Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.03.2014 10:36 Viestin aihe: |
|
|
Tietämättä timow:n rahapussin paksuutta, kyllä nivalla nuuka mies uskaltaa ajaa paaaaaljon pidemmälle kuin tuolla . _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
timow Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2013 Viestejä: 218 Paikkakunta: Espoo
|
Lähetetty: 05.03.2014 10:38 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Tietämättä timow:n rahapussin paksuutta, kyllä nivalla nuuka mies uskaltaa ajaa paaaaaljon pidemmälle kuin tuolla . |
Tuosta minun kuvastahan tarkkasilmäinen huomaa kyseessä olevan jo 10 vuotta vanhan mallin, eli ns. rahapussin paksuudella ei hirveän suurta merkitystä tässä ole...
Nivan maasto-ominaisuuksien kanssa en tosiaan rupeaisikaan kilpailemaan, metsässä se on kyllä hieno peli. Maantiellä sen sijaan henkilöauton korvaajana mielestäni aika ikävä.
Tuolla Rangellakin varmasti pääsee jumiin riittävän hankaliin paikkoihin, varsinkin kun aseet kyydissä ei saa merkityltä tieltä poiketa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuuPPa Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2005 Viestejä: 233 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 05.03.2014 10:51 Viestin aihe: |
|
|
Freelancer oli kans mielessä mutta 1,8 koneesta ei vissiin ole kovinkaan hyviä kokemuksia niin ei uskalla ostaa..
Subaru olis kans mutta huoltohinta ja varaosat ovat melko suolasta niin ei viitti sitte kakkosautoksi kovin isoa lovea lompakkoon tehdä..
Kaveri hankki tuossa konerempatun vitaran jossa oli uusi kansi ja muut hilut nii ei tarvinnut kauaa ajella niin tuli uudelleen kansiremppa eteen
ja nyt sitten alkoi koneen kyljestä vuotaan nestettä kun oli jostain juuresta alkanut vuotaa. eli en tiedä kestääkö muissa suzukeissa paremmin koneet?
Nyt ajelen citikan jumpylllä ja edellinen oli lava skoda nyt vaan ton lastenistuinten takia tarvii vaihtaa kun hoidosta pitää kohta alkaa 2lasta hakea niin ei viitti 2v. sitoa pelkällä lantiovyöllä
ja kun tuli kettukoirakin hankittua, niin samalla tulis neliveto käyttöön niin pääsee lumikelillä mettäteitä paremmin eteneen varsinkin talvisin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
timow Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2013 Viestejä: 218 Paikkakunta: Espoo
|
Lähetetty: 05.03.2014 10:54 Viestin aihe: |
|
|
Vaan jos Freelander vaihtoehtona, niin eikös 2002 ja uudempi Jeep Cherokee?
Saman kokoinen ja ihan hyvissä hinnoissaan.
Metsästyskaverilla tuommoinen, sitä viime syksynä testasin ja oikein hyvältä vaikutti. Myös ihan mukava ajella tiellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 05.03.2014 11:01 Viestin aihe: |
|
|
JuuPPa kirjoitti: | Subaru olis kans mutta huoltohinta ja varaosat ovat melko suolasta niin ei viitti sitte kakkosautoksi kovin isoa lovea lompakkoon tehdä.. |
Pakko tähän parin subarun omistajana kirjoittaa..
Nyt olet lukenut, jotain Suoli24 juttuja..
Subarut mitenkään arvokkaita ole pitää. Kadehenkisten juttuja.
Mikä muka on ollut arvokasta niissä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuuPPa Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2005 Viestejä: 233 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 05.03.2014 11:12 Viestin aihe: |
|
|
jakoremmin vaihto ja takaiskarit vissiin ainakin?
http://www.nettiauto.com/subaru/forester/6189734
tuossa myynti ilmotuksessa ainakin tulee se kuva että jos reilun 1000e/kerta huollon hinta niin minun lompakolle ainakin liian kallista.
Maksimissaan olis tarkotus se 6000e laittaa ei kyllä kalliimpaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.03.2014 11:27 Viestin aihe: |
|
|
JuuPPa kirjoitti: | Freelancer oli kans mielessä mutta 1,8 koneesta ei vissiin ole kovinkaan hyviä kokemuksia niin ei uskalla ostaa..
Subaru olis kans mutta huoltohinta ja varaosat ovat melko suolasta niin ei viitti sitte kakkosautoksi kovin isoa lovea lompakkoon tehdä..
Kaveri hankki tuossa konerempatun vitaran jossa oli uusi kansi ja muut hilut nii ei tarvinnut kauaa ajella niin tuli uudelleen kansiremppa eteen
ja nyt sitten alkoi koneen kyljestä vuotaan nestettä kun oli jostain juuresta alkanut vuotaa. eli en tiedä kestääkö muissa suzukeissa paremmin koneet?
Nyt ajelen citikan jumpylllä ja edellinen oli lava skoda nyt vaan ton lastenistuinten takia tarvii vaihtaa kun hoidosta pitää kohta alkaa 2lasta hakea niin ei viitti 2v. sitoa pelkällä lantiovyöllä
ja kun tuli kettukoirakin hankittua, niin samalla tulis neliveto käyttöön niin pääsee lumikelillä mettäteitä paremmin eteneen varsinkin talvisin. |
En ole varma, mutta ei taida Nivaankaan koira kyytiin mahtua jos turvaistuimet ovat paikallaan.
Eli oma vaivansa on aina istuimia irrotella ja penkkejä käännellä, vaikkei se tässä vaiheessa siltä tunnukaan.
Nimimerkillä sama homma Jimnyssä. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 05.03.2014 11:32 Viestin aihe: |
|
|
JuuPPa kirjoitti: | jakoremmin vaihto ja takaiskarit vissiin ainakin?
http://www.nettiauto.com/subaru/forester/6189734
tuossa myynti ilmotuksessa ainakin tulee se kuva että jos reilun 1000e/kerta huollon hinta niin minun lompakolle ainakin liian kallista.
Maksimissaan olis tarkotus se 6000e laittaa ei kyllä kalliimpaa. |
Tuollainen 1000€ huolto on laajin mahdollinen. 900€ maksoi tampereella kaikista laajin bensaforen huolto, jossa vaihdettiin kaikki öljyt, suodattimet, jakohihna yms. Muuten perushuolto merkkihuollossa oli 200€ paikkeilla. Tuon ikäiseen tekisin perushuollot itse ja unohtaisin huoltokirjan pidon.
Jos olet tuosta yksilöstä kiinnostunut, katso, että jakohihna on vaihdettu siinä huollossa tai sitten apina koijaa. Sitten sulla on ainakin 100tkm edullisia kilometrejä edessä. Tasosäätyvät kestivät itsellä 160tkm.
Huollot kannata teettää jossain muualla kuin merkkiliikkeessä tuon ikäiseen, jos itse ei pysyt. Ainoastaa jakohihnan vaihto asiansa osaavalla. Kaikkiin autoihin saa menemään vaikka miten paljon, jos ei yhtään mieti. Google kertoo myös paljon. Subarufoorumia suosittelen, paljon infoa lisää.
Takaiskarit kannattaa tuollaiseen laittaa mallia tavalliset, jos vielä leviää.. Tasosäätyvät oli 350€ kpl, kun sellaiset aikoinaan uusin foresteriin. Työtä siinä ei ihan hirveästi ole. Tavallisia saa tuolla hintaa parin ja kaljaa riittävästi, vaikka isommalle asennusseurueelle. Hinnat ovat vielä melko edullisia, jos vertaa moneen muuhun yleisempään autoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuuPPa Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2005 Viestejä: 233 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 05.03.2014 11:39 Viestin aihe: |
|
|
Hienoa, että ei kuitenkaan hirveän kallista varaosaa.
Kyllä ite tulee huollot tehtyä poislukien jakoremmiä ja suurempaa huoltoa konehuoneeseen.
Itseasiassa kävin kattomassa tätä http://www.nettiauto.com/subaru/forester/3473578 kylläkin ajokilsoja on aikalailla ja en koeajolle päässyt kun akku oli sökö ja oli ns. kolarikorjattu ja vaihdettu takapuskuri ja lokari ja kytkin sen vuoksi. onko tietoa miten koneet näissä subaruissa kestää?
jakoremmistä en tuosta hokassut kysyä ja hintaa oli minusta pikkusen liikaa, mutta livenä piti käydä kattomassa miltä näyttää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 05.03.2014 11:46 Viestin aihe: |
|
|
Ainakin nuo 2.0 koneet kestää hyvin turbolla ja ilman.
Suosittelen turbollista, jos sopii budjettiisi.
2.5T oli vähän murhetta, mutta myös sellaisen uskaltaisin ostaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Maisteri Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Hel 2005 Viestejä: 2187
|
Lähetetty: 05.03.2014 13:33 Viestin aihe: |
|
|
Melko kotuulliselta Subben huollot kuulostaa jos 1000€ on koko setti.
Mitsuun maksaa nokkahihnasarja alun 400 plus päivän työt.
Öljyista ja suodattimista ei tässä kohtaa ole vielä muuta ajatusta kuin että tilaan saksasta ja teen takuulla itse. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.03.2014 14:37 Viestin aihe: |
|
|
Nimenomaan.
Jos yhdellä autolla pitää pärjätä, normi duunari joutuu tekemään yleensä aina kompromissin.
Parillakympillä rupeaa saamaan jo kohtuu hyviä pelejä sekä tielle että maastoon.
Siis sen ikäisiä, ettei tarvitse koko ajan pelätä remonttia ja että ajo-ominaisuudet olisivat edes välttävät (HJ 60:ssä ei ole ).
Mutta seuraava kysymys on raaskiiko parinkympin autoa viedä sinne maastoon?
Ja edelleen, onko valmis maksamaan joka kilometriltä korkeat käyttökustannukset, jotka tulevat vaikka et maastossa kävisikään.
Ja lopulta päädytään vertailemaan sittareita . _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6350 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 05.03.2014 15:00 Viestin aihe: |
|
|
Nuo Subarun kalliit huoltohinnat taitaa olla pikkusen urbaanilegendaa. Ei ne öljyt, nesteet, suodattimet jne ole sen kalliimpia kuin muihin autoihinkaan. Ja perushuollot on yhtä helppoja tai hankalia kuin muihinkin autoihin.
Takaiskarit mallia tasonsäätö on suunnilleen ainoita juttuja mitä ei saa tarvikeosana netistä. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|