Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
k08888 Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2011 Viestejä: 697
|
Lähetetty: 29.08.2013 11:09 Viestin aihe: |
|
|
Eikös BFG:n MT oo kansa c rengas?
Olis jo vähä kuviookin..hiukka voi hurista enempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4385
|
Lähetetty: 29.08.2013 14:04 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | Oskari kirjoitti: | Tuo onkin ainoa + merkki BF a&t renkaalle, muuta hyvää kun siitä ei löydy.
Ketjussa haetaan rengasta huonoon paikkaan ja tuo a&t kuvio on todella helposti tukkeutuva, rengas liukas talvella jne. |
No en sanoisi ihan noinkaan. Eihän tuo BF:n at ole ollenkaan huono kompromissi. Toimii kohtuudella kaikkialla muualla paitsi mudassa jossa tosiaan kuvio tukkeutuu. Toisaalta niin tekee kaikilla muillakin at renkailla, eli tarvisisi mennä reilusti karkeampaan jotta rengas toimisi mudassa. Tätä tässä ei varmaankaan haeta. Silloin kun tahtoo kasvaa meteli, bensan kulutus jne.
Eikä tuo uutena nyt niin liukas ole. Pari talvea painavemmalla autolla ajaa hyvinkin. Vanhemmiten kumi toki kovenee ja pito huononee mutta näin taitaa olla kaikilla muillakin tämän kaltaisilla renkailla. |
Sanotaan nyt että Nokian Rotiiva on ½ pitävempi omalla kokemuksella ja molemmat paketit itsellä uudennihkeitä. Viime talvena ksk kaiken vaihdoin rengastuksen kun niin kamalat ajaa noi a&t, myöskin kesällä / sulalla on uraherkempi tuo a&t... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4385
|
Lähetetty: 29.08.2013 14:05 Viestin aihe: |
|
|
k08888 kirjoitti: | Eikös BFG:n MT oo kansa c rengas?
Olis jo vähä kuviookin..hiukka voi hurista enempi. |
Offimiehet kehuneet tuota uutta km2 kuviota hiljaiseksi ja paremmaksi kuin vanha mutta talvella liukas ilman nastoja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4385
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 29.08.2013 14:16 Viestin aihe: |
|
|
Oskari kirjoitti: | k08888 kirjoitti: | Eikös BFG:n MT oo kansa c rengas?
Olis jo vähä kuviookin..hiukka voi hurista enempi. |
Offimiehet kehuneet tuota uutta km2 kuviota hiljaiseksi ja paremmaksi kuin vanha mutta talvella liukas ilman nastoja. |
Vaihdoin nuo BFG:n mt km2:sen vanhojen AT:den tilalle Jimnyyn. Rengas on suht hiljainen. Matalissa nopeuksissa kuuluu pieni humina muttei enää kovemmissa vauhdeissa. Bensaa kuluu ehkä 0,5 litraa enemmän kuin saman kokoisilla AT:lla ja 1,5 litraa enemmän kuin vakiorenkailla. Pito maastossa on selvästi parempi kuin AT:ssa. Varsinaiset mutarännitestit, samoin kuin tietenkin talvitestit on vielä tekemättä.
Itsellä ei rotivasta ole kokemusta mutta ainakin tuota haukuttiin 4x4 maailman useissa testeissä selvästi huonommaksi kuin BFG:n AT maastossa. Varmaan maantiellä voikin olla parempi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4385
|
Lähetetty: 29.08.2013 14:20 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | Oskari kirjoitti: | k08888 kirjoitti: | Eikös BFG:n MT oo kansa c rengas?
Olis jo vähä kuviookin..hiukka voi hurista enempi. |
Offimiehet kehuneet tuota uutta km2 kuviota hiljaiseksi ja paremmaksi kuin vanha mutta talvella liukas ilman nastoja. |
Vaihdoin nuo BFG:n mt km2:sen vanhojen AT:den tilalle Jimnyyn. Rengas on suht hiljainen. Matalissa nopeuksissa kuuluu pieni humina muttei enää kovemmissa vauhdeissa. Bensaa kuluu ehkä 0,5 litraa enemmän kuin saman kokoisilla AT:lla ja 1,5 litraa enemmän kuin vakiorenkailla. Pito maastossa on selvästi parempi kuin AT:ssa. Varsinaiset mutarännitestit, samoin kuin tietenkin talvitestit on vielä tekemättä.
Itsellä ei rotivasta ole kokemusta mutta ainakin tuota haukuttiin 4x4 maailman useissa testeissä selvästi huonommaksi kuin BFG:n AT maastossa. Varmaan maantiellä voikin olla parempi. |
Kuten jo taisin kirjoittaa että kaikki nuo ns sileän kuvion ns maasturin renkaat vaatii niiin paljon puhtia että sutimalla kuviuot aukeaa ettein riitä normiautoissa papu.
Mutta tuo riippuu ajaako mudassa ja kuinka paljon, talvella hommaa auttaa ketjut, lukot jne, ei se mutakuvio taas talvella tieajossa ole ihanne... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4385
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pyrykoira Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2005 Viestejä: 943
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4385
|
Lähetetty: 29.08.2013 15:44 Viestin aihe: |
|
|
Tossa Duratracissa vaan on suuremmat nappulat, eli kuvio ei ole niin herkästi tukkeutuva, kelpaa talvella, nastan reiätkin valmiina jos haluaa niitä laitattaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 29.08.2013 20:30 Viestin aihe: |
|
|
Nythän on tullut hyvin tekstiä. Ainut vaan että renkaat on jo turhan karkeitakin, ei ole sopivassa koossa eikä kaikissa riitä kantavuus, eikä ole paljon c-renkaita ollut. Onhan nuo offi renkaat jo vähän kornit tuon alle, ja ei vastaa enää tarkoitusta. Pointtini on että nyky normi pakun renkaat on semmosia joissa on kolme pitkittäis uraa ja ne vähät poikki-/vinourat on kaks milliä laajat maksimissaan. Jos tuommosilla eksyy tielle jossa on märkää savee tai mehtäkone myllänny pinnan velliks, voi mennä havujen keruuksi. En edelleenkään aio mennä tuolla mihinkään rypemään mutta nuo nyky pakun (kesä)renkaat on lähinnä vitsi nelikkoon. Asfaltille tehtyjä, tokihan niitä menee jakeluautoihin ym. Esim. jotain tämmösen tai tämmösen ja rotiivan väliltä haen. Ei tarvii välttämättä olla tuon kummosempi.
Koko olisi 205/65r16c tai liki sama.Kehä saisi olla tuo, ei paljoa alle eikä mieluusti yhtään yli sillä loppuu jo puhti hiacesta vetää kärriä jos ylisuuret nakit laittaa. Huonoin ominaisuus hiacessa on muuten vähän liian pitkä ykkönen!
Kertoilkaa lisää vaan. Mieluusti sitä kantavuutta kuitenkin saisi olla sillä autoon kun saa tonnin laittaa ja kaks perään ni mitään retkuja en mieli. Käytännössäkin kuormaa joskus on kovastikin enkä tahdo kokeilla miltä tuntuu kun renkulit pettää ja paritonnia raileria perässä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4385
|
Lähetetty: 29.08.2013 21:31 Viestin aihe: |
|
|
Tosta Rotiivasta ihan positiivinen kokemus itsellä, ehkä kummiskin sinuna koittaisin katsoa 75-80 sarjan kummia alle, kuitenkin sitä maavaraa saa pikkuisen lisää, talvella varsinkin se ei ole liikaa koskaan.
Kokemusta miten hyvin haisuli jää pohjan / akseleiden varaan hangelle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JMD Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Elo 2006 Viestejä: 572
|
Lähetetty: 29.08.2013 22:51 Viestin aihe: |
|
|
Itellä oli kincapissa pari vuotta BFG:n at ja aika sliksit oli kahden vuoden jälkeen.En enään toisia laittanut.Talvella liukkaat ja maastoajo kävi vähäisemmäksi. _________________ par ekaa män huttiin,mutta kolmas osuki jo valioon! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4385
|
Lähetetty: 30.08.2013 08:59 Viestin aihe: |
|
|
JMD kirjoitti: | Itellä oli kincapissa pari vuotta BFG:n at ja aika sliksit oli kahden vuoden jälkeen.En enään toisia laittanut.Talvella liukkaat ja maastoajo kävi vähäisemmäksi. |
Paljonkos sulle tulee kilsoja?
Meinaan noilla altsikoilla kyllä kilsoja saa ajettua taitaa olla 30tkm noilla allaolevillakin takana ja lienee ½-väliin kuluneet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 30.08.2013 09:09 Viestin aihe: |
|
|
Oskari kirjoitti: | JMD kirjoitti: | Itellä oli kincapissa pari vuotta BFG:n at ja aika sliksit oli kahden vuoden jälkeen.En enään toisia laittanut.Talvella liukkaat ja maastoajo kävi vähäisemmäksi. |
Paljonkos sulle tulee kilsoja?
Meinaan noilla altsikoilla kyllä kilsoja saa ajettua taitaa olla 30tkm noilla allaolevillakin takana ja lienee ½-väliin kuluneet. |
Kuulostaa vähän ihmeellisiltä. Noillahan on jotkut ajaneet 100tkmki. Omilla oli ajettu kun vaihdoin uudet ehkä 40tkm ja kuviota 10mm jäljellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Oskari Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2004 Viestejä: 4385
|
Lähetetty: 30.08.2013 09:24 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | Oskari kirjoitti: | JMD kirjoitti: | Itellä oli kincapissa pari vuotta BFG:n at ja aika sliksit oli kahden vuoden jälkeen.En enään toisia laittanut.Talvella liukkaat ja maastoajo kävi vähäisemmäksi. |
Paljonkos sulle tulee kilsoja?
Meinaan noilla altsikoilla kyllä kilsoja saa ajettua taitaa olla 30tkm noilla allaolevillakin takana ja lienee ½-väliin kuluneet. |
Kuulostaa vähän ihmeellisiltä. Noillahan on jotkut ajaneet 100tkmki. Omilla oli ajettu kun vaihdoin uudet ehkä 40tkm ja kuviota 10mm jäljellä. |
Daihatsun pätkämaasturin alla kesti ton 100 tkm ajaa itellä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|