OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Teeren houkutuskuvat
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 27, 28, 29  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Torgoth
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Elo 2004
Viestejä: 2668
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.10.2011 21:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sojakka kirjoitti:
Teeret tulevat aarilleen tuttuun paikkaan ilman roboja, pillejä,kuvia ja camoasujakin.

Jossakin ehkä, vaan eivät joka paikassa. Minä pyydän säännöllisesti, eli joka syksy useamman kerran kahdella eri nevalla ja kolmella eri pellolla/peltoaavalla. Tänään laskevat tuonne, huomenna tänne, täysin mahdotonta ennustaa. 21. jahtisyksy menossa ja noilla nevoilla olen kulkenut saman ajan, joten uskon jotakin niillä kulkevien teerien käytöksestä tietäväni.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
huuhaasetä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Lok 2011
Viestejä: 120

LähetäLähetetty: 05.10.2011 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Very Happy

Viimeinen muokkaaja, huuhaasetä pvm 15.11.2011 20:03, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 06.10.2011 14:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Torgoth kirjoitti:
Sojakka kirjoitti:
Teeret tulevat aarilleen tuttuun paikkaan ilman roboja, pillejä,kuvia ja camoasujakin.

Jossakin ehkä, vaan eivät joka paikassa. Minä pyydän säännöllisesti, eli joka syksy useamman kerran kahdella eri nevalla ja kolmella eri pellolla/peltoaavalla. Tänään laskevat tuonne, huomenna tänne, täysin mahdotonta ennustaa. 21. jahtisyksy menossa ja noilla nevoilla olen kulkenut saman ajan, joten uskon jotakin niillä kulkevien teerien käytöksestä tietäväni.


Siellä on sitten vähän lintuja eikä kunnon soidinta yhtään. Missä itse kuljen on aika pienellä alueella lähemmäs kymmenen soidinta (tai enemmän) ja jokaiseen tulee lintuja kun on vähänkään parempi ilma. Toisiin tulee oikeastaan aina. Lähimmillään on 2 soidinta 400m päässä toisistaan ja monesti kummassakin on lintuja yhtä aikaa. Todella helppo tiedää minne linnut laskeutuu jos on hyvä aamu.

Kaveri on metsästänyt yhtä kauan kuin itse, mutta vähän pohjoisempana niin se taas ei tiedä ainuttakaan soidinta sen alueella. Voi olla alueissakin paljon eroja missä linnut soi ja missä ei.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Twist
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Tam 2005
Viestejä: 1419
Paikkakunta: Suomineidon navan alla

LähetäLähetetty: 07.10.2011 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="huuhaasetä"]
Aku kirjoitti:
huuhaasetä kirjoitti:
Vai että oikein kuvia, roboja ja pillejä syyssoitimella? Voi herranjestas tätä nykymeininkiä..Sad


Sen sanon että jos miehellä on kohtuullinen ampumataito ja nykyaikainen metsästyskivääri, niin teeren ampuminen syyssoitimelta on kuin karpaloita poimisi.


Totta. Ja lähes samalla tavalla vaikka mukana olisi vain haulikkokin. Ei syyssoitimelle kyllä ole tarvetta välttämättä raahata kuvia eikä nyt varsinkaan mitään pillejä. Pikkuisen tutkimustyötä keväällä ja syksyllä ja teeripaistin saa halutessaan aina kun on vähänkään syyssoidin / aamulentokeliä...
_________________
TRTT,!&%¤#"!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Torgoth
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Elo 2004
Viestejä: 2668
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2011 12:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sortaja kirjoitti:
Torgoth kirjoitti:
Sojakka kirjoitti:
Teeret tulevat aarilleen tuttuun paikkaan ilman roboja, pillejä,kuvia ja camoasujakin.

Jossakin ehkä, vaan eivät joka paikassa. Minä pyydän säännöllisesti, eli joka syksy useamman kerran kahdella eri nevalla ja kolmella eri pellolla/peltoaavalla. Tänään laskevat tuonne, huomenna tänne, täysin mahdotonta ennustaa. 21. jahtisyksy menossa ja noilla nevoilla olen kulkenut saman ajan, joten uskon jotakin niillä kulkevien teerien käytöksestä tietäväni.


Siellä on sitten vähän lintuja eikä kunnon soidinta yhtään. Missä itse kuljen on aika pienellä alueella lähemmäs kymmenen soidinta (tai enemmän) ja jokaiseen tulee lintuja kun on vähänkään parempi ilma. Toisiin tulee oikeastaan aina. Lähimmillään on 2 soidinta 400m päässä toisistaan ja monesti kummassakin on lintuja yhtä aikaa. Todella helppo tiedää minne linnut laskeutuu jos on hyvä aamu.

Keväällä varisjahdissa näkee teeriä soitimella, mutta peltojen koosta johtuen, et silti ole edes kiväärihollilla, vaikka teeret samalle pellolle tulisivatkin. Parhaina aamuina näkee yli viisikymmentä lintua, tänä vuonna en tosin ole käynyt kummallakaan nevalla kertaakaan, kun olen ajokoiran pennun koulutukseen keskittynyt, joten en tiedä millaisia määriä niissä nyt liikkuu. Ilmeisestikin vähän kuitenkin, mikäli sinuun on uskominen. No, kuvilla ja suulla suhisemalla olen kuitenkin teeren lihaa päässyt joka vuosi syömään, vaikken sitten kait soitimia ole koskaan löytänyt.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2011 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Torgoth kirjoitti:
Sortaja kirjoitti:
Torgoth kirjoitti:
Sojakka kirjoitti:
Teeret tulevat aarilleen tuttuun paikkaan ilman roboja, pillejä,kuvia ja camoasujakin.

Jossakin ehkä, vaan eivät joka paikassa. Minä pyydän säännöllisesti, eli joka syksy useamman kerran kahdella eri nevalla ja kolmella eri pellolla/peltoaavalla. Tänään laskevat tuonne, huomenna tänne, täysin mahdotonta ennustaa. 21. jahtisyksy menossa ja noilla nevoilla olen kulkenut saman ajan, joten uskon jotakin niillä kulkevien teerien käytöksestä tietäväni.


Siellä on sitten vähän lintuja eikä kunnon soidinta yhtään. Missä itse kuljen on aika pienellä alueella lähemmäs kymmenen soidinta (tai enemmän) ja jokaiseen tulee lintuja kun on vähänkään parempi ilma. Toisiin tulee oikeastaan aina. Lähimmillään on 2 soidinta 400m päässä toisistaan ja monesti kummassakin on lintuja yhtä aikaa. Todella helppo tiedää minne linnut laskeutuu jos on hyvä aamu.

Keväällä varisjahdissa näkee teeriä soitimella, mutta peltojen koosta johtuen, et silti ole edes kiväärihollilla, vaikka teeret samalle pellolle tulisivatkin. Parhaina aamuina näkee yli viisikymmentä lintua, tänä vuonna en tosin ole käynyt kummallakaan nevalla kertaakaan, kun olen ajokoiran pennun koulutukseen keskittynyt, joten en tiedä millaisia määriä niissä nyt liikkuu. Ilmeisestikin vähän kuitenkin, mikäli sinuun on uskominen. No, kuvilla ja suulla suhisemalla olen kuitenkin teeren lihaa päässyt joka vuosi syömään, vaikken sitten kait soitimia ole koskaan löytänyt.


Siellä on sitten erinlaisia teeriä kun eivät osaa päättää missä soi Wink Pellolla en ole ikinä pyytänyt niin siitä en tiedä mitään. Ehkä siellä häiritään lintuja enemmän niin ne eivät aina tule samaan paikkaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2011 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä teeret isolla, polveilevalla nevalla voivat suurena parvena käyttäytyä paikanvalinnassa erittäinkin oikullisesti. Mistään ei voi tietää mihin osaan nevaa parvi kertyy jos paikkoja on vaikkapa puolenkymmentä. Senkin olen huomannut että kun pulputus alkaa toisaalla, on vaikea saada lintuja enää tulemaan luokse. Kuvien teho on tuurissaan varsinkin sitten kun ovat jo suuressa parvessa. Ja eipä ne kuvat paljoa auta jos teeret lentävät nevalle aivan toiselta suunnalta ja jäävät puolentoista kilometrin päähän pulisemaan. Jokunen yksittäinen haksahtaa aina silti ylilentoon...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Torgoth
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Elo 2004
Viestejä: 2668
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.10.2011 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sortaja kirjoitti:
Siellä on sitten erinlaisia teeriä kun eivät osaa päättää missä soi Wink

Ilmeisesti. Tai vain vain niin typeriä pyytäjiä, etteivät ymmärrä teerille sit vakiosoidinta näyttää.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sojakka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hei 2008
Viestejä: 275
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

LähetäLähetetty: 08.10.2011 08:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Torgoth kirjoitti:
Sortaja kirjoitti:
Siellä on sitten erinlaisia teeriä kun eivät osaa päättää missä soi Wink

Ilmeisesti. Tai vain vain niin typeriä pyytäjiä, etteivät ymmärrä teerille sit vakiosoidinta näyttää.


Mullakin on sellainen käsitys että teerelle paikkauskollisena lintuna on erittäin tärkeä turvata alueella edes se yksi "huippusoidinpaikka". Mitä rivakammat kinkerit syksyllä, sen helpompi naaraan on tehdä päätös siitä minne jäädään odottelemaan kevättä. Muutamat pellonlaidassa puhisijat eivät taida olla ensimmäisenä keväällä jonossa kun piparia aletaan jakamaan.

Huippusoitimen kun tinttaa kenturaan niin siinä tavallaan pakottaa naarasteeretkin pakkaamaan kamppeensa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
limulasi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Hei 2010
Viestejä: 45
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 10.10.2011 07:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lauantai aamuna kävin kuvastamassa. Yksi akka teeri saaliiksi. Jostain syystä ei teeriä kiinnostanut kuvat. En tiedä oliko sillä vaikutusta kun kävelin puol 7 aikaan suolle kuvat laittamaan niin sillois teeriä pyrähteli lentoon. Nukkuuko teeri maassa vai puussa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sampsah
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2010
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 10.10.2011 10:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen aamuna kävin kuvastelemassa.. 5 teertä saaliiksi tuli. Olivat hyvin hanakkoja kuvien suhteen. 3 kuvaa käytössä ja hyvin toimii! Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräjormeliini
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Syy 2011
Viestejä: 334
Paikkakunta: P- Savo

LähetäLähetetty: 10.10.2011 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sampsah kirjoitti:
Eilen aamuna kävin kuvastelemassa.. 5 teertä saaliiksi tuli. Olivat hyvin hanakkoja kuvien suhteen. 3 kuvaa käytössä ja hyvin toimii! Very Happy

itse kävin eilen teerisuolla, saaliiksi 1 teeri Cool . Tuli ampuma hollille vanhan kelon latvaan ilman kuviakin. Olivat aika arkoja koska ne pirun kanahaukat liiteli siellä suon yllä... Evil or Very Mad Kanahaukat pitäisi poistaa täysrauhoituksesta Suomessa. Ei niistä ole muuta kuin harmia, ja muutenkin niiden määrä on paisunut ihan liikaa.

Mutta monta kertaa tuli ampumapaikkoja, mikä kertoo että kuvat eivät ole niin välttämättömiä kunhan tietää teerien istumapuut.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sampsah
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2010
Viestejä: 116

LähetäLähetetty: 10.10.2011 14:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla yritti teeri istua samaan puuhun missä kuva oli niin se kuvakin tippu Very Happy teeri jäi vielä siihen katselemaan ja ammuin alas Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
odottaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Huh 2008
Viestejä: 319

LähetäLähetetty: 11.10.2011 17:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokeilin teeren kuvastusta muutamana päivänä ja sain houkuteltua teeriä hyville ampumaholleille lentoon. Myönnän sen tosiasian, että haulikolla lentoon ammunta taitoni on pahasti ruosteessa.

Yhtään en ole saanut reppuun, mutta siinä on parasta, että kaikki laukaukseni ovat olleet puhtaita pummeja, eli haavakoita ei ole tullut.

Ajatteilin jos yhden saisin reppuun, silloin loput kiintiöistäni jätän mieluusti käyttämättä, vaikka kanta alueella vaikuttaa hyvältä ja metsästyspaine olematon.

Mitä mieltä olette muistaakohan teeret peräkkäisinä aamuina samassa paikassa olevan metsästäjän, josta tosin ei ole toistaiseksi muuta harmia kuin haulikon paukahdukset ja havainnot kaksijalkaisesta otuksesta, eli ihmisestä ? Alkavatkohan karttaa aluetta ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Torgoth
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Elo 2004
Viestejä: 2668
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 11.10.2011 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

odottaja kirjoitti:
Mitä mieltä olette muistaakohan teeret peräkkäisinä aamuina samassa paikassa olevan metsästäjän, josta tosin ei ole toistaiseksi muuta harmia kuin haulikon paukahdukset ja havainnot kaksijalkaisesta otuksesta, eli ihmisestä ? Alkavatkohan karttaa aluetta ?

Eivät tunnu karttavan, tai soimiset suosituilla pelloilla ja nevoilla loppuisivat hyvin äkkiä.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 27, 28, 29  Seuraava
Sivu 14 Yht. 29

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com