OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanalintukauden 2011 kokonaissaalis
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jersu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2006
Viestejä: 1519
Paikkakunta: seinäjoki

LähetäLähetetty: 04.11.2011 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
Itseasiassa mulla ei ole mitään tietoa kuinka paljon on hehtaareina lääniä missä pyytää.. Mutta paikkakuntalaisena saan pyytää Rovaniemen alueella valtionmailla. Joten on sitä metsää missä jahdata!

Ja jos totta puhutaan, niin olen huomannut edellisvuosina aina saman asian, aina kuule puhuttavan "lintukadosta" niin on kyllä pakko todeta, että läpeensä vuosi kuin vuosi se on ollut !&%¤#.. Totta on tietenkin se että lintukantojen vaihtelu vuosien välillä saattaa olla prosenttuaalisesti suuri, ja näkyy myös siellä metsässä, mutta ei niitä koskaa niin vähän ole että voisi puhua "kato vuodesta" Sekin huhu lähtee kai liikkumaan jonkun hillanpoimijan suusta joka ei parintunnin suolla kyykkimisen aikana löydä lintupoikuetta, tai joku vanha erämies ei löydäkkään siitä "vakio paikasta" sitä metso poikuetta, niin silloin on tietenkin katovuosi.

Vuosi kuin vuosi olen lintuja löytänyt ja hyvin olenkin, mutta kyllä minä kävelenkin, pimeästä pimeään joka päivä yhdellä kahvipaussilla. Totuus ainakin täällä laajoilla selkosilla on se, että se ne linnut löytää joka antaa kaikkensa sen asian eteen, ja tekee töitä löytääkseen ne linnut sieltä kairasta!



Nää kaikki on toistuvaa.. Mitä tätä foorumia on seurannu, yhtenä vuotena hehkutetaan ku on useita 300 päisiä teeri parvia ja järven jäällä 24 mettoa soitimella. Sitte käydään keskustelu läpi "saiskohan tänä talvena ku ruottiski" "ei se vaikuta" "kyllä niitä on" "vähä otetaan pois ja lisätään"... Sitte taas seuraavana vuonna "V*-TTU EI LINNUN PALAA MISSÄÄ", sitte käydään keskustelut läpi "tuleeko täys rauhoitus" jne..
Mitä v*ttua tätä p*skaa on jauhamaan ku se on joka vuotuusta..

Ja taskinen, kaikki me tiedetään jo jotta kuljet ja annat ja menet, mutta älä jaksa hehkuttaa sitä. Tavan tallaaja säkin oot, et sä vaikuta mihinkää omilla teoillas..

Nimim. 74 mettä päivää takana tälle syksyä ittelle ja seisojan penikalle (tällä hetkellä 8kk).. Saaliina usiampi sorsa ja joitamia mettä- ja peltokanalintuja. Ja vielä on pp kausi edessä, muutamia supi kontaktejakin ollu.. Että kyllä muutkin kulkee ja kulkee läpi kauden niin järvellä, mettissä, nevoilla,kana-, ajo-, ja reikäkoirien kans kauden mittaan.. Et sä oo ainut vaikka niin hehkutat ja täälä on varmaan usiampiakin henkilöitä jotka kulkee, mutta ei huhkuta jatkuvasti.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
eräjormeliini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2011
Viestejä: 334
Paikkakunta: P- Savo

LähetäLähetetty: 04.11.2011 15:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ricke kirjoitti:
himputti et on hauskaa lukea näitä Very Happy Very Happy " en oo kateellinen, v1tuttaa vaa ku ammutte nii paljo ja mun on vain pakko avautua "

HÄH, joku ilmoitti tossa alussa ampuneensa KOLMEKYMMENTÄSEITSEMÄN KANALINTUA???? SIIS MITÄ ? KUKA KEHTAA ? KATOKKI ETTÄ SYÖT NE ITSE, NUOLET LAUTASEN MYÖS!

Jumaliste mä näin kuvan missä oli 20+ sorsaa yhdessä läjässä, mutta sen jälkeen taisin tulla jotenkin sokeaksi, koska en löytänyt YHTÄÄN viestiä missä änkytetään ja ähistään siitä että nyt on tullut ammuttua liikaa ja missä kiintiöt ja missä kohtuus ja missä byhyhyyonmuntalouspaperi.

Joku kirjoitteli että oli ampunu jo USEAMMAN jäniksen tänä vuonna koiralle, SIIS WHATTAFACK? Jäniksiä on VÄHEMMÄN kuin kanalintuja (jos RKTL tutkimuksia voi uskoa) joten LOPETTAKAA, ja jänikselle HETI KIINTIÖ!! Jollekki vissylle tuoksuvalle teerelle lyödään kiintiö 2 vaikka niitä on kun rekkamiehiä essolla, jänikselle ja muulle pienriistalle ei. Miksi? Joo ja turha alkaa selittää et no meil on kyl kiintiöt jänikselle, Tiedän. Jollain on, jollain ei, useimmilla ei ole.

Olkaa vit tu hiljaa, ja menkää vaikka http://www.oikeuttaelaimille.net/foorumi/ avautumaan taskisesta. Uskomatonta !&%¤# tämä foorumi nykyään. Very Happy



edit - ja tämä eräjormeliini voi painua vaikka opiskelemaan lakia ja ryhtyä asianajajaksi. Mitä sulle kuuluu mitä toiset on ampuneet ja paljo hehtaareja löytyy? Painu nyt jonku kuusen alle kyttäilemään paljon sieniä poimitaan ja ponnahda sieltä esille ku näet että korissa on 10litraa ja mummon perse vielki hakee yläfemmaa. Jos on päättäny ryhtyä metsästäjäksi, sitten rekisteröityä tänne nimellä eräjormeliini, mikä viittaa siihen että olisit joku erämies niin pidä joko suus kii ja näppisi kurissa muitten tekemisistä tai click delete eralle.net / vaihda nimesi eräjormaliinaksi. pusuja

Voi voi, miten lapsellista käytöstä...oikein HÄVETTÄÄ sinun puolesta. Ei minulla ole mitään taskista eikä ketään muutakaan vastaan. Tässä maassa saa kysyä vapaasti ihan mitä haluaa ja keneltä haluaa, tuommoiset sinun kaltaiset vaahtosuut painukoon sanonko minne... Mad!

Mitä pahaa on siinä jos ei halua teurastaa kanalintukantoja? Oikeat erämiehet tietää kohtuden rajat eikä teurasta kaikkea mitä eteen tulee. Pitää osata nauttia metsästyksen ohella luonnon kauneudesta ja miksei samalla voisi vaikka kerätä sieniä? Ei se määrää miehuutta jos kerää sieniä! Kyllähän iso- ja isoisoisämmekin ovat hyödyntäneet luonnon antimia laidasta laitaan. Ainoa ero niihin aikoihin on, että emme metsästä elääksemme.

Joten kehoittaisin sinua itseäsi poistumaan foorumilta jos ei osaa kuunnella toisten mielipiteitä vaan alkaa haukkumaan kuin rakkikoira konsanaan! Mad
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sulkutuli
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Kes 2011
Viestejä: 54
Paikkakunta: K-P rannikko

LähetäLähetetty: 04.11.2011 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Seinäjoen kokoinen +1 Jersulle
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26574

LähetäLähetetty: 04.11.2011 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

totta on, jeesustelioita piisaa.

perinteinen ps mettästys seura on kyllä paljolti myös lintua pyytävä, ainakin kaikissa minun tuntemissani muutamassa kymmenessä seurassa on ihan vankka linnunpyynti.

pieni asennekasvatus on varmaan paikallaan Smile , toki aikakin muuttanu.
mutta aina on ollu saamamiehiä, ei niinkään paukkujen voimalla ku taitojen. (rihlamies ku ollu kauan)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräjormeliini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2011
Viestejä: 334
Paikkakunta: P- Savo

LähetäLähetetty: 04.11.2011 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja lisättäköön tähän, että kaikilla ei vaan yksinkertaisesti riitä aikaa juosta siellä metällä jokapäiväisesti. Ja jos ei asu maalla, on hieman hankalahkoa lähteä käymään siellä metsällä, vaikka mieli tekisi. Ja hei, kyllähän täällä foorumillakin kerkiää metällä käynnin ohessa ihmiset ravaamaan, vai onko oikein sylimikrot mukana metsässä? Laughing
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 04.11.2011 16:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koskaa ei mene tasan, eikä pidäkkään mennä! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RealExtreme
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hel 2008
Viestejä: 3283
Paikkakunta: Häilyvä raja hyvän & pahan alueella

LähetäLähetetty: 04.11.2011 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole ihme että metsästyksestä tulee kielteinen kuva tälläisessä normistoviidakossa. Sitten näitä oppeja opetetaan jälkikasvulle, naapureille ja heidän pennuilleen ylimpänä totuutena.

Olen joskus sanonut, ettei metsästyksessä tarvitse taktikoida riistan vuoksi vaan muiden metsästäjien.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jersu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2006
Viestejä: 1519
Paikkakunta: seinäjoki

LähetäLähetetty: 04.11.2011 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eräjormeliini kirjoitti:
Ja lisättäköön tähän, että kaikilla ei vaan yksinkertaisesti riitä aikaa juosta siellä metällä jokapäiväisesti. Ja jos ei asu maalla, on hieman hankalahkoa lähteä käymään siellä metsällä, vaikka mieli tekisi. Ja hei, kyllähän täällä foorumillakin kerkiää metällä käynnin ohessa ihmiset ravaamaan, vai onko oikein sylimikrot mukana metsässä? Laughing


Nyt menee taas vähä lekkeriksi tämä touhu... Mäki olisin rikas jos olisin syntyny kultalusikka p*rsees!

Ite asun kaupungis, käyn töis, on muija ja mitäs vielä... Kyllä sitä kerkiää ku pelaa nappulat oikein.. Iltaasin on sitte hyvä nettimettästää...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 04.11.2011 16:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jersu kirjoitti:


Ite asun kaupungis, käyn töis, on muija ja mitäs vielä... Kyllä sitä kerkiää ku pelaa nappulat oikein.. Iltaasin on sitte hyvä nettimettästää...


Jersu on kyllä täysin oikeassa! niin tuossa asiassa, kuin edellämainitussakin. On paljonkin metsästäjiä jotka pyytävät enemmän kuin minä, paljon enemmän. En minä tahallani ole kyllä "hehkuttanut" sitä minkäverran minä metsässä kuljen, yrittänyt vaan saada jotakin järkevää tulemaan minunkin suusta näihin asioihin liittyen, minun henkilökohtainen mielipide on kuin kärpäsenpaska valtameressä kun katsotaan koko metsästävää kansaa. Silti ei ole väärin mielestäni jakaa mielipiteitä tänne, koska täällähän niistä juuri kiistellään Laughing

Ja tuohon jälkimmäiseen asiaan, että kyllä minäkin kerkeän kulkemaan hyvin metsällä vaikka on opiskelut,ammattiurheilu harrastus, perhe ja kaveritkin suuressa roolissa varsinkin tässä iässä. Toisaalta olen hyvin pettynyt itseeni, ja siihen miksi en pyydä enempää esimerkiki minkkejä tai näätiä, joskus tulee niitäkin pyydettyä, mutta ei tarpeeksi. Tässä ja monessa muussa asiassa on vielä paaljon opittavaa, mutta iän myötä se oppi tarttuu ja yleensä otetaan sitä oppia vastaan vanhemmilta ja kokeneemmilta erämiehiltä, siispä ei kannattais jauhaa sitä turhanpäivästä !&%¤#, vaan olla esimerkkinä nuorille metsästäjän aluille.
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräjormeliini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2011
Viestejä: 334
Paikkakunta: P- Savo

LähetäLähetetty: 04.11.2011 17:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
Jersu kirjoitti:


Ite asun kaupungis, käyn töis, on muija ja mitäs vielä... Kyllä sitä kerkiää ku pelaa nappulat oikein.. Iltaasin on sitte hyvä nettimettästää...


Jersu on kyllä täysin oikeassa! niin tuossa asiassa, kuin edellämainitussakin. On paljonkin metsästäjiä jotka pyytävät enemmän kuin minä, paljon enemmän. En minä tahallani ole kyllä "hehkuttanut" sitä minkäverran minä metsässä kuljen, yrittänyt vaan saada jotakin järkevää tulemaan minunkin suusta näihin asioihin liittyen, minun henkilökohtainen mielipide on kuin kärpäsenpaska valtameressä kun katsotaan koko metsästävää kansaa. Silti ei ole väärin mielestäni jakaa mielipiteitä tänne, koska täällähän niistä juuri kiistellään Laughing

Ja tuohon jälkimmäiseen asiaan, että kyllä minäkin kerkeän kulkemaan hyvin metsällä vaikka on opiskelut,ammattiurheilu harrastus, perhe ja kaveritkin suuressa roolissa varsinkin tässä iässä. Toisaalta olen hyvin pettynyt itseeni, ja siihen miksi en pyydä enempää esimerkiki minkkejä tai näätiä, joskus tulee niitäkin pyydettyä, mutta ei tarpeeksi. Tässä ja monessa muussa asiassa on vielä paaljon opittavaa, mutta iän myötä se oppi tarttuu ja yleensä otetaan sitä oppia vastaan vanhemmilta ja kokeneemmilta erämiehiltä, siispä ei kannattais jauhaa sitä turhanpäivästä !&%¤#, vaan olla esimerkkinä nuorille metsästäjän aluille.

Siitä iso plussa. +1.

Vielä tuohon keskusteluun metsälle ehtiämisestä sen verran että yli 100 km ajomatka mehtuumaille on itselläni jonkinasteinen hidaste...

No niin nyt riitti minulle tämä p*skan jauhaminen, ei voi muuta kuin toivottaa onnea ja menestystä metsästykseen kaikille. Jätetään metsäkanalinnuista kinastelu taas ensi vuodeksi.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 04.11.2011 18:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
...ammattiurheilu harrastus,
Kaikkee sitä näköjään voikin harrastaa... Surprised
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
japsa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Syy 2008
Viestejä: 181
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 04.11.2011 18:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tetri kirjoitti:
mtaskinen kirjoitti:
...ammattiurheilu harrastus,
Kaikkee sitä näköjään voikin harrastaa... Surprised


Kiesus taas Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iiroS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 3864
Paikkakunta: E-Savo

LähetäLähetetty: 04.11.2011 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eräjormeliini kirjoitti:
Vielä tuohon keskusteluun metsälle ehtiämisestä sen verran että yli 100 km ajomatka mehtuumaille on itselläni jonkinasteinen hidaste...


Lähtee vähän aikaisemmin...

Kohta tulee onneksi lunta, niin innokkaimmatkin (,ja koirattomat,) jankkaajat häipyy taas salojen katveeseen ja näädän perään, tahi supilaisen Wink Onhan tässä kautta vielä reilustikin jäljellä.
_________________
Annan toisten mä talletella suuret setelit...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2870
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 04.11.2011 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

japsa kirjoitti:
tetri kirjoitti:
mtaskinen kirjoitti:
...ammattiurheilu harrastus,
Kaikkee sitä näköjään voikin harrastaa... Surprised


Kiesus taas Laughing


Nyt Taskinen vejä henkeä...alat jo kuulostaa huonolta poliitikolta.. Laughing
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 04.11.2011 19:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tönöttäjä kirjoitti:
japsa kirjoitti:
tetri kirjoitti:
mtaskinen kirjoitti:
...ammattiurheilu harrastus,
Kaikkee sitä näköjään voikin harrastaa... Surprised


Kiesus taas Laughing


Nyt Taskinen vejä henkeä...alat jo kuulostaa huonolta poliitikolta.. Laughing


Kannattaa antaa pennun olla.

Ensin luulin, että joku trollaa oikein kunnolla, mutta hoksasin pian ettei siitä ole kyse, vaan jostain muusta.

Oppia ikä kaikki. Usein ainakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 11, 12, 13  Seuraava
Sivu 6 Yht. 13

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com