OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanalinnustuskausi 2012
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 102, 103, 104  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
RKMJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Lok 2010
Viestejä: 574

LähetäLähetetty: 12.09.2012 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Antakaa nuoren miehen alun pyytää. Kyllä se vauhti vuosien mittaan tasottuu Wink . Jos jahtimaita on kymmeniä tuhansia hehtaareja (jopa enemmänkin, joskus jostain rivien välistä lukenut) kestää sieltä jahdata linnun jos toisenkin. Voisi sen tarmon käyttää huonompiinkin harrastuksiin. Sen kerran kun joku aktiivisesti jotakin jahtia harrastaa, huudetaan naama punasena ei noin, ei näin. Menkää sinne mettään kulkekaa kymmeniä kilometrejä päivässä, olkaa ampumatta lintuja tai ampukaa niitä. Älkää kuitenkaan saarnatko samasta asiasta vuodesta toiseen. Olkaa ennemminkin tyytyväisi, jotta vielä täällä suomenniemellä kasvaa nuoria jahtimiehiä, jotka jaksaa pyytää muutakin kuin peltilehmän kyydistä ja teitten varsilta. Saatika istua tuolla kaupan rapuilla sylkemässä ohi kulkevien kengille. Komeita lintuja mtaskinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KEWG
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Elo 2011
Viestejä: 101

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RKMJ kirjoitti:
Antakaa nuoren miehen alun pyytää. Kyllä se vauhti vuosien mittaan tasottuu Wink . Jos jahtimaita on kymmeniä tuhansia hehtaareja (jopa enemmänkin, joskus jostain rivien välistä lukenut) kestää sieltä jahdata linnun jos toisenkin. Voisi sen tarmon käyttää huonompiinkin harrastuksiin. Sen kerran kun joku aktiivisesti jotakin jahtia harrastaa, huudetaan naama punasena ei noin, ei näin. Menkää sinne mettään kulkekaa kymmeniä kilometrejä päivässä, olkaa ampumatta lintuja tai ampukaa niitä. Älkää kuitenkaan saarnatko samasta asiasta vuodesta toiseen. Olkaa ennemminkin tyytyväisi, jotta vielä täällä suomenniemellä kasvaa nuoria jahtimiehiä, jotka jaksaa pyytää muutakin kuin peltilehmän kyydistä ja teitten varsilta. Saatika istua tuolla kaupan rapuilla sylkemässä ohi kulkevien kengille. Komeita lintuja mtaskinen.


+1
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
manne
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Lok 2011
Viestejä: 58

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KEWG kirjoitti:
RKMJ kirjoitti:
Antakaa nuoren miehen alun pyytää. Kyllä se vauhti vuosien mittaan tasottuu Wink . Jos jahtimaita on kymmeniä tuhansia hehtaareja (jopa enemmänkin, joskus jostain rivien välistä lukenut) kestää sieltä jahdata linnun jos toisenkin. Voisi sen tarmon käyttää huonompiinkin harrastuksiin. Sen kerran kun joku aktiivisesti jotakin jahtia harrastaa, huudetaan naama punasena ei noin, ei näin. Menkää sinne mettään kulkekaa kymmeniä kilometrejä päivässä, olkaa ampumatta lintuja tai ampukaa niitä. Älkää kuitenkaan saarnatko samasta asiasta vuodesta toiseen. Olkaa ennemminkin tyytyväisi, jotta vielä täällä suomenniemellä kasvaa nuoria jahtimiehiä, jotka jaksaa pyytää muutakin kuin peltilehmän kyydistä ja teitten varsilta. Saatika istua tuolla kaupan rapuilla sylkemässä ohi kulkevien kengille. Komeita lintuja mtaskinen.


+1


Tuo +1 on kyllä ihan älyttömän paljon,ihan liikaa.
+0,5 kuulostaa jo parjon paremmalta! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
manne kirjoitti:
mtaskinen kirjoitti:
Poikalintu=saman vuoden kesällä syntyneestä poikueesta tuleva lintu.
Ja mitä lintua väität siis vanhaksi linnuksi tetri?

oliko tuossa kuvassa missä on VAIN yksi teeri, kyseessä poika teeri? miltäpä näytti siipisulat?
Kyllä, tuo yksittäinen teeri kuvassa on tämänvuoden poika! Kaula on kurkunalta täysin ruskea, muuten todella hyvin kehittynyt yksilö, myös siivistä huomas että ei ole vanha lintu kyseessä. Sekä pyrstösulan leveys paljast peliä myös.
Oletkos Miika kuullut koskaan ilmiöstä sulkasato?
Myöskin molemmat koppelot ja tuon ukon viereinen akkateeri vaikuttavat ylivuotisilta. Pyykasasta on vaike erottaa yksilöitä. Metothan onkin kaikki vanhoja.


Viimeinen muokkaaja, tetri pvm 12.09.2012 21:17, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iiroS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 3864
Paikkakunta: E-Savo

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
manne kirjoitti:
mtaskinen kirjoitti:
Poikalintu=saman vuoden kesällä syntyneestä poikueesta tuleva lintu.
Ja mitä lintua väität siis vanhaksi linnuksi tetri?

oliko tuossa kuvassa missä on VAIN yksi teeri, kyseessä poika teeri? miltäpä näytti siipisulat?

Kyllä, tuo yksittäinen teeri kuvassa on tämänvuoden poika! Kaula on kurkunalta täysin ruskea, muuten todella hyvin kehittynyt yksilö, myös siivistä huomas että ei ole vanha lintu kyseessä. Sekä pyrstösulan leveys paljast peliä myös.


mtaskinen kirjoitti:

Teeri kuunteli valkoruskeaa päätepisteeseen saakka.


Mitenkään itkemättä, mutta tämä ei ole todellakaan tämän vuotisia poikasia... Näkeehän tuon lyhyen kärkisulan erkkikin.
_________________
Annan toisten mä talletella suuret setelit...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heppa kirjoitti:
niin, täällä vikerstää ne jotka ei saa luomua ja ei saa jatkossakaan jos ei laita ruokintaa.Jatkossa laitan itelle kanssa ,eiköhän nämä haulisopat ,poikaset,sitten 20-30vuoden päästä näe mihin on menty.


Ja tuota samaa lätinää on kuunneltu niin kauan ku minä muistan. Kyllä ennen oli teeriäkin hirveesti, metissä ku käveli ni niitä meni lauttana edellä. Kyllä ne tällä nykymeinigillä loppuu, ensvuonna ei varmasti oo lintuja... Tätä on kuunneltu jo 20 vuotta vähintään ja !&%¤# ne mihinkään oo loppunu, viimeseen kolmeenvuoteen on kokoajan ollu vaan enemmän ja enemmän kanalintuja ja taas noita näkyy olevan paljon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jänkhä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 114
Paikkakunta: lappi

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tänne nettiin, kun lisää kuvia niin sitähän saa mitä tilaa.. komeita on linnut. ainut mitä vaan ihmettelen miten mies jolla on puheitten mukaan toimiva koira kehtaa kävellä pomppujen perässä? itellä, kun koira on ollu nyt tämän päivän levossa, niin ei tulis mieleenkään lähtiä pomppujen perään. tätä ihmettelen suuresti.. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4726

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 kirjoitti:
Jos joku ampuu vaikka 10 sorsaa ni ketään ei kiinnosta mutta jos joku ampuu kymmenen kanalintua ni alkaa uskomaton itkeminen Laughing jos noita jossain oikeesti on paljon niin ku taskisella näyttäis olevan ni helevetinkö väli sillä on vaikka ampus kymmenen mehtoo päivässä jos on sellanen kanta että kestää jahata. Kaikista naurettavinta on ku miehet jotka ei tiedä alueen lintu tilanteesta yhtään mitään pitävät moraalisaarnoja täällä foorumilla siitä miten pitäis metästää ja kauhistellaan porukalla ku joku on ampunu enemmän ku sen kaks teertä mikä meijän seurassa on aina ollu kiintiönä. Tuosta kanalintujen pyynnistä on tehty joku pyhä asia, ampua ei sais ku sen yhen pyy syksyssään ja senki ykspiippusella isun perintö pyssyllä ja mehtään ei saa lähtee jos ei tehä tervastulia ja keitetä nokipannukahveja...

Täysin samaa mieltä Mikon kanssa...



Jos tuon verran onnistuu rehdisti kairassa samoilemalla saamaan Lapin maastoista lintuja kuin taskinen on saanut niin kyllä silloin kaveri on saamamiehiä. Cool Smile
Niin ne vain on pyynti -ja saamamiehet erikseen.
_________________
Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2009
Viestejä: 182

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 on poikanen,ei näe....selvää on että metso kanta ei kasva ja ei teeri, samoin reikko kanta pohjois-karjalassa on nolla,niitä oli 30 vuotta sitten valkeasuolla paljonkin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4726

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jänkhä kirjoitti:
tänne nettiin, kun lisää kuvia niin sitähän saa mitä tilaa.. komeita on linnut. ainut mitä vaan ihmettelen miten mies jolla on puheitten mukaan toimiva koira kehtaa kävellä pomppujen perässä? itellä, kun koira on ollu nyt tämän päivän levossa, niin ei tulis mieleenkään lähtiä pomppujen perään. tätä ihmettelen suuresti.. Rolling Eyes

Siksi kun pomppujen perässä käveleminen on sitä kovakuntoisten ja nuorten kaverien hommaa. Wink
Samalle se lintu pannulla maistuu oli se ammuttu koiralle tai ei. Ja onpahan lintu saatu saaliiksi omin avuin. Cool
_________________
Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
löppöpetra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 4935

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juse kirjoitti:
mikko81 kirjoitti:
Jos joku ampuu vaikka 10 sorsaa ni ketään ei kiinnosta mutta jos joku ampuu kymmenen kanalintua ni alkaa uskomaton itkeminen Laughing jos noita jossain oikeesti on paljon niin ku taskisella näyttäis olevan ni helevetinkö väli sillä on vaikka ampus kymmenen mehtoo päivässä jos on sellanen kanta että kestää jahata. Kaikista naurettavinta on ku miehet jotka ei tiedä alueen lintu tilanteesta yhtään mitään pitävät moraalisaarnoja täällä foorumilla siitä miten pitäis metästää ja kauhistellaan porukalla ku joku on ampunu enemmän ku sen kaks teertä mikä meijän seurassa on aina ollu kiintiönä. Tuosta kanalintujen pyynnistä on tehty joku pyhä asia, ampua ei sais ku sen yhen pyy syksyssään ja senki ykspiippusella isun perintö pyssyllä ja mehtään ei saa lähtee jos ei tehä tervastulia ja keitetä nokipannukahveja...

Täysin samaa mieltä Mikon kanssa...



Jos tuon verran onnistuu rehdisti kairassa samoilemalla saamaan Lapin maastoista lintuja kuin taskinen on saanut niin kyllä silloin kaveri on saamamiehiä. Cool Smile
Niin ne vain on pyynti -ja saamamiehet erikseen.
En voi kyllä olla täysin samaa mieltä.Sillä itketäänhän täällä siitä 10 sorsastakin. Wink
_________________
Koittakaa PETRATA vähän!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MacBaren
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 14 Syy 2009
Viestejä: 12
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Komeita on taskisen pojan linnut.

Minä en jaksa alkaa toisten tekoja moralisoida. Jokainen tietää itse miten metsästää, mistä metsästää ja miten paljon metsästää. Jollakin omantunnon raja tulee vastaan aikaisemmin kuin toisella. Jollekin itse metsästys merkkaa eri asioita kuin toiselle.

Olen itsekin ampunut nuorempana lintuja järjettömän paljon, PALJON. Ammuin koska se oli mukavaa. Tiesin, että osun niin oli vain jotenkin pakko ampua aina ja varmistaa, että osunhan varmasti..
Jossain vaiheessa alkoi kuitenkin tuntua pahalta ja rupesi potemaan huonoa omaatuntoa siitä jos lintuja ampui yli omien tarpeiden. En siis tunne huonoa omaatuntoa itse eläimen ampumisesta ja ammun riistaa siis edelleenkin. Se ei vaan enää omaan ajatusmaailman tuntunut hyvältä jos ampui "liian" helppoja lintuja tai lintuja oli jo muuten riittävästi. Ja minun mielestä metsästyksestä menee idea jos lintuja ampuisi naapureille, sukulaisille jne. Tämä on vain minun mielipide.

Itselle metsästys on nykyään sitä, että olen viikossa n.4 päivänä metsässä. Kuljen sen 15km - 40km päivässä riippuen miltä tuntuu, huvittaa ja jaksaa. Aina on kummatkin aseet mukana ja ammun jos siltä tuntuu. Repussa on nukkumiskamppeet jos haluan jäädä selkosille pohjoisen taivaan alle omien ajatuksieni kanssa. Kuljen koiran kanssa ja annan sen nauttia siitä mitä varten se on tarkoitettu. Itse nautin eniten seuraillessani vain koiran touhuja ja nähdessäni, että se nauttii. Minulla on mukana kamera ja videokamera. Kuvaan luontoa ja teen omia mini elokuvia.

Lisään vielä lopuksi yhden kuvan ja pari katkelmaa eräästä eräkirjoitelmastani mitkä kuvastaa minun näkökantoja metsästykseen ja eränkäyntiini.

"Itse olen kuitenkin vuosien saatossa kasvanut siihen, ettei saalis ole minulle todellakaan se tärkein asia, kyllä siihenkin oma aikansa tosin meni oppiessa ja uskoisin, että kaikilla on vähän samansuuntaisia kokemuksia asian tiimoilta. Tykkään kulkea luonnossa, tässä laajassa, vaihtelevassa ja yhtenäisessä itäisessä erämaassa, suomalaisille aina niin pyhässä paikassa. Siellä mieli ja sielu lepää ja on samalla minulle se tärkein motivaattori erästelyyn ja luonnossa liikkumiseen."

"Arvostan luontoa ja kiitos vanhempieni ja isovanhempieni olen oppinut kunnioittamaan erämaata ja olemaan sille nöyrä. Paljon olen näiltä itäisiltä saloilta oppinut, sen kanssa olen monet ilot ja surut jakanut ja joka kerta liikkuessa siellä oppii lisää kun vain osaa pitää silmänsä ja korvansa auki sekä unohtaa tämän nykypäivän kiireen ja ylimielisyyden."

"Siihen istuin takan lämpöön ja vetäisin vanhan jo kulahtaneen, monen tarinan arvoisen reissun nähneen karttani nenäni eteen. Alueenhan kyllä tunsin kuin omat taskuni, mutta silti karttaa oli aina mukava lueskella ja mietiskellä milloin mitäkin. Sormella seuraten ja hiljaa yksin toistellen paikannimiä kuljin pitkin vaarojen lakia, harjujen notkoja, jänkien reunoja, tonkojen uomia ja naureskelin mielessäni muistaessani jotain mieleenpainuvaa."

"Muutaman tovin kuuntelin hennon syystuulen tuiverrusta ja syksyn uuvuttamien koivujen kahinaa."

"Tuuli oli jo herännyt yöuniltaan ja aurinkokin kovasti yritti kivuta syksyn raiskaamien pihakoivujen takaa puolipilvistä taivasta kohti."

[img]
246644_10151260413701802_1822148548_n by BarenStood, on Flickr[/img]

Tämä on minulle eränkäyntiä ja metsästystä. Se mitä nuo sanat tarkoittaa muille on jokaisen oma asia. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heppa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2009
Viestejä: 182

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81
sinulle ei ilmeisesti ole koskaan tullut selvyydeksi miksi metsästetään.
Noin nuori mies?oletko mies?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 12.09.2012 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän herra taskinen voisi jättää nuo metästelyt poies,ei tuossa touhussa ole järjen häivääkään,jatkaisi vain sitä !&%¤#"! mäen hyppäämistä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
burris
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Hei 2006
Viestejä: 356

LähetäLähetetty: 12.09.2012 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin en tiiä muitten alueista mutta oma seura aina jonkunlaisen kiintiön laittaa. Ja sen uskallan arvata että suurin osa jäsenistä ei sitä täyteen ammu. Varmaan 1/3 ei yhtään kanalintua niin en ihan hirveän pahana pidä jos joku sen täyteen saa ja ehkä joskus ylittää. Itse kuulun tähän vähemmän saavaan osaan.. Lintuja viime vuosina on ollut todella hyvin ja aluetta alun kolmatta kymmentä tuhatta hehtaaria niin kyllä sinne varmasti alueita jää missä saavat olla rauhassa. Enemmän lintuja talveksi jää vaikka yksi tai kaksi sais enemmän kuin silloin jos kaikki ampuis kiintiöt täyteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 102, 103, 104  Seuraava
Sivu 30 Yht. 104

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com