OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Meindl kengät
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hkau81
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tam 2005
Viestejä: 63
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 08.02.2005 05:15    Viestin aihe: Meindl kengät Vastaa lainaamalla viestiä

Millaisia kokemuksia teillä on meindl merkkisistä kengistä? Itse ostin noin 1.5 vuotta sitten army pro kengät, pääasiassa jahti hommiin. Ensimäiset vuosivat heti kun otin ne käyttöön. Käytin niitä kuitenkin kauden loppuun ja vein ne sitten kauppaan takaisin. Parin viikon odottelun jälkeen sain takuuseen uudet kengät tilalle. Testailin kenkiä vasta keväällä, että pitääkö ne vettä. Ja tulos oli, että vesi tulee läpi. No eihän siinä muu auttanut kuin mennä taas kauppaan valittamaan kengistä. Taasen muutaman viikon odottelun jälkeen, sain uudet kengät tilalle. Tällä kertaa minulle annettiin kallimpaa mallia (Taiga) olevat kengät. Ne ovat selvinneet viime syksyn koitoksista kunnialla. Paitsi kenkien kärjet ovat tosi kuluneet, mutta se taitaa olla ihan yleistä kaikilla merkeillä. Lisäksi tutulla on muutaman vuoden vanhat meindlit ja ne ovat alkaneet vuotaa.

Enpä taida ostaa saman merkkisiä kenkiä ensi kerralla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wildgame
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 968
Paikkakunta: Itäinen Uusimaa ja keski-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.02.2005 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni on jotain viis vuotta sitten ostetut Meindl Island Pro- kengät ja ainakin omaan jalkaani ollut tosi hyvät, vesi on pysynyt ulkopuolella( oon kyllä hoitanutkin niitä aina silloin tällöin..) ja muutenkin on pitäneet kuosinsa hyvin. Seuraavatkin vaelluskenkäni saattavat olla samaa merkkiä
_________________
Respect the Game....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lkss79
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Tam 2005
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 08.02.2005 11:42    Viestin aihe: huolto kaiken a ja o Vastaa lainaamalla viestiä

mitkään vähänkään paremmat vaelluskengät ei kyllä vuoda kunhan muistaa huoltaa niitä aika ajoin.itselläni on ollut jo jotain 7 vuotta samat kengät eikä vuoda vieläkään kulumia kyllä on sehän on selvä koska käytän niitä läpi metsästyskauden. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
oj
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Elo 2004
Viestejä: 9
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 08.02.2005 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä ollut pari vuotta Meindelin Taigat ja hyvin on kestänyt. Syksksyn kosteissa keleissä vaan vaatii huolenpitoo niin kyllä kestää. Rasvaus heti kun vaikuttavat "kuivilta". Seuraavat kengät ostan sellaiset, joissa kärjissä kumivahvike ku tuppaavat kulumaan siitä niin nopeasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jiikoo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 144

LähetäLähetetty: 08.02.2005 16:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäiset Meindlet () ostin vuonna -97 ja ne ovat edelleen käytössä. Pohjat ovat aika finaalissa ja saumat ovat paikoitellen pettämässä (langat kuluneet poikki). Tästä huolimatta kengät pitävät edelleen vettä ja ovat tosi mukavat kävellä. Sisäänajossa onkin nyt Meindl Makalu Pro:t, joiden on tarkoitus korvata nuo vanhat kunhan ovat ensin city-käytössä hyviksi muokkaantuneet. Lisäksi minulla on talvikäytössä Antarktis-kengät, jotka ovat ihan mainiot.

Kenkien hoitoon olen käyttänyt mehiläisvahapohjaista NikWax:ia ensimmäisten kenkien mukana tulleen huolto-ohjeen mukaisesti.

Meindleihin olen mieltynyt sen vuoksi, että ne sopivat hyvin jalalleni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jöllikkä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2004
Viestejä: 264

LähetäLähetetty: 08.02.2005 19:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minulla ainakin on mennyt usko gore-kenkien vedenpitävyyteen. Kokemusta ei ole tosin kuin viking elkistä, raichlesta , meindeleista ja nyt viimeisimpänä chevalierin ultimateista. Näistä kengistä ainoa, joka on pitänyt vettä on ollut viking, mutta ne hajosivat saumoista. Kaikki muut kengät ovat alkaneet vuotaa alle vuoden ikäisinä. Chevaliereista on menossa nyt kolmas pari eli toinen takuuseen, viimeinen pari ei vielä ainakaan vuoda tosin on käyty vasta kolme kertaa kävelemässä.
Muistakaa olla niiden kenkienne kanssa tarkkana, kun alkaa tuntua,että kenkä kastuu, niin heti takuuhuoltoon. Itselle kävi meindeleiden kanssa niin, että siinä vaiheessa, kun olin varma, että kengät vuotaa ja otin yhteyttä maahantuojaan, niin he ilmoitti, että voi voi takuuaika on yksi vuosi ja se on mennyt pari kuukautta sitten umpeen. No eihän sitä ilmeisesti voi olettaa, että 1200 mk:n kengät yli vuoden kestää. Lohduttivat kyllä, että kunnon " rasvauksella " ne voi saada veden pitäväksi.
Kenkiäni olen hoitanut vahaamalla valmistajan suosittelemilla aineilla aina, kun kengät ovat näyttäneet sitä tarvitsevan. Kengät eivät myöskään ole ollet jokapäiväisessä käytössä vaan pari kertaa viikossa tapahtuvilla kävelylenkeillä maastossa ja tietenkin sitten syksyllä kovemmassa rasituksessa metsästysretkillä.
Käsittääkseni kenkien hoito ei vaikuta kalvon vedenpitävyyteen,joka on laminoitu sisävuoren ulkopintaan. Keengissäni kalvo on mennyt joka kerta rikki siitä kohti josta kengänpohja taipuu eniten ( suunnilleen pikkuvarpaan kohdalta).
Kunnon kengät on kyllä hyvät kävellä vuotavinakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
maku013
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2004
Viestejä: 107
Paikkakunta: Mansester (toimialue: Keski-Savo)

LähetäLähetetty: 08.02.2005 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meindl Monark (tarkkaa kirjoitusasua en muista) puolikorkeat kengät ollu kulussa jo useamman vuoden. Tarkkaa ostoaikaakaan en muista, on siitä senvertaa kauan. Ostin eräästä liikkeestä poistomyynistä liikkeen lopetuspäivänä. hinta oli 16e ja kokoa kengillä sopivat 49.

Kenkiä olen alusta asti rasvannu riittävästi ja vuotaavat vain ja ainoastaan jos/kun vesi ylettyy varren yli. Tätä olen pyrkinyt välttämään käyttämällä napakoita veden eristäviä säärystimiä.

Kengät on kestäny hyvin ja ovat hyvät kävellä pitemmilläkin matkoilla kelistä riippumati. Kerran olen unohtanu nuo kaverit kotio ja sen reissun muistan pitkäääään - jouduin turvautumaan nokialaisiin ja seuraavana yönä ei tahtonu nukkumaan keretä kun veti koivista suonta niin maan .... paljon
_________________
"Olisin mielummin pettynyt pessimisti kuin kuollut optimisti"
--maku013--
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hkau81
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 03 Tam 2005
Viestejä: 63
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 08.02.2005 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minäkin olen kenkiäni rasvannu. En nyt ihan joka käytön jälkeen, mutta paljon kumminkin. Onko teidän mielestä noissa rasvoissa merkkikohtaisia eroja. Minusta meindl rasva vaikutti paremmalta kuin gore-texin rasva.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
HooKoo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 42
Paikkakunta: Kiiminki

LähetäLähetetty: 09.02.2005 09:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vuodesta 2000 oli viime syksyyn Meindl Taigat todella kovassa käytössä. Siten alkoivat vuotaa - todnäk syy a) kuivattaminen liian lähellä tulta -> kalvoon reikä, b) läpän nahkaosaan joku risu oli päässyt puhaisemaan reiän ja c) vähäinen huolto.

Sen verran tyytyväinen Meindleihin olin, että laitoin vuodenvaihteessa Meindl Dovre Extremet. Kokemukset tähän asti ovat aika vähäiset - oikeastaan voi sanoa ainoastaan, että sisäänajo näillä on vaatinut enemmän kävelyä kuin Taigoilla aikanaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Homer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 1259

LähetäLähetetty: 09.02.2005 10:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toiset ArmyPro:t menossa...tai oikeastaan kolmannet.
Ensimmäiset kestivät, säännöllisesti rasvattuna, muutaman vuoden ihan mukavasti vettä pitäen.
Ostin sitten uudet joista lähti yksi nauhalenkki heti irti. Vein liikkeeseen ja sain uudet.
Ovat näköjään vähentäneet nauhalenkkien määrää varressa. On hankalampi pyörittää nauhoja sen iltin koukun ympärillä tai sitten vika on kättäjässä Wink
Vaikka kengät ovatkin arvokkaita niin eihän ne ikuisia ole. Ammattikäytössä menee kyseisiä kenkiä kuulemma yhdet parissa vuodessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JiiPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Huh 2004
Viestejä: 317
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 09.02.2005 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hankin army proot loppukesästä ja yhden syksyn perusteella en voi muuta kuin kehua kyseisiä kenkiä. Jalat kuivana koko syksyn, lukuunottamatta muutamia nevojen ylittämisiä (Ei varsi riittänyt). Käyttöä tuli melko reilusti, hirven pyynnin aikana pe,la,su + muut mahdolliset mettä reissut. Sen verran arvokkaat mokkasiinit oli, et huoltanu kyl oon... Melkein joka aamu ennen ennen jalkaan laittoa hyvä "rasvaus". Niin muuten yhdet uudet paulat jouduin syksyn aikana hankkimaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jiikoo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 144

LähetäLähetetty: 09.02.2005 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkäs muuten olette Meindleja huoltaneet? Itse olen uusien kenkien kanssa toiminut siten, että ensin runsaasti NikWaxia pintaan ja sen jälkeen lämmitellyt hiustenkuivaajalla, jolloin vaha imeytyy nahkaan kuin sieneen. Tämä käsittely toistetaan niin monta kertaa kunnes vaha ei enää imeydy. Sitten kiilloitus. Aika ajoin uusin toimenpiteen (pari kertaa vuodessa) ja muuten hieron nahkaan vahaa, jos se näyttää kuivalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
DARTON
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tou 2004
Viestejä: 350

LähetäLähetetty: 09.02.2005 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksi kalvokenkia pitaa rasvata, etta ne pysyisivat vedenpitavina?
Eihan kukaan rasvaa kalvopukuakaan. Jos kalvo toimii ja on ehja pitaa se veden kengan ulkopuolella. Ei siihen pintanahan rasvaus juuri vaikuta.
Sen sijaan jos kalvo vuotaa, ainut mahdollisuus pitaa kenka kuivana on saada pintanahka vedenpitavaksi rasvaamalla. Tallaisen kengan virkaa hoitaa paremmin ihan tavallinen laadukas nahkakenka ilman mitaan kalvoja. Tassa on monella mennyt puurot ja vellit sekaisin.
Kasitykseni mukaan rasvalla hoidetaan sita nahkaa ei kalvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vista
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 47

LähetäLähetetty: 09.02.2005 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni ensimmäiset gore-tex kengät olivat Haix:n High walkerit. Puoli vuotta kengät toimi, sitten alkoi vesi tulla läpi. Kenkiä hoidin säännöllisesti. Nyt kengät ovat vain "kaupunkikäytössä" koiran ulkolutuskenkinä. Toiset Gore-kenkäni ovat Meindelin Army-pro:t. Olen ollut niihin erittäin tyytyväinen. Kengät on uutena todella jäykät, mutta kyllä ne ajastaan jalkaan muotoutuu. Meindeleitä olen käyttänyt puolisen vuotta ahkerasti työkäytössä metsässä sekä vapaa-aikana metsästysreissuilla. Kenkiä olen hoitanut mehiläisvahapohjaisella rasvalla (siis pintanahkaa). Mitään gore-tex kalvon hoitoaineita en ole käyttänyt. Jos on ongelmia vedenpitävyyden kanssa, niin ei muuta kuin kylmästi kengät kauppaan takaisin ja vaadit uudet tilalle!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Homer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 1259

LähetäLähetetty: 10.02.2005 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

DARTON kirjoitti:
Miksi kalvokenkia pitaa rasvata, etta ne pysyisivat vedenpitavina?
Eihan kukaan rasvaa kalvopukuakaan. Jos kalvo toimii ja on ehja pitaa se veden kengan ulkopuolella. Ei siihen pintanahan rasvaus juuri vaikuta.
Sen sijaan jos kalvo vuotaa, ainut mahdollisuus pitaa kenka kuivana on saada pintanahka vedenpitavaksi rasvaamalla. Tallaisen kengan virkaa hoitaa paremmin ihan tavallinen laadukas nahkakenka ilman mitaan kalvoja. Tassa on monella mennyt puurot ja vellit sekaisin.
Kasitykseni mukaan rasvalla hoidetaan sita nahkaa ei kalvoa.

Kalvokenkiä rasvataan siitä syystä, että nahka pysyy hyvässä kunnossa. Eihän se kalvoon tietenkään vaikuta, mutta kannattaa se nahka pitää kunnossa.
Itselläni kalvo on vain lisävaruste. Ei mikään välttämättömyys, mutta kun ArmyPro:ssa sattuu sellainen olemaan niin en sitä poiskaan ota.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com