OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Häiriö Tikka-55 laukaisukoneistossa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ardennie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2010
Viestejä: 1894

LähetäLähetetty: 14.02.2012 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MARCOLIN kirjoitti:
Laitatko AD infoa mikä aihetti tuon laukeamisen jos selkeä syy löytyy.


Raudat otin eilen irti puista, niiden kiinnityksestä ei löytynyt mitään ongelmaa, minun ymmärtääkseni. Pultit / ruuvit / raudat olivat kunnolla kiinni, lippaan irroittaminen ei pääse työntämään liipaisinta. Laukaisukoneisto oli myös hyvin kiinni. Katseet kääntyy nyt laukaisukoneiston puolelle, sen käyn vielä tänään läpi ja tarkistan koneiston puhtauden, virepinnat ja ristikkäisyyden niin kuin Pohjola tuolla ylempänä neuvoi ja mittaan laukaisuvastuksen. Jos sieltä puolelta jotain löytyy, laitan tänne infoa ja vaikka jonkun kuvankin. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11367

LähetäLähetetty: 14.02.2012 11:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TIKKA luodikon
hoito-ohje.

sivu 204 kirjassa Tikkakosken aseet; Timo Hyytinen
kohta 4.
Jos havaitset muutoksia aseesi toiminnassa
esim.
- laukaisulaitteen toiminta muuttuu
- aseesi ei sytytä patruunaa
- varmistin ei pidä
toimita aseesi valtuutetulle asekorjaajalle tai suoraan valmistajalle


Ohjeissa ei sanota että kysele erilaisia neuvoja netistä ja valitse niistä parhaalta kuulostava ja kääntele ruuveja sen mukaan. Jospa se sitten olisi turvallinen.

Minua niin pännii nuo jotka puoskaroivat aseen laukaisua välittämättä vähääkään muiden turvallisuudesta. Ne jotka todella osaavat säädelkööt niin paljon kuin huvittaa.
Ne joiden pitää kysellä netistä ovat jo lähtökohtaisesti riskitekijä. Aseseppiäkin on olemassa. Samoilla tyypeillä ei varmaankaan tulisi mielenkään mennä herkistelemään autonsa jarrujen ABS tunnistimia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11367

LähetäLähetetty: 14.02.2012 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samassa kirjassa on sivulla 107 kuva Tikkaluodikoiden kaksiportaisesta kiilakynnyslaukaisukoneistosta jos jotakuta kiinnostaa minkälainen kampe on kysymyksessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sambro
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Syy 2008
Viestejä: 176
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 14.02.2012 12:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TAK85 kirjoitti:
TIKKA luodikon
hoito-ohje.

sivu 204 kirjassa Tikkakosken aseet; Timo Hyytinen
kohta 4.
Jos havaitset muutoksia aseesi toiminnassa
esim.
- laukaisulaitteen toiminta muuttuu
- aseesi ei sytytä patruunaa
- varmistin ei pidä
toimita aseesi valtuutetulle asekorjaajalle tai suoraan valmistajalle


Ohjeissa ei sanota että kysele erilaisia neuvoja netistä ja valitse niistä parhaalta kuulostava ja kääntele ruuveja sen mukaan. Jospa se sitten olisi turvallinen.

Minua niin pännii nuo jotka puoskaroivat aseen laukaisua välittämättä vähääkään muiden turvallisuudesta. Ne jotka todella osaavat säädelkööt niin paljon kuin huvittaa.
Ne joiden pitää kysellä netistä ovat jo lähtökohtaisesti riskitekijä. Aseseppiäkin on olemassa. Samoilla tyypeillä ei varmaankaan tulisi mielenkään mennä herkistelemään autonsa jarrujen ABS tunnistimia.

---------------------------------------

+1

Naulan kantaan. Kerran olen ollut vieressä kun hirvikiväärin kuula lähti liikkeelle samanlaisessa tilanteessa.Ei muista mikä pyssy oli mutta laukaisukoneiston kanssa oli ollut ongelmia aikaisemminkin. Onneksi ase osoitti taivaalle.

Kyllä laukaisulaitteen toiminnan säätäminen kuuluu sellaiselle joka tietää mitä ruuvia käännetään, itse suosisin tilanteessa aseseppää. Kuitenkaan varmaan ei puhuta kun muutaman kympin hommasta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bokmal
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Jou 2004
Viestejä: 920
Paikkakunta: Inkoo

LähetäLähetetty: 14.02.2012 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TAK85 kirjoitti:

Jos havaitset muutoksia aseesi toiminnassa
esim.
- laukaisulaitteen toiminta muuttuu
- aseesi ei sytytä patruunaa
- varmistin ei pidä
toimita aseesi valtuutetulle asekorjaajalle tai suoraan valmistajalle


+1
Nim. kerran vieressä seisonut kun kanssakilpailijan itse tuunama HP35 laukesi Hämiksen sisäradan odotushuoneessa kun luisti päästettiin eteenpäin. Ei tullut henkilövahinkoja mutta läsnäolijoiden suojelusenkeleille tuli kyllä hikinen hetki...
_________________
Kertalaakiyhdistys ei r.y.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ardennie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2010
Viestejä: 1894

LähetäLähetetty: 14.02.2012 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TAK85 kirjoitti:
TIKKA luodikon
hoito-ohje.

sivu 204 kirjassa Tikkakosken aseet; Timo Hyytinen
kohta 4.
Jos havaitset muutoksia aseesi toiminnassa
esim.
- laukaisulaitteen toiminta muuttuu
- aseesi ei sytytä patruunaa
- varmistin ei pidä
toimita aseesi valtuutetulle asekorjaajalle tai suoraan valmistajalle


Ohjeissa ei sanota että kysele erilaisia neuvoja netistä ja valitse niistä parhaalta kuulostava ja kääntele ruuveja sen mukaan. Jospa se sitten olisi turvallinen.

Minua niin pännii nuo jotka puoskaroivat aseen laukaisua välittämättä vähääkään muiden turvallisuudesta. Ne jotka todella osaavat säädelkööt niin paljon kuin huvittaa.
Ne joiden pitää kysellä netistä ovat jo lähtökohtaisesti riskitekijä. Aseseppiäkin on olemassa. Samoilla tyypeillä ei varmaankaan tulisi mielenkään mennä herkistelemään autonsa jarrujen ABS tunnistimia.


Very Happy Very Happy

Lässyn lässyn.

Opettele lukemaan, mistä avauksessa oli kysymys. Mistään laukaisukoneiston säädöstä seuraavasta ongelmasta ei nyt edes ole kysymys, vaan todennäköisesti roskasta tms. laukaisukonestossa. Joten mene neuvomaan kavereitasi, ne taitavat tarvita enemmän apua.

Minä kun en ole siihen koneistoon tehnyt muita säätöjä kuin laukaisuvastuksen säädön monta vuotta sitten, joka menee yhtä ruuvia säätämällä. Säätö on täysin turvallinen, jos pysytään yli 1 kg laukaisuvastuksessa. Mittasin myös sen laukaisuvastuksen, joka oli 1,1 kg, eli täysin turvallisella puolella. Säädön jälkeen yritin vielä saada aseen laukeamaan sulkemalla lukkopultin voimakkaasti useita kertoja. Ei lauennut, joten mitään ongelmaa siinä ei ollut.

Jos luet avauksen uudelleen, niin pystyt ehkä ymmärtämään (?), että aseessa on nyt joku ulkoisen tekijän aiheuttama häiriö, jolla ei ole mitään tekemistä minun monta vuotta sitten tekemän säädön kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ardennie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2010
Viestejä: 1894

LähetäLähetetty: 14.02.2012 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bokmal kirjoitti:
TAK85 kirjoitti:

Jos havaitset muutoksia aseesi toiminnassa
esim.
- laukaisulaitteen toiminta muuttuu
- aseesi ei sytytä patruunaa
- varmistin ei pidä
toimita aseesi valtuutetulle asekorjaajalle tai suoraan valmistajalle


+1
Nim. kerran vieressä seisonut kun kanssakilpailijan itse tuunama HP35 laukesi Hämiksen sisäradan odotushuoneessa kun luisti päästettiin eteenpäin. Ei tullut henkilövahinkoja mutta läsnäolijoiden suojelusenkeleille tuli kyllä hikinen hetki...


Samat sanat kuin edelliselle kirjoittajalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ardennie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2010
Viestejä: 1894

LähetäLähetetty: 14.02.2012 12:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sambro kirjoitti:
TAK85 kirjoitti:
TIKKA luodikon
hoito-ohje.

sivu 204 kirjassa Tikkakosken aseet; Timo Hyytinen
kohta 4.
Jos havaitset muutoksia aseesi toiminnassa
esim.
- laukaisulaitteen toiminta muuttuu
- aseesi ei sytytä patruunaa
- varmistin ei pidä
toimita aseesi valtuutetulle asekorjaajalle tai suoraan valmistajalle


Ohjeissa ei sanota että kysele erilaisia neuvoja netistä ja valitse niistä parhaalta kuulostava ja kääntele ruuveja sen mukaan. Jospa se sitten olisi turvallinen.

Minua niin pännii nuo jotka puoskaroivat aseen laukaisua välittämättä vähääkään muiden turvallisuudesta. Ne jotka todella osaavat säädelkööt niin paljon kuin huvittaa.
Ne joiden pitää kysellä netistä ovat jo lähtökohtaisesti riskitekijä. Aseseppiäkin on olemassa. Samoilla tyypeillä ei varmaankaan tulisi mielenkään mennä herkistelemään autonsa jarrujen ABS tunnistimia.

---------------------------------------

+1

Naulan kantaan. Kerran olen ollut vieressä kun hirvikiväärin kuula lähti liikkeelle samanlaisessa tilanteessa.Ei muista mikä pyssy oli mutta laukaisukoneiston kanssa oli ollut ongelmia aikaisemminkin. Onneksi ase osoitti taivaalle.

Kyllä laukaisulaitteen toiminnan säätäminen kuuluu sellaiselle joka tietää mitä ruuvia käännetään, itse suosisin tilanteessa aseseppää. Kuitenkaan varmaan ei puhuta kun muutaman kympin hommasta.


Kuin myös. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bokmal
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Jou 2004
Viestejä: 920
Paikkakunta: Inkoo

LähetäLähetetty: 14.02.2012 12:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ardennie kirjoitti:
Bokmal kirjoitti:
TAK85 kirjoitti:

Jos havaitset muutoksia aseesi toiminnassa
esim.
- laukaisulaitteen toiminta muuttuu
- aseesi ei sytytä patruunaa
- varmistin ei pidä
toimita aseesi valtuutetulle asekorjaajalle tai suoraan valmistajalle


+1
Nim. kerran vieressä seisonut kun kanssakilpailijan itse tuunama HP35 laukesi Hämiksen sisäradan odotushuoneessa kun luisti päästettiin eteenpäin. Ei tullut henkilövahinkoja mutta läsnäolijoiden suojelusenkeleille tuli kyllä hikinen hetki...


Samat sanat kuin edelliselle kirjoittajalle.


Rauhoitu hyvä mies! Very Happy
Komppasin kehoitusta olla sorkkimatta laukaisukoneistoa, en haukkunut pyrkimystäsi etsiä muuta ulkoista tekijää...
_________________
Kertalaakiyhdistys ei r.y.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11367

LähetäLähetetty: 14.02.2012 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ardennie kirjoitti:
TAK85 kirjoitti:
TIKKA luodikon
hoito-ohje.

sivu 204 kirjassa Tikkakosken aseet; Timo Hyytinen
kohta 4.
Jos havaitset muutoksia aseesi toiminnassa
esim.
- laukaisulaitteen toiminta muuttuu
- aseesi ei sytytä patruunaa
- varmistin ei pidä
toimita aseesi valtuutetulle asekorjaajalle tai suoraan valmistajalle


Ohjeissa ei sanota että kysele erilaisia neuvoja netistä ja valitse niistä parhaalta kuulostava ja kääntele ruuveja sen mukaan. Jospa se sitten olisi turvallinen.

Minua niin pännii nuo jotka puoskaroivat aseen laukaisua välittämättä vähääkään muiden turvallisuudesta. Ne jotka todella osaavat säädelkööt niin paljon kuin huvittaa.
Ne joiden pitää kysellä netistä ovat jo lähtökohtaisesti riskitekijä. Aseseppiäkin on olemassa. Samoilla tyypeillä ei varmaankaan tulisi mielenkään mennä herkistelemään autonsa jarrujen ABS tunnistimia.


Very Happy Very Happy

Lässyn lässyn.

Opettele lukemaan, mistä avauksessa oli kysymys. Mistään laukaisukoneiston säädöstä seuraavasta ongelmasta ei nyt edes ole kysymys, vaan todennäköisesti roskasta tms. laukaisukonestossa. Joten mene neuvomaan kavereitasi, ne taitavat tarvita enemmän apua.

Minä kun en ole siihen koneistoon tehnyt muita säätöjä kuin laukaisuvastuksen säädön monta vuotta sitten, joka menee yhtä ruuvia säätämällä. Säätö on täysin turvallinen, jos pysytään yli 1 kg laukaisuvastuksessa. Mittasin myös sen laukaisuvastuksen, joka oli 1,1 kg, eli täysin turvallisella puolella. Säädön jälkeen yritin vielä saada aseen laukeamaan sulkemalla lukkopultin voimakkaasti useita kertoja. Ei lauennut, joten mitään ongelmaa siinä ei ollut.

Jos luet avauksen uudelleen, niin pystyt ehkä ymmärtämään (?), että aseessa on nyt joku ulkoisen tekijän aiheuttama häiriö, jolla ei ole mitään tekemistä minun monta vuotta sitten tekemän säädön kanssa.


Onhan tuo ulkoinen tekijäkin selvillä. Itse tunnusti edellä 3 vuotta vanhan "syntinsä". Näissä laukaisukoneistoissa kun yhden ruuvin kääntäminen pakkaa vaikuttamaan moneen muuhunkin asiaan.

On se asetta ropeloineen luoti suhantanut minustakin isommalta puolen ohi. Ja kaverin haulikko kiinni lonksauttaessa. Joka osaa ei täällä kysele.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ardennie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2010
Viestejä: 1894

LähetäLähetetty: 14.02.2012 12:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TAK85 kirjoitti:

Onhan tuo ulkoinen tekijäkin selvillä. Itse tunnusti edellä 3 vuotta vanhan "syntinsä". Näissä laukaisukoneistoissa kun yhden ruuvin kääntäminen pakkaa vaikuttamaan moneen muuhunkin asiaan.

On se asetta ropeloineen luoti suhantanut minustakin isommalta puolen ohi. Ja kaverin haulikko kiinni lonksauttaessa. Joka osaa ei täällä kysele.


Very Happy Very Happy

Sillä monta vuotta sitten tekemälläni laukaisuvastuksen säädöllä ei edes periaatteessa voi olla mitään tekemistä tämän ketjun avauksessa esitetyn, äskettäin ilmenneen ongelman kanssa. Mittasin eilen laukaisuvastuksen uudelleen, joka on edelleen se 1,1 kg, sama arvo johon sen jätin kolme vuotta sitten. Eikä asetta saa vieläkään laukeamaan esimerkiksi lukkopultin nopealla sulkemisella. Joten se siitä.

Ja kyllä, jos en löydä itse aseesta mitään selvää vikaa, esimerkiksi roskaa laukaisukoneistossa, en ala sitä koneistoa sen enempää itse sörkkimään, vaan vien sen sellaiselle asesepälle, joka tuntee hyvin vanhat Tikat. Heitäkin on vielä muutama jäljellä.


Viimeinen muokkaaja, Ardennie pvm 14.02.2012 13:44, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26571

LähetäLähetetty: 14.02.2012 13:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan hyvää tuossa arvosteliat tarkottanee, ja usein olen samoilla linjoilla, mm kun aletaan puhua viilailusta yms.
, mutta nyt oli kyllä kyse ihan selkeän vian tarkistamisesta, josko sellainen löytys. Mitä tulee tuohon laukasuvastuksen säätöön, niin kyllä se säätöä varten on, ja hyvin hyvin yleistä mm. kilpailupaikoilla sekä ennen hirvikokeissa.
Se onko siihen isommin tarvetta jos on säädetty reippaaseen kiloon, on sitten ihan eri juttu.
Nyt on muistutettava niitä herkälle asentelevia (kuten aina) selkeä jousipaine on jätettävä. Tikan kanssa ei varmaan ole ollut niinkään ongelmia kuin vanhemman sakon kanssa, ja ihan oma lukunsa on tuunatut mosinit yms. jotka ovat oikeasti vaarallisia.

TAK85 älä nyt niin kamalasti tuohu vaikka puhuit hieman väärästä asiasta kun puhuit ristikkäisyydestä tuon laukaisu vastuksen säätö ruuvin yhteydessä. Sattuuhan näitä.
Periaatteessa olen usein samaa mieltä kanssasi kyseisissä hommissa.
Nyt kuulosti että pieniä vinkkejä vois kertoa. Ei muuta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11367

LähetäLähetetty: 14.02.2012 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä on sitten asiaakin

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=77891
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ardennie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Huh 2010
Viestejä: 1894

LähetäLähetetty: 14.02.2012 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Ihan hyvää tuossa arvosteliat tarkottanee, ja usein olen samoilla linjoilla, mm kun aletaan puhua viilailusta yms.
, mutta nyt oli kyllä kyse ihan selkeän vian tarkistamisesta, josko sellainen löytys. Mitä tulee tuohon laukasuvastuksen säätöön, niin kyllä se säätöä varten on, ja hyvin hyvin yleistä mm. kilpailupaikoilla sekä ennen hirvikokeissa.
Se onko siihen isommin tarvetta jos on säädetty reippaaseen kiloon, on sitten ihan eri juttu.
Nyt on muistutettava niitä herkälle asentelevia (kuten aina) selkeä jousipaine on jätettävä. Tikan kanssa ei varmaan ole ollut niinkään ongelmia kuin vanhemman sakon kanssa, ja ihan oma lukunsa on tuunatut mosinit yms. jotka ovat oikeasti vaarallisia.

TAK85 älä nyt niin kamalasti tuohu vaikka puhuit hieman väärästä asiasta kun puhuit ristikkäisyydestä tuon laukaisu vastuksen säätö ruuvin yhteydessä. Sattuuhan näitä.
Periaatteessa olen usein samaa mieltä kanssasi kyseisissä hommissa.
Nyt kuulosti että pieniä vinkkejä vois kertoa. Ei muuta.


+1

Juuri näin. Täydet pisteet Pohjolalle asallisista neuvoista.

Ja vielä tarkennukseksi, en missään tapauksessa edes menisi tekemään Tikan laukaisukoneistoon mitään muita toimenpiteitä kuin tuon laukaisuvastuksen säädön. Sen säädön on muuten kokenut aseseppä mulle aikoinaan kädestä pitäen näyttänyt ja kertonut, missä rajoissa sitä voidaan turvallisesti säätää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11367

LähetäLähetetty: 14.02.2012 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Ihan hyvää tuossa arvosteliat tarkottanee, ja usein olen samoilla linjoilla, mm kun aletaan puhua viilailusta yms.
, mutta nyt oli kyllä kyse ihan selkeän vian tarkistamisesta, josko sellainen löytys. Mitä tulee tuohon laukasuvastuksen säätöön, niin kyllä se säätöä varten on, ja hyvin hyvin yleistä mm. kilpailupaikoilla sekä ennen hirvikokeissa.
Se onko siihen isommin tarvetta jos on säädetty reippaaseen kiloon, on sitten ihan eri juttu.
Nyt on muistutettava niitä herkälle asentelevia (kuten aina) selkeä jousipaine on jätettävä. Tikan kanssa ei varmaan ole ollut niinkään ongelmia kuin vanhemman sakon kanssa, ja ihan oma lukunsa on tuunatut mosinit yms. jotka ovat oikeasti vaarallisia.

TAK85 älä nyt niin kamalasti tuohu vaikka puhuit hieman väärästä asiasta kun puhuit ristikkäisyydestä tuon laukaisu vastuksen säätö ruuvin yhteydessä. Sattuuhan näitä.
Periaatteessa olen usein samaa mieltä kanssasi kyseisissä hommissa.
Nyt kuulosti että pieniä vinkkejä vois kertoa. Ei muuta.


Ei tässä verenpaine vielä kohoa. Mielestäni turvallisuus ennen kaikkea.
Cool

Joku on tärvännyt aikanaan tuon minun 55:ni jolla suomenmestaruutta luodikossa tavoittelen ja asentanut siihen TAK85:n laukaisukoneiston joten en pääse alkuperäistä tarkemmin katselemaan. Ja toisesta on tehty kasakivääri jossa laukaisu on kevennetty muutamaan satagrammaseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 2 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com