Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Aris60 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.09.2012 19:58 Viestin aihe: |
|
|
On tiedossa ja ei tuo asiaan mitään uutta. Samat ongelmat jäävät edelleen selvittämättä. Ja kirjoittajakin on sama kuin ennen. Kahdella YM:n adjutantilla lisättynä
Lainaus: | Hajujäljen tekeminen ei saa aiheuttaa maanomistajalle
vähäistä suurempaa haittaa. Jäljestämisestä ei
ole erikseen säädetty. |
Esitin tuossa edellä muutaman kysymyksen, varmasti quide meidän kaikkien ymmärtämistä helpottaa jäsennellyt vastaukset eri tapauksissa. Itse en siihen kyllä kykene.
Ja sitten se koko jutun juju. Tuossa lainaamassasi tekstissä ei ole halaistua sanaa eikä kannanottoa tarvitaanko maanomistajan lupa! Ainoastaan on todettu, että jos koiraa pidetään irti tarvitaan maanomistajan lupa. Kaikki muu kirjoittajan tarkoittama jää oletuksen varaan. Perusteluitakaan ei löydy kannalle. Valitettavasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
guide Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.09.2012 20:33 Viestin aihe: |
|
|
Joo, kyseistä opusta leimaa kokonaisuudessaan asioiden tarkempi perustelemattomuus mutta kyllä sen perusteella uskaltaisin esimerkiksi verijälkeä ilman maanomistajan lupaa tehdä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jarno.j.t Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 13.09.2012 20:56 Viestin aihe: |
|
|
Jos , siis jos joku maanomistaja alkaisi asiasta käräjöimään , niin miten kävisi ? "Hajujäljen tekeminen ei saa aiheuttaa maanomistajalle
vähäistä suurempaa haittaa." , en ainakaan itse tiedä miten sen jäljen vedolla saisi aiheutettua suurempaa haittaa , toisekseen taitaa noi MEJÄ hommat tapahtua aika usein kesällä/ennen jahtikauden alkua ? , sitten tietysti tulee sekin että riistaeläimiä ei saa häiritä niiden lisääntymis aikana...
Itse kyllä omille palstoille luvan annan (olen vuokrasopparissa seuran kanssa sopinut että koiran koulutukseen saa joko minä tai seura antaa luvan) , eikä sitä tarvitse edes kysyä...ja eipä vielä kukaan ole sanonut että ei saisi verijälkeä vetää , päinvastoin , harrastusta pidetään hyvänä ja tärkeänä...
Mutta sen takia että harrastajat saavat alueita koe yms. käyttöön niin kannattaa aina kysyä että ei tahattomasti häiritse vaikka jotakin muuta koetta yms. Jo pelkästään että itsellä on metsästysoikeus seuran alueelle niin jos tiedän että joku hirvi/lintu..koe on tuloillaan tietylle alueelle niin osaan kyllä käydä jahdissa/käyttää koiria jo hyvissä ajoin muuallakin..
Kun aina ei kynsin ja hampain kannatta kaikista oikeuksistaan pitää jääräpäisesti kiinni... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|