OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kansanedustajaehdokkaan ilmoitus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Piho
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2010
Viestejä: 34
Paikkakunta: Loviisa

LähetäLähetetty: 06.02.2011 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

eero kirjoitti:
Jumala ne homotkin on luonut,jos ei olisi niin ei niitä myöskään olisi.Homous ei ole sairaus.


Jumala on luonut homot ihmisiksi, mieheksi ja naiseksi, ei homouden harjoittajiksi.
Maailmassa olevat synnit ja sairaudet ovat syntiinlankeemuksen seurausta, ei Jumalan alkuperäisen tahdon ilmausta.

Jouko Piho
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Piho
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2010
Viestejä: 34
Paikkakunta: Loviisa

LähetäLähetetty: 06.02.2011 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guide kirjoitti:
Ymmärrän kyllä että kiire jo nyt painaa kun vaalit lähestyy ja vielä ei ole henkilökohtaista avustajaa ja valmistelevaa virkamiesryhmää apuna. Harmittavaahan se on kun kaikenlaista jo nyt kysytään. Yritetään vielä jaksaa ja toivotaan apuja ylhäältä, mikäli omat ei riitä.

Pitäisikö muitakin syntinä pitämiäsi asioita ruveta maallisilla lailla rajoittamaan? Olisiko jokaisella uskontokunnalla oma laki vai mentäisiinkö sinun uskonnon mukaan? Uskonnontulkinnat muuttuu ajan mukaan. Mikä olisi sinun mukaan sellainen hyvä aikaraja, jonka tulkinnan mukaan pakottaisit muut elämään?


Tarkoitan vain sitä, että kysymisessäkin on syytä olla jotakin kohtuutta. Muuten käy niin, että yksi hullu kysyy enemmän kuin kymmenen viisasta ehtii vastaamaan, kuten sanonta kuuluu.

En minä halua pakottaa ketään elämään minun uskoni mukaan. Usko on vapaaehtoista. Mutta minulla on oikeus tuoda näkemyksiäni julki. Se ei tarkoita sitä, että minä vaatisin muita elämään niin.

Jouko Piho
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 06.02.2011 21:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota.. uskonnot ja homot ovat kyllä tulenarka asia.

3. mooseksen kirja:

3. Mooseksen kirja (Leviticus)
20:9-12 Homot ja avionrikkojat (naimisissa olevien kanssa rakastelevat) on tapettava.
21:16-23 Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille.

Parantaisiko eduskunnan suvaitsevaisuutta ja suvaitsemattomuutta kristinuskon oppien kieltäminen, en tiedä, mutta aina kun raamatusta puhutaan, tulee mieleen tässä artikkelissa listattuna olevia asioita. Tällä perusteella valitettavasti en suostu vapaaehtoisesti enkä kidutusta pienemmän uhan alla voi missään muodoin tukea yhtäkään kristinuskoa edustavaa tahoa (vaikka tiedänkin että ihminen on eriasia kuin tämä pyhä kirja ja sen "totuudet"). Ehdotan samaa kantaa muillekin syntisille.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Piho
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2010
Viestejä: 34
Paikkakunta: Loviisa

LähetäLähetetty: 06.02.2011 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä kannatan kristinuskoa, en Vanhan testamentin juutalaisuutta, jonka käskyistä suurin osa ei koske meitä.

Jouko Piho
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35151

LähetäLähetetty: 06.02.2011 21:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piho kirjoitti:
eero kirjoitti:
Jumala ne homotkin on luonut,jos ei olisi niin ei niitä myöskään olisi.Homous ei ole sairaus.


Jumala on luonut homot ihmisiksi, mieheksi ja naiseksi, ei homouden harjoittajiksi.
Maailmassa olevat synnit ja sairaudet ovat syntiinlankeemuksen seurausta, ei Jumalan alkuperäisen tahdon ilmausta.

Jouko Piho


Nyt on ihan pakko kysyä: Oletko,Jouko Piho,todellakin tätä mieltä ja ihan tosissasi?

Minä kun olen aina luullut että tuollaiset ajatukset ovat jääneet valistuksen ajan koitettua sinne pimeään keskiaikaan.

Toivon todella ettei näin ajattelevia henkilöitä koskaan valita päättämään yhtään mistään mitä tulee kansakuntamme yhteisiin asioihin.

Käsittämätöntä että tällaista soopaa kuulee vielä kaksituhatta luvulla ja vielä edustajaksemme pyrkivän henkilön esittämänä.

Uskonto ja henkilökohtainen uskonnollinen vakaumus ovat asioita joita ei missään tapauksessa saa sotkea arkiseen politiikkaan ja maan asioista päättämiseen.

Kun olet päättänyt asettua ehdolle eduskuntaan osoittaa melkoista ylimielisyyttä ja suoranaista laiskuutta jättää vastaamatta esitettyihin kysymyksiin ja vieläpä moittia niiden esittäjiä...sinä oletkin jo osoittanut todelliset aikeesi ja asenteesi rivikansalaiseen on alentuva...mistähän saisimme suoraselkäisyyttä eduskuntaan tällaisten Pihojen sijasta?

Ja muista että sinä itse olet tullut esittelemään itseäsi ja ohjelmaasi näille sivuille...silloin odottaisimme että myöskin vastaat ja keskustelet ohjelmastasi nitisemättä...ei lie liikaa pyydetty,muutoin toivon että vetäydyt jollekkin sopivammalle foorumille.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11362

LähetäLähetetty: 06.02.2011 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piho kirjoitti:
Puuhapete kirjoitti:
Uskoisinpa kaikille olevan paras vaihtoehto, että nämä kansanedustajaehdokkaat pysyisivät täysin muilla kanavilla mainostaessaan itsensä paremmuutta nykyisiin edustajiin verrattuna.


Onko tämä muidenkin käsitys?
Voinhan minä poistuakin täältä.

Jouko Piho


Älä suinkaan poistu. Eikä kannata vängätä yksityiskohdista kirjoittajiemme kanssa. Et tule olemaan samaa mieltä heidän kanssaan kuitenkaan.

Me perinteisten puolueiden kannattajat annamme kenkää nyt näille JAA äänestäneille. Vaikka olemmekin olleet jopa puolueiden ahkeria kannattajia ja tukimiehiä.
Tulevassa eduskunnassa on noin 100 uutta kansanedustajaa. Lähes 40 luopuu ja Soinin porukassa tulee kolmisenkymmentä uutta ja loput kolmisenkymmentä vaihtuvat puolueiden sisällä.

Suurin mullistus miesmuistiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2107

LähetäLähetetty: 06.02.2011 23:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piho kirjoitti:

En minä halua pakottaa ketään elämään minun uskoni mukaan. Usko on vapaaehtoista. Mutta minulla on oikeus tuoda näkemyksiäni julki. Se ei tarkoita sitä, että minä vaatisin muita elämään niin.
Jouko Piho


Tarkoittaako tämä sitä, että jos pääset eduskuntaan niin uskontoon liittyvät lait koskisivat vain siihen uskontoon kuuluvia jäseniä ja muut saisi elää edelleen omien uskomusten tai arvojen mukaan? Esimerkiksi nyt nuo helluntailaiset homot ei pääsisi avioon mutta muut pääsisi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2107

LähetäLähetetty: 06.02.2011 23:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piho kirjoitti:
en Vanhan testamentin juutalaisuutta, jonka käskyistä suurin osa ei koske meitä.
Jouko Piho


Kun nuo uskonnonasiat ovat minulle täyttä hepreaa niin ketä ovat mainitsemasi me ja mitkä käskyt ei koske meitä/teitä? Miksei?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Piho
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2010
Viestejä: 34
Paikkakunta: Loviisa

LähetäLähetetty: 06.02.2011 23:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heiluri

Olen sitä mieltä mitä olen.
Minun laillani ajattelevia ihmisiä on paljon Suomessa.
Mutta koska me olemme niin eri mieltä tästä homousasiasta, niin siitä ei kannata vängätä sen enempää. Kantani on sinun mielestäsi soopaa etkä toivo, että minun kaltaisiani ihmisiä valitaan eduskuntaan. Asia selvä.
On myös kanssani samaa mieltä olevia ihmisiä, jotka haluavat nimenomaan minun kaltaiseni ihmisen eduskuntaan. Sinua en voi edustaa, mutta minä voin edustaa heitä.

Mitä tulee kysymyksiin vastaamisiin, niin minä vastasin mielestäni tarpeeksi, mutta sanoin samalla, että minulla ei ole aikaa siihen, että aletaan kysyä liian paljon ja liian yksityiskohtiin meneviä kysymyksiä.
Minä en ole tullut tälle foorumille siinä mielessä, että kävisin täällä yksityiskohtaista keskustelua kaikista mahdollisista asioista maan päällä. Tulin kertomaan tänne asekantani. Muista näkemyksistäni saa selkoa kotisivuiltani www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu37.htm .

Jouko Piho
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Piho
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2010
Viestejä: 34
Paikkakunta: Loviisa

LähetäLähetetty: 06.02.2011 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guide kirjoitti:
Piho kirjoitti:

En minä halua pakottaa ketään elämään minun uskoni mukaan. Usko on vapaaehtoista. Mutta minulla on oikeus tuoda näkemyksiäni julki. Se ei tarkoita sitä, että minä vaatisin muita elämään niin.
Jouko Piho


Tarkoittaako tämä sitä, että jos pääset eduskuntaan niin uskontoon liittyvät lait koskisivat vain siihen uskontoon kuuluvia jäseniä ja muut saisi elää edelleen omien uskomusten tai arvojen mukaan? Esimerkiksi nyt nuo helluntailaiset homot ei pääsisi avioon mutta muut pääsisi.


Lait koskisivat kaikkia.
En ole ajamassa mitään erillistä uskontolakia. Enkä hyväksy muslimien sharia-lakia Suomeen.

Jouko Piho
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Piho
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2010
Viestejä: 34
Paikkakunta: Loviisa

LähetäLähetetty: 06.02.2011 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guide kirjoitti:
Piho kirjoitti:
en Vanhan testamentin juutalaisuutta, jonka käskyistä suurin osa ei koske meitä.
Jouko Piho


Kun nuo uskonnonasiat ovat minulle täyttä hepreaa niin ketä ovat mainitsemasi me ja mitkä käskyt ei koske meitä/teitä? Miksei?


Sana "meitä" tarkoittaa kristittyjä, joita eivät sido monetkaan Vanhan testamentin lakimääräykset, jotka annettiin juutalaisille. Kristinuskossa eivät päde enää esim. monimutkaiset ruokasäännökset, mitä sai syödä ja mitä ei, kuten juutalaisuudessa, vaan uskova kristitty voi syödä vapaasti kaikkea mitä ruokakaupasta löytyy, kuten Paavali kirjoitti.

Jouko Piho
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2107

LähetäLähetetty: 06.02.2011 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piho kirjoitti:
[ Lait koskisivat kaikkia.
En ole ajamassa mitään erillistä uskontolakia.
Jouko Piho


Etkö näe minkäänlaista ristiriitaa puheissasi? Kerrot uskonnolliset uskomukset jonkun toivomasi/ajamasi lain perusteeksi ja silti väität ettet pakota ketään elämään uskomustesi mukaisesti.

Eikö edellä mainittu juuri ole eräänlaista sharialakia eli laki on uskonnollisten oppien mukaan kirjoitettu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35151

LähetäLähetetty: 06.02.2011 23:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Piho kirjoitti:
Heiluri

Olen sitä mieltä mitä olen.
Minun laillani ajattelevia ihmisiä on paljon Suomessa.
Mutta koska me olemme niin eri mieltä tästä homousasiasta, niin siitä ei kannata vängätä sen enempää. Kantani on sinun mielestäsi soopaa etkä toivo, että minun kaltaisiani ihmisiä valitaan eduskuntaan. Asia selvä.
On myös kanssani samaa mieltä olevia ihmisiä, jotka haluavat nimenomaan minun kaltaiseni ihmisen eduskuntaan. Sinua en voi edustaa, mutta minä voin edustaa heitä.

Mitä tulee kysymyksiin vastaamisiin, niin minä vastasin mielestäni tarpeeksi, mutta sanoin samalla, että minulla ei ole aikaa siihen, että aletaan kysyä liian paljon ja liian yksityiskohtiin meneviä kysymyksiä.
Minä en ole tullut tälle foorumille siinä mielessä, että kävisin täällä yksityiskohtaista keskustelua kaikista mahdollisista asioista maan päällä. Tulin kertomaan tänne asekantani. Muista näkemyksistäni saa selkoa kotisivuiltani www.kolumbus.fi/jouko.piho/sivu37.htm .

Jouko Piho


Eli et halua vastata?
Miksi et,sinä itse tulit mainostamaan itseäsi ja alat räksyttämään kun esitämme kysymyksiä...erikoinen asenne mieheltä joka pyrkii politiikkaan?

Totta kai sinulta kysellään yksityiskohtaisesti,mitä muuta luulit...että me kaikki olemme hyväuskoisia hölmöjä?
Jos sinulla on ohjelma jonka olet julkaisut tottakai sinun täytyy myöskin olla valmis vastaamaan siitä esitettyihin kysymyksiin...saattaa muuten uskottavuus kärsiä.

Kyllä me täällä olemme kiinnostuneita muustakin kuin aseista,sinun ohjelmassasi on paljon tärkeämpiäkin asioita joista haluaisimme tietää enemmän...vastaappa siis kiltisti ja kiukuttelematta.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35151

LähetäLähetetty: 06.02.2011 23:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se niin pirullista kun vaalikarja ei ynisekkään tyytyväisenä ja nenärenkaasta kiskottavana vaan oikein julkeaa kyseenalaistaa...prkl kun olet ylimielinen...ja ehkä hiukan tyhmä?
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Piho
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2010
Viestejä: 34
Paikkakunta: Loviisa

LähetäLähetetty: 07.02.2011 00:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

guide kirjoitti:
Piho kirjoitti:
[ Lait koskisivat kaikkia.
En ole ajamassa mitään erillistä uskontolakia.
Jouko Piho


Etkö näe minkäänlaista ristiriitaa puheissasi? Kerrot uskonnolliset uskomukset jonkun toivomasi/ajamasi lain perusteeksi ja silti väität ettet pakota ketään elämään uskomustesi mukaisesti.

Eikö edellä mainittu juuri ole eräänlaista sharialakia eli laki on uskonnollisten oppien mukaan kirjoitettu?


En näe ristiriitaa.

Voin ajaa sitä, että Suomessa ei hyväksytä homojen kirkkovihkimistä eikä heidän liittoaan kutsuta avioliitoksi. Puolustan silloin avioliiton kristillistä perinnettä, jota homoilla ei ole oikeutta tulla sotkemaan ja vääristämään.
Mutta en voi ajaa sitä, että joku lopettaa homostelun. Ihminen lopettaa sen itse, jos huomaa tekevänsä syntiä. Ei jonkun ihmisen henkilökohtaisia valintoja voi muuttaa lainsäädännöllä eikä ketään voi pakottaa elämään Raamatun opetusten mukaan.
Mutta perinteitä voi puolustaa, sitä, että avioliitto on vain miehen ja naisen välinen virallistettu aviosuhde eikä kahden samaa sukupuolta olevan ihmisen välinen suhde. Sellainen ei ole avioliitto. Sana "rekisteröity parisuhde" kelpaa siihen tarkoitukseen.

Jouko Piho
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 3 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com