OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi jalostus Suuntaus!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 58, 59, 60  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 22.03.2011 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rämäkkö! oletkos tarkistuttanut omasi???? jottei vaan olisi heittänyt tummaa verta sekaan..... Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
snapper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2009
Viestejä: 684

LähetäLähetetty: 22.03.2011 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis meinasin että muistuttaako enemmän karhukoiraa vai ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
esteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3918

LähetäLähetetty: 22.03.2011 15:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
Minäpä voin esteri sinulle kertoa.....silloin kun minä aloitin värkkäämään näitten koirien kanssa, kukaan ei puhunut prosenteista...eikä ollut mitään lonkka pakkoja...


Se että on kymmeniä vuosia tehnyt asioita väärin (vaikka se voi paljoltikkin johtua silloisesta tiedon puutteesta) ei tarkoita, että sitä linjaa tarvihtisi enää tänä päivänä jatkaa.

Tuommosille sinun kaltaisille "koirankasvattajille" kun löytysi vielä jostain laki, niin sitten tämä maalima alakasi olla niiltä osin kuta kuinkin valamis.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 22.03.2011 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sovitaan ESTUKKA näin.....metsästele sinä niillä PROSSA koirillasi....minä omillani, ja tuskin kyllä mikään laki velvoittaa kulkemaan metsällä prosentti koirien kanssa.... En suinkaan aliarvioi terveys kymyksiä, mut kun se menee liian pitkälle ja kalliiksi, sitä en minä tajua miksi tehään järjettömiä velvoitteita???? Ja toki uskallan ottaa puhtaankin pennun, kunhan vaan varmaksi tiedän että vanhemmat pelaa muuallakin kuin koe lapulla, ja koira joka tulee mulle...saa metsää, koska minulla on aikaa, ja kuljen metällä niin kauan kun koivet kantaa.... Ja koiran pitää olla sellanen joka hakee riistan, oli se sitten jänis, hirvi, tai mikä tahansa. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 22.03.2011 16:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin esteri....Laitappa tietoja tapetille, niin nähään minkä'moisia tessuja olet saanut aikaan.....Onko kaikki ok.(vai onko laisinkaan)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 22.03.2011 16:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja vielä:::: kun täällä on näitä viisaita koiran kasvattajia on vilissyt pilvin pimein, laittakaapa vähän koirien tietoja tapetille niin muutkin näkee, esim, rammeri..kun tuhosit minun karhukoirat sairaiksi, laitappa oman tiedot niin katotaan onko kaikilla a, lonkat. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
esteri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3918

LähetäLähetetty: 22.03.2011 17:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siitä sinun pentutehtailusta, 2007 sinä olet ollut tätä mieltä:

"Mennäämpä vielä asiaan,, voin vakuuttaa että kun joku vihjasi pentutehtailusta niin metsään meet niissä puheissa koska mulla on ollut tarkoitus tehdä sitkeitä ja hyväpäisiä karhukoiria mut tää pevisa taitaa viedä yhden hyvän nartun seropi hommiin koska multa kysytään jatkuvasti pelikoiria ja niitä saadaan kun annetaan naapurihäkkiin lupa eikä tarvii jalostusneuvvojan suositusta, ja tää naapuri pelaa hirvelle tosi hyvin ja uskon että pennuistakin tulee jonkunmoisia,mut sithän ollaan siellä tehtailun puolella mut tähän se kyllä menee jos rima nostetaan liian korkeellle,"

http://www.pystykorva.info/viewtopic.php?p=12258



Seropejahan sinä saat kasvattaa vaikka pilvin pimein, sitä ei kukaan pysty kieltämään (tai no eläinsuojelulaki lienee yksi mahdollinen, olletikkin jos tuo lyijyjalostus on kovinkin yleinen tapa).
Uutta koirarotua tuosta sinun yhdistelmästä ei tule, mahdollisesti lisää hyviä hirvikoiria muutenkin jo runsaslukuiseen hyvien hirvikoirien joukkoon.
Terveyspuoli onkin sitten täysi arvoitus ja "jatkojalostuksen" myötä vielä arvelluttavampaa jos todella meinaat jatkaa "omin metodein".

Oma kasvattajaurani (jos semmosesta edes voidaan puhua) on vielä lapsen kengissä. Onneksi nykyaikana voidaan tukeutua viisaampiin ja osaaviin (enkä nyt puhu sinusta Wink ) tahoihin ja mahdolliset "karikot" pystytään suurilta osin välttämään.

Sekin jo riittäisi että pyrkimys olisi hyvä ja nimenomaan metsästyskoiria terveempään suuntaan johtava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 22.03.2011 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terävä havainto estukka.... jos mennään tuohon koiraan.... se oli todellakin hyvä ja sitkeä hirvikoira, ja vaikkakin pentuja ei ole paljon kokeissa käytetty ne on olleet aivan hyviä pelikoiria, ja voin kyllä sen sanoa...että vieläkin olen noissa lonkka hommissa sitä mieltä, että liian tiukalla linjalla on karsittu paljon pois hyviä periyttäjiä, vaikka tämä narttu oli c lonkkainen ne ei näytäneet haittaavan....uintikin kävi, joka koituikin sen kohtaloksi....mut hirveä ei jättänyt vaikka pielisen yli ui...mut tää väittelyhän on iäisyys kysymys, kaikkihan on mielestään viisaita, mut mikäs tässä on kirjoitellessa...on eläke ukolla aikaa.... Joten eikun vaan viisauksia ja prosentteja esiin...niin saadaan pirun hyviä koiria....sitä en vaan tiedä tekeekö niillä metässä mitään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Anguilla
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tou 2008
Viestejä: 584

LähetäLähetetty: 31.03.2011 11:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on vahinkoastumisesta syntynyt suomen/venäjänajokoiran sekoitus. Omasta mielestä se ajaa jänöä siinä missä puhasrotuinenkin. Toki jalostusta ja kokeita tarvitaan jotta saataisiin tietynlaisia haluttuja ominaisuuksia koirissa esiin. Jalostus ei vain saa johtaa liialliseen perintöaineksen kaventumiseen. Siinä mielessä nämä sekulit on ihan ok kun sukusiitosprosentti on 0.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtijorma
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Maa 2011
Viestejä: 57
Paikkakunta: Keskisuomi

LähetäLähetetty: 03.04.2011 11:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joko on räsä-ukon kaikki jatkojalosteet on menneet kaupaksi.Laitatko sinä niitä kuvia nähtäväksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 05.04.2011 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pari narttua olisi vielä vailla metsästävää kotia, Ja kuviakin kyllä löytyy, kunhan saadaan tää tekniikka pelittämään.... On ollut vaikeuksia tään viisauden koneen kanssa...... pennut on tosi rokeita ja vilkkaita, en tiedä sitten mitä tullee????? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
etelänhetelmä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Huh 2010
Viestejä: 15
Paikkakunta: JOSSAKIN

LähetäLähetetty: 06.04.2011 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eikös se pitännä tulla niitä karhun ja hirvenkerruukoneita ? Vae muuttuukone myyntipuhheet ilimanalan mukkaan ....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 07.04.2011 08:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuuleppa...mie oon aina luottanut omiini, ja niin teen nytkin.... ja nyt on vielä mahkut päästä jännäämään sinullakin.....otat vaan pennun ja RUPEET TYÖSTÄMÄÄN.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 19.04.2011 18:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laughing Laughing Voin kyllä sanoa että onpas joku ollut lapsellinen....kun meni ja ilmoitti kennel liittoon minun koirien pidosta ja "pentutehtailusta"...mut tuli ilmoittajalle paha pettymys, ei kennel neuvoja löytänyt mitään huomautettavaa koirista ja olosuhteista, ja en kyllä mahda sille mitään jos jollakin kateus teettää tälläista,ja toisekseen minulle on aivan yksi ja sama jos minun kennelnimi pyyhitään pois, mut ennen kuin ruetaan toisia härkkimään...kannattais katsoa peiliin, onko omat koirat ja olosuhteet täydelliset? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16706

LähetäLähetetty: 19.04.2011 20:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
Laughing Laughing Voin kyllä sanoa että onpas joku ollut lapsellinen....kun meni ja ilmoitti kennel liittoon minun koirien pidosta ja "pentutehtailusta"...mut tuli ilmoittajalle paha pettymys, ei kennel neuvoja löytänyt mitään huomautettavaa koirista ja olosuhteista, ja en kyllä mahda sille mitään jos jollakin kateus teettää tälläista,ja toisekseen minulle on aivan yksi ja sama jos minun kennelnimi pyyhitään pois, mut ennen kuin ruetaan toisia härkkimään...kannattais katsoa peiliin, onko omat koirat ja olosuhteet täydelliset? Rolling Eyes


Kukahan lukee tuota korvat- ja niska punaisena. Laughing
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 58, 59, 60  Seuraava
Sivu 23 Yht. 60

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com