OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Harakoita loukulla
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Riistan hoito ja -laskenta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hunting
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Hei 2004
Viestejä: 80

LähetäLähetetty: 26.01.2005 11:39    Viestin aihe: Harakoita loukulla Vastaa lainaamalla viestiä

Millasilla loukuilla ootte harakoita pyytäny? Tänne vois laittaa kaikkia hyväksi todettuja pyyntilaitteita. Itellä on tällä hetkellä pyynnissä kolme kappaletta niitä normaaleja harakkaloukkuja olikos ne nyt laitialan mallisia. Lisäksi on pyynnissä yks erilainen loukku jonka ite suunnittelin ja jos se toimii ni kerron siitä täällä. Ja sitte on vielä yksi harakka loukku valmisteilla, jonka tossa eilen suunnittelin, että siitäkin kerron jos se toimii.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 1220

LähetäLähetetty: 26.01.2005 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsekin olen kiinnostunut moisesta varisloukusta. Ei tarvi itse herätä aamutuimaan huuhkajan alle kyttäämään kevätmuutonaikaan Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tiger
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2852
Paikkakunta: Sjoki/KäMä

LähetäLähetetty: 26.01.2005 19:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Harakoita oon saanu kahesta päästä pyytävällä supiloukulla...
_________________
Syön ammuttua lihaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjolanmies
***


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 1104
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 26.01.2005 19:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite oon saanut harakoita sellaisella kolmion mallisella loukulla, jonka itse suunnittelin. Eli siinä nostetaan kolmion yksi kulmista vaaka-asentoon. Laukasuna on hiirenloukku.
Mitat:
Pituus 60cm
Leveys 50cm
Korkeus 50cm

Loukulla olen saanut harakoita ja myös variksia. Parhaillaan 2 harakkaa yhtäaikaa.

Ei nuista ohjeista varmaan mitään selevää saa, mutta mieliskuvitusta käyttäen voi rakennella jonkin laisen pyydyksen.
Ainut huono puoli tuossa loukussa on, että kun sinne on yksi mennyt niin se ei enään jatka pyytämistä kuten varishäkki, vaan luukku sulkeutuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
ar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 1220

LähetäLähetetty: 26.01.2005 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin tota varishäkkiä olen miettinyt värkätä. Meneekait sinne harakatki, ja emäntä perässä Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hunting
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Hei 2004
Viestejä: 80

LähetäLähetetty: 27.01.2005 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näillä näkymin saan tänään valmiiksi sen uuden loukun, kunhan käyn ensin ostamassa rotanloukun. Tässä on sellanen laukasulaite että loukun sisällä olevasta laukaisupolkimesta menee naru vireessä olevan rotanloukun laukaisuläppään ja rotanloukun iskusangasta lähtee naru harakkaloukunluukkua ylhäällä pitävään saranoituun laukaisu mekanismiin. Sitte ku harakka toivon mukaan pomppaa laukasupolkimen päälle, rotanloukku laukee ja se nykäsee tämän harakkaloukun luukun kiinni. Smile Loukusta kerron yksityis kohtasemmin sitte kunhan oon sitä päässy testaamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JiiPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Huh 2004
Viestejä: 317
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.01.2005 11:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=8070&start=0

Tän keskustelun alussa on opus mistä löytyy hyvä harkkapyydys... Tarkoitan sitä mallia missä rakennetaan "pesä" loukkuun ja kananmunia syötiks toimii!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hunting
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Hei 2004
Viestejä: 80

LähetäLähetetty: 27.01.2005 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ku JiiPee taitaa kyseisen loukun omistaa niin voisitko kuvailla pääpiirteittäin sitä loukkua tänne Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
#Metsästäjä#
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tou 2004
Viestejä: 159

LähetäLähetetty: 29.01.2005 11:10    Viestin aihe: niin niin mutta.... Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö toi sun malli "hunting" oo siinä mielessä liian tehoton jos sinne menee kato vaan yleensä yks harakka/varis kerrallaan. Meinaan et ois paljo kätevämpää tehä sellane paljo pyytävä häkki. Vois käydä korjaamassa koko potin kerralla. Muuten toi on hyvä keksintö. Cool
_________________
Ei se mehtä anna jos ei ota!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hunting
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Hei 2004
Viestejä: 80

LähetäLähetetty: 31.01.2005 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites se on että meneekö siihen varishäkkiin varisten lisäksi harakat? Ku minä en sellasta oo vielä teheny mutta mulla on piirustukset kyllä kahteen erilaiseen varishäkkiin jotka pyytää variksia jatkuvalla syötöllä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
#Metsästäjä#
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tou 2004
Viestejä: 159

LähetäLähetetty: 31.01.2005 16:17    Viestin aihe: eiköhän Vastaa lainaamalla viestiä

Eiköhän toho mee mut pää asiassahan ne varikset ois syytä poistaa.
_________________
Ei se mehtä anna jos ei ota!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eräweikko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Mar 2004
Viestejä: 540

LähetäLähetetty: 31.01.2005 20:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos saat jostakin käsiisi tuoreen kirjan Juha Kairikko, Ilkka Ala-Ajos: Rakentamisopas metsästäjille ja riistanhoitajille, siinä on harakkaloukun teko-ohjeet.
Olen ollut pari kesää turkistarhalla töissä ja siellä meitillä oli varisten ja lokkien pyyntiä varten varishäkki. Harakat sujahtivat pienojen välistä ulos yhtä ketterästi kuin sisäänkin, eli huono pyydys pitkähäntien saantiin.
Piekkarilla olen haaskalta harakoita eniten saalistanut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hunting
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Hei 2004
Viestejä: 80

LähetäLähetetty: 01.02.2005 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paikka mistä minä niitä varislintuja pyydän on villisikatarha ja tähän aikaan vuodesta siellä ei ole variksia niinkään paljon mutta harakoita riittää jakaa vaikka muillekki. Eilen oli menny siihen laatikkomalliseen harakkaloukkuun naapurin sekarotunen irtokoira Smile Kyllähän niitä harakoita ja variksii tulee ammuttua haulikollaki huuhkajan kans ja ilman huuhkajaa mutta ku ei siellä taho aina joutaa passittamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaDeK69
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2004
Viestejä: 1256
Paikkakunta: Jyväskylän lähellä

LähetäLähetetty: 13.02.2005 13:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Helpoin on varmaan neliön muotoinen häkki jossa on päällä pieni reikä josta varis mahtuu sisään mutta ei pääse ulos koska siivet on tiellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2640

LähetäLähetetty: 13.02.2005 15:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



Tuommonen on kohtuu hyvä varisloukku. Idea tuossa on se, että varikset ja harakat menevät ylhäältä pyydysaukosta sisään, eivätkä pääse lentämällä takaisin. Mitään mittoja minulla ei ole antaa, mutta pyydysaukon koko kannattaa tehdä sen verran pieneksi, että linnut pääsee hyvin sisään, mutta eivät mahdu ulos lentämällä. Tuo pyydysaukon kaltevuus kannattaa tehdä riittävän jyrkäksi, vaikeuttaa ulospääsyä. Kannattaa tehdä loukusta riittävän korkea, jotta varikset ja harakat eivät "hyppää" ulos aukosta. Häkin koko kannattaa tehdä riittävän suureksi, jotta linnuilla on tilaa lennellä. Jos tuonne lintu erehtyy menemään niin kannattaa jättää ainakin yksi elävä lintu syötiksi, sillon toisetkin linnut menevät herkemmin loukkuun. Syöttiruokaa sitten vaan reilusti häkin pohjalle.

Vieläkö tekee rungon kyllästetystä puusta ja verkkona käyttää sinkittyä verkkoa niin ei tarvitse joka vuosi tehdä uutta loukkua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Riistan hoito ja -laskenta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 1 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com