Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jazzopa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.02.2014 12:43 Viestin aihe: |
|
|
Noissa armeijamallin kuoripuvuissa on heikkoutena metsästyskäytössä taskujen vähäisyys ja vetoketjuttomuus. Ilmeisesti nuo on tarkoitettu käytettäväksi joko kamppeiden alla tai sitten tetsarin kanssa.
http://www.varusteleka.fi/fi/product/bw-gore-tex-takki-flecktarn-kaytetty/3683
Itsellä on tuommoinen repussa lämpimällä/kuivalla kelillä sateen varalta mukana ja on kyllä hintansa haukkunut enemmän kuin hyvin. Tosi kevyt ja pitää veden ulkona ja ukon kuivana.
Tuon saman mallin housuissa ei ole taskuja ollenkaan ja henkseliripusteisena aiheuttaa ainakin allekirjoittaneessa suunnatonta ahdistusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.02.2014 12:50 Viestin aihe: |
|
|
Itse ajattelisin tuollaisen käytön vaikka sorsastukseen, jos sattuisi kerran 10 vuoteen tulemaan sateinen aloitus.
Silloin riittää, että alla olevassa jahtipuvussa on laskut ja patruunavyö.
Tuo henkselimalli ei myöskään itseä innosta.
Tuo engelsmannien asu vaikuttaa kevyeltä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wetzlar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.02.2014 12:55 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on toi norjanmallinen lumipuku. Parasta siinä on hupun säätö ja ja takin riittävä pituus. Tämä puku on ns. "edellisen sukupolven" lumipuku, joka laitetaan kaikkien muiden vaatteiden päälle. Siksi siinä on housun taskujen ja rintataskujen kohdalla halkiot, joista pääsee varsinaisen päällysvaatteiden taskuihin käsiksi. _________________ - näillä mennään - |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21437 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 13.02.2014 13:39 Viestin aihe: |
|
|
Mua sitten ärsyttää nuo isot säkkikangaslumipuvut. Lumipuku lumipukuna. Itelläkin ollut armeijan lumipukuja ja voi jeesus on ärsyttäviä lepattajia pitää päällä. Hankin sen Pinewoodin puvun ja se on ihan ok. Takki on erittäin hyvä. Taskuratkaisut huiput ja lämmin on. Erittäin mukava pitää, se on jämähtänyt päälle pilkkireissuille yms. Housut tosiaan ohuemmat ja kalvolliset. Ihan ok kun laittaa parit pitkät kalsarit ja verkkarit alle niin toimii. Hyvän vaatteen tunnistaa siitä että sen laittaa mielellään päälle, tuo pinewoodin yetisnow takki on semmonen. Tuuli siitä menee läpi, pilkillä oikein kylmällä huomannu. Vetäsin windstopperi q-fleecen alle niin jopas oli toimiva ratkaisu. Pilkkihaalarit olis tietty yksi vaihtoehto mutta jostaki syystä niiden hankinta on aina jäänyt.. Muutenkaan en jotenki ole haalarimiehiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
nappenippe Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 13.02.2014 22:37 Viestin aihe: |
|
|
Peura-esari kirjoitti: | nappenippe kirjoitti: | jazzopa kirjoitti: | Onko kenelläkään kokemuksia Härkilan Vision -housuista?
Onko ensimmäisen aamukasteisen heinikon jälkeen kalsarit märkänä?
Olen ymmärtänyt että takki kyllä hoitaa pikkusateet ja repussa on kyllä mukana kalvollinen kevyt takki, mutta tuo housupolitiikka arveluttaa jos joutuu päivän pällistelemään kalsarit huurteessa. |
Housuthan ovat goretex kalvolliset, jos kalsarit kastuu niin syyläri vuotaa!
Hyvät on. |
Housuthan eivät ole goretex kalvolliset.. Windstopperit kylläkin.. Että kalsarit saattaa kastua.. |
Sorry, mulla olikin Viperit on goretexiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rihlapiippu Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.02.2014 13:47 Viestin aihe: |
|
|
jazzopa kirjoitti: | Noissa armeijamallin kuoripuvuissa on heikkoutena metsästyskäytössä taskujen vähäisyys ja vetoketjuttomuus. Ilmeisesti nuo on tarkoitettu käytettäväksi joko kamppeiden alla tai sitten tetsarin kanssa.
http://www.varusteleka.fi/fi/product/bw-gore-tex-takki-flecktarn-kaytetty/3683
Itsellä on tuommoinen repussa lämpimällä/kuivalla kelillä sateen varalta mukana ja on kyllä hintansa haukkunut enemmän kuin hyvin. Tosi kevyt ja pitää veden ulkona ja ukon kuivana.
Tuon saman mallin housuissa ei ole taskuja ollenkaan ja henkseliripusteisena aiheuttaa ainakin allekirjoittaneessa suunnatonta ahdistusta. |
Ne on tarkoitettu käytettäväksi tavallisen maastopuvun päällä koska sotilaat tajusivat 20 vuotta sitten että Gore-Tex puvut ovat liian kuumia raskaampaan liikuntaan Itse en vedä gore pukua päällee kuin vesisateella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jazzopa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.02.2014 18:51 Viestin aihe: |
|
|
nappenippe kirjoitti: | Peura-esari kirjoitti: | nappenippe kirjoitti: | jazzopa kirjoitti: | Onko kenelläkään kokemuksia Härkilan Vision -housuista?
Onko ensimmäisen aamukasteisen heinikon jälkeen kalsarit märkänä?
Olen ymmärtänyt että takki kyllä hoitaa pikkusateet ja repussa on kyllä mukana kalvollinen kevyt takki, mutta tuo housupolitiikka arveluttaa jos joutuu päivän pällistelemään kalsarit huurteessa. |
Housuthan ovat goretex kalvolliset, jos kalsarit kastuu niin syyläri vuotaa!
Hyvät on. |
Housuthan eivät ole goretex kalvolliset.. Windstopperit kylläkin.. Että kalsarit saattaa kastua.. |
Sorry, mulla olikin Viperit on goretexiä. |
Kompromissi jolla pitäisi pärjätä, Vision takki ja Viperin housut laitoin tilaukseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tunkiopulu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.02.2014 11:01 Viestin aihe: |
|
|
Sastan mehto puku tilattu. Housuja etsin mutta tarttui tarjouksesta takkikin matkaan... Nyt ootellaan paketin saapumista. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tunkiopulu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.02.2014 22:01 Viestin aihe: |
|
|
Nyt on Mehto saapunut... Jos vertailee tuohon Swedteamin takkiin niin kyllähän tuo Sasta häviää. Huomattavasti äänekkäämpi ja ei istu päällä niin hyvin kuin Swedteam. Hyvältä se tuntuu, mutta jos valita pitää niin ehdottomasti Swedteam. Swedteamin kangas on notkeampi ja hiljaisempi, leikkaus parempi. Yllättävän isoa kokoa nuo uudet Sastat, onneksi valitsin "pienemmän" vaihtoehdon. Nämä oli perstuntumalta, Sastasta metsäkokemusta myöhemmin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Latvajärvi Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.04.2014 14:33 Viestin aihe: |
|
|
Peura on varma valinta hikoiluttavaan jahtiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peura-esari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.04.2014 12:54 Viestin aihe: |
|
|
Oon mä tollasta pyöritellyt, perus ohut kalvopuku. Leikkaukset takissa vähän säkkimäiset. _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Latvajärvi Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.04.2014 08:50 Viestin aihe: |
|
|
No nysse Chevalier Pointer on 199 tyrkys, taitaa mennä tilaukseen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.05.2014 13:01 Viestin aihe: |
|
|
oisko porukalla antaa vinkkejä minkälaisen takin ostaa että pärjäis kesän kalastelut/alaku syksyn lämpimät metillä samalla takilla? ongelmahan tässä on se että kun oon mallia aurausviitta (pitkä ja helekatin kaponen) niin tahtoo moni takki olla ku mikäki prkl mekko. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
DPM Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.05.2014 13:25 Viestin aihe: |
|
|
Tokihan myö tiijetään paremmin millasen takin tarviit, kuin sinä itte.
Vaikka tuosta Fjällun mainosvideosta valkkaat ittees miellyttävän mallin, niin et kovin huonosti voi valita: https://www.youtube.com/watch?v=2ULd_OU4rHU
Mulla on tän kevään ollu käytössä toi Kalfjäll, eikä ole moittimista ollut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|