Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Heska Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1578
|
Lähetetty: 12.01.2013 00:39 Viestin aihe: |
|
|
^ Suomessa varmasti jokaiseen renkaaseen joutuu hankkimaan mopon rekkarin, ja kypäräpakko vielä päälle.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kaarle Martel Sisällöntuottaja
Liittynyt: 25 Tou 2009 Viestejä: 3593
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 11.02.2013 14:19 Viestin aihe: |
|
|
Karu totuus etuvetoisista tulee hyvin esille tuossa ylämäkivideossa! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vt ***
Liittynyt: 22 Syy 2005 Viestejä: 333
|
Lähetetty: 16.03.2013 21:04 Viestin aihe: |
|
|
Karu totuus tuli tuossa viikko sitten esiin tuosta Foresteristakin. Tiedä sitten, onko vanhemmat jotenkin maasturimaisempia...
Olin lauantai iltana just kotiin tullut. Sittenpä innokas automyyjänaapurini tuli ovelle ja länttäsi juuri silloin esittelyssä olleen Foresterin avaimet käteen ja sanoi, että käy koittamassa. Sen verran kohtelias olen kuitenkin, että kävin kokeilemassa, vaikka kauheesti ei kyllä kiinnostanut. Hyvä oli kuitenkin, että kävin. Ainakin sen havaitsi, että minkäänmoisen maasturin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Ehkä yhtä hyvin sillä pääsi lumessa ja lumipenkoissa kuin esim. vanhemmilla pitkittäismoottorisilla 4wd Passateilla. Tietty suurempi maavara auttaa jossain paikoissa Subarua. Silti minusta henkilöauto mikä henkilöauto. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Hietala Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Kes 2004 Viestejä: 2541 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 17.03.2013 11:56 Viestin aihe: |
|
|
Onhan ne maasturit kuitenkin erikseen. Ei sitä siihen pidäkään verrata _________________ Laiskuuttaan tingan häviää |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2252 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 18.03.2013 18:40 Viestin aihe: |
|
|
vt kirjoitti: | Karu totuus tuli tuossa viikko sitten esiin tuosta Foresteristakin. Tiedä sitten, onko vanhemmat jotenkin maasturimaisempia...
Olin lauantai iltana just kotiin tullut. Sittenpä innokas automyyjänaapurini tuli ovelle ja länttäsi juuri silloin esittelyssä olleen Foresterin avaimet käteen ja sanoi, että käy koittamassa. Sen verran kohtelias olen kuitenkin, että kävin kokeilemassa, vaikka kauheesti ei kyllä kiinnostanut. Hyvä oli kuitenkin, että kävin. Ainakin sen havaitsi, että minkäänmoisen maasturin kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä. Ehkä yhtä hyvin sillä pääsi lumessa ja lumipenkoissa kuin esim. vanhemmilla pitkittäismoottorisilla 4wd Passateilla. Tietty suurempi maavara auttaa jossain paikoissa Subarua. Silti minusta henkilöauto mikä henkilöauto. |
Kerrotko miten tuo huono eteneminen realisoitui?
Henkilöautohan se on. Niinpä ne on nykyajan "oikeat maasturitkin". Ei niillä vakiokuosissa paljoa tien ulkopuolelle voi mennä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 18.03.2013 19:37 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä Hietala. Näin on. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vt ***
Liittynyt: 22 Syy 2005 Viestejä: 333
|
Lähetetty: 18.03.2013 20:12 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: |
Kerrotko miten tuo huono eteneminen realisoitui?
|
Ensi ajelin auraamattomalla parkkiksella ja oisko siinä ollut 15 cm pakkaslunta. Ihan tavallisesti siinä meni. Sitten siitä laitettiin joku "maasto-ohjelma" päälle ja kyllä sillä jotain vaikutusta olikin, mutta eipä tuo lumimäärä haitannut menoa ihan perusohjelmallakaan.
Sitten ajoin toisen puolen pyörät penkkaan ja toiset oli auratulla alueella, lumisella/jäisellä kuitenkin. Siitä sitten eteenpäin yrittämään. Auto ei tehnyt yhtään mitään ennen kuin kierrokset oli parissa tuhannessa johtuen tuosta CVT-vaihteistosta kai. Sitten kun jotain alkoi tapahtua, niin pyörät pyörähteli vähän ja sitten auto alkoikin niitä jarruttelemaan. Eteenpäin ei auto suostunut menemään, mutta sai sen sentään peruuttamalla pois siitä. Sitäkään ei kyllä pyörät suorassa samoja jälkiä, mutta renkaat kääntämällä sai toisenkin eturenkaan pois penkasta.
Käsivaihteistolla tai perinteisellä automaatillakin olisi voinut koittaa varovasti eteenpäin, jos vaikka pito olisi riittänyt. Toisaalta taas pyöriä hiukan enemmän pyörittämällä olisi voinut päästä eteenpäin. Tuolla nyt vaan ei onnistunut kumpikaan. Voi tietty olla, että jollain asetuksilla menisi paremmin, mutta tuollaisena sitä minulle nyt esiteltiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Hietala Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Kes 2004 Viestejä: 2541 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 18.03.2013 21:56 Viestin aihe: |
|
|
Subarun luistonesto on ainakin 2008 mallissa ihan perseestä. Se tekee autosta miltei etenemiskyvyttömän luistavalla pinnalla. Onneksi sen saa napista pois. Mahtoikohan tuosta forresta löytyä mokomaa? Olisi muuttanut menoa aivan toiseksi _________________ Laiskuuttaan tingan häviää |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kömy Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2008 Viestejä: 854
|
Lähetetty: 18.03.2013 22:06 Viestin aihe: |
|
|
Kertokaas nyt mihin tätä forrea saa sitten oikeasti verrata? Pelkät etuvetokitymaasturit vai. _________________ Kyllähän se kuula lentää! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
mökö Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Kes 2004 Viestejä: 137
|
Lähetetty: 18.03.2013 22:34 Viestin aihe: |
|
|
No empä tiedä täytyykö sitä verrata mihinkään! Olen kaksi Subarua omistanut Outbagin ja Foresterin.Näistä Forester oli 2.0 koneella,manuaali laatikolla sekä alennusvaihteella.Sillä pääsi todella hyvin sinne minne tarvitsi päästäkkin,ajeltiin ihan kunnon lumikelissä auraamattomia metsäteitä,ei haitannut tuommoinen30-40cm pehmyt lumi mitään.Mut en lähtisi vertaamaan mihinkään maasturiin jossa on lukkoja joka paikassa,mut citykanit hakkaa mennen tullen.Tietysti rengastus täytyy olla kunnossa ja mielestäni alunnusvaihde tekee maastossa terää kun pystyy ajelemaan hiljaakin rasittamatta kytkintä .Mut jokaisella on mielipiteensä  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 19.03.2013 00:22 Viestin aihe: |
|
|
Peesaan Mököä, noin se menee.
Hietala;
Kyllä se nappi Forresta löytyy.  _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 19.03.2013 09:43 Viestin aihe: |
|
|
Hietala kirjoitti: | Subarun luistonesto on ainakin 2008 mallissa ihan perseestä. Se tekee autosta miltei etenemiskyvyttömän luistavalla pinnalla. Onneksi sen saa napista pois. Mahtoikohan tuosta forresta löytyä mokomaa? Olisi muuttanut menoa aivan toiseksi |
Totta. Onneksi uudemmissa luistonesto on kehittynyt.
Vanha Fore, ilman mitään sähköisiä luistoestoja oli pirun hyvä.
Uusikin ja 2008 - 2011 mallit, kun poistaa napista luistoneston oikealla hetkellä..
Paljon on autoja nykyajan tekniikalla pilattu. Sama luistonesto "ongelma" on mm. Land Rover Defenderissä..
Tarkemmin tuo ei ole luistonesto vaan ajonvakautus, joka näissä ahdistaa. Luistonesto on vain uusissa. Ajonvakautus on ihan kiva, jos oikeasti jotain lipsahduksia autolla sattuu maantiellä, mutta näissä "lumijumitteluissa" se tapaa menon täysin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 19.03.2013 12:17 Viestin aihe: |
|
|
Juu,kyllä olisi saanut tuollainen järjestelmä jäädä keksimättä
Turhaa rahanhaaskausta,mutta kaippa nämä ns "uusavuttomat" tuollaisia tarvitsevat ja hehän ovat nykypäivänä potentiaalinen ryhmä kaikelaisille hörhötyksille.  _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 36161
|
Lähetetty: 19.03.2013 12:32 Viestin aihe: |
|
|
Ei ole oikein koskaan auennut mihin tuota luistonestoa tarvitsee?
Jos sitä "tarvitsee",ajaa olosuhteisiin nähden liian lujaa...
Fysiikan lakeja sekään ei kumoa,kun pito loppuu luisto alkaa.
Maasturissa tai muussa nelivetoisessa sen tarve on vielä olemattomampi. _________________ Kertalaakiyhdistys
Viimeinen muokkaaja, heiluri pvm 19.03.2013 12:33, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|