Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6951
|
Lähetetty: 11.06.2013 10:51 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Tuota DSG:tä on kehuttu taloudelliseksi laatikoksi. Näköjään ihan käytännössäkin toutuu.
Monessa autossa on manuaalilaatikot toteutettu päästönormien takia epäkäytännöllisiksi. Ykkösvaihde ja samoin pakki ovat tolkuttoman pitkiä.
Toinen millä koneita on hajotettu, on älyttömät isommalla vaihtamista opastavat merkkivalot. Ne aiheuttavat pienillä kierroksilla jurnuttamisen ja se ei ole mitenkään pitkäikäistä toimintaa.
Jos verrataan vanhoihin dieselautoihin.. | Kaverilla on 2 litrainen Avensis käsivaihteisena ja sillä oli muistaakseni 3 vuoden keskikulutus 5,9 litraa. Diisseli sekin ja enemmän ajaa matka-ajoa sillä. Tehoja oli noin 120 heppaa ja Skoda liikkuu todella vaivattomasti Avensikseen verrattuna. Ohitukset helppoja. Yritin ehdottaa Suberbia sille, mutta kokee Skodan edelleen itäblokin autoksi.
Toki tojotakin on ollut erittäin kestävä kampe, mutta ne on järkiautoja. Kuten Skodakin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6951
|
Lähetetty: 11.06.2013 11:18 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | iivariiso kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Fighterman kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | On autoja ollut. Mesejäkin, silloin kun ne vielä oli autoja.. |
Onhan nämä taantunut myönnetään. Mutta ajappa tuo 600tkm subarullas askia ja konetta avaamatta. |
Eipä tuota tehdä enää millään nyky dieselillä.. | Harva jaksaa ajaa samalla autolla tuommoisia määriä. Ja mersulla on helvetin vaikea ajaa muualla kuin kesäisellä pikitiellä. Talvella sillä ei tee yhtään mitään. |
Sepä se.
Mesee jos pitää 600tkm, on vaihtanut pellit jo 3 kertaan.
Sano yksi taksari. "Totta" se on, kun jo uuskoppaiset meset kukkii ennen takuun päättymistä..
Tallista muuten löytyy 84 vuoden Mese 200D ajettu karvan yli 100tkm. Vähäisessä kesäkäytössä ollut. Ohan se tunnelmallinen ajaa..
Eli vasta sisäänajo menossa. | Minä oon ollu työntämässä juuri samanlaista Mersua piharapakosta irti vuonna 85. Kummisedällä oli sellainen ja oli ylpeä siitä. Sanoi vain että jää turhan helposti kiinni.
Vaihtoi sitten Audi 100:een ja se on vieläkin sen pojalla kakkosautona. Siinä on kans luja kampe ja kulkee aika syvässä lumessakin. Oli muistaakseni 88 vuosimallia. Pojan perheen ykkösautona on Kia carnival vai mikä se oli. Hauska katsoa kun Kia ruostuu silmissä vaikka on yli 20 vuotta tuoreempi auto ja ajomäärä noin neljäsosa Audin vastaavasta. Audilla on nyt ajettu karvan alle 600 tuhatta kilometriä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 11.06.2013 11:26 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Fighterman kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | On autoja ollut. Mesejäkin, silloin kun ne vielä oli autoja.. |
Onhan nämä taantunut myönnetään. Mutta ajappa tuo 600tkm subarullas askia ja konetta avaamatta. |
Eipä tuota tehdä enää millään nyky dieselillä.. | Harva jaksaa ajaa samalla autolla tuommoisia määriä. Ja mersulla on helvetin vaikea ajaa muualla kuin kesäisellä pikitiellä. Talvella sillä ei tee yhtään mitään. |
Jaa, en ole huomannut siinä mitään vaikeaa, toki onhan takaveto talvella vähän lapsellinen mutta kyllä se siinä menee missä muutkin kaksivetoiset. Ainoan kerran kun oli vaikeuksia viimetalvena oli tilanne kun piti rengasliikkeen ovesta ajaa sisälle suoraan pukille ja ovenedusta oli liukas, jouduin pakittamaan ja ottamaan pikkusen vauhtia.
Ei olekkaan kyse siitä että kuka jaksaa ajaa samalla 600tkm, vaan mikä kestää ajaa sen määrän.
Ja LG1... Uusien ruostumisesta en tiedä mutta suurimmat ongelmat mersujen ruostumiseen oli siirtyminen vesiväreihin 90-luvun puolivälin paikkeilla. Eikä ollut muuten ainoa merkki joka tästä ongelmasta kärsi, eniten kyllä sai huomiota.
Ps. Ensimmäisillä pelleillä mennään, hiukan on joutunut paikkailemaan kuten noissa kilometreissa olettaa saattaa. Skeidasta ja subarusta ole enää edes muistoa jäljellä vastaavilla kilometreillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 11.06.2013 11:35 Viestin aihe: |
|
|
Älä tuollaisia höpötä!
Japanin pellit ei ruotu ollenkaan.
Meseissä on aivan luokattoman huonot maalit ollut viimeisen 20 vuotta ja tuntuu vain huononevan mitä uudempi kysessä.
Pakettiautoista puhumattakaan. Niissä ei ole edes pohjamaaleja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 11.06.2013 11:42 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Älä tuollaisia höpötä!
Japanin pellit ei ruotu ollenkaan.
Meseissä on aivan luokattoman huonot maalit ollut viimeisen 20 vuotta ja tuntuu vain huononevan mitä uudempi kysessä.
Pakettiautoista puhumattakaan. Niissä ei ole edes pohjamaaleja. |
juu ei ruostu ei.... mazda 6 ainakin ruostuu käsiin. Se on pahempi kuin mersu, vitoa lukuunottamatta mutta ne nyt ei mersuja olekkaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 11.06.2013 11:47 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Älä tuollaisia höpötä!
Japanin pellit ei ruotu ollenkaan.
Meseissä on aivan luokattoman huonot maalit ollut viimeisen 20 vuotta ja tuntuu vain huononevan mitä uudempi kysessä.
Pakettiautoista puhumattakaan. Niissä ei ole edes pohjamaaleja. |
mazda 6 ainakin ruostuu käsiin. |
Se onkin sellainen automaailman hylkiö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 11.06.2013 11:59 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Fighterman kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Älä tuollaisia höpötä!
Japanin pellit ei ruotu ollenkaan.
Meseissä on aivan luokattoman huonot maalit ollut viimeisen 20 vuotta ja tuntuu vain huononevan mitä uudempi kysessä.
Pakettiautoista puhumattakaan. Niissä ei ole edes pohjamaaleja. |
mazda 6 ainakin ruostuu käsiin. |
Se onkin sellainen automaailman hylkiö. |
niinhän se on. Ps. Itelläkin on outback ollut mielessä jo pidemmän aikaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 11.06.2013 12:06 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Fighterman kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Älä tuollaisia höpötä!
Japanin pellit ei ruotu ollenkaan.
Meseissä on aivan luokattoman huonot maalit ollut viimeisen 20 vuotta ja tuntuu vain huononevan mitä uudempi kysessä.
Pakettiautoista puhumattakaan. Niissä ei ole edes pohjamaaleja. |
mazda 6 ainakin ruostuu käsiin. |
Se onkin sellainen automaailman hylkiö. |
niinhän se on. Ps. Itelläkin on outback ollut mielessä jo pidemmän aikaa. |
Sittehän voitaisiin alkaa hieromaan kauppoja.
Olis tuollainen sisäänajettu 09 outback..
Ajatuksissa on jossain vaiheessa palata bensaturboihin. Alkaa nyt löytymään Foresterin xt malleja muutaman vuoden tauon jälkeen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 6723
|
Lähetetty: 11.06.2013 12:26 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: |
Ei olekkaan kyse siitä että kuka jaksaa ajaa samalla 600tkm, vaan mikä kestää ajaa sen määrän.
Ja LG1... Uusien ruostumisesta en tiedä mutta suurimmat ongelmat mersujen ruostumiseen oli siirtyminen vesiväreihin 90-luvun puolivälin paikkeilla. Eikä ollut muuten ainoa merkki joka tästä ongelmasta kärsi, eniten kyllä sai huomiota.
Ps. Ensimmäisillä pelleillä mennään, hiukan on joutunut paikkailemaan kuten noissa kilometreissa olettaa saattaa. Skeidasta ja subarusta ole enää edes muistoa jäljellä vastaavilla kilometreillä. |
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5528377 varmaankin tuo myyä valehtelee ja autolla onkin oikeasti ajettu 174 000 tkm. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 11.06.2013 12:37 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Fighterman kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Fighterman kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Älä tuollaisia höpötä!
Japanin pellit ei ruotu ollenkaan.
Meseissä on aivan luokattoman huonot maalit ollut viimeisen 20 vuotta ja tuntuu vain huononevan mitä uudempi kysessä.
Pakettiautoista puhumattakaan. Niissä ei ole edes pohjamaaleja. |
mazda 6 ainakin ruostuu käsiin. |
Se onkin sellainen automaailman hylkiö. |
niinhän se on. Ps. Itelläkin on outback ollut mielessä jo pidemmän aikaa. |
Sittehän voitaisiin alkaa hieromaan kauppoja.
Olis tuollainen sisäänajettu 09 outback..
Ajatuksissa on jossain vaiheessa palata bensaturboihin. Alkaa nyt löytymään Foresterin xt malleja muutaman vuoden tauon jälkeen. |
Itseasiassa bensa vehje itelläkin hakusessa, kun tuo työmatka puolittuu niin ei nämä dieselin nykyiset hyvin vähäiset edut enää toteudu. Mutta kiitos vaan tarjouksesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 11.06.2013 12:40 Viestin aihe: |
|
|
Älkää ikinä ostako 3B Passattia.
+Ei ruostu.
-Koko auto, ruostumattomuutta lukuunottamatta.
(Omalla 340tkm ennenkuin meni paaliin). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 11.06.2013 12:57 Viestin aihe: |
|
|
Miljoonanick kirjoitti: | Älkää ikinä ostako 3B Passattia.
+Ei ruostu.
-Koko auto, ruostumattomuutta lukuunottamatta.
(Omalla 340tkm ennenkuin meni paaliin). |
+1 tuo malli on täysi susi.
Peltsu, voihan näitä jokunen löytyä, mutta jos tuohon ei ole vaihdettu uutta konetta niin vauhtipyörästä vaihdelaatikkoon ja pumppusuuttimiin useammin kuin kerran. Takuuvarma olen tästä asiasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 6723
|
Lähetetty: 11.06.2013 13:55 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: | Miljoonanick kirjoitti: | Älkää ikinä ostako 3B Passattia.
+Ei ruostu.
-Koko auto, ruostumattomuutta lukuunottamatta.
(Omalla 340tkm ennenkuin meni paaliin). |
+1 tuo malli on täysi susi.
Peltsu, voihan näitä jokunen löytyä, mutta jos tuohon ei ole vaihdettu uutta konetta niin vauhtipyörästä vaihdelaatikkoon ja pumppusuuttimiin useammin kuin kerran. Takuuvarma olen tästä asiasta. |
Tuo nyt ei ole pumppusuutinkone mutta turhaa saivartelua. Ja jos onkin niin mitä sitten. Tuskin mersuakaan samoilla suuttimen nokilla ajetaan tollaisia määriä. Puhumattakaan että se onnistuisi samoilla kesärenkailla. Jotkut asiat vain kuluvat, olen pitänyt sitä luonnollisena asiana.
Mutta mitäpä minä tekniikasta ymmärrän, mä vaan ajan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
slowhand Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2009 Viestejä: 2397
|
Lähetetty: 11.06.2013 13:59 Viestin aihe: |
|
|
Se juuri tällä hetkellä oma (tai pankin) on paras! Uskokaa nyt!
Ja kun merkki vaihtuu niin sitten se on paras! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sarvikuono Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tam 2008 Viestejä: 9694 Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään
|
Lähetetty: 11.06.2013 14:41 Viestin aihe: |
|
|
Se Volkkarin surullisenkuuluisa pumppusuutinkone on tyyppimerkkiä BPM, eli 2 litranen turbotinseli. Tästä mallista VW myönsi tyyppivian ja vaihtelee suuttimia tehtaan laskuun sitä mukaa kun hajoaa.
Tunnettuja ongelmia:
1. Ne hajoavat yksitellen.
2. Yhden hajotessa auto jää siihen missä se osa hajosi -> ei kulje eikä käy.
3. VW takuu hoitaa VAIN hajonneen suuttimen -> yksi kerrallaan ensimmäiset n. 180 tkm (ilmeisesti tällä matkalla ne kaikki ehtivät jo kertaalleen hajota. uusissa osissa ei ole kai ilmennyt ongelmia. Ja suuttimien valmistajahan taisi olla Siemens?)
Muutenhan volkkarin koneet on yksinkertaisesti tylsiä (toimii, ja ei ole kehuja eikä haukkuja). _________________ Video meliora proboque deteriora sequor. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|