Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
dominator Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2008 Viestejä: 430
|
Lähetetty: 22.02.2012 10:12 Viestin aihe: |
|
|
... kyllä se alkaa lapion varressa lämpö nousemaan jos satuu jäämään pirssi kunnolla mahastaan kiinni ja apuna ainoastaan lapio...Tunkki on kyllä fiksu kapine olla mukana _________________ Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 22.02.2012 15:37 Viestin aihe: |
|
|
Laiskan miehen ratkaisu on vinssi. Tosin sekään ei aina pelasta jos ei ole mistä vinssata. Ei ole talvella toistaiseksi tullut onneksi semmosta tilannetta vastaan. Melko kevyesti liikuttelee tuo Ramsayn 8500 vinssi Jimnyn painoista autoa hangessa.
Jimnyn vielä kaivaakin irti hangesta. Toista oli kun pari kk sitten kun olin land cruiserilla jumissa. Lantikkakin nykyisin risukeulavehje niin sai kaivaa koko keulan alta lumet että sai liikkumaan. Pari metriä pitkä pohjapanssari alla niin kantoi kuin lumilauta Tuli Jimnyä äkkiä ikävä ja lähti haaveilut isommasta maasturista. Ehkä joku G-mersu menisi pätkämallina jos oisivat vähän halvemmissa hinnoissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
maalari Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Lok 2005 Viestejä: 856 Paikkakunta: kainuu
|
Lähetetty: 22.02.2012 21:20 Viestin aihe: |
|
|
dominator kirjoitti: | ... kyllä se alkaa lapion varressa lämpö nousemaan jos satuu jäämään pirssi kunnolla mahastaan kiinni ja apuna ainoastaan lapio...Tunkki on kyllä fiksu kapine olla mukana |
Tulee lämmin, mutta lähtee se autokin liikkeelle. Ketjujen laitossa ja pehmeään upotessa maastotunkki varmasti hyvä. Mutta kyllä lapiota käytän aina lumeen kiinni jäädessä, keulan alta ja renkaiden edestä lumet pois. Auto liikkeelle. Tartteis vaan joskus myös sellaisen suoremmalla varrella olevan, jotta matalampien autojen alta saa lumen kaivettua. Fiksu kapine se tunkki, mutta en ymmärrä sen käyttöä lumessa.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 22107 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 22.02.2012 22:00 Viestin aihe: |
|
|
Lumessa ajettaessa ei kannata kaivaa autoa mahasta kiinni. Sitä pitää junnata eteenpäin oikean aikaa ja sitten salamana kytkin pohjaan, ettei vaan renkaat pääse kaivamaan ja muodostamaan penkkaa renkaiden taakse. Sitten pikkuhiljaa pakkia, sitten eteenpäin, pikkusen lisää vauhtia ja taas mennään. Jos matkanteko loppuu eikä pakilla pääse niin pikkusen lapiolla avitetaan ja taas mennään.
Toki joskus harvoin voi joutua auton alustaa lapioimaan. Yleensä vaan silloin on kuski möhlinyt. Empä ole koskaan lumessa tarvinnut kuin lapion, en henkilöautoaikoina enkä maasturiaikoina. mutakossa ajo onkin sitten ihan eri asia. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kivineva Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Mar 2006 Viestejä: 1821
|
Lähetetty: 22.02.2012 22:29 Viestin aihe: |
|
|
Vinssi on ihan kiva kampe.
Alkuviikosta täräytin turvesuolla menopelin tuiskukinokseen ja vauhdilla - varmaan metri lunta. Ei mihinkään vaikka lukollinen peli on. Tietäähän sen kun rattaat on ilmassa ja auto on kiinni mahastaan. Ois ollu vähän lapioitavaa.
Vinssaamiseksihan se meni - meinasi vaan turvesuolla olla kiinnitys pisteet hukassa - onneksi muutama paksumpi koivu kasvoi tienlaidalla johon vaijerin sain kiinni ja matka jatkui omin avuin puolentunnin äheltämisen päätteeksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
dominator Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2008 Viestejä: 430
|
Lähetetty: 23.02.2012 10:59 Viestin aihe: |
|
|
maalari kirjoitti: | dominator kirjoitti: | ... kyllä se alkaa lapion varressa lämpö nousemaan jos satuu jäämään pirssi kunnolla mahastaan kiinni ja apuna ainoastaan lapio...Tunkki on kyllä fiksu kapine olla mukana |
Tulee lämmin, mutta lähtee se autokin liikkeelle. Ketjujen laitossa ja pehmeään upotessa maastotunkki varmasti hyvä. Mutta kyllä lapiota käytän aina lumeen kiinni jäädessä, keulan alta ja renkaiden edestä lumet pois. Auto liikkeelle. Tartteis vaan joskus myös sellaisen suoremmalla varrella olevan, jotta matalampien autojen alta saa lumen kaivettua. Fiksu kapine se tunkki, mutta en ymmärrä sen käyttöä lumessa.. |
Lähinnä ongelma lapion kanssa on se, ettei käyrävartisella perus lapiolla tahdo päästä ottamaan niitä lumia pois auton alta joka kohdalta... Sillon on tunkki kätevä peli apuna kun voi nostaa tarvittavaa nurkaa koholleen jolloin sillä lapiolla pääsee alle helpommin... Aina mulla on lapio mukana eikä tuota tunkki joka kerta tarvita jos sattuu kiinni hankeen tarttumaan.
Vinssi on kyllä vakavasti harkinnassa ensi syksyn investointien listalla _________________ Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 24.02.2012 00:39 Viestin aihe: |
|
|
Sehän on tietysti olosuhteista kiinni mikä työkalu on paras. Hötölunta on helppo lapioida, mutta kun esim. aurausvalliin junttaa auton (niin kuin minä tein ), niin ensin pitäis lapioida puolijäistä lunta auton sivulta pois että pääsee edes kurottelemaan lapion kanssa auton alle. Ja sitten vasta kaivertaa kovahko lumi pois auton alta. Vähemmällä hiellä pääsi tunkin ja ketjujen kanssa.
Mutta kyllä sekin on totta että lapiolla pärjää pitkälle. Ajotyyli tuppaa muokkautua sen mukaan millä vehkeillä on liikkeellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kömy Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2008 Viestejä: 854
|
Lähetetty: 27.11.2012 15:03 Viestin aihe: |
|
|
No niin Jimny-miehet, autokuumettahan tässä podetaan.
Haulla kattelin tietoa Suitsista ja nettiautoa samalla selailin, kunnes tuli dejavu tästä topikista:
Snorkkeli paljasti, toki kaaretkin: http://www.nettiauto.com/suzuki/jimny/5237421
Enpä taida sekaantua tuohon yksilöön! _________________ Kyllähän se kuula lentää! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9695
|
Lähetetty: 27.11.2012 15:43 Viestin aihe: |
|
|
Ei se välttämättä silti "offattu" ole. Toiset laittaa snorkkelin esimerkiksi jos ajaa paljon pöliseviä teitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Kömy Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Hel 2008 Viestejä: 854
|
Lähetetty: 27.11.2012 15:55 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | Ei se välttämättä silti "offattu" ole. Toiset laittaa snorkkelin esimerkiksi jos ajaa paljon pöliseviä teitä. |
Dejavu-tunne:
 _________________ Kyllähän se kuula lentää! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 27.11.2012 19:21 Viestin aihe: |
|
|
Joo minustakin näyttää hyvinkin tutulta jimpalta. Hieno projekti tuo oli, ei siinä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 27.11.2012 20:32 Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän se samalta näyttäis. Nettiautossa myynnissä olevasta jimpasta on joka tapauksessa leikelty lokarin kaaria isommiksi. Ei siis ole pelkästään laitettu levikkeitä vaan myös leikelty kaaria. Kertonee aika reippaasti isommista renkaista jossain vaiheessa auton elämää.
Auton ostaminenhan on tietysti siitä kiinni että tietää mitä ostaa ja hinta on kohdillaan. Jollekin tuollainen historia haittaa toisille ei jos saa halvalla sen takia. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
sabatti Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Mar 2006 Viestejä: 425 Paikkakunta: Isokyrö
|
Lähetetty: 28.11.2012 02:10 Viestin aihe: |
|
|
Valmiiksi leikellyt kaaret, vitsi eipä tarttisi ite nähdä vaivaa kun soppelit donitsit mahtuis alle. kuka pöyröö sitä nyt vakio renkailla viittii ajella.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9695
|
Lähetetty: 28.11.2012 07:15 Viestin aihe: |
|
|
En tarkoittanut tuota yksilöä, vaan toteamus että auto ei välttämättä rymytty, vaikka pilliolisikin.
Seurasin kyllä silmä kovana aikanaan tuonkin rakentumista. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|