Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21438 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 10.07.2014 19:41 Viestin aihe: |
|
|
Juu, jouduin kans mainoksen uhriksi ja ostin tommoset. Hyvät jalassa, silloin ku jalaat olivat vielä terveet. Nykyään painaa jotenkin ja aina 1-2km kävelyn jälkeen yksi varvas pois paikaltaan. No toi vika on mun jalaassa. Mutta silloinkin ku jalat olivat vielä 100% kunnossa niin mieluummin laitoin kunnon kumisaappaat jalkaan. Noi sopii ihan hyvin tiellä patsasteluun mutta jotenkin ns. tosikäyttö vaatii saappaat. Vettähän nuo gorekengät ei pidä kun niitä hetken käyttää. Itsekkin kyllä huoltanut kenkiä hyvin. Nykyään pidän hirvijahdissa nuota jonkun verran tai varakenkinä jos saappaat jalaassa puljaan. Jos kilometrejä pitää taittaa niin jalkaan menee Aiglet tai sullmannin huopakumpparit, riippuen lämpötilasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
[peltsi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 10.07.2014 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Sama täällä, lyhyemmällä varrella tosin oli kengät. Kanalintu kauden aikana lokakuussa alkoi päästämään vettä sisään. Lähetin viime viikolla maahantuojalle kengät, niin odotellaan vastausta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Eräilves Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 10.07.2014 21:13 Viestin aihe: |
|
|
[peltsi kirjoitti: | Sama täällä, lyhyemmällä varrella tosin oli kengät. Kanalintu kauden aikana lokakuussa alkoi päästämään vettä sisään. Lähetin viime viikolla maahantuojalle kengät, niin odotellaan vastausta. |
Hmm... lupasivat vuojen takuun vedepitävyyel, pitää sitten kattoa miten tuo toimii.. _________________ Tälläne nuar pojaklop. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
syrjä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.07.2014 00:12 Viestin aihe: |
|
|
Haixin tapioilla oon nyt 2011 vuodesta asti tallustanu, hyvin oon huoltanu niitä ja ainaki toistaseks on veden pitäny ulkopuolella. Muutenki mukavan tukevan tuntuset ja hyvä pohja, ei tuu liukasteltua.
Kunnon pakkasilla sitte powerbootsit jalkaan. _________________ Ainoa viherpiiperö mitä metsä tarvitsee, on metsästäjä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kammo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.07.2014 12:35 Viestin aihe: |
|
|
Mun viimeisin hankita kenkäosastolle on Lundhagsin Professional high. Oli varsinainen heräteostos, kun Trekki myi niitä alella lopettajaisissaan.
No, kyllähän se siten alkoi kotona tuntua pienen koekävelyn jälkeen, että ovat jalan leveimmältä kohdalta ahtaat. Otin yhteyttä valmistajaan, josta ilmoittivat, että lähetä monot heille jalkojen mittojen kera, niin katsovat, mitä voivat tehdä. Lopputulema oli, että venyttivät leveyttä lisää kenkään. Nyt ovat passelit. Eikä maksanut mitään - loistavaa asiakaspalvelua!
Itse kengästä:
- Kalvottomuus ja vuorettomuus ainakin toistaiseksi ehdottomasti plussaa. Kovia "märkätestejä" ei ole vielä tullut tehtyä, joten vedenpito on edelleen arvoitus.
- Pohja on mulle turhan jäykkä, käytannössä joustamaton. Toimiihan tuo varmaan ihan ok etenkin kova paino päällä, mutta hiiviskelyn voi noiden kanssa unohtaa. Pohjan malli on kuitenkin onneksi melko hyvin rullaava, etenkin etuosasta. Kanta saisi olla leveämpi ja pyörempi mun makuun. Pohjan olisi kuulemma voinut vaihtaa (noin 80€) pehmeämpään talvimalliiin, mutta sen kestävyys ei kuulemma ole mitään huippua.
- Vetolenkki olisi tarpeen.
- Työnlaatu vaikuttaa hyvältä, vaikka design onkin melko tylyä.
Aika näyttää tuleeko näistä luottokaverit. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kalmisto Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 11.07.2014 13:16 Viestin aihe: |
|
|
Löytyykö keneltäkään käyttökokemuksia Alpinan Trappereista?
Olisi tarkoitus ostaa toiset kengät Härkilan pariksi, ja noita olen hivenen ajatellut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Naturalis LR Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
AtteL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.07.2014 16:45 Viestin aihe: |
|
|
Chirucan Boa kiristys-systeemi houkuttelee. Kellään tutulla ei ole joten toimivuudesta ei tietoa.
Onko hyvä vai rimpula?
|
|
MettäSimo Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 13 Syy 2011 Viestejä: 85 Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 11.07.2014 20:01 Viestin aihe: |
|
|
Liikkessä hypistellyt kyseistä kiristys "laitetta", jäi kengät ostamatta koska mielestäni jätti alhaalta löysäksi kun kiristi ylhäältä sopivaksi. Mutta tieten jos tykkää että alhaalta ovat löysät niin loistava "laite". Myyjä kehui käyttäneensä ja sanoi ettei ainakaa mee nyörit poikki _________________ Korppi on totuus!
Korppi on vapaus! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fiulir Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.07.2014 21:09 Viestin aihe: |
|
|
AtteL kirjoitti: | Chirucan Boa kiristys-systeemi houkuttelee. Kellään tutulla ei ole joten toimivuudesta ei tietoa.
Onko hyvä vai rimpula?
|
Mun mielestä ok systeemi ei moittimista. Itse tykkään käyttää vkenkää paljon joka paikassa ja siinä tuo on hyvä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.07.2014 21:11 Viestin aihe: |
|
|
MettäSimo kirjoitti: | Liikkessä hypistellyt kyseistä kiristys "laitetta", jäi kengät ostamatta koska mielestäni jätti alhaalta löysäksi kun kiristi ylhäältä sopivaksi. Mutta tieten jos tykkää että alhaalta ovat löysät niin loistava "laite". Myyjä kehui käyttäneensä ja sanoi ettei ainakaa mee nyörit poikki |
Onistuiskohan jos laittas vaikka sormet varren sisään ja kirraa ja ottaa sit sormet pois jolloin varsi jää suhteessa löysemmäksi? Itse ainakin kirin nyörit jalkoterästä kohtuu tiukalle ja varren jätän löysemmäksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.07.2014 21:12 Viestin aihe: |
|
|
Kalmisto kirjoitti: | Löytyykö keneltäkään käyttökokemuksia Alpinan Trappereista?
Olisi tarkoitus ostaa toiset kengät Härkilan pariksi, ja noita olen hivenen ajatellut. |
Mulla tosiaan nuo Trapperit on nyt ekaa kesää käytössä, kuten Naturalis hoksasi osoittaa.
En osaa Härkilään verrata, kun en ole niitä edes sovittanut koskaan. Meindliin verrattuna ne ovat tosiaan pehmeämmät, vaikkakaan eivät paljonkaan kevyemmät. Ihan tyytyväinen olen. _________________ http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MettäSimo Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 13 Syy 2011 Viestejä: 85 Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 12.07.2014 13:48 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | MettäSimo kirjoitti: | Liikkessä hypistellyt kyseistä kiristys "laitetta", jäi kengät ostamatta koska mielestäni jätti alhaalta löysäksi kun kiristi ylhäältä sopivaksi. Mutta tieten jos tykkää että alhaalta ovat löysät niin loistava "laite". Myyjä kehui käyttäneensä ja sanoi ettei ainakaa mee nyörit poikki |
Onistuiskohan jos laittas vaikka sormet varren sisään ja kirraa ja ottaa sit sormet pois jolloin varsi jää suhteessa löysemmäksi? Itse ainakin kirin nyörit jalkoterästä kohtuu tiukalle ja varren jätän löysemmäksi. |
Mutta niissä mitä testasin oli juuri se ongelma ettei kirinny jalkaterästä tiukalla vaikka ois kiristänyt varresta niin ettei veri kierrä. Mutta itsekkin vielä himoitsen kyseisiä kenkiä, pitää varmaan suunnata kauppaan tutustumaan paremmin _________________ Korppi on totuus!
Korppi on vapaus! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kikulitski Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.07.2014 18:13 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän ne alhaalta vähän jää löysemmäksi mutta ei ole haitannut. Ainut ehkä miinus on ainakin pienoinen narina mikä kuuluu kävellessä. Pitäis varmaan jotain vaseliinia työntää kaapeleihin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ekkorre Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 12.07.2014 18:19 Viestin aihe: |
|
|
Omissa jaloissa kuluu nykyään Nokian Finnjagdit. Ei tarvi juuri nauhojen kireydellä kikkailla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|