OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kuparin poisto
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
irwin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 199

LähetäLähetetty: 31.12.2015 15:58    Viestin aihe: kuparin poisto Vastaa lainaamalla viestiä

eli mikä aine olis paras poistaman !&%¤# piipusta kun on käytetty kupari luoteja? ja mistä sais hankittua laadukkaat puhhdistusvälineet..ne mitä yleensä löytyy asekaupoista ei oikein tahdo kestää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
k08888
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2011
Viestejä: 696

LähetäLähetetty: 31.12.2015 17:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Parhaasta en tiä, mutta tolla lähti mun mielestä aika hyvin ja helposti. Nopeempaa ku forrest-vaahto.

http://www.av-ase.fi/ase/tuote/bore-tech-cu-2-copper-remover-16oz/667739980043/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15262

LähetäLähetetty: 31.12.2015 17:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotkut käyttää ammoniakkia, tuosta on monta keskustelua täällä. Mulla on ollut käytössä Robla Solo MIL ja Butch's Bore Shine, en väitä että olisivat parhaita mutta toimivia. Bore Tech:in tuotteet on nyt muodissa, ja Slip 2000 muttei mulla ole kokemuksia. Jos kupari on oikeasti paljon eikä pyssy ole mikään keräilyharvinaisuus niin homman voi aloittaa teräsvillalla.

Mulla on puikoista hajonneet kaikki muut paitsi Oulun työstökeskuksen yksiosainen rosteripuikko. Kierre on valitettavasti eurooppalainen mutta siihen saa myös adapterin jenkkikierteeseen. Saa tilaamallakin jos ei löydy kaupasta http://www.ouluntyostokeskus.com/New/puhdistuspuikot.shtml. Harjoja olen tilannut jenkeistä, esim. brownellsilta, tietää mitä saa mutta löytyy noita Suomesta ja eurooppalaiseen kierteeseen tietysti eurooppalaisista kaupoista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ikonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2009
Viestejä: 182

LähetäLähetetty: 31.12.2015 17:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riistamaan puikot ihan ok tuntusia, kokemusta kylläkin vaan 7mm-.

http://www.riistamaa.fi/cat/product_catalog.php?c=131

Kuparin poistoon käyttäny tetra gunin copper solventia. Ihan ok lähtee ja geelimäisenä mukava käyttää.
Haisee ammoniakille. Muista ei kyllä kokemustakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5447

LähetäLähetetty: 31.12.2015 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kunnollinen puhdistuspuikko missä on pinnoite päällä, hyvän ja huonon puikon ero on laakeroinnissa ja taivutuksen kestossa. Hyvässä puikossa on herkkä laakerointi molempiin suuntiin ja taipuessaan ei jää mutkalle kuten halvat puikot tekee. Dewey ja Boretechin puikot on laadukkaita ja hyviä, muitakin löytyy mutta noi lienee yleisimpiä. Mulla taas on itse tehty hiilikuituinen puhdistuspuikko, sen etuna on suoruus eikä mene mutkalle jos puikko pääsee joskus taipumaan. OTK:n puikko menettelee mutta ei se kovin vakuuttava ole Deweyn ja Boretechin puikkoihin verrattuna. Puikkoon kannattaa hankkia hyvä ohjuri ettei puikko hankaa rihlojen avausta.

XXL:stä ostin Tetragunin tuotteita, kuparinpoistaja, laput, lapun työnnin, pronssi- ja muoviharjoja. Hyvin tuntuu kaikki toimivan ja kuparinpoistaja irroittaa hyvin kuparit ja muut kuonat piipusta. Haisee ammonjakille mutta ei niin pahasti että koko kämppä lemuaa ammonjakille. Ammonjakin kanssa sitten tarkkana mustissa piipuissa ettei jätä sitä yön yli likoamaan, ammonjakki ruostuttaa/syövyttää terästä. Kannattaa noudattaa ilmoitettuja liotus aikoja.

Aseöljynä mitä milloinkin sattuu käteen osumaan, yleisemmin käytän PRF Teflonia joka on liukas öljy ja jättää hyvän suojaavan kalvon. Myös rypsiöljy on ollut käytössä jonkin aikaa, liukas öljy mm lukon ja liikkuvien osien voiteluun.

Parhaana kaupallisena kuparinpoistajan moni kehuu Boretech Copper Removeria. Moni käyttää ammonjakkia/Fairya, toiset Forester vaahtoa jne. Kaikilla on omat metkunsa ja tottakai omat menetelmät on ne kaikista parhaat ja muilla ei tee mitään Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ikonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2009
Viestejä: 182

LähetäLähetetty: 31.12.2015 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä pinnoite? Eikö paljaaltaan olekkaan paras? Jos puikko on vähänkään keskitetty ja suunnilleen suora, ei pitäis pinnotteella olla mitään merkitystä.
Piippuun juuttumiseen en osaa ottaa kantaa, ei ole koskaan kohdalle sattunu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26217

LähetäLähetetty: 31.12.2015 19:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä se puikko melko pienellä välyksellä joutuu hiulaan esim. .222 piipussa jotta kyllä siitä pinasta on hyötyä. naru on hyvä vielläkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MARCOLIN
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Jou 2010
Viestejä: 1912
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

LähetäLähetetty: 31.12.2015 19:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laakeroitu yksiosainen rosteripuikko,ei jää mutkalle kovassakaan työnnössä,kuparin poistossa Bore Solvent,USA:n armeijan käyttämä,testi voittaja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15262

LähetäLähetetty: 31.12.2015 20:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voihan sillä puikolla vetääkin, tuuppaa piippuun ilman harjaa tai moppipäätä, laittaa nuo vasta sitten kiinni kun on keppi sisässä ja vetää ulos. Aika velho saa olla jos saa vetämällä mutkalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5447

LähetäLähetetty: 31.12.2015 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on sottaista touhua kun aletaan työntämään keppiä likaiseen reikään Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.12.2015 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:
Ammonjakin kanssa sitten tarkkana mustissa piipuissa ettei jätä sitä yön yli likoamaan, ammonjakki ruostuttaa/syövyttää terästä. Kannattaa noudattaa ilmoitettuja liotus aikoja.

:


Ai, mistä sun rautapiiput on tehty, raaka ammoniaki haihtuu ja ei mun piipuissa ikinä oo syöpyny.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5447

LähetäLähetetty: 31.12.2015 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei mulla mutta näin on mulle kerrottu ja sitä neuvoa olen noudattanut.

Jartulle pisteet, teit sulle harvinaisen lainauksen ja vielä pelkän yhden lauseen Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JapiTre
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2012
Viestejä: 2090
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 31.12.2015 21:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Robla Solo MIL on Saksan armeijalle kehitetty litku. Pitää hajusta päätellen paljon ammoniakkia. Lähtee kuparit, lyijyt, tompakit. Lopuksi tietysti kuivaus ja öljyt.
_________________
V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
havu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 3242

LähetäLähetetty: 31.12.2015 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ääni Deweyn puikolle. O iham paras. OTK ei aina pyöri ts. niin herkästi. Käytän kuparinpoistoon ensten Tiptonin Bore Solventia jonka jälkeen pari kertaa Forrestia. Puhtaaksi on tullut. Päälle synteettistä oilia. Tuon Tiptonin tilalle pitää kattella... haistella joku muu. Vaikka kammiossa puuhastelenkin, niin muu jengi järkyttyy aina kun tulen kammiosta. Ja kun olen niin komia, niin johtunee muusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 31.12.2015 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:
Ei mulla mutta näin on mulle kerrottu ja sitä neuvoa olen noudattanut.

Jartulle pisteet, teit sulle harvinaisen lainauksen ja vielä pelkän yhden lauseen Very Happy


Itse menit mutuna.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 1 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com