Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.08.2014 20:50 Viestin aihe: |
|
|
No kyllä sillä merkitystä aika monellekin varmaan on, jos sillä ammutaan kuin haulikolla ammutaan, eikä kiikari päällä?
Veikkaan että ne kiikarin kanssa ampujat ovat melko marginaalinen porukka. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 20:54 Viestin aihe: |
|
|
veikkaan että joka laittaa kuvatusti kiskon ja valopisteen, ei muuta tule käyttään haulikon kanssa, ellei sitte kiikaria
kyllähän se on totta, kovin moni ei ammu ainakaan lentoon kiikarin kanssa.
mutta moni on yllättynyt kun on kokeillu. ja ei ole tarkoituskaan jokaiseen tilanteeseen päästä kiinni, ehkä n. 3/4 on mahdollisuuksissa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
timow Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 21:02 Viestin aihe: |
|
|
Tilanteita ja käyttötarpeita on varmaan monia, kuten tuossa jo esiin tuotiin ase voisi olla vaikka monikäyttöinen kaikelle riistalle.
Minulle se kuitenkin tulisi pääasiassa -> 90% haulikoksi, jossa olisi kiva olla myös mahdollisuus ampua luodilla kaukana olevaa lintua puussa - isolla suurennoksella olevalla kiikarilla.
Mutta siis, olenko nyt hidas ja tyhmä vai mitä en tajua... Aseissahan on jonkun näköinen kiikarin kiinnityssysteemi valmiina, eikös juu? Paikka kääntöjalalle tai hakasjaloille? Miksei niihin voisi teettää/ostaa vaikkapa juuri weaverkiskon pätkää, johon sitten saisi perusjaloilla kiikarin kiinni? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 21:10 Viestin aihe: |
|
|
toki, ja onhan tällä esitelty vallan mainioita näpräilyjä mm. valtsun toimesta |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pihkat Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 21:51 Viestin aihe: |
|
|
Minun rillussa on 11mm kisko ruuveilla kiinni, se on nafti aseen kiskon päälle. On pelittänyt tähän asti ihan moitteitta. _________________ Voi pihkat |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
timow Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 23:10 Viestin aihe: |
|
|
pihkat kirjoitti: | Minun rillussa on 11mm kisko ruuveilla kiinni, se on nafti aseen kiskon päälle. On pelittänyt tähän asti ihan moitteitta. |
Laita kuva? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Quad vadis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 05.08.2014 23:54 Viestin aihe: |
|
|
Tollasta viiperiä saa Ruåtista hakajalkaan. N 3500kr+pyssyn postitus eestaas.
Itellä on Docter Sight kiskoon integroituna. Aika vähiin jäänyt lasin käyttö, tosin en ammu lintuja/kauas kovin usein. Enempi sorkkaa ja riettaelukoita. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kepu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.08.2014 17:36 Viestin aihe: |
|
|
Koska osa pohdinnasta koskee tuota minun myynnissä olevaa pikajalkaa, niin laitan tähän pari selvennystä mitä minulla oli sen suhteen mielessä:
- tarkoitus oli alunperin asentaa hyväkuntoiseen, mutta nykyisellään jotakuinkin käyttökelvottomaan (= halpaan!) 4x32 optiikalla varustettuun hakasjalkadrillinkiin punapistetähtäin 30 millin rungolla, koska se on loppujen lopuksi aika monikäyttöinen vekotin. Tähtäimen kohdistus olisi tehty luotipiipun mukaan 60 metrille, kokeilujen perusteella haulikon molempien piippujen kuviot olisivat osuneet myös aika hyvin noin 35 metrin matkalta samaan tähtäyspisteeseen.
- kiskoa olisi koneistettu hiukan pois ja tehty lisäksi tarvittavaa palaa että uudet sokkelit saavat varmasti tarpeeksi pohjapintaa
- sokkeleiden kiinnitys aseeseen olisi tullut ruuveilla ja liimalla kuten esim. joidenkin kiväärien jalat. Tällä vältetään juottamisen tarve, joka taas aiheuttaa usein projektin laajenemisen sinistämisen ja sen pohjatöiden puolelle
- punapistetähtäimen olisi voinut vaihtaa isoon kiikariin kytistelyä varten.
- varmasti parempiakin ratkaisuja on, mutta ei tuohon hintaan ja työmäärään. Miinuspuolena haulikkoa ei voi todennäköisesti käyttää ilman punapistetähtäintä koska jyvä jää sokkeleiden taakse piiloon, mutta sen kanssa olin valmis elämään. Jyvää voisi tietysti korottaa mutta eihän siitä hyvä tule.
 _________________ Die Jagd gehört dem Volke. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|