OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Laadukkaat kalvopuvut!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20791
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.10.2012 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peura-esari kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Fjällravenin materiaaleista en ota kantaa mutta se kettutyttöfirma ei osaa suunnitella taskujen paikkoja eikä tehdä vaatemallistoa hoikemmalle, kuivassa metsäkunnossa olevalle ihmiselle. 180cm miehen pitäisi painaa likemmäs 100kg että kettutyttöpuku sopisi edes jotenkin. Minulla on yhdet kalvottomat housut G1000:sta, ihan ok kesähousu mutta ei mitenkään erityisen hyvä. Isoille ihmisille suunniteltu. Koko 46 ja siltikin meikäläisiä mahtuisi puolitoista vyötärölle. hunter hydratic puku oli housistaa aivan mahdoton, en todellakaan käsitä mnkä kokoiselle ihmiselle ne on suunniteltu. 46 koko oli kuin muiden valmistajien 52..


Sanotaanko näin, että vaatteet on suunniteltu normaalipainoisille? ja siitä isommille Smile

Löytysköhän jostakin jotakin safarimallistoa, joka olisi suunniteltu jäljittäjille nälkämaihin? voisi ruuminrakenne vastata tuota 180cm/36kg Smile


178cm pitkä ja 65kg ihminen on ihan normipainoinen. Ei kaikkien tarvitse painaa 100kiloa. Meitä ihmisiä vain on eri kokoisia. Kettutyttöhousut eivät 178cm/65kg miehellä toimi. 48 koon Härkilan q-fleese housut, ne ovat täydelliset minun ruumin rakenteelle. Muita vastaavia metsähousuja en ole vielä löytänyt. Sama juttu työhousujen yms kanssa. Farkut kun ostan niin koko on yleensä n. W29 L32. Ja kyllä, jäljittäjä tarvitsee jäljittäjän puvun. Wink

Ikävä kyllä, hankalaa on vaateiden osto hoikalla ihmisellä. Ei tahdo sopivia löytyä mistään. Ja itse kun en telttakankaista pidä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 13.10.2012 00:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Peura-esari kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Fjällravenin materiaaleista en ota kantaa mutta se kettutyttöfirma ei osaa suunnitella taskujen paikkoja eikä tehdä vaatemallistoa hoikemmalle, kuivassa metsäkunnossa olevalle ihmiselle. 180cm miehen pitäisi painaa likemmäs 100kg että kettutyttöpuku sopisi edes jotenkin. Minulla on yhdet kalvottomat housut G1000:sta, ihan ok kesähousu mutta ei mitenkään erityisen hyvä. Isoille ihmisille suunniteltu. Koko 46 ja siltikin meikäläisiä mahtuisi puolitoista vyötärölle. hunter hydratic puku oli housistaa aivan mahdoton, en todellakaan käsitä mnkä kokoiselle ihmiselle ne on suunniteltu. 46 koko oli kuin muiden valmistajien 52..


Sanotaanko näin, että vaatteet on suunniteltu normaalipainoisille? ja siitä isommille Smile

Löytysköhän jostakin jotakin safarimallistoa, joka olisi suunniteltu jäljittäjille nälkämaihin? voisi ruuminrakenne vastata tuota 180cm/36kg Smile


178cm pitkä ja 65kg ihminen on ihan normipainoinen. Ei kaikkien tarvitse painaa 100kiloa. Meitä ihmisiä vain on eri kokoisia. Kettutyttöhousut eivät 178cm/65kg miehellä toimi. 48 koon Härkilan q-fleese housut, ne ovat täydelliset minun ruumin rakenteelle. Muita vastaavia metsähousuja en ole vielä löytänyt. Sama juttu työhousujen yms kanssa. Farkut kun ostan niin koko on yleensä n. W29 L32. Ja kyllä, jäljittäjä tarvitsee jäljittäjän puvun. Wink

Ikävä kyllä, hankalaa on vaateiden osto hoikalla ihmisellä. Ei tahdo sopivia löytyä mistään. Ja itse kun en telttakankaista pidä.


Ei tarvitsekkaan 100kiloa painaa, mutta melko laiha on jo 178/65 mitoilla. 20kg lisää ja alkaa vaatteita löytymään. Itse olen n. sentin pidempi ja reilu 90kg. Nytkin tuntuu että saisi reilu 5kg olla painoa enemmän Very Happy Melkein kaikki vaatteet (varsinkin metsästys) on suunniteltu niin että kun koot alkaa olla xl tai isommat niin vyötärö ja mahan alue vaan kasvaa ja muuten melkein saman kokoiset. Sastan peura housut ovat kun joulukuusi väärin päin. Lahkeet kapeat ja vyötärö helvetin väljä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JukkaI
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1548
Paikkakunta: Riihimäki

LähetäLähetetty: 13.10.2012 08:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Komppaan edellisiä. Itsellä pituutta 190 ja rapiat ja näen kullin kustessani. Käsittämätön yhdistelmä vaatekaupan sisäänostajalle. XL-tarkoittaa noin kymmentä ylimääräistä kiloa ja XXL jopa paria kymmentä. Kaikki kuitenkin persjalkaisille mitoitettuna. Sitten kun löytää takin jossa mitta riittää joutuu miettimään puetaanko reppu ennen takkia kun se mahtuisi takin sisäänkin ja tilaa jopa jäisi Mad
_________________
Jos väittelet idiootin kanssa, varmista ettei hän tee samoin!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tunkiopulu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Lok 2012
Viestejä: 105

LähetäLähetetty: 13.10.2012 08:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on myös se ongelma että joutuu ostamaan numeron "liian" isoa kokoa kun olen 176cm/90kg ilman killimahaa Wink
Onko härkilan stealth puvusta kokemuksia? Taitaa tulla valinta härkila stealth/Swedteam gore optifade välillä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 13.10.2012 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tunkiopulu kirjoitti:
Itselläni on myös se ongelma että joutuu ostamaan numeron "liian" isoa kokoa kun olen 176cm/90kg ilman killimahaa Wink
Onko härkilan stealth puvusta kokemuksia? Taitaa tulla valinta härkila stealth/Swedteam gore optifade välillä...


Ota härkila ennemmin.. Paremmat taskut..
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20791
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 13.10.2012 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sortaja kirjoitti:
Ei tarvitsekkaan 100kiloa painaa, mutta melko laiha on jo 178/65 mitoilla. 20kg lisää ja alkaa vaatteita löytymään. Itse olen n. sentin pidempi ja reilu 90kg.

Joo, onhan sitä itselläkin aika laiha tunne. Mutta normi paino tuo joidenkin laskurien mukaan on. Sinä taas olet lievästi lihava. Siis laskurien mukaan. Tosin minusta tuollaiset laskurit ovat höpöhöpöä. Aika suuri osa miehistä edustaa juuri sinun kokoluokkaa.

Itse olen vallan mainioisti tottunut olemaan tämän kokoinen. Ennen nakkikioskijonossa olisi toki ollut kivempi olla vähän rotevampi, mutta eipä siitäkään suurempia ongelmia koitunut. Metsässä kulkiessa keveys on vain plussaa. Ja se että saa syödä ihan mitä vaan ja ihan miten paljon vaan jaksaa eikä paino muutu mihinkään. Mutta vaatteita prkele saisi jostain löytyä. Ihme juttu mutta ei niitä vain tahdo minun kokoluokalle olla oikein mitään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vt
***


Liittynyt: 22 Syy 2005
Viestejä: 333

LähetäLähetetty: 14.10.2012 00:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos nyt kokemuksia noista puvuista vähän. Itsellä nyt käytössä Chevalier, Beretta ja Sasta.

Tuo Chevalier on ostettuna markka-aikaan ja edelleen aika hyvässä kunnossa. Takin vuorikangas on kulunut jonkun esineen hangatessa ja saattaa kyllä kalvokin olla jostain hapertunut. Ihmeen kestävä on kuitenkin ollut!

Beretta-pukukin on ollut käytössä aika kauan jo, ehkä noin 8 vuotta. Siinä on positiivista laadukkaan oloiset materiaalit ja taskujen ja muiden yksityiskohtien suunnittelu. Sitten negatiivisenä puolena ollut, että varsinkin taskujen ompeleita on joutunut parsimaan aika pian. Myöhemmassa vaiheessa haaroistakin ja toisen lahkeen alaosasta.

Nyt sitten uusimpana hankintana Sasta Wolf-puku ja siitä ei vielä kovin paljon käyttökokemuksia. Kevyt se on noihin edellä mainittuihin verrattuna, mutta esim. taskut edellisiä vähäisemmät ja omaan käyttööni huonommin käytettävät.

Tiedä sitten, onko nuo laadukkaita, mutta onhan noissa kaikissa metsästellyt ja kaikissa pitää minulla kävellessä olla takkia auki, kun muuten läkähtyy. Sitten sateella takkia neppareilla vaan kiinni ja vetskari vasta kun kylmä meinaa tulla.

Mitään noista en olisi raaskinut ostaa, jos eivät reilussa alennuksessa olisi olleet...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 16.10.2012 08:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikka tämä ei nyt pysy varsinaisessa aiheessa, mutta pätee kaikkiin kalvoasuihin kuitenkin. Paljon on juttua takki auki kulkemisesta ja sepalus auki kulkemisesta. Siinä kannattaa kuitenkin miettiä miten puku toimii ja tuulettaa sen mukaan.

En sano että kukaan kulkee nuttunsa päällä väärin, mutta itse olen pohtinut sen näin. Takki auki voi kulkea estääkseen hien tulon. Jos tulee hiki, tuuletus eli jäähdyttäminen estää jopa aika tehokkaasti hien siirtymisen takin alusvaatetuksesta ulospäin. Eli kun itsellä tulee hiki niin pistän takin kiinni ja hidastan sen verran tahtia jotta kehon lämmöntuotto säilyy sen verran että lämpö puskee koteutta ulospäin, jos se vain on mahdollista. Jos jättää takin auki kun hikoaa, kastuu alusvaatteet jatkuvasti vain lisää ja pian jäähdytys märkään vaatekerrokseen aiheuttaa kylmyyden. Eli mielestäni tuulettamalla saisi vain estää hikoilun alkamisen ja kun alkaa hiottaa niin tahtia kevennettävä, ja takin alunen saatava reilusti lämpöisemmäksi kuin takin ulkopuoli, jotta kalvon- ja kerrospukeutumisen idealla olisi mahdollisuus toimia. Tämä on pieni pakko kun valintana on kalvovaate ja mielii että alusvaatteet säilyy mahdollisimman kuivana. Jos on reilusti lämpöasteita niin kalvoasussa on melkein mahdottomuus liikkua hikoilematta.

Tuolla lailla kun olen toiminut niin en ole juurikaan kämpille tullessa tarvinnut märkiä vaatteita nostella kuivumaan. Myös palelu hikisien vaatteiden takia on liki historiaa. Ylipäätään suhtautumiseni goreasuihin on parantunut kun jätin sen märkien vaatteiden kylmentämisen pois. Hikoilua ei kokonaan voi estää mutta olonsa voi tehdä siitä huolimatta mukavammaksi. Ja tuo tyyli on toiminut ainakin fyllittön härkila setteri päällä. Sitä en tiedä miten on mahdollisuus toppagorejen kanssa.

Ja se että kalvoasussa tulee enemmän kylmä talvella kuin muissa vaatteissa, on huuhaata. Itse olin ilvespassissa viimekin talvena n.-15°c pakkasessa ja yli kahenkympin pakkasilla toimitin koiran virkaa eikä tullu kylmä ainakaan yhtään ennen muita. Väitän jopa että passissakin olin niitä viimeisiä joita paleli ja goretex oli kuorena. Koska oli tuulisia päiviä, oli kalvo mainio tuulensuoja jotta eristekerros ei pääse jäähtymään tuulen vuoksi. Mutta pilkkihaalariin on turha verrata. Haalarissa lämpö ei karkaa helmasta ja muukin puvun rakenne estää lämmön karkausta sekä eriste itse puvussa yleensä paljon parempi. Se että haalari on monesti lämpimämpi, ei ole kalvon vika.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tunkiopulu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Lok 2012
Viestejä: 105

LähetäLähetetty: 16.10.2012 16:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikilla puvuilla tulee hiki jos vauhtia pitää... Helppohan vauhtia on hiljentää tai vaatetta vähentää. Kalvopuku on kuitenkin kokonaisuutena mielestäni toimiva ratkaisu. Ei tarvi sadetakkia mukana kantaa ja tuulenpitävyys on hyvä. Lisäksi sään vaihtelukaan ei haittaa...
Jotenkin alkaa Härkila olla ykkösvaihtoehto, syy siihen on se että sitä pääsen sovittamaan inhimillisen matkan päähän. Harmi että Swedteamia ei tarjolla oikein ole...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 16.10.2012 17:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberoksella ihan viksua pohdintaa, ja varmasti iso osa pitää paikkansa. Höyryhän se kai on, joka sieltä asusta läpi tulee, ja jos höyryä ei muodostu, niin ei se vesi sieltä mihinkään tihku.

Tähän voisi lisätä, että monet tekee kalvoasunsa toimimattomaksi yksinkertaisesti pitämällä alla vääränlaisia vaatteita, mallia "kastuvat". Eihän se vettä imevä puuvilla sieltä mihinkään kuivu. Tekninen kerrasto ja microfleece tms, sellaista sen olla pitää, siirtyy vesikin iholta luontoon nopeammin.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tunkiopulu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Lok 2012
Viestejä: 105

LähetäLähetetty: 16.10.2012 19:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt puhutaan asiaa! Oikeanlainen kerrospukeutuminen, silloin saadaan kalvopukukin toimimaan tarkoitetulla tavalla... Hyviä kommentteja!
Lisää vaan hyviä/huonoja kokemuksia Sasta,Härkila,Swedteam!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanhakarju
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Mar 2011
Viestejä: 2499

LähetäLähetetty: 16.10.2012 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

deadline kirjoitti:
Gerberoksella ihan viksua pohdintaa, ja varmasti iso osa pitää paikkansa. Höyryhän se kai on, joka sieltä asusta läpi tulee, ja jos höyryä ei muodostu, niin ei se vesi sieltä mihinkään tihku.

Tähän voisi lisätä, että monet tekee kalvoasunsa toimimattomaksi yksinkertaisesti pitämällä alla vääränlaisia vaatteita, mallia "kastuvat". Eihän se vettä imevä puuvilla sieltä mihinkään kuivu. Tekninen kerrasto ja microfleece tms, sellaista sen olla pitää, siirtyy vesikin iholta luontoon nopeammin.


"dealine"höyryä muodostuu aina,vaikka seisottaisiin "tumput"suorina
ja jos ollaan "pullossa"höyry ei haihdu,ja silloin alkaa melko pian
"vilu kappasemaan",on "tekstattu" tämä näin lyhyesti.
niin ja siihen ei auta vaikka sinulla olisi kuinka "teknilliset"alusasut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 16.10.2012 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Öh...

Niin. Siksihän se kalvoasu onkin kalvoasu, koska se vesi ei pääse vetenä sisään, mutta sisältä tuleva höyry karkaa ulos. Mitä se ei tee, jos on vääränlaiset asut alla. Ja päin vastoin: ei kunnon tekniikka-kalsareillakaan kuivaa tunnetta saa, jos päällimmäinen asu imee tai ei läpäise vettä ulospäin.

(en oo tekstistäs ihan varma, että mistä me oltiin eri mieltä, mutta vastasinpa nyt kuitenkin Smile )
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-mpt-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Mar 2011
Viestejä: 14
Paikkakunta: Espoo

LähetäLähetetty: 17.10.2012 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä oli tuossa keväällä ajankohtainen uuden kalvopuvun hankinta. Tutustuin kunnolla Sastan, Härkilan ja Chevalierin pukuihin. Olen 200cm pitkä ja normipainoinen. Sastalta ei sopivaa kokoa löytynyt (lyhyet lahkeet) ja Härkilan puku oli painavampi kun Cheva. Siispä päädyin Chevalierin Outlandiin, joka onkin osoittautunut loistovalinnaksi. Istuvuus ja toiminta käytännössä (liikkeessä) tosi hyvä. Suosittelen tutustumaan. Kallis ehkä, mutta koen saaneeni rahalle jo nyt hyvin vastinetta. Tässä ketjussa lienee turha valittaa kalvoasun kuumuudesta tms, kun kuitenkin nimenomaan kalvopukua ollaan hakemassa.
Uskoisin, että esim Härkila ja Chevalier eivät kauas osu laadullisesti toisistaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 17.10.2012 12:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sortaja kirjoitti:
Ei tarvitsekkaan 100kiloa painaa, mutta melko laiha on jo 178/65 mitoilla. 20kg lisää ja alkaa vaatteita löytymään. Itse olen n. sentin pidempi ja reilu 90kg.


Pituus: 178 cm
Paino: 90 kg

Painoindeksi on: 28,4 - Lievä lihavuus (arvio vain 20 - 60-vuotiaille)
Mikäli sortuisimme hätiköityyn päätelmään, voisimme sanoa, että normaalipainon ylärajaan (alle 79,2 kg) päästäksesi tulisi sinun laihduttaa 10,8 kg.




Pituus: 178 cm
Paino: 65 kg

Painoindeksi on: 20,5 - Normaali paino (arvio vain 20 - 60-vuotiaille)
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 10, 11, 12  Seuraava
Sivu 7 Yht. 12

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com