Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Vortex Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 6885 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 06.09.2010 12:12 Viestin aihe: |
|
|
Minulla on JSi VT 750L pehmeillä sivurullilla. Eipä ole ollut mitään valittamista. Kävelysilta olisi mukava lisä, jottei tarvitsisi taiteilla palkkien päällä.
HUOM!
Jos jollakin on tarvetta kyseiselle trailerille, niin voin vaihtaa sen isompaan (1000kg) vastaavaan traileriin. Menee pikkusen paino yli nykyisellä veneellä...Noin 850kg painaa koko p*ska, joten vähän jykevämmän trailerin tarvisin. Vetoa tosin ei tule kuin 2 kertaa vuodessa (keväällä ja syksyllä) mutta silti.
EDIT: Voin toki trailerin myydäkin 1000 euron hintaan. Vm. 2006 ja kunto on kuin uudella. Keväällä ja syksyllä käytetty kertaalleen järvessä. Lahtiselle juuri passeli traileri! _________________
Viimeinen muokkaaja, Vortex pvm 07.09.2010 11:11, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Weatherby Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2009 Viestejä: 1587 Paikkakunta: Länsi-uusimaa
|
Lähetetty: 06.09.2010 19:43 Viestin aihe: |
|
|
Noi JSi:n trailerithan on kanssa Respon virossa valmistamia. Kävelysilta on tosiaan kiva lisävaruste, omastani se puuttuu mutta aion kyllä asentaa sellaisen kunhan joskus saisin aikaiseksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Suomäki Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Elo 2006 Viestejä: 262 Paikkakunta: Satakunta
|
Lähetetty: 09.09.2010 06:53 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Verkkaisesti tämä homma etenee
Olisiko jollain vinkkiä, onko Pirkanmaa-Satakunta akselilla jotain asiallista hintaa pitävää trailerikauppaa, tai onko näkynyt jotain syystyrkkyjä? Mikähän moisen uuden trailerin "tiukka hinta" mahtaa olla näinä aikoina? |
No Satakunnassa ainakin Venepori myy trailereita
http://www.venepori.fi/shop/veneet/index.php?p=productsList&iCategory=47
tai Kone-Ketola
http://www.koneketola.fi/aloitus.htm ja "tiukka hinta" riippuu ostajan tinkimiskyvyistä _________________ Silendo Libertatem Servo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrkkä D Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2008 Viestejä: 6174
|
Lähetetty: 21.08.2013 09:44 Viestin aihe: |
|
|
Lainaan vanhaa ketjua.
Pitäisi ostaa traileri n 7 m veneelle ja kantavuutta pitäis olla luokkaa 1800 kg minimissään. Vaihtoehtojahan on vaikka kuinka mutta onko niissä jotain todellista eroa vai ostanko vain halvimman? Jarrullisesta on tietysti kysymys.
Käyttö on semmoista, että keväällä mereen 5 km ajoa ja syksyllä ylös sama 5 km edestakas. Talvella vene trailerin päällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7096
|
Lähetetty: 21.08.2013 10:17 Viestin aihe: |
|
|
Jyrkkä D kirjoitti: | ... vai ostanko vain halvimman? Jarrullisesta on tietysti kysymys.
Käyttö on semmoista, että keväällä mereen 5 km ajoa ja syksyllä ylös sama 5 km edestakas. Talvella vene trailerin päällä. |
Jos tuon meinaat pitää normi "tieliikennelaillisena" niin sehän tietenkin on katsastettava määrävälein. Halvimman katsastuskuntoon saattaminen joka toinen vuosi noilla vetokilometreillä saattaa olla ihan mieleenpainuva kokemus.
Miksei traktorikärry, siis sellainen jota ei rekisteröidä eikä katsasteta ja jota vedetään perässä max. 40 km/h nopeudella ? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrkkä D Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2008 Viestejä: 6174
|
Lähetetty: 21.08.2013 10:44 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | Jyrkkä D kirjoitti: | ... vai ostanko vain halvimman? Jarrullisesta on tietysti kysymys.
Käyttö on semmoista, että keväällä mereen 5 km ajoa ja syksyllä ylös sama 5 km edestakas. Talvella vene trailerin päällä. |
Jos tuon meinaat pitää normi "tieliikennelaillisena" niin sehän tietenkin on katsastettava määrävälein. Halvimman katsastuskuntoon saattaminen joka toinen vuosi noilla vetokilometreillä saattaa olla ihan mieleenpainuva kokemus.
Miksei traktorikärry, siis sellainen jota ei rekisteröidä eikä katsasteta ja jota vedetään perässä max. 40 km/h nopeudella ? |
Täytyykö sitä vetää traktorilla?
Katsastamisesta; suattaapi olla, että se unohtuu maantiekäytön vähäisyyden vuoksi joka tapauksessa. Tosin edellinen Respo oli 4 vuotta katsastamatta ja laakista läpi, kun myyntiä varten katsastin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3874
|
Lähetetty: 21.08.2013 11:57 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa on yksi, jossa on MIELESTÄNI ne pari juttua. Eli irrotettava perälauta, kumivääntöjouset ja automattiset sivutuet. Jos on aikomuksena säilyttää pukin päällä, niin kannattaa löydä sinne alle kuormapukit, jotka ottaa sen lepopainon kantaakseen. Mulla oli joskus sellainen 7,6m parin tonnin cabiini ja se väsytti lehtijousipakan ensimmäisenä talvena heti suoralta kädeltä. Nuo kumivääntöjouset on aika hyvät, kun paino lisääntyy. Halvalla saat varmuudella halvan kärryn. Tuohon akuun laittasin vielä 7m veneelle ihan must juttuna molemminpuoliset kävelysillat, eikä haittaisi, vaikka koko traileri pohjaosa olisi verkotettu. Hyvät trailerit on vaan järkyttävän kalliita, mutta paeska traileri on jotain vielä alentavampaa. Sivutukien määrää lisäisin tuohon ainakin tuplaksi, mutta sitten siirrytää jo toisen hintaluokan vehkeisiin ja hinta kerrotaan 2:lla, jos haluaa aivan must vehkeitä, niin 10-tonni ei riitä. Mutta tuosta kun alottaa, niin on jotain jo lähtökohdaksi. Käytettynä kannattaa hakea noita juttuja, mitä mainitsin ja voi saada ihan käyvän vehkeen hieman paranneltuna, eli usein juuri lyödään lisää sivutukia ja laitetaan pohja umpeen verkolla. Kippiteli on yksin toimiessa ihan ehdoton juttu. Sillä saa asemoitua ihan minkä lotjan tahansa ylösottaessa. Painon balanssointi vielä kun on mukana, eli trailerin pitää olla sen verta iso (pitkä), että venettä saa kalibroitua sen ½m vähintään, niin on sitä mukava vetää sitten, kun ei laahaa, tai puske. Sähkövinssiä vielä ja alumiini ja ja ja ........
http://www.vaunushop.fi/product.php?id_product=119
Tuohon laitetaan vielä Hannun trailerit, niin sieltä saa ihan kunnollisia kohtuu hintaan uutena. Muutenkin mukava mies. Tuo 2700 on sun traileri. Ota se ja jos haluaa lisätukia, niin helppo on laittaa itte.
http://www.mcsea.fi/18 _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7096
|
Lähetetty: 21.08.2013 12:12 Viestin aihe: |
|
|
Jyrkkä D kirjoitti: |
Täytyykö sitä vetää traktorilla?
|
Kyllä sitä henkilöautollakin voi vetää jos kiinnitys koukkuun on normi.
Jos valmis traileri nin valothan siellä onkin. Hitaan ajoneuvon kolmio vain puuttuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrkkä D Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2008 Viestejä: 6174
|
Lähetetty: 21.08.2013 12:31 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: | Tuossa on yksi, jossa on MIELESTÄNI ne pari juttua. Eli irrotettava perälauta, kumivääntöjouset ja automattiset sivutuet. Jos on aikomuksena säilyttää pukin päällä, niin kannattaa löydä sinne alle kuormapukit, jotka ottaa sen lepopainon kantaakseen. Mulla oli joskus sellainen 7,6m parin tonnin cabiini ja se väsytti lehtijousipakan ensimmäisenä talvena heti suoralta kädeltä. Nuo kumivääntöjouset on aika hyvät, kun paino lisääntyy. Halvalla saat varmuudella halvan kärryn. Tuohon akuun laittasin vielä 7m veneelle ihan must juttuna molemminpuoliset kävelysillat, eikä haittaisi, vaikka koko traileri pohjaosa olisi verkotettu. Hyvät trailerit on vaan järkyttävän kalliita, mutta paeska traileri on jotain vielä alentavampaa. Sivutukien määrää lisäisin tuohon ainakin tuplaksi, mutta sitten siirrytää jo toisen hintaluokan vehkeisiin ja hinta kerrotaan 2:lla, jos haluaa aivan must vehkeitä, niin 10-tonni ei riitä. Mutta tuosta kun alottaa, niin on jotain jo lähtökohdaksi. Käytettynä kannattaa hakea noita juttuja, mitä mainitsin ja voi saada ihan käyvän vehkeen hieman paranneltuna, eli usein juuri lyödään lisää sivutukia ja laitetaan pohja umpeen verkolla. Kippiteli on yksin toimiessa ihan ehdoton juttu. Sillä saa asemoitua ihan minkä lotjan tahansa ylösottaessa. Painon balanssointi vielä kun on mukana, eli trailerin pitää olla sen verta iso (pitkä), että venettä saa kalibroitua sen ½m vähintään, niin on sitä mukava vetää sitten, kun ei laahaa, tai puske. Sähkövinssiä vielä ja alumiini ja ja ja ........
http://www.vaunushop.fi/product.php?id_product=119
Tuohon laitetaan vielä Hannun trailerit, niin sieltä saa ihan kunnollisia kohtuu hintaan uutena. Muutenkin mukava mies. Tuo 2700 on sun traileri. Ota se ja jos haluaa lisätukia, niin helppo on laittaa itte.
http://www.mcsea.fi/18 |
Kiitoksia. Mä luulin, että lehtijouset olisi nimenomaan parempi kuin kumijouset. Aina oppii. Mitä hyötyä siitä pohjan verkotuksesta on? En ole älynnyt ikinä kaivata.
McSealta yritin tuossa keväämmällä traileria ostaakin mutta homma kariutui heti alkumetreillä myyjän asenteeseen. Taisi päättyä keskustelu niin, että myyjä kertoi, että tähän kevätaikaan ei häntä kannata näin vähäpätöisllä asioilla vaivata, kun on veneiden laskua ja kaikkea muuta kiireellistä. Pyysi soittelemaan myöhemmin, kun oikeiden asiakkaiden kaupat on hoidettu. En soita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3874
|
Lähetetty: 21.08.2013 13:15 Viestin aihe: |
|
|
Pohjalla kun pystyy kävelemään huoletta ilman, että täytyy aina tähtäillä astumisiaa, niin onhan se ihan toisesta maasta, kun trapetsilla tähtäily. Onnistuu vaikka kiirettäkin pitää, jos tarvista tulee. Aika erikoinen tuo Hannun suhtautuminen, täytyy sille varmaan mainita kun näkee. Kävelyn kestävät lokasuojat on myös ollu aika hyvät, kun tarttee vähän kurkotella joskus sieltä kuorman laidoilta. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrkkä D Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2008 Viestejä: 6174
|
Lähetetty: 21.08.2013 13:34 Viestin aihe: |
|
|
OK.
En nyt kyllä osaa sanoa, oliko se itse Hannu vai joku kuli. Asenteesta päätellen ei ollut kauppias itse. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3874
|
Lähetetty: 21.08.2013 16:11 Viestin aihe: |
|
|
"Mä luulin, että lehtijouset olisi nimenomaan parempi kuin kumijouset."
Vähän makukysymys. Keinutelillä varustetun ajo-ominaisuudet on hienot ja voittaa sen 2-akseli kumivääntökärryn kyllä. Mutta mulla on lehtijousipakka katkennu jo 2 kertaa alta. Toinen kerta oli ajaessa ja siinä hieman jo Land cruiseri heilahti, mutta onneksi selvisi juttu onnellisesti. Nykyään on veneet jääny, mutta 2 tonnin kantavuudella oleva, 2-akselinen peräkärry, on kumiväännöillä ja sitä pystyy pyörittelemään pihalla vaikka paikallaan ympäri, keinuteli ei käänny enää käsivoimin mihinkään. Toinenkin peräkärry on vuodelta 1972 oleva Suomalainen, alunperin jarrullinen, 2-akseli kumiväännöillä, eikä ole vielä jouset moksiskaan, vaikka on siinä ollu parin tonnin kuormaakin jarruttomana päällä. Jos haetaan pelkästää hienoja ajo-ominaisuuksia, keinuteli lehtijousilla pesee pöydän. Jos huolettomuus ja kestävyys, ja joissain tapauksissa vielä helpompi käsiteltävyys tyhjänä on asiaa, niin sitten on tuo kumivääntö harkinnan arvoinen. Siis MIELESTÄNI ja perustuen vain omaan kokemukseeni. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrkkä D Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2008 Viestejä: 6174
|
Lähetetty: 21.08.2013 17:19 Viestin aihe: |
|
|
No mun ajomäärillä lienee kuminen vaihtoehto se ainoa oikea sitten. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3874
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrkkä D Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2008 Viestejä: 6174
|
Lähetetty: 21.08.2013 19:29 Viestin aihe: |
|
|
Voi sitä näköjään hifistellä joka lajissa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|