Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 29.08.2011 12:48 Viestin aihe: |
|
|
vw caravelle 2.1 1989 syncro olis illalla hakemisen tarkoitus.
Saa nähä mimmonen kiesi on.
juuri katsastettu ja 77kw on lähtötehot.
jahtuu autoksi penkkiä nurin ja voi vaikka yöpyäkkin.. _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
niko_s Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 09 Elo 2011 Viestejä: 65 Paikkakunta: hyvinkää
|
Lähetetty: 29.08.2011 12:52 Viestin aihe: auto |
|
|
onkohan -89 mallissa vielä synchro ehjä? että menee vaihteet päälle ilman vaihdekepin ottamista maahan kiinni tsekkaa kytkimen kuluneisuus, se tuppaa kulahtamaan nelikoissa missä ei ole alennusvaihteita, kun joutuu kytkimellä vemppaamaan vauhtia.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 29.08.2011 14:33 Viestin aihe: Re: auto |
|
|
niko_s kirjoitti: | onkohan -89 mallissa vielä synchro ehjä? että menee vaihteet päälle ilman vaihdekepin ottamista maahan kiinni tsekkaa kytkimen kuluneisuus, se tuppaa kulahtamaan nelikoissa missä ei ole alennusvaihteita, kun joutuu kytkimellä vemppaamaan vauhtia.. |
Ei kai syncrolla ole tekemistä vaihteiden päälle menemisen kanssa _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
niko_s Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 09 Elo 2011 Viestejä: 65 Paikkakunta: hyvinkää
|
Lähetetty: 29.08.2011 14:38 Viestin aihe: vitsi |
|
|
synkron renkaita lähinnä tarkotin.....vitsi.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 29.08.2011 14:42 Viestin aihe: Re: vitsi |
|
|
niko_s kirjoitti: | synkron renkaita lähinnä tarkotin.....vitsi.... |
Aaa, sori. Ne kyllä ottaa herkästi itteensä maastoajossa ja kytkinjumpassa pitkillä välityksillä. Menipä nuo yhdestä land cruiseristakin jo 300 tkm paikkeilla... Pitäs malttaa nakata hitaalle perälle. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 29.08.2011 15:06 Viestin aihe: |
|
|
Tässähän oli ryömintävaihde erikseen _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 29.08.2011 15:10 Viestin aihe: |
|
|
mika_22 kirjoitti: | Tässähän oli ryömintävaihde erikseen |
Mikäs ihme kikotin se semmonen on? Eikös nuo ole järjestään ihan normaalilla viskolla ilman jakolaatikkoa? Lukkoja kyllä saa molempiin päihin.
Kehuvat tuota bensakonetta, että jopahan kelpaa kaikki bensa mitä sille antaa eikä aina riitäkään... _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 29.08.2011 15:21 Viestin aihe: |
|
|
Ei kai myyjä nyt vaan vedätä "ryömintä-vaihde" jutullaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tahaton Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Elo 2008 Viestejä: 1022 Paikkakunta: tunturien yöpuoli
|
Lähetetty: 29.08.2011 15:44 Viestin aihe: |
|
|
Noissa tölkkisyncroissa on neljä vaihdetta eteen + ryömintä.
Nosta yksi etupyörä ilmaan ja koita pyörittää rengasta, mikäli pyörii kohtuu helposti on viskokytkin loppu, sitten otat minuun yhteyttä YV:nä ja aletaan puhumaan rahasta. Tuossa nettiosoite tuleviin tarpeisiin: http://www.oberschlachter.fi/forum.php _________________ loputon suo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
1hunter Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Hel 2005 Viestejä: 1142 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 29.08.2011 19:20 Viestin aihe: HJ 61 kulutus |
|
|
Aikoinani ajelin 200tkm vm-89 Hj61 toyotalla ja VUODEN keskikulutus oli 9,2l. Kaasujalkani ei ole sitten keveimmästä päästä.
Turboton eli hj 60 viekin siten 1-2 l enämpi naftaa. _________________ Ampuminen on sitte herkkä laji |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3895
|
Lähetetty: 29.08.2011 21:21 Viestin aihe: |
|
|
Tällä hetkellä on kulutus tasan valmistajan ilmoittama 10,2L/100km yhdistetty. Tosin sen saavuttamiseen vaadittiin ½-moottori huolto varaosineen. Ja älkää vain tulko mulle selittämään noista huolto tarpeista, mitä tehdas lupaa. Yritän kaikissa tapauksissa pitää autoa, kuin kukkaa kämmenellä ja vaihdan öljyt itte imemällä ½-väissä. Tuollainen kulutus , mitä 1hunter mainitsee on kyllä ihan jees, toimivalta Toyota-autolta. Sellainen 14L on jo "Spaqce invader" osastoa. Ja kertoo jotain olevan todella pielessä. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mika_22 Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tou 2004 Viestejä: 2527 Paikkakunta: Keminmaa
|
Lähetetty: 29.08.2011 21:58 Viestin aihe: |
|
|
Ei tullut haettua vielä autoa kun ei 2-osaa kuulemma vielä löytynyt ja auto on katsastettukin jokunen viikko sitten.
Olihan siellä että tehdään,jollain vanhalla luovarilla mutta kyllä ne tuoreet paprut saisi olla.
Katsellaan miten homma etenee.Jos etenee _________________ Sole poikha mikhään |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 29.08.2011 22:44 Viestin aihe: |
|
|
Olikos tuo 80-luvun caravelle just se joka pärjäs jossain maasturitestissäkin? TM? Mäkin muistelisin että siinä pitäis olla joku ryömintävaihde tms. hidas puoli.
Uutisia kun on kattellut viimeaikoina niin Libyan suunnalla näkyvät taas kovasti suosivan hiluxia ja landcruiseria ihmismehtuussa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mosberg Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2007 Viestejä: 1630 Paikkakunta: Suoperämaa
|
Lähetetty: 30.08.2011 05:54 Viestin aihe: |
|
|
liekkö tuossa Caravellen romussa takana moottori?
Pannu käy niin kuumana että kyrvähtää jossaki välissä varmasti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 7326
|
Lähetetty: 30.08.2011 08:57 Viestin aihe: |
|
|
Takanahan tuossa on moottori. Mutta ei se nyt niin ole että se varmasti piipahtaa se kone. Kyseessähän on bensakone. Ja sen moottorin läpi virtaa sen verran bensaa että laite tuskin pääsee kuumenemaan.
Nämä ylikuumenemiset tuon ajan caravelleissa kohdistuivat siihen 1,6 litraiseen turbodiisseliin, joka sekin useimmiten johtui käyttäjän omasta mokasta, eli tulikuuma pannu sammutettiin ajon päätyttyä saman tien. Ja kuumenemisesta itse pannu ei sen kummemmin piipahtanut vaan kanteen tuli hieman halkeamia ja öljyt ja vedet menivät sekaisin. No siihenkin on keksitty lääke jo valovuosia sitten.
Caravelle totta tosiaan on menestynyt maastotesteissä, muissakin kuin TeeÄmmän. Se on maastokelpoinen kikotin. Tarinoita noista ominaisuuksista olisi vaikka kuinka paljon.
Diisselimoottori, asiasta toiseen mennäksemme, on sellainen laite että toimintalämpöisenä ollessaan esikammiona se perinteisesti kuluttaa n. 0,2 kiloa polttoainetta/hv/tunti. TD n. 0,19 kiloa/hv/tunti. Suorasuihkuturbona 0,17-0,19 kiloa/hv/tunti. Joitakin poikkeuksia on ylöspäin ja ilmeisesti nykyaikana näillä commonrail-aikoina puhutaan 0,15 kg/hv/tunti. Mutta tuossapa ne raja-arvot mitä kukaan moottorinvalmistaja ei ole vielä alittanut. Siksipä esim oma 6-cyl maasturi kun vei sen 17 litraa satasella, tarkoitti sitä että mikään ei ollut pielessä, vaan silloin vedettiin kokolailla kaasu pohjassa kokolailla koko ajan ja lähes kaikki 92 heppaa olivat töissä. Ja siitähän se kulutus sitten muodostui. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|