Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 30.05.2012 11:58 Viestin aihe: Ongelmia vanhojen kassakaappien kanssa? |
|
|
Mielessä on kytenyt jo pidempään (ja viimepäivinä ajatus on vahvistunut) hankkia kunnollinen kaappi.
Ei mitään sis hyväksyttyä, vaan ihan kunnon kassakaappi.
Uusi sellainen maksaa liikaa, mutta vanhoja on tarjolla jonkin verran.
Esim. Kaipio:n valmisteita.
Mietityttää kuitenkin, kuinka varmatoimisia noiden lukot ja lukitusjärjestelmät ovat?
Tuollaiset kaapithan kun ovat voineet olla vaikka ulkoruokinnassa kesät talvet, säiden armoilla, vuosia.
Aika vttumainen tilanne, kun ei enää aukeakaan.
Kuka niitä pystyy ongelman ilmaantuessa edes aukaisemaan, tuskin peruslukkoseppä jonka toimenkuva nykyään on suunnilleen abloy avainten tilaaminen tehtaalta? _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ardennie Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.05.2012 12:07 Viestin aihe: |
|
|
Esimerkiksi kassakaappi.com myy käytettyjä, huollettuja ja maalattuja kassakaappeja. Edullisiakin ovat.
Ongelmaksi voi tulla lattian kantavuus. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vt ***
|
Lähetetty: 30.05.2012 14:45 Viestin aihe: |
|
|
Itselläni on tuollainen:
KASO "Malli 2"
Huonoin mekaaninen toiminta siinä tuntuu olevan tuon kannen Abloy-lukossa, jonka alta sitten paljastuu vasta varsinainen kaapin lukko.
Jos hyvä kaappi löytyy ja toiminta ei tunnu hyvältä, niin voihan huollon hintaa kysäistä kassakaappifirmoista. Toisaalta jos mekanismit tuntuu toimivan, niin ei oikein todennäköiseltä tunnu, että ihan heti jumiutuisivatkaan. Ainakin minun näkemissäni vanhoissa kassakaapeissa ne kaikki mekanismit ovat olleet laadukkaan oloisia. Se kannattaa huomioida, että jos lisäavaimia tarvitsee, niin eivät ole ihan halvimmasta päästä eikä onnistu teettää tavan lukkosepillä, kun heillä ei ole sellaisten tekemiseen laitteita. Tämä selvisi, kun tuohon omaan kaappiin olin sellaista hommaamassa. Valmistajalta sitten löytyi tuohonkin ratkaisu, hintaan 120 €/avain. Muistaakseni hinta oli tuon verran, mutta aikaa on kulunut jo kymmenkunta vuotta, niin ihan varma ei voi muististakaan olla.
Vielä huomiona sellainen, että tuo minun kaappi, johon pitkiä aseita mahtuu n. 12-15 kpl, on jo ulkomitoiltaan sellainen, että tavallinen ovi riitti juuri ja juuri. Vähänkin isompaan olisi pitänyt karmit jo irrottaa. Lisäksi paino asettaa omat haasteensa siirtämiselle ja sijoittamiselle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 30.05.2012 15:15 Viestin aihe: |
|
|
Jotain tuollaista on mielessä ollut.
Sijoitus ja lattian kantavuus eivät tuota ongelmia, sillä tuota olen harkinnutkin.
Toinen vaihtoehtoni olisi tehdä pitkänomaisen "verstaan" (2x5m) peräpäähän oma "huone", noin metrin syvä.
4mm teräslevyä olisi jemmassa riittävästi, sillä vuoraisi seinät ja katon sisäpuolelta, ovi pitäisi vaan ostaa. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Popeye Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.05.2012 15:24 Viestin aihe: |
|
|
vt kirjoitti: | Itselläni on tuollainen:
KASO "Malli 2"
Huonoin mekaaninen toiminta siinä tuntuu olevan tuon kannen Abloy-lukossa, jonka alta sitten paljastuu vasta varsinainen kaapin lukko.
Jos hyvä kaappi löytyy ja toiminta ei tunnu hyvältä, niin voihan huollon hintaa kysäistä kassakaappifirmoista. Toisaalta jos mekanismit tuntuu toimivan, niin ei oikein todennäköiseltä tunnu, että ihan heti jumiutuisivatkaan. Ainakin minun näkemissäni vanhoissa kassakaapeissa ne kaikki mekanismit ovat olleet laadukkaan oloisia. Se kannattaa huomioida, että jos lisäavaimia tarvitsee, niin eivät ole ihan halvimmasta päästä eikä onnistu teettää tavan lukkosepillä, kun heillä ei ole sellaisten tekemiseen laitteita. Tämä selvisi, kun tuohon omaan kaappiin olin sellaista hommaamassa. Valmistajalta sitten löytyi tuohonkin ratkaisu, hintaan 120 €/avain. Muistaakseni hinta oli tuon verran, mutta aikaa on kulunut jo kymmenkunta vuotta, niin ihan varma ei voi muististakaan olla.
Vielä huomiona sellainen, että tuo minun kaappi, johon pitkiä aseita mahtuu n. 12-15 kpl, on jo ulkomitoiltaan sellainen, että tavallinen ovi riitti juuri ja juuri. Vähänkin isompaan olisi pitänyt karmit jo irrottaa. Lisäksi paino asettaa omat haasteensa siirtämiselle ja sijoittamiselle. |
Pitkälti hätävärjelun liioittelua |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.05.2012 15:54 Viestin aihe: |
|
|
Monen uuden aseen mukana tulee myös liipasinlukko.
Sellainen tuo asekaapin lisäksi jälleen lisävarmuutta.
Tietenkin tuollainen pikkukaappi voisi olla kätevä.
Sinne varsinaisen asekaapin avain ja aseiden lukot, siis lukkopultit yms. _________________ Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
visvasyylä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.05.2012 16:15 Viestin aihe: |
|
|
Kandeeko tuollaista järeää kaappia ainakaan vielä hommata.
eihän tuokaan estä aseiden luvatonta käyttöä,jos tietää mistä avaimen löytää.noinhan kävi tässä uusimmassa tapauksessa.
Luulen että hihhulit tulevat vaatimaan vähintään jonkinlaista sormen/verkkokalvo/numerolukko tunnistautumista,kenties kaikkia näitä yhdessä.
Maksajia olemme kaikki me jokatapauksessa,joilla ole oikeastaan itse asian kanssa mitään tekemistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Valio Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 18.08.2012 21:24 Viestin aihe: |
|
|
Pois |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|