Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 18.08.2014 21:35 Viestin aihe: |
|
|
Hollio:
Mitsun edustus on nykyään Delta-autolla
Tietääkseni Delta-Autolla on merkkihuoltamo-oikeus.
Täkäläisen Deltan myyntirivissä ei Mitsuja näy.
Firmassa, joka myy Mersuja, Hondia, Citroeneja ja BMW:tä, on hallissa myös uusia Mitsubishejä. Aamupäivällä katselin yhtä Pajeroa, hintaa hiukan yli 70 k€, mutta eipä sattunut ns "pientä päälle".. _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4379
|
Lähetetty: 18.08.2014 21:35 Viestin aihe: |
|
|
Lonely Rider kirjoitti: | Koeajoin kerran yhden myynnissä olleen defender pickupin kun sattui olemaan sopivasti hollilla. Se on just sellanen peli jonka haluaisin, mutta pelottaa sen maine huonolaatuisena autona. "Palstoja" seuratessa huomaa että defenderin omistajan vakiotoimenpiteitä on mm. ikkunoiden tiivistäminen ettei sadevesi tule sisään. Yhtä ja toista vikaa tekniikassa, ja myynti-ilmoja kun seuraa niin liian usein on vaihdettu moottori ym. Ja auton hinta putoaa järkyttävää vauhtia. Mutta olis se hieno auto |
Meillä hirviporukassa parit kapituliantit ja ovat haukkuneet maanrakoon noi lantikat moneen kertaan, ajo-ominaisuudet, lämmityslaite nyt niinkuin päällimmäisinä. Toki nuo tyypilliset Englantilaisten pikkuviat tulee kylkiäisenä. Varaosien hinta ja saatavuus kannattaa myös selvitellä.
Lantikka on kaverillakin, ei tosin defe mutta murheita enemmän kuin yhden auton tarpeeksi, 3l mylly porsi 300 000km paikkeilla jne. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 19.08.2014 08:39 Viestin aihe: |
|
|
Oskari kirjoitti: | Varaosien hinta ja saatavuus kannattaa myös selvitellä.
|
Sehän noissa englantilaisissa on ihmeellistä, että varasosat ovat yllättävän sopivissa hinnoissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hanzzi Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Mar 2005 Viestejä: 803 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 19.08.2014 08:56 Viestin aihe: |
|
|
hollio kirjoitti: | Hanzzi kirjoitti: | Täällä samanmoisia suunnitelmia edessä ja valinta on päätynyt Mitsuun uudemmalla kopalla (-06 -->). Syystä että hiluksilla jarrullisen vetokyky loppuu 2250 kiloon mikä ei riitä. Fordia käytiin kans koeajamassa ja se oli soratiellä aikamoinen kolistaja verrattuna l200:een. Isuzun sähköllä kytkettävä neliveto ei herätä 'kuulemma' luottamusta niin ei jääny muita ku mitsu jälelle. Onko joku saanu uudemmista laatikon porsimaan? Pitäs olla kovempaa laatua ku aikoinaan. |
Parisen vuotta ollut vm. 2007 L200 ja kaikestaan olen tyytyväinen ollut. Pientä murhetta on ollut tässä parin vuoden aikana, mm. polttoainepumpun paineensäätöventtiili meni vaihtoon, srs:n merkkivalon syttymissyy lähtee selvitykseen ensi viikolla, nelosvaihteen kanssa on jonkin sortin tahmeutta, joko vivustovika tai syncroissa kulumaa. Tuonkin laittaa sitten kuntoon jossain vaiheessa.
Sinänsä myönnettävä on, että Hiluxi voisi olla helpompi ylläpidettävä jne, mutta toisaalta jos haluat autoosi edes ilmastoinnin, joudut laittaan hintaa jo liki 10 k€ lisää mitä Mitsuun. Maantieajon osalta pisteet menee kyllä vahvasti Mitsulle saman ikäisissä laitteissa. Niin ja se kannattaa tiedostaa jo valmiiksi, että Mitsun edustus on nykyään Delta-autolla, eli jos "marmorilla" joudut asioimaan, niin mikään ei mene niin kuin elokuvissa... |
Kyllä se hiluxi ois ollu ykkösvalinta, mutta kuten sanoin jarrullisen vetomassa ei riitä. Jos huoletonta autoa hakisin niin ostasin hiluxin sillä lussuimmalla koneella ja aukottomalla konepellillä niin ei olis turbohuolia niin paljoa. Tuommosilla (2 kpl) ajeltiin edellisessä firmassa 7 vuotta ilman ongelmia.
Mitsulla on käsittääkseni huolto myös Aineella, tuo Vehohan ei paljoa sitä mainostellu. Toisaalta voi olla hyväki että siirty edustus Deltalle. Minkä hintanen tuo polttoainepumpun remppa oli jos saa kysyä? Tai siis perushuollon hinta? Ite kyllä aattelin moottoriöljyt ja perussuodattimet vaihella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4379
|
Lähetetty: 19.08.2014 15:04 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Oskari kirjoitti: | Varaosien hinta ja saatavuus kannattaa myös selvitellä.
|
Sehän noissa englantilaisissa on ihmeellistä, että varasosat ovat yllättävän sopivissa hinnoissa. |
Jep, Discoon takapyörän laakeri 300 eukko, pikkuisen rohkea, saanee Hiluxiin lähes koko kierroksen samaan hintaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 19.08.2014 15:14 Viestin aihe: |
|
|
No joo, jos olet tuollaisen hinnan maksanut. Ilmeisesti suomesta olet ostanut?
18 -70 £ näyttää oleva hintahaitari eri LR mallien välillä englannista tilatessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jussio Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 696
|
Lähetetty: 19.08.2014 16:19 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | No joo, jos olet tuollaisen hinnan maksanut. Ilmeisesti suomesta olet ostanut?
18 -70 £ näyttää oleva hintahaitari eri LR mallien välillä englannista tilatessa. |
Niinpä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16975 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 19.08.2014 16:28 Viestin aihe: |
|
|
47 saappaiden mahduttaminen sumuisten saarten vehkeeseen voi olla monena, autothan on tehty oikeanpuolen ajoa varten ja siksi ratti ja keskitunneli vinossa näissä vasemmalta veivattavissa...
Ja traktori lienee mukavempi nykyisin metsästysajoneuvona lyhyillä matkoilla, kulkee sen 50kmh ja muutenki hyödyllinen. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TH Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 1186 Paikkakunta: Suomi
|
Lähetetty: 19.08.2014 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on Hiluxin lisäksi myös vanha Land Rover (Series IIA '66). Lantikan osat ovat ihan ilmaisia kun enkuista tilaa eikä ne toisaalta ole kalliita Suomessakaan jos ei marmoritiskiltä osta.
Lantikassa toki on vuosien mittaan hieman jumppaamista arvon Mr Lucasin ansiosta ja muutenkin englantilaisen insinööri"taidon" takia. Onneksi sen tekniikka on yksinkertaista.
Mutta, luultavasti 48-vuotiaana (v. 2056) Hilux ei enää liiku mutta LR on vielä tänä päivänä, 48 -vuotiaana, täysin ajokuntoinen ja oletan sen olevan sitä myös vuonna 2056, kun se on 90 -vuotias. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 19.08.2014 21:26 Viestin aihe: |
|
|
Pitää muistaa, että paremmat lantikat, ja erityisesti ranget, ovat herrasmiesten autoja.
Niitä ei pidä missään nimessä antaa musikan ajettavaksi, hän kun ei ymmärrä niiden hienoutta. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 19.08.2014 21:59 Viestin aihe: |
|
|
On se tuo Diskovery 3:nen aika "herraskainen" menopeli, jo ylläpito vaatii herraskaisia tuloja... Omani heivasin nopsaan kun alkoi huoltomies juttelee mitä kivvaa on odotettavissa 150tkm:n jälkeen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 19.08.2014 22:37 Viestin aihe: |
|
|
Quad vadis kirjoitti: | On se tuo Diskovery 3:nen aika "herraskainen" menopeli, jo ylläpito vaatii herraskaisia tuloja... Omani heivasin nopsaan kun alkoi huoltomies juttelee mitä kivvaa on odotettavissa 150tkm:n jälkeen |
Joku on ylläpitänyt jo pidempään tällaista nettisivua
http://landroverhell.com/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TH Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 1186 Paikkakunta: Suomi
|
Lähetetty: 19.08.2014 23:09 Viestin aihe: |
|
|
Vaimon broidilla on Disco. Se on muutaman vuoden vanha eikä mitenkään hirveesti ajettu. En nyt muista mitä siitä laukesi viime syksynä mutta jotain mikä oli ihan pakko fiksata ja laskua tuli lopulta vajaa 5 tonnia. Vähän jotenkin tuntui kalliilta mun mielestä
Mutta, Disco ei oikein sovi keskustelun otsikkoon joten ei enempää siitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 19.08.2014 23:42 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Nissanin navarasta kokemusta nyt 6v. Kampiaksesin liukulaakerit kun vaihtaa niin huolettomia kilometriä tienpäällä., osat 170€.....Minulla alapallot, apusimpukka ja muutama polttimo menny renkaiden lisäksi noina 130tkm aikana.
-tehot ihan eriluokkaa kuin hiluxissa, sisämelu ja ajettavuus hyvällä tolalla. Keula vääntösauvoilla, nosto avaimella. Perässä tiukka kitkalukko, alla 32" renkaat ilman muutoksia. Vetoo koukulle 3000kg. |
Nissania ja mitsua on tullut pitkään katseltua sillä silmällä että niissä on ymmärretty tehdä mukavan avarat lokarit eteenkin. Tuo tieto nissanista 32" kumeilla ilman muita muutoksia vahvistaa havaintoa oikeaksi |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyräys Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Lok 2006 Viestejä: 3171 Paikkakunta: SS
|
Lähetetty: 20.08.2014 00:59 Viestin aihe: |
|
|
5 vuotta ajoin defenderillä.
Miinuksia ja plussia
- kytkin mikä oli rikki jo uutena, vaihdettiin tietenkin takuuseen
- mystinen akun tyhjentyminen vartissa selvisi hehkureleen viaksi
- lämmityslaite heikko mutta lisäkennolla ihan mukava ajella.
- ahtaat tilat kuskilla ainakin tällaisella 190cm poikasella, penkkiä siirrettiin niin mahtui hyvin ajamaan
- kankea kääntymään (110) 90:nen on aika paljon näppärämpi.
* ajomukavuus? ei minulla kyllä ollut ongelmia sillä pidempiä matkoja ajaa
+ etenemiskyky
+ sisätilat (110 safari van) välillä oli kyydissä 8 äijää ja pari koiraa
+halvat varaosat ja tuninkiosat kun englannista osti
Tuli se sitten vaihdettua Hiluxiin mikä on myös ihan mukava auto mutta siitä vaan puuttuu se jokin.
Ehkä joku päivä vielä hankin toiseksi autoksi defenderin.
Muutama kuva vanhasta murusta, tuli kyllä sitä vähän ikävä näitä katsellessa.
_________________ Save a tree - eat a beaver |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|