OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kettu pilli?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 247, 248, 249 ... 379, 380, 381  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Popeye
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2009
Viestejä: 377

LähetäLähetetty: 12.05.2012 08:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvällä kiikarilla näkee ja jos ei ole varma niin jättää sit ampumatta mut jos nostaa takajalkaa kuseskellessa tai jos ne kulkuset näkyy niin kyllä antaa vaan paukkua Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RealExtreme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2008
Viestejä: 3283
Paikkakunta: Häilyvä raja hyvän & pahan alueella

LähetäLähetetty: 12.05.2012 10:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heppa kirjoitti:
Ne on ketun pennut samanlaisia kuin koiran pennut,odottaa emää kolossaan,kaverit jotka ei mieti miltä tuntuu pentujen kuolla nälkään kolossaan on jotenkin vajavaisia,vaikka laki sallii ketun tapon niin luulisin että olette hieman ylempänä kettua joka tappaa sen koppelon poikasilleen ruoaksi,teitille ei varmaan ketun liha maistu.Minulle maistuu ,mutta vain syksyllä,ja hyvin paistettuna.


Tämä oli mielenkiintoinen pointti. Oletko syönyt paljonkin kettuja? Itte maistoin talvista elukkaa, ja se on aika shittiä. Mietinkin, että ketunpennut heinä-elokuussa vois olla ihan ok tavaraa lautasella. Pitäisköhön koittaa?

Pillittääkö Heppa ja Remari1 paljonkin petoja?

Jos pelkkään kuseskeluun ja palleihin ketun sukupuolen määritys perustuu, olis hyvä perehtyä kettuun paremmin. Käytös ja ulkomuoto eroaa uroksella ja naaraalla selvemmin kun keskittyy muuhun kun pippeliin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Juego
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Jou 2004
Viestejä: 2598
Paikkakunta: Kuikkapanta

LähetäLähetetty: 12.05.2012 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielestäni ketun metsästysaika saisi olla 1.8-15.4. Huhtikuun puolenvälin jälkeen on erittäin todennäköistä, varsinkin etelässä, että ketulla on jo pennut.

Sama koskee mäyrää, joillain on jo maaliskuun lopulla pesissä pennut, silti jantterit käy niitä listimässä.
Järki käteen näissä jahtihommissa, ennenkuin niihin puututaan lainsäätäjän osalta.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HIRVIttävä metsästäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2009
Viestejä: 786

LähetäLähetetty: 12.05.2012 18:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RealExtreme kirjoitti:
Heppa kirjoitti:
Ne on ketun pennut samanlaisia kuin koiran pennut,odottaa emää kolossaan,kaverit jotka ei mieti miltä tuntuu pentujen kuolla nälkään kolossaan on jotenkin vajavaisia,vaikka laki sallii ketun tapon niin luulisin että olette hieman ylempänä kettua joka tappaa sen koppelon poikasilleen ruoaksi,teitille ei varmaan ketun liha maistu.Minulle maistuu ,mutta vain syksyllä,ja hyvin paistettuna.


Tämä oli mielenkiintoinen pointti. Oletko syönyt paljonkin kettuja? Itte maistoin talvista elukkaa, ja se on aika shittiä. Mietinkin, että ketunpennut heinä-elokuussa vois olla ihan ok tavaraa lautasella. Pitäisköhön koittaa?

Pillittääkö Heppa ja Remari1 paljonkin petoja?

Jos pelkkään kuseskeluun ja palleihin ketun sukupuolen määritys perustuu, olis hyvä perehtyä kettuun paremmin. Käytös ja ulkomuoto eroaa uroksella ja naaraalla selvemmin kun keskittyy muuhun kun pippeliin.

Niin eikös RE niinkuin ole että kun kimautat pennuilta emän= nälkäkuolema. Exclamation
Kyllä minä erotan kesällä natun ja uroksen eron, mutta en välitä kimauttaa kumpaakaan. Annetaan ketullekin pesimärauha= rakas vihulainen mitä ilman elämä on TYLSÄÄ!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Popeye
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2009
Viestejä: 377

LähetäLähetetty: 12.05.2012 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No valaiskaas vähän noita eroja ettei tartte sitä kikkeliä tiirailla.Isompihan toi uros on mutta ne muut erot kiinostaisi Twisted Evil
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kivineva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Mar 2006
Viestejä: 1821

LähetäLähetetty: 12.05.2012 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutama kettu on tuossa lyhyen elämänkaaren aikana tullut nähtyä, mutta ei ainakaan meikäläinen voi kiikarinkaan läpi katsottuna todeta 100%:n varmasti urokseksi. Sen takia olenkin kesäjahdit jättänyt väliin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
westi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2007
Viestejä: 390
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 12.05.2012 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HIRVIttävä metsästäjä kirjoitti:
RealExtreme kirjoitti:
Heppa kirjoitti:
Ne on ketun pennut samanlaisia kuin koiran pennut,odottaa emää kolossaan,kaverit jotka ei mieti miltä tuntuu pentujen kuolla nälkään kolossaan on jotenkin vajavaisia,vaikka laki sallii ketun tapon niin luulisin että olette hieman ylempänä kettua joka tappaa sen koppelon poikasilleen ruoaksi,teitille ei varmaan ketun liha maistu.Minulle maistuu ,mutta vain syksyllä,ja hyvin paistettuna.


Tämä oli mielenkiintoinen pointti. Oletko syönyt paljonkin kettuja? Itte maistoin talvista elukkaa, ja se on aika shittiä. Mietinkin, että ketunpennut heinä-elokuussa vois olla ihan ok tavaraa lautasella. Pitäisköhön koittaa?

Pillittääkö Heppa ja Remari1 paljonkin petoja?

Jos pelkkään kuseskeluun ja palleihin ketun sukupuolen määritys perustuu, olis hyvä perehtyä kettuun paremmin. Käytös ja ulkomuoto eroaa uroksella ja naaraalla selvemmin kun keskittyy muuhun kun pippeliin.

Niin eikös RE niinkuin ole että kun kimautat pennuilta emän= nälkäkuolema. Exclamation
Kyllä minä erotan kesällä natun ja uroksen eron, mutta en välitä kimauttaa kumpaakaan. Annetaan ketullekin pesimärauha= rakas vihulainen mitä ilman elämä on TYLSÄÄ!


Näin meki kaverin kanssa päätettiin että antaa kettujen kutea nyt rauhassa. Niin päästään taas juksaamaan niitä kun syksy tulee. Mutta kaikkihan saa tehdä justiinsa kuten haluaa lain puitteissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RealExtreme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2008
Viestejä: 3283
Paikkakunta: Häilyvä raja hyvän & pahan alueella

LähetäLähetetty: 12.05.2012 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HIRVIttävä metsästäjä kirjoitti:
Niin eikös RE niinkuin ole että kun kimautat pennuilta emän= nälkäkuolema. Exclamation
Kyllä minä erotan kesällä natun ja uroksen eron, mutta en välitä kimauttaa kumpaakaan. Annetaan ketullekin pesimärauha= rakas vihulainen mitä ilman elämä on TYLSÄÄ!


Ensinnäkin, suurimpia faktoja mitä metsästäjäkuntaan tulee on syvä tietämättömyys mitä tulee riistaeläinten ekologiaan jne. Me emme tunne riistaeläimiämme riittävän hyvin, vaan tyydymme uskomuksiin ja oletuksiin päätöksiä tehdessämme.

Vaikka itse olen perehtynyt kettuun aika syvällisesti, minusta tuntuu jokapäivä yhä enemmän siltä, etten tiedä ketusta sitäkään vähää kuin eilen. Tietämättömyyden rehellinen tunnustaminen itselle on ehkä opin alku.

Itselleni on paraikaa tulossa Redfox focus-kirja jenkkilästä. Kirja keskittyy kettuun ja ketun houkuttelupyyntiin laaja-alaisesti kokemuksiin ja tieteeseen nojautuen. Mitä alustavasti pääsin opusta tutkailemaan, kiinnitin huomiota kirjantekijän nostamaan ajatukseen siitä, että ketun metsästäjän PITÄÄ tuntea sukupuolten ulkonäölliset eroavaisuudet.

Houkuttelupyynti on pitkälti ketun "käyttäytymistiedettä" ja ketun biologian tuntemusta. Tehokkaaseen pyytämiseen ei riitä pelkät jäljet, tai makuupaikka tai suurpiirteinen oletus ketun kulkureitistä. Edellä olevat on hakuammuntaa, joka joskus poikii onnistumisia, mutta hukkaa paljon energioita. Se on tehotonta, kone joka käy huonosti.

Hirvittävän metsämiehen ensimmäinen lause herättää kysymyksen: Tiedätkö sinä mistä paraikaa puhut?

Popeye kirjoitti:
No valaiskaas vähän noita eroja ettei tartte sitä kikkeliä tiirailla.Isompihan toi uros on mutta ne muut erot kiinostaisi Twisted Evil


Uros neliömäisempi, jämerämpi/rotevampi, isompi koko ruumiin rakenteeltaan. Käytös mahtailevampi, rohkeampi, ehkä voisi sanoa "suoraviivaisempi".

Uros ja naaras koirankin erot ovat suuret, jos asiaan viitsii keskittyä. Miksi siis kettu on poikkeus tästä tosiasiasta?

Naarasta kuvaa sana "hento" parhaiten sekä käytökseltä, että fyysisiltä ominaisuuksilta. Viime keväänä tuli aika rohkeilla pompuilla yksi naaras pillille. Mitä olen videota kelaillut, on siinä tarkkaavaiselle pyytäjälle selkeet erot kolliin verraten. Hentous säilyy,mennään lujaa tai ei.

Jep jep, surullisinta näissä keskusteluissa on se, että joutuu huomaamaan miten koko metsästysharrastusta vaivaa tappavatauti. Itse ajattelen ja kirjoitan koko ketun metsästyksen puolesta, kaikkine muotoineen, aikoineen ja harrastajineen. Vedän miellelläni samaa köyttä kuin koitan kerätä sitä itselleni.

Mutta nyt vähempi puhetta ja enemmän toimintaa Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
remari1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 1561
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 12.05.2012 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RealExtreme kirjoitti:
Heppa kirjoitti:
Ne on ketun pennut samanlaisia kuin koiran pennut,odottaa emää kolossaan,kaverit jotka ei mieti miltä tuntuu pentujen kuolla nälkään kolossaan on jotenkin vajavaisia,vaikka laki sallii ketun tapon niin luulisin että olette hieman ylempänä kettua joka tappaa sen koppelon poikasilleen ruoaksi,teitille ei varmaan ketun liha maistu.Minulle maistuu ,mutta vain syksyllä,ja hyvin paistettuna.


Tämä oli mielenkiintoinen pointti. Oletko syönyt paljonkin kettuja? Itte maistoin talvista elukkaa, ja se on aika shittiä. Mietinkin, että ketunpennut heinä-elokuussa vois olla ihan ok tavaraa lautasella. Pitäisköhön koittaa?

Pillittääkö Heppa ja Remari1 paljonkin petoja?

Jos pelkkään kuseskeluun ja palleihin ketun sukupuolen määritys perustuu, olis hyvä perehtyä kettuun paremmin. Käytös ja ulkomuoto eroaa uroksella ja naaraalla selvemmin kun keskittyy muuhun kun pippeliin.

pari kertaa olen etelänreissulla kokeillu pillittämistä syksyllä ilman tulosta eli pillin kyllä omistan.varmasti tulisi pilliteltyä jos kettu kanta sen meillä sallisi mutta mieluummin jätän ne vähät ketut (n.2kpl) mitä on jäljellä nuorien ajokoirien treeni kavereiksi.pillitys on varmasti jännää ja keskittymistä vaativaa hommaa pesimäkauden ulkopuolella ja jahtimuoto siinä missä muutkin sitä en kiellä.
ei ole vieläkään tullut varmoja vastauksia tunnistuksen suhteen niiltä jotka kettuja läpi kesän ampuvat.eivät taida itsekkään tietää muuta kun et kettuhan se ja se on sitte siinä...vai?kyllä kai mettämiehen/naisen pitäs tunnistaa mitä ampuu jos se tunnistaminen on vieläpä lain mukaan pakollistakin jotta saa sen ketun pistää päiviltä touko,kesä ja heinäkuun aikana?kivinevan kans samaa mieltä et vaikka itekkin on kettu jos toinenkin tullu vuosien saatossa ammuttua ni ei ole voinut mitään linjaa vetää minkään asian suhteen muuta kuin et uroksella on munat ja nartulla ei ja sen tarkistamiseen on yleensä kettu pitänyt ensin ampua...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RealExtreme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2008
Viestejä: 3283
Paikkakunta: Häilyvä raja hyvän & pahan alueella

LähetäLähetetty: 13.05.2012 00:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lähinnä haen tällä pillityskysymyksellä sitä informaatiota, että oletteko tietoisia ketun pillityksen erityispiirteistä. On aika erilaista pyyntiä verraten, esim. ajokoirapyyntiin. Eläimen käytöstä on pakko tarkkailla silmä kovana, koska sen houkuttelu perustuu nimenomaan käytökseen ja sen ennakoitiin. Lisäksi yleensä pillikettua on mahdollistakin tarkkailla huolella. Joillekin se vaan on kettu, mutta onneksi on meitä jotka jaksaa vääntää ja kääntää, havainnoida, tulkita ja pohtia ja jopa jakaa sitä tietoa.

Pillille tuleva kettu on niin herkillä, että pienikin virhe saa sen yleensä empimään ja pakolaukkaan. Suurin osa pillittäjistä ei tajua miten pirun tarkka eläin kettu on.

Olisi mukava nähdä miten esim. autonalle jääneen uroksen poisjäänti vaikuttaa todellisuudessa pesintään.

Brittiläinen ystäväni nauraisi tälle keskustelulle. Hänen suurin huolenaihe kesäpyynnissä olisi ettei näe korkean heinän takia, valonkaan kanssa ampua. Mies ampui +100 kettua vuoteen, samoilla alueilla, mutta kyllästyi kun "niitä vain riittää". Joten melko huonosti kettu voi tehopyynnistä huolimatta..

Onko siis tehopyynnillä nimenomaan positiivisia, tervehdyttäviä, vaikutuksia kettukantaan runsaan kannan alueilla, kuten tutkijat kirjoittavat.

Toinen asia mikä näissä petohommissa ihmetyttää, että suppana ja ketsuppi nauttivat taas joidenkin kiivaiden ketun kesäpyynnin kieltäjien suhteen eriarvoisuutta. Suppanan saa tölväistä vaikka autolla hengettömäksi, ajasta, paikasta ja ajajan rahapussin koosta tai virka-asun väristä huolimatta. Kohtahan hommasta saa varmaan EU rahaa, ellei yhteisö kaadu ennen sitä. Mutta hyvällä ristiriidalla vedetään, ei muuta kuin valkoinen kaapu huppuineen ylle, palava risti pickupin lavalle ja supijahtiin!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
remari1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 1561
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 13.05.2012 15:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

en kyllä kauheasti ottais mallia "teenlipittajien" metsästyskulttuurista petopyynnin suhteen ja täällä taitaa nuo kettukannat olla "pikkasen" eritasolla kuin siellä...valitettavasti Wink
kaikki kunnia extriimille jos panostaa ihan aikusten oikeasti tuohon "tunnista mitä ammut" kohtaan koska helppoa se ei varmasti ole ja monikaan pillipiipari sitä ei valitettavasti tunnu tekevän!kyllä minä ainakin katon ketut,supit ja mäyrät samaan kastiin kesäpyynnin suhteen eli sillon ku on pennut annan niitten olla rauhassa.ja näin tekee suurinosa muuten aktiivisista petopyytäjistä.
tuosta pilliketun tarkkailusta aikalailla erimieltä ainakin luettujen/kuultujen juttujen perusteella.ensin nähdään vilaus jossain muutaman sadan metrin päässä ja sitten se onkin jo juoksemassa lujaa kohti haulikko hollilla eli missä kohtaa tapahtuu se ketun tarkkailu tunnistamista varten?veikkaan ettei kettu paljoa kuseskelekkaan kun on saalistus moodi päällä...?
noita pillikettujen ampumista tarinoita kun lukee ni koskaan en ole sellasta kohtaa lukenut et "tunnistin ketun urokseksi/naaraksi ja ammuin" ennen kuin kettu on kädessä lähempää tarkastelua varten...mistä lie johtuu?tuosta metsästysmuotojen vertailusta sen verran et ei ketun ajokoira/luolametästystä tosiaankaan voi verrata ketun pillitykseen koska niillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin se kettu.
parhaan pilliketun tunnistamisen kuulin muuten eräältä vanhemmalta pyyntimieheltä tässä kevään korvalla.oli pillittänyt kettua ihan huvikseen ja kettu olikin tullut pillille ihan hollille asti ihmettelemään.oli aikansa odotellu ja kettu oli lähteny menemään ilman ampumista.syyksi ampumattomuuteen sano et "odottelin et siihen viereen tulis isompi ni ois sitten ollu vertailu pohjaa etten vahingossa narttua ammu mutta kun ei muita näkyny ni jätin ampumatta" Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RealExtreme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2008
Viestejä: 3283
Paikkakunta: Häilyvä raja hyvän & pahan alueella

LähetäLähetetty: 14.05.2012 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyypä pohtia kettua hieman lisää.

Suomi on pitkä maa, jossa sään ja ympäristön vaihtelut ovat valtaisat. Se missä ympäristössä kettu elää Varsinais-Suomessa, ei anna kuin suuntaa antavasti neuvoja kettujen elinympäristöstä tunturialueella. Tunturialueella taas ero Kainuun korpiin on niin ikään suuri.

Sama ongelma pätee sekä ketun pillityksen opetuksessa, että ketun kannanhoidollisia päätelmiä tehtäessä. On helppo katsoa oman alueen kokemuksen värittämien lasien takaa kaverin ketunpyyntiä 500 kilometrin päästä ja neuvoa miten nämä hommat tehdään. Asia ei ole niin yksinkertaista.

Viime viikolla paikallisen seuransihteeri selvitti määrätietoisesti minulle miten vähän kettuja tällä alueella on. En tiedä oliko kyse perus turkulaisesta vieraan pelosta, vai mistä, mutta itse bongasin seitsemän kettua yhden treeni-illan aikana varsin pieneltä alueelta. Paraikaa on suuntaa-antavasti tiedossa useampi pesä, joilla väliä noin kilometri. Äkkiä laskettuna neljä aikuista kettua plus 5 pentua per pesä tekee noin 14 kettua syksylle. Luulen, että pesiä on lähitiennoilla muitakin.

Ollaan siis varsin ketturikkailla alueilla. Aikanaan tauti tulee, karvattomat, kapin raiskaamat, siimahännät pyörivät hangilla jne. Näin se luonto toimii.

Voimakkaalla metsästyksellä kettukanta olisi kenties tasaisempi ja terveempi. Uskon metsästys olevan merikittävässä roolissa runsaan kantojen alueella, sekä riistanhoidollisesti, että ketun itsensä vuoksi.
Itse kohdistaisin tehopyynnin keväälle, koska äkkipäätä muisteltuna keskimäärin 70% nuorista pedoista kuolee ensimmäisen vuoden aikana. Pentupyynnillä, joka tapahtuu heinäkuusta eteenpäin, ei ole juuri riistanhoidollisesti merkitystä. Sitä vastoin itse kannatan keskittymistä tuottaviin eläimiin, kevään pillimies on siksi merkittävässä roolissa. Itse aiheuttaisin loppuvahinkoa pesäpyynnillä, kun en tunne sääliä, tai tee eettistä eroa sille mikä on murheen ja surun määrä kuolla nuorena tai vanhana, aina v*tuttaa, jos lähipiiriin sattuu.

Riistataloudesta käytännössä huolehtivat metsästysseurat, jotka arvioivat tunnepohjalta alueensa kettukannan. Faktaa siellä ei useinkaan ole. Ja kuinka voisi ollakaan, kun riistaorganisaatiot eivät asiaa mitenkään edistä. Siellä ollaan yhtä tietämättömiä.

On alueita, jotka ovat täysin tyhjiä ketuista ja viimeistäkin vielä jahdataan. Itse katson tämän vääränlaisena kettukannanhoitomuotona, ei kettua pidä täysin omalta alueelta hävittää. Sitäpaitsi sen olemassaolo luo harrastukselle jatkoa. Kun kettua ei ole, ei ole ketun metsästäjääkään, tai ainakin se on jouten.
Sitäpaitsi viimeisen alueen ketun likvitointi ei ole perusteltua edes riistanhoidollisesti. Kyseiset, muutamat yksilöt, eivät ole merkittävä uhka alueen riistaeläinkannoille.

Jos suuntaus on tulevaisuudessa eläinystävällinen, itse veikkaan että esim. ajokoirapyyntiin tulee tulevaisuudessa loppumaan pehmeän lumenaikaan eläinrääkkäyksenä. Sorry boys, mutta tässä on syy miksi kettumiesten kannattaa pysähtyä ja miettiä millaista kuvaa antaa esim. luolakoiraharrastuksesta, loukkupyytäjästä, haaskapyytäjästä, pillimiehestä, ajokoiramiehistä jne. Eikö olisi parempi olla yhtä? Oltaisiin vain kettumiehiä kaikki.

Toinen syys miksi oltaisiin kettumiehiä kaikki, on informaation eli tiedon ja taidon jakaminen. Vain näin harrastus muuttuu ja ennen kaikkea kehittyy eteenpäin. Syvempi tietämys auttaa itse kettua, ja kettukantaa.

Loppukaneettina monologilleni, voisin todeta edellä olevasta löytyvän myöskin ne syyt miksi minä en opeta uutta, tai vanhaa, tai edes haaveilevaa isää naimaan. Minulla ei ole oikeutta siihen, kun en tiedä, mutta halukas oppimaan kyllä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Popeye
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2009
Viestejä: 377

LähetäLähetetty: 14.05.2012 17:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9- ei ihan kymppiä mut minulla onkin sitä tunnetta pelissä.Mutta asiaa tuli aika paljon,ollaan siis kettumiehiä kaikki Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
remari1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 1561
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 14.05.2012 22:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

edelleen voitas kyllä käydä keskustelua siitä ammuttavan ketun tunnistamisesta mutta aika hiljasta tuntuu olevan.yksi koittaa hyssytellä ja muut pisteyttää kirjoituksia.onko se ammuttavan elukan tunnistaminen niin vaikea asia ettei siitä saa/voi keskustella?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Popeye
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Mar 2009
Viestejä: 377

LähetäLähetetty: 15.05.2012 06:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se vaikea on,ja saa myös pitäisi kekustella Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 247, 248, 249 ... 379, 380, 381  Seuraava
Sivu 248 Yht. 381

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com