Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
koutsa Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 04.02.2013 18:52 Viestin aihe: |
|
|
M07:ni etuhela tuntuu edelleen kanittavan vaikka olen CRC:n eri tuotteilla liuotellut yönkin yli. Paineilmaakin on suihkuteltu. Mielestäni helan sisäpinnassa on edelleen pikeytynyttä (so. vanhaa) aseöljyä, mikä estää piipunsuun vapaan liikkeen helassa.
Tietääkö joku onko etuhelan ja piipunsuun upottaminen ASETONIkylpyyn aivan päätön idea. Asetonia olisi valmiina hyllyssä... mitäköhän sinistys ja juotokset sanovat?
Nämä toimet sen vuoksi, etten ole saanut asetta toistaiseksi käymään haluamallani tarkkuudella.
Kiitokset jo ennalta tietäjille! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
maqe Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.02.2013 20:22 Viestin aihe: |
|
|
koutsa kirjoitti: | M07:ni etuhela tuntuu edelleen kanittavan vaikka olen CRC:n eri tuotteilla liuotellut yönkin yli. Paineilmaakin on suihkuteltu. Mielestäni helan sisäpinnassa on edelleen pikeytynyttä (so. vanhaa) aseöljyä, mikä estää piipunsuun vapaan liikkeen helassa.
Tietääkö joku onko etuhelan ja piipunsuun upottaminen ASETONIkylpyyn aivan päätön idea. Asetonia olisi valmiina hyllyssä... mitäköhän sinistys ja juotokset sanovat?
Nämä toimet sen vuoksi, etten ole saanut asetta toistaiseksi käymään haluamallani tarkkuudella.
Oman 66/67 etuhelan piipunsuun puolelta liottelin piintymiä kynsilakanpoistoaineeseen kastetulla vanupuikolla. Eli iltahan tuossa hupeni. Kostutin vähän väliä uudestaan kun alko näyttää että liuottimet haihtuu. Yöksi sitten crc helaan liottamaan ja aamulla montulle. Lapuan 3,6grammaset alko pysymään ilmakivääritaulun mustalla 150metrin matkalta.
Ainoa noitumisen hetki oli ku vaimo huomas kynsilakanpoistopullon tyhjenneen.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jussi+
|
Lähetetty: 04.02.2013 22:33 Viestin aihe: |
|
|
Itse jouduin myös hieman tuskailemaan 07:n käynnin kanssa vaikka etuhela ei ahdistanu missään vaiheessa. Osumat vaelsi kun vähänkin lämpesi ja niskaan hiiipi tympeä epäluottamus aseen tarkkuudesta. Sitten aseseppä porasi takahelaan molemmille laidoille pienet reijät joista saa helan alle kunnolla paineilmaa ja ainakin sakon 3,2 g tehdaslatauksen käynti parani huomattavasti.
Kunhan tässä keväälle kääntyy niin pitää käydä kokeilemassa lapuan 3,6 g paraniko käynti. Ennen sepitystä lapua ei käyny huonostikaan mutta ois kuitenki muulta käytökseltään mieluisampi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fw71 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 04.02.2013 23:30 Viestin aihe: |
|
|
Asetoni ei tee pahaa. Piipun suuta voi olla kopattu myöskin tuurnalla, ellei liottamalla ala henkirakoa löytymään. Vanhemmissa nollaseiskoissa näkyy puolikuu tuurnanjälki piipun ulkokehällä. Yhdessä omassa oli niin tiukassa, ettei liikkunut yhtään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
o.rly Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 14.03.2013 20:14 Viestin aihe: |
|
|
Ei auttanut minulla etuhelan irroituskaan, mutta löysin vian puolivahingossa. Otti etutukin kiinikkeen (u:n muotoinen rauta tukin etuosassa), ja siinä pieni patti piippuun kiini. Töissä ajelin sen patin pois vingulla niin johan rupes osumaan, eikä edes etutukista tullut väljää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhatapio Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Elo 2005 Viestejä: 2803 Paikkakunta: eteläpohjanmaa
|
Lähetetty: 14.03.2013 21:16 Viestin aihe: |
|
|
koutsa kirjoitti: | M07:ni etuhela tuntuu edelleen kanittavan vaikka olen CRC:n eri tuotteilla liuotellut yönkin yli. Paineilmaakin on suihkuteltu. Mielestäni helan sisäpinnassa on edelleen pikeytynyttä (so. vanhaa) aseöljyä, mikä estää piipunsuun vapaan liikkeen helassa.
Passaako sitä kysyä notta kuinka ne muut pyssyt käy jos niitä on?? _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
j.harlamow Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.03.2013 13:35 Viestin aihe: 5.6x50r mag |
|
|
moi.
onko kellään tikka 07.
5,6x50r mag kaliberissa. miten luotipuoli käy tehdaspaukulla?
onko miten hankala löytää lataus itse lataamalla? mitkä luodit ootte saanu käymään? itsellä hankinnasa kyseinen ase. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MARCOLIN Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Jou 2010 Viestejä: 1912 Paikkakunta: Pohjois-Karjala
|
Lähetetty: 16.03.2013 17:14 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa nuo tehdas patit olla aika harvassa tuohon kalinperiin,Sellier & Bellot lataa fmj luodilla olevaa patruunaa. Itse lataajalle ei kyllä luoti ongelmaa ole,käyttää 224" dia kuulaa,eli 5,7:kan kuulaa.Tuskinpa ongelmaa on käynnin suhteen itselataamalla,ruudiksi N 135/140. Rihlannousu 13 3/4" Kaliperi yleisempi keski-euroopassa ja etupäässä taittuvissa aseissa rihla/drillinki. Ihan soiva kaliperi pienriista jahtiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
rocco Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 525 Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 17.03.2013 08:54 Viestin aihe: Re: 5.6x50r mag |
|
|
j.harlamow kirjoitti: | moi.
onko kellään tikka 07.
5,6x50r mag kaliberissa. miten luotipuoli käy tehdaspaukulla?
onko miten hankala löytää lataus itse lataamalla? mitkä luodit ootte saanu käymään? itsellä hankinnasa kyseinen ase. |
Mulla on kyseinen pyssy kaliberissa 5,6x50r.
Itse sain jonkinnäköistä kasaa Sellier&Bellotin FMJ ja SP kuulilla, mutta pyssyssä oli muutamia vikoja jonka takia en todellista tarkkuutta tehdaspaukuilla saannut. Viat olivat puuttuva rekyylivaste-tappi pikajalassa ja yllätysyllätys, se holkki joka jumitti siellä piipan päässä.
Muutama rasiallinen tuli tehdaskuulia roiskittua, nyt lataan itse. Kuulana Lapuan 55grs fmj ja ruutina käytin N135, mutta tulevaisuudessa aion käyttää ehdottomasti N133, se on osoittautunut ainakin .223:sen kanssa ihan ykkösruudiksi (kasat 15mm).
Itselataamalla kasat toistaiseksi jotain 20-25mm..
Sellier&Bellot SP 100m (pienempi musta rengas 60mm)
Sellier&Bellot FMJ 100m (ruudukko 1cm x 1cm)
Aseveljet |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jetset Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.04.2013 20:50 Viestin aihe: |
|
|
Kellään kiinnostusta hommata omaan mökkiin hyväkuntoinen 07? Luotipiippa on uusittu ja nikamat on tapitettu. Pikajalka mukaan.. Itellä saattaisi sellainen joutaa maailmalle, jos hinnasta päästään yhteisymmärrykseen.
Yv n kautta kiitos... _________________ Laavulla nukkuu parhaiten |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juskup Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Tou 2007 Viestejä: 449 Paikkakunta: Pohjois-Savo
|
Lähetetty: 22.04.2013 17:22 Viestin aihe: |
|
|
Joop, rocco, ei tuolla s&b tuon parempaa kasaa saa ammuttuakaan, kyllä minäkin sen huomasin, itse saa tehtyä paljon paremmat käynnit... _________________ "Toivossa on hyvä elää" sano lapamato.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
villikettu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.04.2013 12:57 Viestin aihe: |
|
|
Kiikarinjaloista vielä tikan rihlaan. Jos haluais käyttää rekyylistopparia, kun kerran sille on kolokin jyrsitty, ja vaikka optilockin renkaita, niin mitä vaihtoehtoja jää jäljelle? Mallia pikajalka tai kiinteä. Ja mielellään kaupan hyllyltä, aseseppähän kyllä tekee mitä vain.
Tilasin optilockin 11mm alaosat, laittaakseni net tuohon rihlakkoon tai pienariin. Niissä ei näköjään ole rekyylistopparia ollenkaan, liekö liian kapea konstruktio. Alustoihin oli ilmestynyt kierteillä olevat reiät päihin, jotka yhdistyy kiilapalan pultinreikään. Liekö huoltoaukkoja? Pultteja prikkoineen ei paketissa ollut tosin kuin yks.
Onko Masina-tuotteen pikajalasta kokemusta kellään, missähän siinä on rekyylistoppari? Tai Abelin alaosista? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhatapio Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.04.2013 13:35 Viestin aihe: |
|
|
Apelissa on stoppari joka on lisäksi korkeus suunnassa säädettävissä kantamisen estämiseksi. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
villikettu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 26.04.2013 15:00 Viestin aihe: |
|
|
juhatapio kirjoitti: | Apelissa on stoppari joka on lisäksi korkeus suunnassa säädettävissä kantamisen estämiseksi. |
Sopivassa paikkaa vielä? Meinaatko näitä irto alaosia, vai pikajalkaa? Olisko tarkkaa mallia antaa, 134? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juhatapio Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.04.2013 06:27 Viestin aihe: |
|
|
On pikajalka ja menee sepittämättä tikan selkään,hw huntista sen aikonaan ostin,kokkolasta. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|