Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
SKS Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 09.09.2012 15:18 Viestin aihe: Riistakamera KG 680V kuvien avaamisongelma |
|
|
Minulla on vajaan vuoden ikäinen KG riistakamera. Kamera on toiminut kuten pitääkin lukuunottamatta kuvien avaamiseen liittyvää ongelmaa. Vajaa 200 muistikortille otettua kuvaa on katsottavissa kuten pitääkin. Tätä seuraavat kuvat eivät ole enää avattavissa, vaan tietokoneelle tulostuu ilmoitus, että kuva ei ole esiavattavissa. Tarkemmin syytä tutkittaessa avaamattomuus johtuu virheestä kuvassa. Kamera on aseteltu suurimpaan 8 M kuvaustarkkuuteen ja herkkyyteen. Käytössä on ollut Kingtonin 2GB muistikortti, jolle kamera ilmoittaa mahdollisuudeksi tallentaa n 1800 kuvaa.
Mitä ongelmalle on tehtävissä ja onko muilla ollut samaa murhetta? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.09.2012 17:24 Viestin aihe: |
|
|
Olisko muistikortti hajalla? Auttaisiko kortin formatointi? _________________ http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
simppeli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.09.2012 17:40 Viestin aihe: |
|
|
Ehkä tyhmä kysymys mutta paljonko niitä avaamattomia kuvia on... meinaan voisko kortti olla täynnä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Biikleman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.09.2012 17:53 Viestin aihe: |
|
|
mulla oli sama homma keväällä oli imaissut kosteutta näyttöön, lähetin kameran huoltoon nyt pelaa kuin pitääkin. Osta 6 luokan hd kortti toimii 100 varmasti _________________ Kyllähän se eläin jäisi jos vaan osuisi kohdalleen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
SKS Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 09.09.2012 18:27 Viestin aihe: Lisätietoja ongelmasta |
|
|
Minulla on 2 samanlaista muistikorttia, joista toinen on tullut kameran oston mukana. Alustan kortin aina ennen kortin vaihtoa. Ongelma on sama kummankin kortin yhteydessä..Avauskelvottomia kuvia on ollut vaihteleva määrä. Maksimissaan ollut noin 300 joka merkitsee sitä, että yhdessä vajaan 200 avauskelpoisen kanssa kortilla ollut noin 500 kuvaa käytössä max 1800 kuvakapasiteetista. Kortti ei siis ole ollut läheskään täynnä. Avauskelvottomat kuvat ovat käyttäneet saman noin 1 megan kapasiteetin kortilta kuin avauskelpoisetkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 09.09.2012 18:44 Viestin aihe: |
|
|
Kylläpä se sitten joltain ohjelmistovirheeltä tms. kuulostaa. Jos kameraan on saatavilla firmis, sen voisi päivittää, jos taidot piisaa. En tiedä noista Keep Guardeista, saako niihin firmiksiä. _________________ http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hemppo Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
debelici Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.09.2012 21:51 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | mulla oli sama homma keväällä oli imaissut kosteutta näyttöön, lähetin kameran huoltoon nyt pelaa kuin pitääkin. |
Oliko kyseessä takuuhuolto? Minne lähetit? Mun KG-680V rupesi kettuilemaan keväällä, aina kun käyttää sisätiloissa "lepäämässä" niin hetken taas pelaa. Vissiin kosteuden aikaansaamaa. Olen miettinyt uuden ostamista, mutta ehkä noita voisi huoltaakin. Elektroniikkapuolella tahtoo vain useimmiten huoltokustannukset nousta hetkessä ohi tavaran sen hetkisen arvon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Biikleman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.09.2012 08:27 Viestin aihe: |
|
|
debelici kirjoitti: | Lainaus: | mulla oli sama homma keväällä oli imaissut kosteutta näyttöön, lähetin kameran huoltoon nyt pelaa kuin pitääkin. |
Oliko kyseessä takuuhuolto? Minne lähetit? Mun KG-680V rupesi kettuilemaan keväällä, aina kun käyttää sisätiloissa "lepäämässä" niin hetken taas pelaa. Vissiin kosteuden aikaansaamaa. Olen miettinyt uuden ostamista, mutta ehkä noita voisi huoltaakin. Elektroniikkapuolella tahtoo vain useimmiten huoltokustannukset nousta hetkessä ohi tavaran sen hetkisen arvon. |
Sinne mistä ostinkin, oli takuuhuolto. Avasin kameran niin näyttö täynnä kosteutta, ja osa kuvista ei näkynyt. Oli silloin n.3kk vanha sen jälkeen ei ole ollut kosteutta ja kaikki relaa. _________________ Kyllähän se eläin jäisi jos vaan osuisi kohdalleen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
debelici Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 11.09.2012 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Pankaa tuollainen pussukka kameran sisään ja vaihtakaa aina kun käytte kortin vaihtamassa. ei tule ongelmia kosteudesta.
|
Onko noita jossain yleisessä myynnissä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapmar Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|