OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirveen Jahti 2012 eteneminen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 49, 50, 51  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
talutehnika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2010
Viestejä: 250
Paikkakunta: Saimaa

LähetäLähetetty: 12.10.2012 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:


Jos minulla on 10 000€ arvoinen 20% vuodessa tuottava osakesijoitus ja 10 000€ arvoinen 0% vuodessa tuottava sijoitus niin kumman myyn pois kun tarvitsen 10 000€ käteistä? Tuottavan vai tuottamattoman? Teidän logiikalla pistän silmät kiinni ja arvon. Minun logiikalla realisoin ehdottomasti tuottamattoman pääoman pois ja annan tuottavan tuottaa seuraavanakin vuonna. Wink


Ei siinä mitään mutta kun se sinun "osakesijoituksesi" laiduntaa minun taimikossani! Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20635
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.10.2012 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

talutehnika kirjoitti:
tuhola kirjoitti:


Jos minulla on 10 000€ arvoinen 20% vuodessa tuottava osakesijoitus ja 10 000€ arvoinen 0% vuodessa tuottava sijoitus niin kumman myyn pois kun tarvitsen 10 000€ käteistä? Tuottavan vai tuottamattoman? Teidän logiikalla pistän silmät kiinni ja arvon. Minun logiikalla realisoin ehdottomasti tuottamattoman pääoman pois ja annan tuottavan tuottaa seuraavanakin vuonna. Wink


Ei siinä mitään mutta kun se sinun "osakesijoituksesi" laiduntaa minun taimikossani! Rolling Eyes

Tuottamaton hirvi syö yhtä paljon taimia kuin tuottava. Tuotto taas ei pahemmin metsätuhoja tee. Metsätuhot tulevat talvella, tuotto verotetaan suurimmaksi osaksi pois ennen talvea. Wink

Muutenkin koko hirvituhot ovat 90% höpöhöpöä. joskus tuhoja on. Olen minäkin ollut niitä arvioimassa. Mutta jos männyn taimea on 2500kpl/ha ja hirvi taittaa niistä 10 per hehtaari niin ei voida puhua mistään tuhosta. Meidän seuran alueella on edellinen hirvituho korvattu v. 2003, eli ei hirviä kyllä liikaa ole. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jämthund
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Hei 2012
Viestejä: 68
Paikkakunta: Perämeri

LähetäLähetetty: 12.10.2012 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saapa nähdä mitä tämän vuoden hirvestyskaudesta tulee, meinaa nimittäin mennä toiminta hiukan kummalliseksi..

Ensinnäkin johtaja oli itse omin päin mennyt lisäämään lupamääriä 15 hirvellä, eikä ollut kysellyt keneltäkään yhtään mitään.

Toisekseen johtaja oli meinannut, että nyt kun tulee tiettyjä rajoituksia naaraiden ja sonnien ampumisessa, niin sanktiot määrätään vasta sitten, kun joku tekee jotain väärin. Eli pärstäkertoimella mennään... Rolling Eyes

Kolmanneksi on kummallista napinaa ilmestynyt seurassa siitä, jos jollain on ollut toimivia koiria aina / pitkään, eikä muilla ole onnistunut homma, niin on tullut tiettyjä salaseuroja, jotka antaisivat kyseisten ''hyvien'' koirien omistajille kunnon sanktiot. Viime vuonna tuli huomattua, kun yksi näiden koirien omistaja ampui naapuriseuran alueella ilman lupaa lopetuslaukauksen, kun hirvi oli jo aiemmin saanut kuulaa toiselta metsästäjältä, sekin naapuriseuran puolelta. Ensimmäiselle ampujalle kaksi viikkoa karenssia, lopetuslaukauksen tehneelle kuukausi. Laughing

Tässä nyt muutaman seuralaisen kanssa porisseena, voi olla, että huomisaamun palaverista aamulla tulee erityisen pitkä. Kyllä nuo sanktiotkin pitää olla aamulla selvät sävelet, minkälaiset sanktiot tulee sääntöjen rikkomisesta, eikä niitä katsota jälkeenpäin...
_________________
''Akka otetaan ja mies saadaan.''
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
talutehnika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2010
Viestejä: 250
Paikkakunta: Saimaa

LähetäLähetetty: 12.10.2012 20:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
talutehnika kirjoitti:
tuhola kirjoitti:


Jos minulla on 10 000€ arvoinen 20% vuodessa tuottava osakesijoitus ja 10 000€ arvoinen 0% vuodessa tuottava sijoitus niin kumman myyn pois kun tarvitsen 10 000€ käteistä? Tuottavan vai tuottamattoman? Teidän logiikalla pistän silmät kiinni ja arvon. Minun logiikalla realisoin ehdottomasti tuottamattoman pääoman pois ja annan tuottavan tuottaa seuraavanakin vuonna. Wink


Ei siinä mitään mutta kun se sinun "osakesijoituksesi" laiduntaa minun taimikossani! Rolling Eyes

Tuottamaton hirvi syö yhtä paljon taimia kuin tuottava. Tuotto taas ei pahemmin metsätuhoja tee. Metsätuhot tulevat talvella, tuotto verotetaan suurimmaksi osaksi pois ennen talvea. Wink

Muutenkin koko hirvituhot ovat 90% höpöhöpöä. joskus tuhoja on. Olen minäkin ollut niitä arvioimassa. Mutta jos männyn taimea on 2500kpl/ha ja hirvi taittaa niistä 10 per hehtaari niin ei voida puhua mistään tuhosta. Meidän seuran alueella on edellinen hirvituho korvattu v. 2003, eli ei hirviä kyllä liikaa ole. Wink


Sinä et ole siis hirvituhoja nähnytkään kun ette osaa hirvikantaa hoitaa. Lainaanpa nyt erästä foorumin vakikirjoittajaa, sanan "koiraihmisen" voi korvata vaikka sanalla "taimikonhoitajan" tai "maanomistajan". Laughing

" Puskista huuteleminen ja täydellisen koiraihmisen roolin esittäminen on helppoa foorumimaailmassa."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20635
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 12.10.2012 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Question
Laughing

En kyllä ymmärtänyt nyt yhtään pointtiasi.. Luulen että olen hoitanut metsää sen mitä sinäkin. Niin omaa kuin vieraiden metsiä. Lisäksi kuljen metsässä joka ikinen päivä, tunnistan kyllä hirvituhot kun sellaisia näen. En ole moisia nähnyt viimeiseen 10 vuoteen kotopuolessa. Hirvituho ei ole sitä että sieltä täältä on taimi poikki. Hirvituho on sitä että metsän tuotto laskee merkittävästi hirvien takia. Viimeaikoina paljon suurempia tuhoja on tehnyt ihan tuulenpuuskatkin. Laughing

Ja edelleenkin, tuottamaton hirvi syö yhtä paljon kuin tuottamaton. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jykapa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Tam 2012
Viestejä: 466
Paikkakunta: Yli-ii

LähetäLähetetty: 12.10.2012 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tulkaapa nerot täne medän suo alueille kertoon mikä ammutaan ja mikä ei alue on valtion maata tai paremminkin luonnonsuojelu suota ei teitä ei lupaa maattori ajoneuvoille ekä alueele pääse kuin kävellen toki siellä on omakin hirvi kanta mut met ammutaan vain vaellushirviä eikä niitä lupia pakko ole täyttää eikä olla täytetykkään se ammutaan mikä syödään ja loput jätetään riippuen luvista (40-70% luvista käytetään)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
talutehnika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2010
Viestejä: 250
Paikkakunta: Saimaa

LähetäLähetetty: 13.10.2012 05:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Question
Laughing

En kyllä ymmärtänyt nyt yhtään pointtiasi.. Luulen että olen hoitanut metsää sen mitä sinäkin. Niin omaa kuin vieraiden metsiä. Lisäksi kuljen metsässä joka ikinen päivä, tunnistan kyllä hirvituhot kun sellaisia näen. En ole moisia nähnyt viimeiseen 10 vuoteen kotopuolessa. Hirvituho ei ole sitä että sieltä täältä on taimi poikki. Hirvituho on sitä että metsän tuotto laskee merkittävästi hirvien takia. Viimeaikoina paljon suurempia tuhoja on tehnyt ihan tuulenpuuskatkin. Laughing

Ja edelleenkin, tuottamaton hirvi syö yhtä paljon kuin tuottamaton. Wink


Kuule tuhola, luulo ei ole tiedon väärti. Mutta älä nyt yritä neuvoa minua siinä mikä on hirvituho. Se on vähän kuin yrittäisit opettaa isääs naimaan.

Minä taas en ymmärtänyt yhtään pointtiasi kun valistat foorumilaisia tyyliin: "tuottamaton hirvi syö yhtä paljon kuin tuottamaton".

Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34984

LähetäLähetetty: 13.10.2012 06:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No no,ette vain oikein tajua toisianne.
Toisaalta koko keskustelu hirvituhoista on oikeastaan turha,jos korvauksia ei olisi,ei olisi koko keskustelua,niin mitättömiä hirvien aiheuttamat taimikkotuhot ovat,siis aivan oikeasti.
Jos todellakin olisi niin että hirvet syövät hehtaarikaupalla männyntaimikoita,niin näillä hirvimäärillä,puhumattakaan jokusen vuoden takaisista,olisi lähes joka ainoa taimikko syöty,ainakin Oulun läänissä...


Mukavaa taas lähteä jahtiin,olkoonkin että menee todennäköisesti taas koko viikonloppu metsäautotiellä seisoskellessa,mutta kuitenkin.
Jos pääsisi vielä vetämään pari raatoa tienvarteen,tulisi jotain vaihteluakin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
alajoki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Syy 2007
Viestejä: 124
Paikkakunta: lapua

LähetäLähetetty: 13.10.2012 06:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kohta se alakaa Smile
_________________
alajoki
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
talutehnika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2010
Viestejä: 250
Paikkakunta: Saimaa

LähetäLähetetty: 13.10.2012 06:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Question
Laughing

Hirvituho on sitä että metsän tuotto laskee merkittävästi hirvien takia. Viimeaikoina paljon suurempia tuhoja on tehnyt ihan tuulenpuuskatkin. Laughing



Tuohon on vielä kommentoitava, sitten yritetään pysyä aiheessa.

Tuulenpuuska nimeltä Asta kaatoi minulta 3300 m3 puita. Kun vakuutukset olivat kunnossa tuli niin kuitupuille kuin tukeillekin läpihintana 60 €/m3. Tuo "tuho" kohtasi vain 5% metsäpinta-alastani. Yritän elää asian kanssa. Very Happy

Mutta sitten aiheeseen; hämärä alkaa pikkuhiljaa väistyä, kohta pääsemme ulkoiluttamaan koiraani hyvän porukan kesken. Saas nähdä tuleeko ns. saparo. Sitten meneekin taas 11 kuukautta odotellessa Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
talutehnika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2010
Viestejä: 250
Paikkakunta: Saimaa

LähetäLähetetty: 13.10.2012 14:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[/quote]
Saas nähdä tuleeko ns. saparo. [/quote]


Eipä tullut saparoa. Ainekset siihen oli kyllä olemassa. Jos passimies olisi ampunut edessään seisoskelleet tuplavasat ja emän olisi jahti ohi Laughing

No koira kuitenkin haukkui ihan hyvää seisontahaukkuakin. Vielä sitkeyttä lisää niin kyllä se siitä. Puolivuotias on kuitenkin pentu vielä. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dominator
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2008
Viestejä: 430

LähetäLähetetty: 13.10.2012 16:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aloitus takana ja heti hämärissä kuparinen rikki Cool
Pääsin pellolta yllättämään neljän hirven porukan josta ristikkoon jumittui tappisarvi. Paukku kylkeen ja parin askeleen jälkeen hirvi nurin. Kyllä teki hyvvee Very Happy

Sitten loppu päivä seurailtiinkin vain tutkalla kun joku mullikka juoksutti koiraa pitkin pitäjää... Lopulta sitten jämähti mäen syrjään haukulle. Haukkua kesti rapia tunti sitten hiljeni ja tutkakin pimeni... Lopulta kaverin kanssa katsomaan mitä siellä oikein on Shocked olipa harmaa sitten tunkenut itsensä kallionkoloon supia haukkumaan Embarassed Noh satiin koira pois ja kaveri vielä sai supiltakin nirrin pois, ei siis ihan hukka reissu tämäkään Laughing

Noh huomenna taas uudet suunnitelmat ja koiraa vasaporukan perään...
_________________
Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34984

LähetäLähetetty: 13.10.2012 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin meni,tosiaankin tuli pari vetoa ja suolistussavotta Very Happy .
Eli tapahtumia aika lailla nokko.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14849

LähetäLähetetty: 13.10.2012 18:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lököolo. Käristys hautumassa ja sänky tanakasti selkää vasten. Aamulla koira irti ja vasajahti saa luvan alkaa. Kun oma lihaosuus on jo pakkasessa, niin tämä hirvijahti on kiva ottaa tällä tavalla rennosti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RKMJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Lok 2010
Viestejä: 574

LähetäLähetetty: 13.10.2012 18:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aina ei mene niin kuin strömsöössä. Tänään oli sitten minun uralla se päivä ku huitasin ampua hirvee ohi... Asian voisi ilmaista voi !&%¤#"! ku vihnuttaa. Onneksi koira pelasi kuin junan vessa niin saatiin varmistettua että tuulen ja hännän väliin ammunta, ei hirven menoa haittaa... Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 49, 50, 51  Seuraava
Sivu 16 Yht. 51

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com