OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

vitutuksen aiheita hirvijahdissa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 150, 151, 152 ... 245, 246, 247  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
LG1
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla mitään kokemusta ole, tämmöinen passimies vaan..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lsa55
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 15:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Mulla mitään kokemusta ole, tämmöinen passimies vaan..

Sama vika. Mitään tiedä eikä koiraakaan ole...
Pyyhkäsen vaan kolmeseitevitosella aina kun tilaisuus on. Kuolevat. Nopeasti.
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lsa55 kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Jos pysytään aiheessa niin mua viduttaa justiin nämä ihmeteoreetikot tuolla jahdissa. Hirvet juoksee ja milloin syy on luodissa, milloin risuherkkyydessä ja kuun asennossa. Osa porukasta tappaa hirviä läjäpäin vaikka kovapäillä jos muita luoteja ei anneta. Ite tiedän useemman 100-300 hirveä ampuneen ukon jotka ovat saaliinsa saaneet 30 kaliberisilla ja jollakin 80 luvun pehmeillä lyijyluodeilla. Nämä ukot kun ampuu hirveä niin jostain syystä heidän luodit ei luissa kääntyile eikä räjähtele vaan hirvet löytyy 100m säteeltä kuolleena. Rolling Eyes

Tunnen syvää myötähäpiää.
Tonnin gepsillä seurataan vähintään samanarvoista koiraa tavoitteena ampua hirvi ja panokset ostetaan halvinta kuraa, mitä kaupasta löytyy. Tai säästetään ja ladataan itse. Halvimmalla kuraluodilla tietenkin.

Ei tartte tuntea myötähäpeää. Olen ampunut tosiaan superhampparilla ehkä 25 hirveä. Ajoilta jolloin opiskelin, olin armeijassa ja joitakin vuosia toki jo työelämässä. Ei ollut silloin armeija ja opiskeluaikana varaa tutkiinkaan ja kiväärin päällä oli 300mk "riflescope". Joka vuosi kaatui hyviä määriä sorkkaelukoita. Nyt olen sitten kolmatta syksyä ampunut federalin tbbc:tä sekä sitä uudempaa vitalshockia. Ei nuo halvimman pään patruunoita mielestäni ole. Olen ampunut nuolla nyt kymmenkunta enkä keksi mitään minkä nuo luodit tekis paremmin. No kasassa ne pysyy juu. Mutta aina menee läpi, isosta sonnistakin. En tykkää siitä. Käyttäisin kunnolla bondattua norman oryxia mutta vipulukkoni ei lataa sitä, pökkää patruunapesän reunaan lippaasta noustessaan. Ei toimi tylpät luodit tuossa vehkeessä. Oryx pysyy hyvin kasassa ja jää suht usein elukkaan. Siksi pidän siitä. Superhamppari pysyy riittävästi kasassa ja jää myös suht usein elukkaan.

Tämä on ikuisuuskysymys, ite olen lopettanut 5-6kpl haavakoita, myös ysikolmosilla ammuttuja olen lopettanut ja tietty nuolla superhamppareilla. Mun jäljiltä ei ole lopetettu kuin yksi hirvi ja se oli core-locktin tekemä haavakko, osuma suht. paikalla mutta luoti miljoonassa palassa ja hirvi meni 1km. Tohdin väittää että superhammerheadilla saa hirven nurin komiasti. Käyttäisin oryxiä mutta se ei aseessani toimi. Federaalin lataamista en pidä koska se on aina läpi ja hirvet juoksee n. tuplamatkan verrattuna mega tai superhamppari.
Takaisin alkuun
jkoiv
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 15:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Iteltäki löytyy yks sonnin lapaan jäänyt super hamppari. Osumassa ei ollut vikaa, luodissa kylläki. Oishan se kuollut toki tuollaki luodilla lavan taakse ampumalla. Niin ja ei ollut omasta aseesta tuo..

Oon kuitenkin sitä mieltä että aina pitää jäädä pelivaraa. Monta hirveä oon joutunut ampumaan esim etuviistosta siten että on vaan pakko ampua lavasta läpi. Tahtoo olla usein että varsinkaan koiran haukussa ei voi alkaa hifistelemään, vaan pitää ampua heti kun on paikka. Voihan siinä odotella parempaa hollia tai koittaa liikkua mutta näillä kavereilla tahtoo hirvet karata jostain syystä Very Happy
Takaisin alkuun
jkoiv
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 15:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei tuo minustakaan ole optimi että aina menee läpi. Tästäkin on toki mielipiteitä jonka mukaan kuolee paremmin näin, mutta omien kokemusten mukaan tällä ei ole merkitystä. Koirahommissa aina parempi kun luoti löytyy hirvestä. Itse käytän vähän isompaa kaliberia, painavaa ja helposti aukeavaa kuulaa, joka kuitenkin pysyy kasassa. Hyvin kippaa vaikkei läpi menekkään.
Takaisin alkuun
tuhola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 15:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan se tuossa ollut listalla itselläkin laittaa 450marlin kaliberinen vehje tuohon käyttöön. On vaan ollut paljon muuta hankittavaa. Mieli tekis kyllä kokeilla. Tuttua Browning blr vipulukkoista mutta 450marlin kaliberissa. Tiedä sitten onko se yhtään paree risukossa ja onko se hirven kyljessä yhtään paree. Kun ei ole kokeillut, ei ole kenelläkään nähnyt niin ei voi tietää. Nettijutut nyt saa aina laittaa omaan arvoonsa. Niinhän ne kehuu ettei nollakasilla kuole hirvi eikä pilkkuseiskalla lintu.. Laughing Laughing Vaikka kyse on kyllä taitamattomuudesta eikä kaliberista.
Takaisin alkuun
Miljoonanick
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 16:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Onhan se tuossa ollut listalla itselläkin laittaa 450marlin kaliberinen vehje tuohon käyttöön. On vaan ollut paljon muuta hankittavaa. Mieli tekis kyllä kokeilla. Tuttua Browning blr vipulukkoista mutta 450marlin kaliberissa. Tiedä sitten onko se yhtään paree risukossa ja onko se hirven kyljessä yhtään paree. Kun ei ole kokeillut, ei ole kenelläkään nähnyt niin ei voi tietää. Nettijutut nyt saa aina laittaa omaan arvoonsa. Niinhän ne kehuu ettei nollakasilla kuole hirvi eikä pilkkuseiskalla lintu.. Laughing Laughing Vaikka kyse on kyllä taitamattomuudesta eikä kaliberista.

Minäkin olen kymmenkunta hirveä 308: lla ampunut ja pidän sitä vieläkin erittäin huonona ainakin hirvelle,megaa ja oryksia tuli ammuttua. Ja pomminvarmasti osumat siellä missä pitääkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Pussihousuelvis
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä taas en ole koskaan osunut mihikään. On mennyt ohi tai pötsiin. Passiin mentäessä olen eksynyt. Peijaisissa olen keittänyt sopan pohjaan. Talkoissa olen vasaralla lyönyt sormeesi. Jäsenmaksut on aina myöhässä. Vuokrasopimuksen allekirjoitan tikkukirjaimilla. Crying or Very sad

http://aijaa.com/CZV65q
Takaisin alkuun
Miljoonanick
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 16:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pussihousuelvis kirjoitti:
Minä taas en ole koskaan osunut mihikään. On mennyt ohi tai pötsiin. Passiin mentäessä olen eksynyt. Peijaisissa olen keittänyt sopan pohjaan. Talkoissa olen vasaralla lyönyt sormeesi. Jäsenmaksut on aina myöhässä. Vuokrasopimuksen allekirjoitan tikkukirjaimilla. Crying or Very sad

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Takaisin alkuun
9.3x622
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miljoonanick kirjoitti:
tuhola kirjoitti:

Minäkin olen kymmenkunta hirveä 308: lla ampunut ja pidän sitä vieläkin erittäin huonona ainakin hirvelle,megaa ja oryksia tuli ammuttua. Ja pomminvarmasti osumat siellä missä pitääkin.

Jos ei nyt huono, mutta parempiakin löytyy. Se, että nollakasia on niin paljon hirven metsästäjillä, ei tarkoita, että se paras olisi. Täällä kun ei oikein muuta ole ollut tarjolla. Nollakasi on kuin soomalaisen miehen housut, yksillä pitää pärjätä arkena ja pyhänä. Rolling Eyes
Miljoonanick
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Miljoonanick kirjoitti:
tuhola kirjoitti:

Jos ei nyt huono, mutta parempiakin löytyy. Se, että nollakasia on niin paljon hirven metsästäjillä, ei tarkoita, että se paras olisi. Täällä kun ei oikein muuta ole ollut tarjolla. Nollakasi on kuin soomalaisen miehen housut, yksillä pitää pärjätä arkena ja pyhänä. Rolling Eyes

No se,kyllä ne porukan ukot noilla joka syksy hirviä ampuu,ei siinä mitään. Miltei joka kerta on epätietoisuus paukun jälkeen että miten kävi kun eivät näkösälle tuppaa jäämään,on noita jotkut vaihtaneetkin,parempiin vehkeisiin.
Takaisin alkuun
tuhola
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 17:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä en halua vaihtaa enää oikein piruuttanikaan. Tunnen olevani meinaan aika kova ukko kun pystyn hirven nollakasilla tappamaan. Cool Siihen ei meinaan joka keltanokka pysty.
Takaisin alkuun
astalo
Kanta-asiakas

LähetäLähetetty: 24.10.2013 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pussihousuelvis kirjoitti:

heiluri
Kanta-asiakas

Joo,minäkin ostin yleiskivääriksi nollakasin,hiiresta hirveen nääs...
Tuossa sakissa missä minä hirviä jahtaan ammutaan 99% elikoista nollakasilla,haavakkojahtia ei ole ollut juuri koskaan,nytkin useampi vuosi kaatuneet sinne minne on ammuttukin.
Lopuista kaadoista vastaa 30-06 ja 9,3,plus marginaalissa meikäläisen 53R.
Pussihousuelvis
Kanta-asiakas

tuhola kirjoitti:
Mä en halua vaihtaa enää oikein piruuttanikaan. Tunnen olevani meinaan aika kova ukko kun pystyn hirven nollakasilla tappamaan. Cool Siihen ei meinaan joka keltanokka pysty.

Montako päivää olet juonut. Cool

http://aijaa.com/CZV65q
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 150, 151, 152 ... 245, 246, 247  Seuraava
Sivu 151 Yht. 247

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa