OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pajero miehiä foorumilla
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
PepeK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Mar 2011
Viestejä: 836

LähetäLähetetty: 05.11.2013 19:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2000-vuosimallin pajeroissa on mennyt myös kaksoismassavauhtipyöriä. Siinä toista tonnin remppaa kerrakseen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.11.2013 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1300€ kaksoismassavauhtipyöräremppa on siltikin vielä kaukana 7000-9000€ hintaerosta. Ja aika pska mäihä pitää olla että tuo remppa tulee. Onko se siinä 3 litrasessa koneessa vai?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Täyslaidallinen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Hei 2011
Viestejä: 27

LähetäLähetetty: 05.11.2013 20:04    Viestin aihe: Pajero miehiä foorumilla Vastaa lainaamalla viestiä

Joitain kokemuksia 2,5 l Pajerosta, vuosimalliltaan 1991. Ennen kuin myin pois, ajoin sillä 538.000 km ilman kansi- tai vaihteistoremppoja. Itse asiassa siihen en tehnyt edes yhtään katsastusremppaa ja aina läpi eka yrittämällä. Ainut mitä tein kun katsastukseen ajoin oli että pistin kolmosen silmään ja ajoin koneen ja pakoputken niin kuumaksi ettei päästömittauksissakaan tullut ongelmaa, ei lähellekään. Osti Pajeron uutena ja laitatin siihen saman tien turbo-timerin. Kun "sammutin" auton, jäi se timerin asetuksen mukaan käymään joko minuutiksi tai kolmeksi ja sammui sitten. Näin kone jäähtyi eikä tullut turbo- tai kansiongelmia. Toinen juttu oli etten vetänyt vitos-vaihteella koskaan kärryä, venettä tms. Tämä minulle neuvottiin kun auton liikkeestä hain. Tottakai härveliin normaalia kulutusosaa vaihdettiin matkan varrella. Niin ja vielä sen verran että käytin täyssynteettistä moottoriöljyä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pölykeuhko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2006
Viestejä: 1905

LähetäLähetetty: 05.11.2013 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Jos laitetaan saman ikäinen land cruiseri ja pajero vastatusten niin kovin helposti minua ei vakuuteta että toyota olisi paljon paree. Toyotiin on tehty kansiremppoja, vaihdelaatikkoremppoja, sähkövikoja jne. Ei minusta mitenkään autaaksi tekevä voima. Mistä toyota on saanut maineensa maasturipuolella niin en osaa sanoa. Voi se keskimääräisesti ehkä sitten hieman paree olla? Itse en ole tuollaista eroa huomannut täälläpäin. Enempi tuntuu että autot ovat yksilöitä.


Tuhola puhuu nyt kyllä täyttä pas*aa Laughing Laughing Laughing Mitsuissa ei olekkaan muuta kuin vikoja,ja ei ole yhden auton otanta.Ajoin omalla Land Cruiserilla(td) 375tkm ilman kansi/laatikko/sähköremppoja.Vetele samat kilsat sillä omalla matolaatikollasi ilman remppaa,niin saat pullon viinaa.Maastossahan noilla mitsuilla ei pääse yhtään se paremmin kuin henkilöautoillakaan.Yleensä kuskinpuoleinen takarengas sutii,ja muut on hiljaa.Tosi maastureita... Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 05.11.2013 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eihän viattomia autoja ole edes olemassa, kaikissa niissä on omat vikansa. Mulla kyllä kestää työkalut käsissä ja bensa autojen kanssa oon pelannu pienen ikäni ja niistä kohtuu paljon tiedänki, nää tiisselit ja nelikot on jääny vähemmälle. Tuo kansiremppa nyt ei hetkauta mihinkään jos sen joutuis joskus tekemään, loppujen lopuks se oo hommana kovinkaan kummonen.
Täytyy nyt kattella, nissanin patrollikin vois olla kohtuu peli mutta paljon vähemmän on tarjontaa sillä rintamalla ja nissanin huonous on just tuo vaihteisto. Ainakin noissa lavureissa (yhden sellasen laatikon korjannu) ja terranoissa, patrolin laatikosta en tiedä mutta liekkö sen parempi. Discoveryäkin kattelin, työkaveri sellaisella ajeli eikä kyllä moittinu mutta toiset taas pitää ihan surkeena...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 05.11.2013 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pölykeuhko kirjoitti:
.Maastossahan noilla mitsuilla ei pääse yhtään se paremmin kuin henkilöautoillakaan.Yleensä kuskinpuoleinen takarengas sutii,ja muut on hiljaa.Tosi maastureita... Shocked


Mulla nyt ei oo tarkoitus offroadia alkaa harrastaa vaan ajaa lähinnä huonokuntoisia hiekkateitä ja ei talvella tarviis niin pirun tarkka olla noista parkkipaikoista ku henkilöautolla eli vois vähän tökätä sille auraamattomalle pistollekkin auton parkkiin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35151

LähetäLähetetty: 05.11.2013 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Mitsuissa, etenkin nuossa 2,5l on ollut kansivikaa. 200 000-300 000km välein on remppaa moneenkin tehty. Jos rempan tekee niin kannattaa laittaa vahvistettu kansi!!

Itse suosittelen hankkiman 2,8td mitsun. Ainakin täällä ovat kestäneet huomattavasti paremmin kuin 2,5litraset.

Vaihdelaatikkoremontteja on tehty toyotiin täälläpäin enempi kuin mitsuihin. Täällä on enempi mitsuja käytössä kuin toyotia. Mulla tehtiin l200 lavamitsuun remppa kun vitosvaihde alkoi ääntämään. Sähkövikoja on nuossa 90 luvun toyotoissa ollut jonkinverran. Itsellä oli 89 mallin hiace ja voin kertoa ettei ikinä enää. Sain tarpeekseni. Laughing

Jos hommaat mitsun niin sinulle jää 7000€ remonttirahaa verrattuna siihen että ostat saman ikäisen toyota landcruiserin. Aja kansi pskaksi, teetä 800€ remontti ja laita jäävä 6200€ vaikka huoriin ja naura partaasi toyotamiesten retosteluille. Itelle ei toyotaa tule. Kaverit ovat tehneet niihin ENEMMÄN remonttia kuin mitä minä ja muut mitsun omistavat olemme tehneet. Hiaceen meni mulla aina semmonen 2000€ vuosi remonttiin. Saman ikäinen mitsun l200 oi mulla ja sitten isälläni useemman vuoden, vissiin 6 vai 7 vuotta ja siihen tehtiin yksi 320€ vaihdelaatikkoremppa (tehtiin itse) ja muuta pikkuhuoltoa ehkä 1000€ koko 6 vuoden aikana.

Itsellä on tuo 2,8 pajero ja tyytyväinen olen. 7000€ remonttiraha makaa tilillä. Wink Wink Oottelen niitä remontteja nyt. Kohta voinkin ostaa "uuden" mitsun tuolla remonttirahalla eli rahalla mikä on toyotan ja mitsun erotussumma. Normi vuosihuollot ovat olleet 500€ luokkaa vieraalla tehtynä. Kulutus maantiellä 8l/100km ja mettäajossa sitten siitä ylöspäin aina 13l/100km saakka riippuen renkaista ja ajotyylistä. Yleensä kuitenkin n. 11,3l/100km normi kettujahtikulutus jatkuvalla nelivedolla ajettuna.

Miten ne saa Hiacet rikki,ostin 350 000 ajetun -93 Hiacen ja mätin toisen mokoman,ainao remppa oli jakohihnan vaihdon yhteydessä vaihdettu syyläri,säälimätöntä käyttöä jossa pisin öljynvaihtoväli lipsahti 40 000 paremmalle puolelle,katsastuksessa aina läpi kerralla kunnes koppa lahoi korjauskelvottomaksi.
Jos itselläni olisi paikka missä hitsailla ajaisin sillä vieläkin.
Nyt ei ole enää varaa Hiaceen,muuten ostaisin huutaen lyhytrunkoisen nelivetoisen.
Tutuilla useita ja kenelläkään ei mitään ongelmia tekniikan kanssa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.11.2013 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin, ei kai toyota huono ole mutta itse olen tykästynyt enempi mitsuun koska olen aina päässyt huomattavasti vähemmillä remonteilla. Voi olla että remppaa tulee ja takuulla tulee kun kerkee. Mutta onhan mulla ne 7000€ tuolla rempparahaa. Wink Nyt oon ajanut tuolla pajerolla sen 50 000km.

Viime katsastusta varten vein sen ulkopuoliselle huoltoon. Vaihtoi pakoputken, laittoi jumittuneen kuormansäätöventtiilin pelaamaan. Korjasi tuulilasinpyyhkijän vivuston (en jaksanut putsata lunta lasista ja hajotin sen muovikupin yhdestä vivusta. Romuttamolta uusi mekanismi olis maksanut n. 150€ joten korjattiin tuo vanha). Jarrupalat vaihdettiin myös taakse ja öljyt vaihdettiin. Siinä oli vuosihuolto. 500€ oli kustannus, minusta halpa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 05.11.2013 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Öljyt vaiko vain moottoriöljyt?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maantiekiitäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2008
Viestejä: 2543
Paikkakunta: Karu-Karjala

LähetäLähetetty: 05.11.2013 21:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla oli -98 2,8 Pajero ja ainut remppa 50 tonnin ajelulla oli öljykello 6,90€ ja taakse jarrupalat hintaa en kyllä muista. Nyt on sitten 04 lantaruisku ja samat matkat nyt vuoteen
ajanu eikä oo muuta tehty ku öljyjä vaihdettu. Kaikissa noissa taitaa olla maanantai kappaleita? Pajero oli siinä suhteessa parempi, että raaski ajella ryteikköön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.11.2013 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
Öljyt vaiko vain moottoriöljyt?

Moottoriöljyt.

--------------------------

Maantiekiitäjä. Kavereillakin maastureita joilla ei voi ajaa tietä missä risut pyyhkii auton kylkeä. Kyllä maasturilla pitää tohtia vetämään risukkoon. Se on sen työtä ja siksi se ostetaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Maantiekiitäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2008
Viestejä: 2543
Paikkakunta: Karu-Karjala

LähetäLähetetty: 05.11.2013 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Wikke kirjoitti:
Öljyt vaiko vain moottoriöljyt?

Moottoriöljyt.

--------------------------

Maantiekiitäjä. Kavereillakin maastureita joilla ei voi ajaa tietä missä risut pyyhkii auton kylkeä. Kyllä maasturilla pitää tohtia vetämään risukkoon. Se on sen työtä ja siksi se ostetaan.


Kyllä mie raaskin sentään nuita risukoita ajella, mutta kyllähän tota tulee vähän säälittyä. Kehno kun ei oo vara pitää kolmea autoo vois hankkia puhtaan mehtuu auton.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dectane
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Kes 2013
Viestejä: 10

LähetäLähetetty: 05.11.2013 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllävain se pajero on kuule hyvä vaihtoehto! Itte aikapaljo perehtyny noihin kamppeisiin ja itelläki tämä kampe toiminu ku unelma, vaikka aikalailla on vakiosta koko autoa muuteltu ja annettu kipiääki. Voimaaki vakio moottorista on huolettomasti otettu ihan hyvästi lisää! Näitä ei voi kyllä oikeasti kuin kehua, omien ja tuttujen kokemusta perusteella! Risukeulahan se tietty hc offihommissa on miinuspuoli mutta jahtiautona etenki hinta/laatu suhteelta ykköspeli Cool

Mitään hirmu hyvvää kuvvaa en keksiny mutta pistetään nyt yks esille Smile



Ps. Kyllä tämmönen rakenneltu mitsu menee paljon pidemmälle kuin moni toyota Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ea
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2011
Viestejä: 209

LähetäLähetetty: 05.11.2013 22:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dectane kirjoitti:
Ps. Kyllä tämmönen rakenneltu mitsu menee paljon pidemmälle kuin moni toyota Wink


Olen samaa mieltä.
Se on kuskista kii...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sabatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 425
Paikkakunta: Isokyrö

LähetäLähetetty: 05.11.2013 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miljoonanick kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
On se 2,5 litrasen pajeron tyyppivika. Mutta on niitä toyotoissakin ollut. Toyotan hankkiminen ei takaa sitä etteikö kansiremonttia saattaisi joutua tekemään.


Aikalailla päinvastaista kuulunut joka suunnalta... Tietysti jos omaa hölmöyttä polttaa pahvin niin sittenpähän polttaa,mutta eipä toitseissa noita muuten taida mennä juurikaan.


Mulla on hajonnu 2,5td pajerossa kaikkea muuta, mutta ei kansia. Kampiakseli, laatikko, syöttöpumppu,, mutta eipä haittaa nyt on kalusto kovassa kunnossa kun kaikki on laitettu...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 2 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com