Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 25.04.2011 02:02 Viestin aihe: |
|
|
takeem kirjoitti: | On varmaankin ollut jo keskustelua Suzukeista mutten jaksa koko ketjua selata läpi.
Minkälaisia kokemuksia on Vitarasta, Grand Vitarasta ja Jimnysta? |
Jimnyllä oon ajellut eräajot viime syksystä alkaen. 50 mm korotusjouset, muuten vakio. On huippupeli, jos tarvii ketterää ja etenemiskykyistä autoa! En vaan jaksa kehua tässä enempää kun kommentteja löytyy tältä palstalta jo aiemmin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 25.04.2011 11:01 Viestin aihe: |
|
|
Itellä on kans ollut Jimny vajaat 3 vuotta ja jos haluaa ominaisuuksiltaan hyvän uudehkon maastoauton kohtuuhinnalla niin tuo kyllä on hyvä valinta. Miinuksena on pieni koko joka tietenkin maastossa on myös plussaa. Mitään vikaa tuossa ei koko aikana ole ollut.
Omaan jimnyyn on kans tehty nuo perusmuutokset eli isommat ja karkemmat renkaat sekä +50mm korotus. Vuosi sitten tuli lisäksi laitettua ARB:in vinssipuskuri sekä vinssi. Puskuri + vinssi on sen verran painava (noin 80-90kg) että vaihdoin keulaan vielä diesel mallin jäykimmät mahdolliset jouset. Vinssi on kyllä ollut vähällä käytöllä. Käyttöä oli oikeastaan vain kevät talvella kun upotin auton kunnolla hankeen. Säästäähän se lapiohommia. Panssarointia on etuperän ja jakovaihteiston alla. Takaperään pitäisi vielä lisätä.
Aloin tuossa pari kk sitten miettimään isompaa vaihtoehtoa koska tilat on varsinkin koiran kanssa rajalliset, mutta tulin siihen tulokseen ettei ole järkeä. Rahaa saisi laittaa melkeinpä vähintään tuplat että jonkinlaisen maastoauton saisi. Uutta Hiluxia kävin ajamassa mutta tulin lopputulokseen että tässä saisi olla 3 akselia että menisi maastossa Jimnyn veroisesti, hieman kärjistäen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 25.04.2011 13:09 Viestin aihe: |
|
|
Se pitää muistaa, että Jimnystä ei ainakaan itselleni olisi ainoaksi autoksi.
Siis jos joutuu sillä pidempiä matkoja ajamaan. Maantieominaisuudet kun ovat mitä ovat.
Itselläni on onneksi tilanne, että talossa on oltava kaksi autoa.
Toinen on Jimppa, toinen normi farkku, jolla tulee yleensä ajettua jos ei maasto-ominaisuuksia tarvitse. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 25.04.2011 13:21 Viestin aihe: |
|
|
Joo näinhän se on. Pidemmät työreissut kuljetaankin emännän autolla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 25.04.2011 16:00 Viestin aihe: |
|
|
Laitetaas propagandaksi kuva jimnystä 50 mm korotuksella ja 215/75/15 mutiaisilla
Oon harkinnut astinlautojen pois ottamista kun vievät jonkun verran maavaraa helman kohdalta, mutta se on nyt vielä harkinnassa kun ne kumminkin myös suojaavat helmoja.
Jakolaatikon&katalysaattorin panssari vartoo kiinnittämistä. Etu- ja takaperäänkin on suojat hankittuna, kai nekin pitäis räkästä kiinni.
[img][/img] |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 25.04.2011 16:36 Viestin aihe: |
|
|
Mistä muuten hankit panssarit vai teitkö itse? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lintula Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 14 Maa 2007 Viestejä: 100
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
duster Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Hel 2005 Viestejä: 641
|
Lähetetty: 29.04.2011 08:23 Viestin aihe: |
|
|
Renkaita olen tässä hommaamassa tuohon hj:hin. Juuasta meinasin hommata Fediman extremet, mutta koko mietityttää. Autoon mulla on pari sarjaa 16" vanteita ja renkaiksi meinannut 235/85/16. Nyt vaan mietityttää kun "tosi" maasturimiehet kyselee, että miksen laita samantien 31" tai 33" renkaita? Mikä ero noilla on fyysisessä koossa tms? Tuntuis että tuo 235:nen menis lumessa ainakin paremmin. Tarkoitus on pysytellä kuitenkin tien puolella, joskus huvikseen vois testat maasto-omituisuuksia... _________________ Gsp |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 20763 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 29.04.2011 08:31 Viestin aihe: |
|
|
Oon dusteri kanssasi aivan samaa mieltä. Jos ajat lumessa ja itse "maastoajelu" jää vähemmälle niin 235/85/16 on ihan oikea valinta. Ja aika hyvin tuollakin rengaskoolla maastossa möyrii.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Coltiainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2007 Viestejä: 303
|
Lähetetty: 29.04.2011 17:27 Viestin aihe: |
|
|
235/85-16 vastaa hakaisijaltaan 32". Joten kyse ei ole ihan pienistä kiekoista. 265/75-16 on halkaisijaltaan myös 32". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Trapper Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Maa 2004 Viestejä: 962
|
Lähetetty: 29.04.2011 21:17 Viestin aihe: |
|
|
Onko Broncosta käyttökokemuksia herroilla? Nimenomaan täyskokoisesta mallista. _________________ Ei ole syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
-Josif Vissarionovitš Džugašvili-
(Stalin) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
harrim Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2010 Viestejä: 62 Paikkakunta: Ristiina
|
Lähetetty: 30.04.2011 20:17 Viestin aihe: |
|
|
HJ lähti pihasta pikkupyörillä jäljelle jäi Bf Goodrich mud terrain 255/85-16
renkaat pintaa 12mm hyvät ajaa joutais johonkin kunnon maastoautoon
kun itsellä on vain T4 syngro. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pjtk Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Maa 2004 Viestejä: 199 Paikkakunta: pirkanmaa
|
Lähetetty: 30.04.2011 22:27 Viestin aihe: |
|
|
Trapper kirjoitti: | Onko Broncosta käyttökokemuksia herroilla? Nimenomaan täyskokoisesta mallista. |
Kyllä semmosella on tullu ajettua. Ihan OK peli jos ei bensan kulutus ole ensimmäisenä mielessä. Kaverin manuaali lootanen ja tehdas uudella 351 koneella tosin vie amerikan lahnaks yllättävän vähän. Voima jenkistä ei lopu kesken kovin helposti oli kyseessä 6 tahi 8 versio.
Etuakselin rakenne on melko mielenkiintonen, ja sitä kautta hankala korottaa. Varma ruoste kohta on B pilarin alapää. Sinne on inssi suunittellu laittettavaks vaahtomuovi pallon pakattuna minigrip pussiin. Vissiin ajatuksena estää ääntä kulkeutumasta pitkin palkkia. Se äänisulku vaan kerää kosteutta ja ruostuttaa.
Ite on tullu parilla Broncolla metsässä ajettua ja hyvin pärjää muiden mukana. Maantiellä semmonen rennon letkeä ajettava. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 30.04.2011 22:37 Viestin aihe: |
|
|
Ja mahtuu joka paikkaan . _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|