Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5467
|
Lähetetty: 28.12.2015 08:58 Viestin aihe: |
|
|
Lähes poikkeuksetta olen tehnyt kierteet sorvilla mutta pakallakin on kierteitä tehty ja kummallakin saa suoraa kierrettä jos on vehkeet kunnossa. Säätöpakalla saa myös kierteen toleranssin kohdalleen ettei tule väljä kierre, ja on hyvä apuväline jos kierrettä pitää joskus korjata mahdollisen kolhun tms takia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26324
|
Lähetetty: 28.12.2015 09:33 Viestin aihe: |
|
|
ainut mihin pakkaa kannattee käyttää vaimenninkierteellä on lopuksi pyöräyttää käsin jos jotain. tai mainittu kolhut yms. varsinaisen lastuamisen kanssa "irtopakalla" on suuri vaara saada epäkurantti linjaus.
asia erikseen jos pakka on kiinni niin että pysyy väkisinki suorassa, mutta silllonki pieni toislaitasuuden mahdollisuus.
siis aina sorvaten jos suinki mahdollista |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5467
|
Lähetetty: 28.12.2015 12:01 Viestin aihe: |
|
|
Juuri näin, kierteet aina sorvilla kun se on mahdollista.
Muutaman kerran on joutunut tekemään kierteet jeesuksen vanhalla sorvilla ja pakka oli ainoa vaihtoehto. Pakka kiinni keskipylkässä olevaan adapteriin joten saa suoraa jälkeä. Pakka oli myös yhdestä kohdasta halkaistu ja kierteen halkaisijaa pystyi säätämään joitain satkuja molempiin suuntiin. Tällä sai väljän tai tiukan kierteen, kummalle oli tarvetta.
Keskeisyyden saa kohdalleen muutamilla kikoilla jos kappaleessa riitää pituus ohuemman osuuden sorvaukseen ennen kierteen alkamista. Ohennus sorvataan pois kierteen teon jälkeen.
Vastaavaa menetelmää tuli aikoinaan käytettyä jonkin verran muussa kuin asehommissa, niissä kappaleissa toleranssit oli yhtä tarkkoja kuin vaimentimen kierteytyksessä. Pakalla tehtiin siksi kun se oli tuotannossa nopeampi tehdä ja sillä päästiin päästiin toleranssien sisälle. Vaimenninkierteen kanssa ei urakoida joten siinä ei pakkaa käytetä ellei ole pakko.
Käsiväännin/pakka ja tuki keskipylkästä on tuhoon tuomittu yritys, silloin saadaan aikaan niitä kuuluisia venäläisiä syöksykierteitä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26324
|
Lähetetty: 28.12.2015 13:14 Viestin aihe: |
|
|
just näin. tuo ohennus edelle on tetävissä kun lyhennetään.
syöksykierteen tilalla täällä, v itun venkuttaja |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|