Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
NoVoeHelevetti Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 6357 Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret
|
Lähetetty: 19.06.2013 00:02 Viestin aihe: |
|
|
Ja sitten kun tehoa alkaa olemaan niin voimansiirto sanoo kaput...
En tiedä, mutta balenokaan ei nyt ihan poissuljettu ole. Vaikutti ihan kohtuulliselta kun kävin ajelemassa, vaikka laiska pskahan se on. Mutta nelikko rokkas, ja +5cm korotuskin onnistunee ilman suurempia katsastuksia. Ja bensapihihän se on, niinkuin kaasua painaessa jo huomaa.
Mitähän noista kannattaa tsekata? Ruostetta nyt pikkaisen on, mutta sitähän aina tulee ja menee. Tyrmätkää nyt joku koko idea balenon kohdalta, jos jotain hyviä perusteluita löydätte. Kyseessä on kuitenkin TAAS väliaikaisratkaisu nelikkokuumeeseen, jos tuon jostain syystä päätyy hankkimaan. Muutenhan tuossa mukavasti varusteitakin löytyy; kahdet uudenkarheat renkaat(joista toiset menee kuitenkin vaihtoon korkeammiksi), ilmastointi, sähköikkunat, tilaa jo kohtuullisesti... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NoVoeHelevetti Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 6357 Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 19.06.2013 08:48 Viestin aihe: |
|
|
[quote="NoVoeHelevetti"] +5cm korotuskin onnistunee ilman suurempia katsastuksia. quote]
No saman kokoinen se muutoskatsastus aina on.
Tuo 10cm renkaisiin halkaisiaa lisää kuullostaa aika utopistiseltä henkilöautoon, kun tuo ongelmia jo monessa maasto kinnerissäkin.
Ja kaupanpäälle sitten tuo Pohjolan viittaama ongelma että helposti menee kytkimen poltteluksi.
Ja sen jälkeen ei jäisi enään korotus varaa kuin 22mm. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 19.06.2013 09:09 Viestin aihe: |
|
|
Monenkaan hlöauton tai citymaasturin renkastusta ei voi halkaisijaltaan paljoakaan kasvattaa, ehkä 30mm max. Ongelmia tulee käännöksissä ei muuten.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 19.06.2013 09:25 Viestin aihe: |
|
|
Kääntymistä voi auttaa jossain tilanteissa enemmän ulospäin olevan ET:n vanteet,mutta joskus vaan tila loppuu eikä ehkä kannata kovin uudesta/arvokkaasta autosta alkaa rälläköimään ja hitsaamaan pyöräkaaria tai kuljettajan jalkatiloja Muovisia sisälokareita, levikkeitä tai roiskeläppiä tms on kuitenkin aika helppoa ja riskitönta "muotoilla". _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 19.06.2013 09:43 Viestin aihe: |
|
|
Mutta ei se maksa vaivaa, jos jotain etuvetoista kinneriä alkaa rälläköimään isompien renkaiden toivossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 19.06.2013 12:41 Viestin aihe: |
|
|
juu ei, kyllä se sais vetää sekä edestä että takaa. Joisain vanhoissa Audeissa (80-luvun lopun mallit) oli myös kytkettävä lukko taka-akselilla...ja olikohan joissain vanhemmissa subaruissa kans joku "visko" tms lukko takana => olis jo kolmipyörävetoinen. Uudemmissa autoissa on tieten näitä "sähköisiä" jarruja hyödyntäviä lukkoja...ehkä tyhjää parempia mutta ei tieten vastaa todellista lukkoa ja sen tuomia hyötyjä. _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 19.06.2013 12:52 Viestin aihe: |
|
|
Viskolukkoja on uudemmissa, mutta kaupasta saa vaikka 100% lukkoa subaruun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hautaterva Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2012 Viestejä: 583
|
Lähetetty: 19.06.2013 16:42 Viestin aihe: |
|
|
Eipä tuo isompien renkaiden hankkiminen ainakaan halvinta hommaa ole jos laskee euroja/mm.
Itselläni on autossa 15 tuumaiset vanteet ja nykyään rengaskoko 195/65/15. Tuohon jos lähtee hankkimaan isompia renkaita, niin 205/70/15 on suurin mitä tuossa vannekoossa näyttää löytyvän(lähde: Vianorin nettisivut). Niillä laskennallinen maavaran kasvu on huikeat 8,38mm. Tuo nyt ei varmaankaan näy eikä tunnu missään.
Eli jos meinaa renkaita kasvattamalla korottaa, niin pitäisi siirtyä seuraavaan vannekokoon eli 16" eikä ne ihan ilmaisia ole nekään.
Silläkään konstilla ei tule korotusta kuin maksimissaan n.20mm. Se tokin olisi jo havaittavissa oleva muutos, mutta hintaa tulee kuitenkin useita satoja vanteiden ja isomman rengaskoon takia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 19.06.2013 21:15 Viestin aihe: |
|
|
Hautaterva kirjoitti: | Eipä tuo isompien renkaiden hankkiminen ainakaan halvinta hommaa ole jos laskee euroja/mm.
Itselläni on autossa 15 tuumaiset vanteet ja nykyään rengaskoko 195/65/15. Tuohon jos lähtee hankkimaan isompia renkaita, niin 205/70/15 on suurin mitä tuossa vannekoossa näyttää löytyvän(lähde: Vianorin nettisivut). Niillä laskennallinen maavaran kasvu on huikeat 8,38mm. Tuo nyt ei varmaankaan näy eikä tunnu missään.
Eli jos meinaa renkaita kasvattamalla korottaa, niin pitäisi siirtyä seuraavaan vannekokoon eli 16" eikä ne ihan ilmaisia ole nekään.
Silläkään konstilla ei tule korotusta kuin maksimissaan n.20mm. Se tokin olisi jo havaittavissa oleva muutos, mutta hintaa tulee kuitenkin useita satoja vanteiden ja isomman rengaskoon takia. |
No huoh. Otahan vähän, edes vähän, laajempi otanta niin huomaat että 15" vanteelle saa kyllä "pikkasen" isompaakin kumia...
"7.62x39 on vahvin ja pitkä hylsyisin .30 patruuna. katsoin Penan papanan sivuilta. Tehokkaampaa patruunaa kyseisellä halkaisijalla siellä ei näkynyt."
Kaivakoon joku isoimmat 15" pallerot tälle tilastonikkarille jos jaksaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hautaterva Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2012 Viestejä: 583
|
Lähetetty: 19.06.2013 21:31 Viestin aihe: |
|
|
Olisin kiinnostunut jos jostain löytyy isommalla halkaisijalla olevia kumeja.
Onhan niitä kaikenmaailman pakettiauton kumeja mutta kannattaako niihin sitten lähteä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2224 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 19.06.2013 22:23 Viestin aihe: |
|
|
Hautaterva kirjoitti: | Olisin kiinnostunut jos jostain löytyy isommalla halkaisijalla olevia kumeja.
Onhan niitä kaikenmaailman pakettiauton kumeja mutta kannattaako niihin sitten lähteä. |
No esimerkiksi tuolta:
http://www.offroadtarvike.fi/verkkokauppa/parts/client_index/category/151/151/
Kyllä 15 tuumasiin löytyy kaikkein halvimmalla ja eniten isoja kumeja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 19.06.2013 22:25 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Kääntymistä voi auttaa jossain tilanteissa enemmän ulospäin olevan ET:n vanteet,mutta joskus vaan tila loppuu eikä ehkä kannata kovin uudesta/arvokkaasta autosta alkaa rälläköimään ja hitsaamaan pyöräkaaria tai kuljettajan jalkatiloja Muovisia sisälokareita, levikkeitä tai roiskeläppiä tms on kuitenkin aika helppoa ja riskitönta "muotoilla". |
Kääntymisenrajoittimet? Ainakin volvosta löytyy moiset |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 19.06.2013 22:43 Viestin aihe: |
|
|
Miljoonanick kirjoitti: | petri r kirjoitti: | Kääntymistä voi auttaa jossain tilanteissa enemmän ulospäin olevan ET:n vanteet,mutta joskus vaan tila loppuu eikä ehkä kannata kovin uudesta/arvokkaasta autosta alkaa rälläköimään ja hitsaamaan pyöräkaaria tai kuljettajan jalkatiloja Muovisia sisälokareita, levikkeitä tai roiskeläppiä tms on kuitenkin aika helppoa ja riskitönta "muotoilla". |
Kääntymisenrajoittimet? Ainakin volvosta löytyy moiset |
Mikä ilo niistä jos rengas vain ei yksinkertaisesti mahdu kääntymään? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|