käytän)
-Hoppes 9 gun grease, joka selosteensa mukaan onkin enemmän aseiden pitkäaikaissäilytykseen eikä niinkään käytönaikaiseen voiteluun
Ja nyt puhe siis rasvoista, ei suihkeista. Tiedän, että osa käyttää juoksevaa kamaa/suihketta haulikon taitteen voiteluun ja osa vetää kuivilteen... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jyrkkä D Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2016 14:28 Viestin aihe: |
|
|
beech kirjoitti: | Mitä halpaa rasvaa käytätte päällekkäispiippuisen haulikon saranatapin ja muun taittuvan alueen voiteluun?
Ostin motonetistä CRC Multi Greasea á 3,90 tuubi (sininen etiketti, valkonen tuubi). Meinasin kokeilla tätä. Eihän sisällä hiovia aineita? En äkkiseltään oikeen tuoteselostetta löytänyt. Vastaavan kokoinen tuubbi vetonivelrasvaa olis ollu pari euroa kalliimpaan..
Aiemmin ollut Tetra Gun greasea, mutta pirun kallista tuubin pieneen kokoon nähden.
Kaapista löytyy myös
-TM solution bolt greasea (pulttilukon sulkuolkiin käytän)
-Hoppes 9 gun grease, joka selosteensa mukaan onkin enemmän aseiden pitkäaikaissäilytykseen eikä niinkään käytönaikaiseen voiteluun
Ja nyt puhe siis rasvoista, ei suihkeista. Tiedän, että osa käyttää juoksevaa kamaa/suihketta haulikon taitteen voiteluun ja osa vetää kuivilteen... |
Ihan samaa CRCtä olen käyttänyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
beech Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.07.2016 19:23 Viestin aihe: |
|
|
Okei! Eiköhän tuo asiansa aja; pitää ottaa vakavaan testiin heti kun pääsen radalle! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 15.07.2016 19:40 Viestin aihe: |
|
|
On olemassa pulttirasvaa. |
|