OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Patruunan valinta

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jale808nen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Elo 2011
Viestejä: 10
Paikkakunta: Kymenlaakso

LähetäLähetetty: 25.08.2011 21:00    Viestin aihe: Patruunan valinta Vastaa lainaamalla viestiä

Sanokaa mielipiteenne kumpi olisi ketun tappoon 30-06:een parempi patruuna:
8,0g gamehead vai 8,0 range eli lyijypää tai terävä.
Jotkuthan kuuluvat käyttävän jopa 14.3g hammerhead:ia.
Olisiko ketun pillityksessä hyvä olla myös haulikko mukana, mitä kokemuksia porukoilla on?
Olen vähän noviisi näissä houkuttelu hommissa mutta into on kova.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
A-Boltti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Tou 2011
Viestejä: 544
Paikkakunta: Suomineidon käsivarsi

LähetäLähetetty: 25.08.2011 21:58    Viestin aihe: Re: Patruunan valinta Vastaa lainaamalla viestiä

jale808nen kirjoitti:
Sanokaa mielipiteenne kumpi olisi ketun tappoon 30-06:een parempi patruuna:
8,0g gamehead vai 8,0 range eli lyijypää tai terävä.
Jotkuthan kuuluvat käyttävän jopa 14.3g hammerhead:ia.
Olisiko ketun pillityksessä hyvä olla myös haulikko mukana, mitä kokemuksia porukoilla on?
Olen vähän noviisi näissä houkuttelu hommissa mutta into on kova.


Mielestäni lyijypää parempi, koska jää vähän huonommallakin osumalla. Itsekkin yhden ketun olen 8g Rangella ampunut, ja juoksi osuman jälkeen mielestäni liian pitkälle Crying or Very sad.

Nykyisin ammun ketut 11,7g Alaskalla, joten kestää kyllä tulla hieman huonompikin osuma. Kuten tuon viimeisenkin ketun kohdalla huomasin...

Haulikkoa en ole itse kyllä kantanut mukana. Kaikki pillitysketut olen ampunut 100m ja siitä pidemmälle. Tosin jos pusikkoisessa paikassa pillittää, niin sitten ehkä itsekkin ottaisin haulikon ainakin varmuuden välttämiseksi Very Happy. Pelloilla olen yleensä itse pillitystä harrastanut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com