OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kyyhkyjahti
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 132, 133, 134 ... 282, 283, 284  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Fighterman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Tam 2013
Viestejä: 1118
Paikkakunta: 100kunta

LähetäLähetetty: 21.07.2014 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tkmtuke kirjoitti:
Mikä sitte käy syömässä kaikki vehnät muttei hernettä läheskään niin paljon??


Mistä minä tiedän mikä pullasorsa sun ruokinnalla käy, mulla ainakin käy kurjesta kauriiseen ja kaikki siltä väliltä. Vehnä on kyllä silti kanssa erinomaista ja tekee kauppansa. Siinä olen kanssasi samaa mieltä että vaihtelee tuo niiden makumieltymys, mustikkap@skat esim. ilmestyy ruokinnalle joka vuosi vaikka on kaikki herkut yritetty tarjota. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
reppureino
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Jou 2009
Viestejä: 92
Paikkakunta: marjakorpi

LähetäLähetetty: 21.07.2014 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei sääntöä ilman poikkeusta. Joskus on ohra vain kelvannu ja herneet homehtunu peltoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sohjokurppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2008
Viestejä: 279
Paikkakunta: Haapajärvi

LähetäLähetetty: 22.07.2014 02:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Njoo, ainahan ne parhaat päältä syö, pelkällä viljalla ei passaa kokeilla kun vaihtavat ruokapaikkaa pian Very Happy Tuohon sänkipellolta pyyntiin, itse olen sitä mieltä, että aroille muuttoparville vielä sitä viljan laatua tärkeämpi on paikka. Itse olen ampunut syksyisin kaura, ohra, kaura+rehuherne pelloilta kyyhkyjä, monesti nuista jokaista ollut jossainpäin pitäjää tarjolla, mutta silti esimerkiksi pelkkä kauran sänki vetänyt kyyhkyjä parhaiten. Eväänä kyyhkyille ehkä epämieluisinta, mutta kunhan paikka vaan on muuten mieluisa ja isolle parvelle tarpeeksi avara, niin mieluummin siinä kuin jossain vähemmän turvallisella paikalla, mistä voisi vähän parempaa sapuskaa löytää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vältti41
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 270

LähetäLähetetty: 22.07.2014 07:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ruokintapellolla käy kurkia kymmenkunta, miten ne sais pois?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jaskaaa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2012
Viestejä: 153

LähetäLähetetty: 22.07.2014 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa löytyhä sitä hernettä viellä. Pitää käydä viemässä kamera ja ruokaa ku töistä pääsee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Varrevarre
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Huh 2014
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 22.07.2014 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin on lintua. Tänään aamulla 35 kpl peltoon Smile ja eiku lisii
_________________
Benelli sls
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jaskaaa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2012
Viestejä: 153

LähetäLähetetty: 22.07.2014 16:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Prkl oli päässy ruokinta oikeestaan tyhjäks, onneks kerkesin tänää käymää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Manukoira
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 08 Syy 2013
Viestejä: 22

LähetäLähetetty: 22.07.2014 16:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:

Jos paikalle tulee 100 kyyhkyn parvi, eihän ne mahdu syömään automaatista kerralla... maassa parin aarin alalle viskeltynä tule Edes ahdasta.


Tämä on tuolla omalla metsästysalueella lähinnä positiivinen ongelma. Suurimmat näkemäni parvet ovat puintien aikaan koostuneet 10-20 linnusta. Jos joskus kyyhkykanta kasvaa sellaiseksi, että 100 linnun parvet alkavat vaivaamaan ruokintapaikkaani, niin lupaan harkita myös ruokintaa maasta.

Minulla on muuten kokeen omaisesti musta noin 10 neliön pressu ruokintapaikalla maassa, josta olen myös tarjonnut jyviä. Saa nähdä toimiiko.
_________________
Tarinoita elämästä pikkumünsterin kanssa: www.manulleillallinen.wordpress.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika Mäntylä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Jou 2010
Viestejä: 427

LähetäLähetetty: 22.07.2014 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eivät ole minun herneet kelvanneet. Pitää kai pyytää paikallista maajussia laittamaan maapläntin mullalle, kun ei ainakaan viikatteella avatuista aukoista uskalleta tulla syömään. Näköhavaintoja ei kyyhkyistä ole, mutta mitä alkukesällä paikalla kävin, niin aikamoinen mulina oli puustossa siinä vieressä. Tuskin ovat kumminkaan mihinkään kadonneetkaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pentium
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2013
Viestejä: 232
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 22.07.2014 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos .222rem liian raju kyyhkylle? Itsellä kun ei ole ruokintamahdollisuutta eikä liiemmin kuviakaan hankittuna, niin ajattelin josko kyyhkyn tai pari saisi puista pellonlaitamilta tiputettua? Takavaara hiukan mietityttää myös..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekusti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Syy 2008
Viestejä: 1334

LähetäLähetetty: 22.07.2014 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pentium kirjoitti:
Onkos .222rem liian raju kyyhkylle? Itsellä kun ei ole ruokintamahdollisuutta eikä liiemmin kuviakaan hankittuna, niin ajattelin josko kyyhkyn tai pari saisi puista pellonlaitamilta tiputettua? Takavaara hiukan mietityttää myös..

Ei ole. Itse olen 222:lla pudotellut ja pannuunkin on jäänyt syötävää. Ainoa mikä itselle tuli eteen oli se, että 222:lla ei kuitenkaan päässyt juuri sen kauempaa ampumaan, kuin piekkarilla. Kyyhkyt kun on puussa, niin siinä on elokuussa lehteä yms. niin paljon, että ampumamatkan puolesta kävisi jo piekkari. Mutta itse kysymykseen, niin 222:n käy ja kukkuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
_SilentHunter_
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Lok 2006
Viestejä: 369
Paikkakunta: Parkano

LähetäLähetetty: 22.07.2014 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

EV kirjoitti:
Mun syötölle tuli päivystämään hiirihaukka viikonloppuna. En ole oikein varma oliko kyyhkyjen perään vai hiirien jotka syötöllä heiluu tähteiden perässä. Hiljensi menoa kuitenkin ainakin hetkeksi.


Monena vuonna ollut ja pyörinyt kyyhkymestoilla, tottahan kyyhkyt sitä pelkää ku samaa kokoluokkaa kuin kanahaukkakin.. raatoja en hiirihaukalla oo nähny. Tänä vuonna vaan pyörii kana sekä hiirihaukkoja Evil or Very Mad
_________________
No Niin No!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 22.07.2014 23:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuulihaukka, varpushaukka, sinisuohaukka jne. Kaikkia pulut pelkää.. Tuulihaukka on toistaiseksi ainoa jonka kynsistä en ole kyyhkyä löytänyt..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 23.07.2014 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mika Mäntylä kirjoitti:
Eivät ole minun herneet kelvanneet.


Myytkö edullisesti pois? Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2883

LähetäLähetetty: 23.07.2014 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pari uutta paikkaa viriteltynä tälle kaudelle. Yksi vähän sivummalla oleva syysruispelto, johon tarkoitus viedä tuo kameranpska loppuviikosta.

Toinen paikka vehnäpellon reuna. Tälle ei kovin suuret odotukset, kun maa oli savella ja siitä ei varmaan oikein hernettä erota. No suolaa ja hernettä sielläkin.

Paras paikka pellonreuna jonka levikkeelle dumpattu jämäjyviä. Sieltä on kygeä ja varrea lähtenyt joka kerta. Sääli vaan kun on talo alle 150 metrin päässä ja vaikka lupa onkin ampua, niin varmaan piekkarihommiksi menee.

Tavoitteena on tuplata koko edellisen metsästysuran saalis, eli jos sen toisenkin saisi ...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 132, 133, 134 ... 282, 283, 284  Seuraava
Sivu 133 Yht. 284

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com