Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
JuusoJ Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Lok 2008 Viestejä: 216 Paikkakunta: Myyrmäki
|
Lähetetty: 23.02.2011 12:18 Viestin aihe: |
|
|
niin no ehkäpä kyse on juuri siitä.. ei se pikkurakentelu tee maastoautoa.. jotkut autot ovat syntyessään maastoautoja ja joistain autoista saadaan rakennettua maastoauto..
mutta kyllä mulle tollanen touareg kelpais.. ja todettakoon, että onhan toi nykyinen vanhin korinen cr-v maastoauton irvikuva.. mutta paremmin se kulkee tuolla mettäteillä ja "maastossa" kun entinen m-sport bimmeri taikka lagunan farkku.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
perisofeus Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Lok 2006 Viestejä: 6147 Paikkakunta: Rovaniemi
|
Lähetetty: 23.02.2011 15:52 Viestin aihe: |
|
|
Miksi maasturia pitää rakentaa? Hankkii vaikka saksasta G-mersun, vaikka armeijan vanhan Wolfin, niin kyllä menee.
Kaikki muut voidaan niputtaa samaan, osa menee 5cm enemmässä lumessa jne. Mutta siis sellaisia huonon tien autoja. Ei lähellekään mene siitä mistä G-mersu.
G-mersua parempiakin on, mutta ne eivät ole enään henkilöautoja.
Kuten Unimog, jotkut maastokuormautot, telavetoiset, 6 ja 8 pyöräiset jne.
Ugh _________________ Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 8980
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
sabatti Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Mar 2006 Viestejä: 425 Paikkakunta: Isokyrö
|
Lähetetty: 23.02.2011 17:40 Viestin aihe: |
|
|
Voin kyllä kokemuksesta sanoa, että kun mennään pehmoiselle alustalle niin suzuki sj jatkaa matkaa siitä mihin g mese uppoaa..(vakiona) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tahaton Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Elo 2008 Viestejä: 1022 Paikkakunta: tunturien yöpuoli
|
Lähetetty: 23.02.2011 18:12 Viestin aihe: |
|
|
Maastoautolla viimeksi ajanut armeijassa "proto Sisu":lla. Jaa, taiskin olla kertausharjoituksissa Sisu A-45 viimeisin maastoauto jolla ajoin. Osaava kuski kääntää pienemmässä tilassa kuin Sutsukin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
steppe Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Huh 2009 Viestejä: 2438
|
Lähetetty: 23.02.2011 18:28 Viestin aihe: |
|
|
Mosberg kirjoitti: | Se oli nissan almera jolla oli ajettu jotain 800tkm |
Jos meinasit tuota mun kirjoitusta, niin ei tasan ollut Almera, vaan N13 korimallin Sunny, beigen värinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mosberg Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2007 Viestejä: 1630 Paikkakunta: Suoperämaa
|
Lähetetty: 23.02.2011 18:50 Viestin aihe: |
|
|
steppe kirjoitti: | Mosberg kirjoitti: | Se oli nissan almera jolla oli ajettu jotain 800tkm |
Jos meinasit tuota mun kirjoitusta, niin ei tasan ollut Almera, vaan N13 korimallin Sunny, beigen värinen. |
No aivan sama,mutta vastaava juttu on niin se oli almera |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 23.02.2011 22:08 Viestin aihe: |
|
|
Vortex kirjoitti: | Harjula kirjoitti: | Mikä Touareg? |
Kyllä se on ihan pesunkestävä Touareg "Wikke":n säännöillä.
Pikku rakentelu on sallittua, kun verrataan "maastoautoja" keskenään. |
Öö- mitkä Wikke säännöt? Jos autoon laittaa +50mm alustasarjan mikä muualla saattaa olla vaihtoehtona, mutta meille ei tuoda ja se laitetaan siihen jälkikäteen on siis mielestäsi sama asia kuin että alkuperäisestä ajokista on jäljellä nimi ja keulalogo?
Otappa haaste vastaan: Lumien sulettua "seuraa johtajaa" leikki pk seudulla Defenderiä, Land cruiseria ja Jimnyä vastaan. Kaikki perä lukottomia (siis kiinteitä 100%) ja vakiota. saat toki tuommoisen Baja vehkeenkin tuoda leikkiin... Katsotaan maasto siten että puihin ei riskiä osua, ja pohjaa ei tarvitse paukutella kiviin/kallioihin. Ja kuvataan sessio.
Passaako? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 24.02.2011 00:39 Viestin aihe: |
|
|
No nyt alkaa olla kovaa vääntöä kun jo haasteita esitellään, asiallinen meininki
Piti jo aiemmin nostaa hattua tapanih:lle asenteesta ja suikalla ajelemisesta! Itellä on vähän tuoreempi suikkeli mutta on ollu mielessä että se vois vanhentua mun omistuksessa (ellei iske päälle joku henkinen pakko vaihtaa kovempaan maastorassiin).
Pienessä ja kevyesä autossa on puolensa vaikka kerrostalon kokoisella ja painoisella toyotalla pääsiskin paremmin lumessa...
tapanih kirjoitti: | Hehhhehheeee...
Suzuki SJ 410 vm.-83
Kaikki mitä metällä ja maastossa tarvitaan, jos nyt ei kullinjatkeista puhuta. |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
tipitii Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 72 Paikkakunta: rovaniemi
|
Lähetetty: 25.02.2011 02:47 Viestin aihe: |
|
|
Kaverilla oli tuollainen ja oli muistaakseni isolla bensakoneella:
-Kulutus aivan hirveä
-Tien päällä kohtalainen ajettava
-Maastossa tyypillinen "citymaasturi"
Kerran vain ajanut, ja silloinkin olin tovin ristiriipunnassa jumissa..... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Forest Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Jou 2009 Viestejä: 172 Paikkakunta: Ylöjärvi
|
Lähetetty: 25.02.2011 03:54 Viestin aihe: |
|
|
KORO kirjoitti: | minkälainen ois defender?lukot ym.vetääkö joka pyörä?eilen tuli top gear ja siinä väitettiin et siinä ois transitin kone?jos näin nii ei ainakaan plussaa oo. |
Työkalu ja elämäntapa auto.Kytkin on samanlainen kuin esim traktorissa siis tuntumaltaan.Autossa ei ole mitään henkilöautomaista ja kestää hetken kun tottuu ajaan. Ajoasento todella erikoinen,säädöt vähäisiä jne Jos tarvii paljon matkaa ajella niin miettisin toisen kerran ellei asenne ja imago tärkeintä. Tuleehan Defenderillä ajaessa sellainen äijä fiilis ja mimmit huutaa hii Itse olen tuntenut suurta riemua aina kun olen defellä ajellut.Voi johtua siitä että sillä ei tarvitse monesti ajella:)
Kulkupuolesta voin sanoo että menee sinne minne tarvii mennä,tietty renkaat huomioiden. Ihan vakionakin.Vaihde silmään,pieni puoli päälle vaan ja tyhjäkäynnillä kun puksuttelee niin ei sellaista mäkeä ole vastaan tullut mistä ei selviä.Ja joka rengas ruopii ja ristiriipunnat on perus kauraa.
Transitin kone pelkkää plussaa.
Jos uutta olet hankkimassa niin ota siihen kaikki mukavuusvarusteet ja ehdottomasti penkkipaketti puolinahoilla.Muuten sisätilat aika karut... Ja vinkiksi että esim esittely defet mitkä olleet liikkeissä pitkään lähtevät melko edukkaasti yleensä ja niistä on asiakkaat koeajoilla jo rikkoneet kaiken rikkuvan eli hajoovat osat on vaihdettu jo valmiiks niin ei tarvi sit takuisiin niitä käydä enään vaihteleen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 25.02.2011 10:11 Viestin aihe: |
|
|
Minkäs takia Defenderiin on myynnissä useita erilaisia tasauspyörästön lukkoja jos siinä muka sellaiset on jo vakiona
Ite en ole defellä koskaan ajanut mutta käsitys on että siinä ei olis perälukkoja vakiona. Juutuubistakin löytyy videoita joissa defe on jäänyt jumittamaan ristiriipuntaan. Vai saako siihen lukot lisävarusteena? Oli miten oli niin defeen näkyy löytyvän monenlaista rakennuspalikkaa niille jotka haluavat parannella maasto-ominaisuuksia... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 25.02.2011 10:23 Viestin aihe: |
|
|
Lonely Rider kirjoitti: | Minkäs takia Defenderiin on myynnissä useita erilaisia tasauspyörästön lukkoja jos siinä muka sellaiset on jo vakiona
Ite en ole defellä koskaan ajanut mutta käsitys on että siinä ei olis perälukkoja vakiona. Juutuubistakin löytyy videoita joissa defe on jäänyt jumittamaan ristiriipuntaan. Vai saako siihen lukot lisävarusteena? Oli miten oli niin defeen näkyy löytyvän monenlaista rakennuspalikkaa niille jotka haluavat parannella maasto-ominaisuuksia... |
Käsittääkseni ei ole etu- ja takaperänlukkoja vakiona.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 25.02.2011 16:28 Viestin aihe: |
|
|
Ei taida löytyä perien lukkoja normi rastiruutuun tilauksena. Trac control (sutivan pyörän jarrutus) yrittää puutetta paikata ainakin kaverin Defessä.
Liekö tuo nyt sitten city lärpätin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3549 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 25.02.2011 21:20 Viestin aihe: |
|
|
Intissä kuskit sanoivat jotta uazi on paljon parempi menijä ku defenderi, ja defenderillä pitää liikenneympyrässäkin välillä pakittaa . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|