Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 18.08.2014 08:02 Viestin aihe: |
|
|
Defenderiä saa myös pick-upina. End of story. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4379
|
Lähetetty: 18.08.2014 08:19 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: |
Eikös sulla ole aikalai korotettu ja vinssi nokilla? |
Ei tuota ole nostettu kun 5cm että sopii 31x10,5x15 renkaat pyörimään edessä kunnolla, vinssi on keulilla hätävarana.
Noista vääntösauvoista ym korottamisesta sen verran että caster kulmat kannattaa käydä tarkastuttumassa, samoin auraus ettei tule ajossa / renkaiden kulumisessa ongelmia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 18.08.2014 12:02 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Defenderiä saa myös pick-upina. End of story. |
Defen pickupissa on myös näistä suurin kantavuus. Myös takana kierrejouset että kuulostaa sen takia mielenkiintoiselle nuo perustelut lehtijousien "pakollisuudesta". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 18.08.2014 12:33 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: | Kampiaksesin liukulaakerit kun vaihtaa niin huolettomia kilometriä tienpäällä., osat 170€.... |
Minkä hintainen homma on, jos pajalla vaihdattaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mettäinssi Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 26 Mar 2012 Viestejä: 88
|
Lähetetty: 18.08.2014 15:01 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | liki kirjoitti: | Defenderiä saa myös pick-upina. End of story. |
Defen pickupissa on myös näistä suurin kantavuus. Myös takana kierrejouset että kuulostaa sen takia mielenkiintoiselle nuo perustelut lehtijousien "pakollisuudesta". |
Defen ottaisin itsekkin ellen olisi nähnyt sitä defeä, jonka varusveijarit vetäs katolleen Sonkajärvellä 2010. Oli aika karua katsottavaa ja teräviä alumiinikulmia |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 18.08.2014 15:17 Viestin aihe: |
|
|
mettäinssi kirjoitti: | jkoiv kirjoitti: | liki kirjoitti: | Defenderiä saa myös pick-upina. End of story. |
Defen pickupissa on myös näistä suurin kantavuus. Myös takana kierrejouset että kuulostaa sen takia mielenkiintoiselle nuo perustelut lehtijousien "pakollisuudesta". |
Defen ottaisin itsekkin ellen olisi nähnyt sitä defeä, jonka varusveijarit vetäs katolleen Sonkajärvellä 2010. Oli aika karua katsottavaa ja teräviä alumiinikulmia |
Joo eihän näissä monissa työkalumaastureissa turvallisuus ole tainnut suunnittelussa ykkösprioriteetti olla. Kyllähän Suzuki jimnyllä ajaessakin oli usein olo, että ei tällä kärryllä kolarissa vahvoilla olla. Melko läjään tuon Jimpankin kolarissa saa mitä kerran jostain iltapäivälehdessä yhdestä kuvan näin. Saa toki minkä tahansa auton riittävällä vauhdilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hollio Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 16 Elo 2013 Viestejä: 89
|
Lähetetty: 18.08.2014 15:20 Viestin aihe: |
|
|
Hanzzi kirjoitti: | Täällä samanmoisia suunnitelmia edessä ja valinta on päätynyt Mitsuun uudemmalla kopalla (-06 -->). Syystä että hiluksilla jarrullisen vetokyky loppuu 2250 kiloon mikä ei riitä. Fordia käytiin kans koeajamassa ja se oli soratiellä aikamoinen kolistaja verrattuna l200:een. Isuzun sähköllä kytkettävä neliveto ei herätä 'kuulemma' luottamusta niin ei jääny muita ku mitsu jälelle. Onko joku saanu uudemmista laatikon porsimaan? Pitäs olla kovempaa laatua ku aikoinaan. |
Parisen vuotta ollut vm. 2007 L200 ja kaikestaan olen tyytyväinen ollut. Pientä murhetta on ollut tässä parin vuoden aikana, mm. polttoainepumpun paineensäätöventtiili meni vaihtoon, srs:n merkkivalon syttymissyy lähtee selvitykseen ensi viikolla, nelosvaihteen kanssa on jonkin sortin tahmeutta, joko vivustovika tai syncroissa kulumaa. Tuonkin laittaa sitten kuntoon jossain vaiheessa.
Sinänsä myönnettävä on, että Hiluxi voisi olla helpompi ylläpidettävä jne, mutta toisaalta jos haluat autoosi edes ilmastoinnin, joudut laittaan hintaa jo liki 10 k€ lisää mitä Mitsuun. Maantieajon osalta pisteet menee kyllä vahvasti Mitsulle saman ikäisissä laitteissa. Niin ja se kannattaa tiedostaa jo valmiiksi, että Mitsun edustus on nykyään Delta-autolla, eli jos "marmorilla" joudut asioimaan, niin mikään ei mene niin kuin elokuvissa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16975 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 18.08.2014 15:51 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | valmet 412s kirjoitti: | Kampiaksesin liukulaakerit kun vaihtaa niin huolettomia kilometriä tienpäällä., osat 170€.... |
Minkä hintainen homma on, jos pajalla vaihdattaa? |
no lähdetään siitä että en ole mekaanikko ja kotona vehkeet on mitä on. toisenä päivänä auki 6h ja toisena kiinni 5h eli amatööri 11h
-ammattilainen ammattivehkein sanoisin puolet tuosta eli 5h* 60e niin 300e ja osat vaikka sen 200e nykyään niin 500e luulisin selviävän. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
TH Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 1186 Paikkakunta: Suomi
|
Lähetetty: 18.08.2014 17:05 Viestin aihe: |
|
|
Hilux SR vuodesta 2008 ja 160th takana ja muutakin kuin asfalttia.
Ei oikein mitään mainittavaa vikaa. No, ihan uutena vaihtoivat huollossa oma-aloitteisesti uuden turbon kun imuputkessa oli kuulemma joku suunnitteluvirhe, joka aiheutti talvella jäätymistä putkeen. Vaihtoivat uuden version putkistosta ja itse ahtimen. Sitten jossain kohtaa tuuletin rupesi pitämään ääntä, kun valitin siitä niin vaihtoivat takuuseen tuulettimenmoottorinkin. Sen jälkeen ei mitään korjattavaa.
SR:ssä vakiona 255-75-15 -renkaat (ihan susipaskat Duelerit). 265-70-16 mutakumit eivät mahtuneet pyörimään parkkipaikalla käännellessä ilman, että korotettiin etupäätä hilpun verran. Taisi korotus nostaa 3 senttiä mutta varmaan yksikin olisi riittänyt. No, vakiona Hiluxissa takapää ok korkeudella ja etupää matalalla, joten korotus laittoi auton fiksumpaan asentoon niin visuaalisesti kuin maavarankin kannalta.
Pohjapanssarin laitoin muutama vuosi sitten mutta ei ole tainnut ottaa kontaktia kertaakaan. Syvällä ajaessa astinlaudat ottaa ennen kiinni kuin pohja.
En ole vielä jäänyt kiinni, joten perälukkoa en ole oikeasti tarvinnut kertaakaan. Olen toki kokeillut sitä pari kertaa mutta eihän se kerro mitään kun auto mönkii muutenkin hitaalla nelarilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 18.08.2014 19:01 Viestin aihe: |
|
|
Koeajoin kerran yhden myynnissä olleen defender pickupin kun sattui olemaan sopivasti hollilla. Se on just sellanen peli jonka haluaisin, mutta pelottaa sen maine huonolaatuisena autona. "Palstoja" seuratessa huomaa että defenderin omistajan vakiotoimenpiteitä on mm. ikkunoiden tiivistäminen ettei sadevesi tule sisään. Yhtä ja toista vikaa tekniikassa, ja myynti-ilmoja kun seuraa niin liian usein on vaihdettu moottori ym. Ja auton hinta putoaa järkyttävää vauhtia. Mutta olis se hieno auto |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 18.08.2014 19:43 Viestin aihe: |
|
|
Olen ajanut reilun 2 vuotta Defender 90 :llä eikä vikoja ole ollut minkäänmoisia. Vaikkei olekaan pic up , nutta on jo 10 vuotta vanha peli. Koppa on alumiiniä eikä ruostu. Runko on massattuna sopivin välein. Autoon löytyy "rakennusaineksia" mielen mukaan. Sanoisin kestäväksi kun vertaan aikaisempiin maastureihini jotka olivat kaukoitäläisiä pelejä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 18.08.2014 20:29 Viestin aihe: |
|
|
pikkuhornet kirjoitti: | Olen ajanut reilun 2 vuotta Defender 90 :llä eikä vikoja ole ollut minkäänmoisia. Vaikkei olekaan pic up , nutta on jo 10 vuotta vanha peli. Koppa on alumiiniä eikä ruostu. Runko on massattuna sopivin välein. Autoon löytyy "rakennusaineksia" mielen mukaan. Sanoisin kestäväksi kun vertaan aikaisempiin maastureihini jotka olivat kaukoitäläisiä pelejä. |
Paljonko on kilometrejä mittarissa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
Lähetetty: 18.08.2014 20:37 Viestin aihe: |
|
|
Lonely Rider kirjoitti: | Koeajoin kerran yhden myynnissä olleen defender pickupin kun sattui olemaan sopivasti hollilla. Se on just sellanen peli jonka haluaisin, mutta pelottaa sen maine huonolaatuisena autona. "Palstoja" seuratessa huomaa että defenderin omistajan vakiotoimenpiteitä on mm. ikkunoiden tiivistäminen ettei sadevesi tule sisään. Yhtä ja toista vikaa tekniikassa, ja myynti-ilmoja kun seuraa niin liian usein on vaihdettu moottori ym. Ja auton hinta putoaa järkyttävää vauhtia. Mutta olis se hieno auto |
Lantikkamiehiltä kun kysyy, niin ei defessä mitään vikoja ole vaan ominaisuuksia... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 18.08.2014 21:01 Viestin aihe: |
|
|
Lonelylle, 184000 km. On tehty lapinreissua ja metsäajoa niin kauan kuin lumessa pääsee etenemään. Ja joo, ominaisuuksia kyllä piisaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|