Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 28.10.2014 17:11 Viestin aihe: |
|
|
Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jyrkkä D Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2008 Viestejä: 6439
|
Lähetetty: 28.10.2014 17:40 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi. |
Ja justiin sen mittainen, että vastaa ylä- ja alapäästä metalliin? Entä kuinka tiukka sisäreikä pulttiin nähden? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 28.10.2014 17:42 Viestin aihe: |
|
|
Jyrkkä D kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi. |
Ja justiin sen mittainen, että vastaa ylä- ja alapäästä metalliin? Entä kuinka tiukka sisäreikä pulttiin nähden? |
Eihän se ole oleellista ku vaan löytyy sopivaa tavaraa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jyrkkä D Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2008 Viestejä: 6439
|
Lähetetty: 28.10.2014 17:43 Viestin aihe: |
|
|
Jartsu kirjoitti: | Jyrkkä D kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi. |
Ja justiin sen mittainen, että vastaa ylä- ja alapäästä metalliin? Entä kuinka tiukka sisäreikä pulttiin nähden? |
Eihän se ole oleellista ku vaan löytyy sopivaa tavaraa. |
Pituus vai sisäreikä ei ole oleellinen? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 28.10.2014 18:00 Viestin aihe: |
|
|
Jyrkkä D kirjoitti: | Jartsu kirjoitti: | Jyrkkä D kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi. |
Ja justiin sen mittainen, että vastaa ylä- ja alapäästä metalliin? Entä kuinka tiukka sisäreikä pulttiin nähden? |
Eihän se ole oleellista ku vaan löytyy sopivaa tavaraa. |
Pituus vai sisäreikä ei ole oleellinen? |
Muille voi olla, muttei kyseiselle jarruputki miehelle.
Saahan sitä käyttää vaikka kuminauhaa.
Tuollasen sopivan putken sahaa jostain putkesta ja aina siihen rälläkällä saa juovia kylkeen jos ei sorvia ole. näin ite tehny pari kertaa, ei lähe mihkää jos vaan massa on oikeeta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 28.10.2014 19:30 Viestin aihe: |
|
|
Sisäreikä saa olla hiukan pulttia suurempi,sellainen että pultti mennee holkkiin vastaamatta seinämiin,pituus millin kaksi korkeampi kuin tukissa oleva kiinnityspultin reikä,lisäksi pitää tarkistaa että pulttien pituus riittää,yleensä ongelmaa ei ole,on niissä aina sen verran varaa,holkkiin kannattaa vetaista viilalla ulkopintaan uraa kiinnityksen varmistamiseksi,tuollainen vaijerin säätöputki on sikäli näppärämpää että siinä on jenka ulkopinnassa joka tartuu varmasti,pajamiesten jätekonteissa on tätä tavaraa ehtymättömät varastot,joka tarpeeseen löytyy passeli halkaisijaista.
Piippukourussa oleva talla,oli se sitten johdonpätkää tai epoksimassaa,määrää sen millaiseen asemaan lukkorunko asettuu mutta joka tapauksessa holkkien tulee vastata aktioon ja alapinnassa alarautaan.
Tämä on minun tapani,joku toinen tekee toisin. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 28.10.2014 19:30 Viestin aihe: |
|
|
Jartsu kirjoitti: | Jyrkkä D kirjoitti: | Jartsu kirjoitti: | Jyrkkä D kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi. |
Ja justiin sen mittainen, että vastaa ylä- ja alapäästä metalliin? Entä kuinka tiukka sisäreikä pulttiin nähden? |
Eihän se ole oleellista ku vaan löytyy sopivaa tavaraa. |
Pituus vai sisäreikä ei ole oleellinen? |
Muille voi olla, muttei kyseiselle jarruputki miehelle.
Saahan sitä käyttää vaikka kuminauhaa.
Tuollasen sopivan putken sahaa jostain putkesta ja aina siihen rälläkällä saa juovia kylkeen jos ei sorvia ole. näin ite tehny pari kertaa, ei lähe mihkää jos vaan massa on oikeeta. |
Mikäs vika teräksisessä vedetyssä jarruputkessa on? _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 28.10.2014 19:50 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Jartsu kirjoitti: | Jyrkkä D kirjoitti: | Jartsu kirjoitti: | Jyrkkä D kirjoitti: | heiluri kirjoitti: | Näin sorvin puuttuessa olen varannut hyllyyn sopivan kokoista jarruputkea,ja toinen hyvä värkki,oikeastaan parempikin,on henkilöautojen käsijarruvaijerin säätöholkki,siinä on mukavasti jengatkin ulkopinnalla tarttumisen varmistamiseksi. |
Ja justiin sen mittainen, että vastaa ylä- ja alapäästä metalliin? Entä kuinka tiukka sisäreikä pulttiin nähden? |
Eihän se ole oleellista ku vaan löytyy sopivaa tavaraa. |
Pituus vai sisäreikä ei ole oleellinen? |
Muille voi olla, muttei kyseiselle jarruputki miehelle.
Saahan sitä käyttää vaikka kuminauhaa.
Tuollasen sopivan putken sahaa jostain putkesta ja aina siihen rälläkällä saa juovia kylkeen jos ei sorvia ole. näin ite tehny pari kertaa, ei lähe mihkää jos vaan massa on oikeeta. |
Mikäs vika teräksisessä vedetyssä jarruputkessa on? |
Mistä mää tiiän onko siinä vikaa, sanoinhan et tekee vaik kuminauhasta jos tykkää.
Sitä paitsi pilari jossain lötkässä tukissa voi auttaa mut ei se kunnon tukissa isoja vaikuta.
Itellä 300WSM 700mm putkella ja yli 30mm paksu kanki ja ei mitää muuta ku peti ja 2 pulttii.(arvaa onko etupainoo)
Silti 67mm 10laakia 600m
Joten väitän ettei se mitää ihmeitä suo ku edellä mainittuun lötköön.
Todisteita ihan konkreettisia sit haluun jos joku on muuta mieltä.
Omaa tuotosta sitte eikä mitää jenkki höpinää sieltä liimattuna tänne. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 28.10.2014 20:28 Viestin aihe: |
|
|
Antaas kattoo,minulla on nyt työn alla remari jossa letku ämpärimuovinen tukki,aikoinaan petasin paksupiippuisen Sakon massiiviseen puutukkiin ilman pilareita,hyvin pelitti,ansun ohutpiippuisen kevyttukkisen piekkarin olen pedannut ensin ilman pilareita ja osumien vaeltaessa pilareilla,dramaattinen muutos,yhtäreikää sataseen.
53R pedattuna patruunapesä kohdalta tukien ATI muoveihin onnistui hyvin pelkällä epoksilla,ehkä sattuma.
Muuten on tullut petailtua pilareilla ja ilman kohtuullisesti onnistuen,nyt on lötköin tukki ikinä,katsotaan mitä tulee. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Jartsu Banned
Liittynyt: 08 Maa 2004 Viestejä: 30047 Paikkakunta: keski pohjanmaa
|
Lähetetty: 29.10.2014 10:24 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Antaas kattoo,minulla on nyt työn alla remari jossa letku ämpärimuovinen tukki,aikoinaan petasin paksupiippuisen Sakon massiiviseen puutukkiin ilman pilareita,hyvin pelitti,ansun ohutpiippuisen kevyttukkisen piekkarin olen pedannut ensin ilman pilareita ja osumien vaeltaessa pilareilla,dramaattinen muutos,yhtäreikää sataseen.
53R pedattuna patruunapesä kohdalta tukien ATI muoveihin onnistui hyvin pelkällä epoksilla,ehkä sattuma.
Muuten on tullut petailtua pilareilla ja ilman kohtuullisesti onnistuen,nyt on lötköin tukki ikinä,katsotaan mitä tulee. |
Lötkö tukki vaatii pilarin, jollei petaa ja liimaa.
Se lötkö löysää pulttia, näin tuli huomattua ja pilari korjas tuon asian. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Körmy Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1867 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 21.11.2014 22:39 Viestin aihe: |
|
|
Devconin irroitustesti. Tuollaisen lyöntituurnan päähän tuli siveltyä wurthin hhs 2000 ainetta ja päälle devconia. Ilman väkivaltaa ei lähtenyt irti. Suosituksia mikä pelittää? Jutuissa ilmennyt joku kiwi shoe polish mutta mitä se sisältää jos vaikka joku toinen kenkärasva vastaisi sitä?
Massan heikkous myös ihmetytti. Kuivumisaika 22h ja massa meni tuolla tavalla säpäleiksi kun aikalailla kevyesti kolautin parista eri suuntaa noilla kärkipihdeillä. Tuntui että mitään sitkeyttä ei olut vaan massa poksahti muruiksi kuin jää tai lasi. Ei jotenkin vakuuttanut tuo lujuus. Mahtaako tässä joku olla vialla? Seoksen määrän yritin sihtailla keittiövaa'alla. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TolkullinenMuheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Mar 2009 Viestejä: 969 Paikkakunta: P-pohjanmaan
|
Lähetetty: 21.11.2014 23:02 Viestin aihe: |
|
|
TolkullinenMuheltaja kirjoitti: | Devconin Plastic Steel putty A:ta ja irrotusaineeksi PTFE-sprayta. Jos noilla aineilla ei onnistu niin sama unohtaa koko homma. |
Itse itseäni lainaten. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ryppyotsa Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Elo 2014 Viestejä: 153
|
Lähetetty: 22.11.2014 08:43 Viestin aihe: |
|
|
Birchwood Wax tuntuu toimivan, samoin carnauba vahat.
Vahojen käytössä on joidenkin massojen kanssa se ongelma että massa kovetessaan kutistuu ja sovituksista tulee riukkoja, tämän seurauksena petaus voi haljeta rekyylin voimasta.
Siksi joidenkin massojen kanssa, varsinkin rekyloivissa aseissa kannattaisi käyttää alkoholilateksia tai vastaavaa irroitusainetta. Silloin saadaan petausvaiheessa massan/rautojen väliin satkun-parin välys ja epoksin kuivuttua välys ei jää liian tiukaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JJR Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2006 Viestejä: 291
|
Lähetetty: 22.11.2014 10:11 Viestin aihe: |
|
|
Devcon ei kutistu (havaittavissa määrin), tarkat speksit löytyy kyllä netistä. Mikä hyvänsä vaha sinänsä käy, idea on vain rikkoa "puhdista liimattavat pinnat" sääntöä hallitusti joten ei irroitusaineen koostumus sinänsä ole kriittistä, kunhan joku kalvo muodostuu joka estää petausmassan lukittumisen suoraan metalliin.
Devconin sekoitussuhde on 9:1 painossa mitattuna jos en väärin muista, 2g tarkkuuteen pystyvän digivaa‘an pitäisi riittää ihan hyvin jos ei nyt ihan muutaman gramman annosta ole sekoittamassa. Itse olen aseiden petausten kanssa pyörinyt 100-150g luokassa, aina kuitenkin selvästi liikaa mieluummin kuin yhtään liian vähän. Lopputulos on ollut muovimaista, selvästi kuitenkin skaalan kovemmasta päästä. Mutta ei mitään lohkeiluja tai säröjä ole tullut kun petausmassaa on jälkitöinä jyrsitty tai viilattu. Jyrsittäessä tekee ihan nättiä lastua.
Pilareista oma mielipide. Yleisesti nyrkkisääntönä olen pitänyt että kun kerran petaa niin pienellä vaivalla tekee pilarit siihen päälle. Ottaahan ihmiset kaskonkin vaikka pelkällä liikennevakuutuksella voisi ajella. Momenttiin kiristetty 8.8 M6 ruuvi kuitenkin vetää semmoisella 500kg+ jousivoimalla. Siitä voi itse pohtia laittaako pilarit vai ei ja jos tukkiaines kestää sen kompression 100lks niin kestääkö 1000lks, 10tlks, 100tlks...? Toimenpiteet sitten oman mielenrauhan ja aseyksilön mukaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ryppyotsa Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Elo 2014 Viestejä: 153
|
Lähetetty: 22.11.2014 10:54 Viestin aihe: |
|
|
Aikoinaan kun tuli petailtua niin Acraglas oli yleisin mitä käytin ja sen kanssa oli petusmassan paksuudesta riippuen ongelmia halkeamisen kanssa jos ei käyttänyt irroitusaineena alkoholilateksia.
Laminointiepoksi/piituhka sekä Marine-texin kanssa käytin vahaa ilman halkeiluja. Vaha on muutenkin miellyttäväpi ja helpompi käyttää kuin alkoholilateksi.
Devconia en ole käyttänyt joten pitää seuraava kivääri pedata sillä, paljon kuullut kehuja siitä.
Pilareiden kanssa olen samoilla linjoilla, ne saa laitettua samalla vaivalla kun tekee petauksen ja raudat asemoituu/kiristyy aina samalla tavalla eikä mahdollinen puutukin eläminen ole riesana. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|