OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Autolla rusakkoa-tartuntavaara

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Harrastuksemme mediassa
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
veeLAN
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2011
Viestejä: 560

LähetäLähetetty: 02.05.2013 10:50    Viestin aihe: Autolla rusakkoa-tartuntavaara Vastaa lainaamalla viestiä

Noniin. Ihan asiallinen teksti, mutta tuo

"Rusakko kantaa tauteja, jotka tarttuvat ihmiseenkin. Kuolleeseen eläimeen ei kannata koskea paljain käsin."

voi aiheuttaa paniikkia suuressa yleisössä.

http://yle.fi/uutiset/toytaisin_autolla_rusakkoa_-_mita_teen/6614437
_________________
The thing about sport, any sport, is that swearing is very much part of it.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 02.05.2013 11:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime syksynä rusakosta saamani jänisrutto teki sen, että jatkossa käsittelen pitkäkorvat kumihanskat kädessä. Pari viikkoa sairaalassa, niistä kuusi päivää tiputuksessa. Yhteensä kuukausi saikkua. Ei ollu hääviä se.

Tämä peeveli sen mulle antoi: http://www.tapiolantakamailla.com/2012/09/syyskuun-jahtitapahtumia.html#rusakko
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Peltsi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Tou 2004
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 02.05.2013 12:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla oli myös jänisrutto kouluikäisenä mutta se meni aika helpolla. Viikon verran oli kuumetta mutta ei ollut koko aikaa. Aamuisin ei ollut mitään ihmeellistä mutta iltaisin nousi kuume. Jälkitautina tuli jokin ruusu sääriin kun nousi punaisia patteja niihin. En tainnut olla kuin pari päivää poissa koulusta.
Muistelin että olin potkaissut kuolleen rusakon tieltä sivuun tätä aikaisemmin mutta en ollut koskenut siihen muuten. Hyttysetkin voi ilmeisesti tartuttaa jänisruton.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 02.05.2013 13:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla oli 40,8 kuumetta ja kaiken tyhjentävä oksennustauti. En meinannut pystyssä pysyä. Sit myöhemmin kainaloiden imusolmukket turposi niin, että aivan kuin appelsiinit olis ihon alla olleet. Itse asiassa imusolmukkeesta leikattu koepala kertoi lopulta oikean taudin.

Jänisrutto tarttuu tosiaan itikan puremista yleensä.
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Peltsi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Tou 2004
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 02.05.2013 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika paljon eroja on ruton sairastamisessa. Minulla huomattiin se ilmeisesti ajoissa niin päästiin aloittamaan oikea kuuri. Jänisruttoa oli liikkeellä meilläpäin niin äiti osas sitä arvata sitä ja sitten lääkäriin. Röngtenkuvissa näkyi varjostumia keuhkoissa niin niistä se taisi varmistua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 02.05.2013 22:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla tuli hyttysen pistosta. Oli pirulainen imutellut kämmenselästä jo kannun täyteen kun huomasin. Samana iltana näppy alkoi jo paisumaan ja märkäistä vuotoa alkoi tihkumaan. Parin päivän päästä imusolmukkeet alkoivat turpoamaan ja kuume nousi 39-40. Heti lääkäriin ja koska oireet ja tartunta selkeät, niin pistettiin lääki päälle. Eka lääke oli melkein tautia pahempi ja otettiin sitten sitä lievempää. Menihän tuossa toipuessa toista kuukautta että kunnolla pelikunto saavutettiin
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Harrastuksemme mediassa Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com