OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Seurojen jäsenpolitiikka ja uusien harrastajien tilanne
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Shawn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2013
Viestejä: 420
Paikkakunta: PKS/Häme

LähetäLähetetty: 11.03.2015 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No onko tulijoita riittänyt? Mihin suuntan seuran jäsenmäärä ja keski-ikä menevät?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
klaus.r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Kes 2007
Viestejä: 298

LähetäLähetetty: 11.03.2015 23:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On tulijoita, keski-ikä jopa laskussa. Pieni seura niin jo yksi vanha poistuma ja pari uutta nuorta toki vaikuttaa merkittävästi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Shawn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2013
Viestejä: 420
Paikkakunta: PKS/Häme

LähetäLähetetty: 11.03.2015 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sopiiko kysyä että missä päin Suomea? Syvällä maaseudulla vai jonkun isomman kaupungin liepeillä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 12.03.2015 08:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

klaus.r kirjoitti:
Pitäisikö jokaiseen kerhoon ja clubiin sitte päästä ellei ole edellytyksiä?
Jos haluaa elellä betonihelvetissä niin oma se valinta on. Maa ei lapissa maksa mittään niin sieltä jahtimaita jos ei muuten. Ai niin, pensteeni maksaa millä sinne mennee. Köyhien ongelma.

Ainakin itse pidän systeemistä jossa seuraan ei ole asiaa ilman maaomistusta.

Tulokkaita otetaan koejäseniksi tällä ehdolla ja silti osa karsiutuu.

Nuoria halukkaita katsotaan harvemmalla seulalla ja innostetaan mukaan.

Eipä olisi meilläkään seurassa kuin kymmenisen jäsentä mikäli maanomistus olisi seuraanliittymisen edellytys,jäisi hommat tekemättä ja hirvet vettämättä kun hirviporukassakaan ei liene kuin neljä tai viisi maanomistajaa.

Ja maksaa se maa lapissakin,niin paljon ettei edes kämpänpaikkaan ole koskaan ollut varaa.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tee666
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2012
Viestejä: 329

LähetäLähetetty: 12.03.2015 09:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tästäpä pääsenkin sujuvasti taas "mieliaiheeseeni". Jos ja kun metsästys menee vain rahamiesten harrastukseksi, se vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen metsästyksestä. Yhä harvemmalla on mahdollisuus metsästää ja siten yhä harvemmalla tuttuja metsästäjiä. Tähän saumaan on sitten hyvä iskeä propagandaa metsästystä vastaan, kun metsästyksen kenttäväki istuu kabineteissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 12.03.2015 09:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja tulisi siinä ökyherraseurueiden jahdeille hintaa kun pitäisi palkata riistanhoitajia kehittämään (ainakin pohjoisemmassa osassa maata) olematonta meikäläistä riistakantaa ja palkata riistanvartijoita vahtimaan kalliilla kasvatettuja elikoita,kas kun me metsästäisimme siellä joka tapauksessa ja me olemme paikalla silloinkin kun herraporukka kokoustaa kabineteissaan Wink
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Shawn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2013
Viestejä: 420
Paikkakunta: PKS/Häme

LähetäLähetetty: 12.03.2015 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai että minua inhottaa jos tästäkin nyt saadaan aikaiseksi sellainen riita jossa maaseutu ja kaupungit tai persaukiset ja ökyherrat koettavat kilvan häiritä toistensa harrastusta ja tehdä kiusaa toisilleen.

Mun mielestäni kun suomalaisen metsästyskulttuurin mahtavin piirre on se, että siellä on työttömät peräkammarin pojat ja suuryritysten toimitusjohtajat samassa passiketjussa tasa-arvoisina.

Mun mielestä olis hyvä jos kaikki metsästäjät olis jonkun verran huolissaan kaikkien metsästäjien harrastamisesta, koska mitä enemmän meillä on aktiivisia metsästäjiä, sitä todennäköisemmin meillä on jatkossakin mahdollisuus metsästää. Niitäkin tässä maassa on ihan tarpeeksi, jotka haluavat kieltää metsästyksen, aseet ynnä muun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 12.03.2015 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onneksi metsästys vielä on suhteellisen tasa-arvoista,mukava harrastaa titteleistä piittaamatta,pohjoismainen etuoikeus joka on muualla suhteellisen harvinaista.
Taitavat USA ja Venäjä olla niitä harvoja muita maita jossa voi tavan jamppakin metsästellä suht vapaasti.

Mutta noinhan siinä käy jos metsästyksestä josku tulisi harvain etuoikeus.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tee666
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2012
Viestejä: 329

LähetäLähetetty: 12.03.2015 12:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Shawn kirjoitti:

Mun mielestäni kun suomalaisen metsästyskulttuurin mahtavin piirre on se, että siellä on työttömät peräkammarin pojat ja suuryritysten toimitusjohtajat samassa passiketjussa tasa-arvoisina.

Mun mielestä olis hyvä jos kaikki metsästäjät olis jonkun verran huolissaan kaikkien metsästäjien harrastamisesta, koska mitä enemmän meillä on aktiivisia metsästäjiä, sitä todennäköisemmin meillä on jatkossakin mahdollisuus metsästää. Niitäkin tässä maassa on ihan tarpeeksi, jotka haluavat kieltää metsästyksen, aseet ynnä muun.


Juuri näin, en minä halua mitään riitaa lietsoa, huolissani olen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
slowhand
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2009
Viestejä: 2397

LähetäLähetetty: 12.03.2015 12:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Shawn kirjoitti:
Ai että minua inhottaa jos tästäkin nyt saadaan aikaiseksi sellainen riita jossa maaseutu ja kaupungit tai persaukiset ja ökyherrat koettavat kilvan häiritä toistensa harrastusta ja tehdä kiusaa toisilleen.

Mun mielestäni kun suomalaisen metsästyskulttuurin mahtavin piirre on se, että siellä on työttömät peräkammarin pojat ja suuryritysten toimitusjohtajat samassa passiketjussa tasa-arvoisina.

Mun mielestä olis hyvä jos kaikki metsästäjät olis jonkun verran huolissaan kaikkien metsästäjien harrastamisesta, koska mitä enemmän meillä on aktiivisia metsästäjiä, sitä todennäköisemmin meillä on jatkossakin mahdollisuus metsästää. Niitäkin tässä maassa on ihan tarpeeksi, jotka haluavat kieltää metsästyksen, aseet ynnä muun.


Niinhän se tuppaa olemaan, me metsästäjät ihan itse olemme suurin uhka metsästykselle. Aina kalikoita toisten rattaisiin... ja tähän kun lisätään tämä nykyinen markkinalipiraali mullekaikkihetinytmuillaeiniinväliä-asenne, niin hyvä tulee. Onneksi suurimmassa osassa maatamme yhteisöllisyys on vielä vallalla ja kaikki kyläyhteisöön kuuluvat pääsevät halutessaan mukaan seuratoimintaan.

Eiköhän meidän vain kannattaisi yrittää yhteistuumin pitämään nykyinen seurakäytäntä vallalla, ja jopa parantaa sitä. Tuo metsäsnriistan omisteleminen on outo juttu, maapohjan vaikka omistaakin. Niin, kellekäs se riistan omistus kuuluukaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Shawn
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Lok 2013
Viestejä: 420
Paikkakunta: PKS/Häme

LähetäLähetetty: 12.03.2015 15:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

slowhand kirjoitti:
Eiköhän meidän vain kannattaisi yrittää yhteistuumin pitämään nykyinen seurakäytäntä vallalla, ja jopa parantaa sitä.


Minä en oikein jaksa uskoa, että se kasvava metsästäjien joukko jotka eivät pääse seuroihin, ovat kovin innostuneita pitämään nykyistä seurakäytäntöä vallalla. Pikemminkin monen kannalta olisi parempi räjäyttää koko metsästysseurasysteemi. Itse en siitä ajatuksesta pidä, mutta käytännössä jokainen seuraan pääsemätön metsästäjä on riski koko seurajärjestelmälle.

Ihmiset ovat sen verran itsekkäitä otuksia, että jos jokainen pyrkii maksimoimaan omat jahtimahdollisuutensa ja minimoimaan muiden metsästäjien jahtimahdollisuudet, saadaan aikaa harvinaisen riitaisa harrastajakunta jonka etuja on helppo polkea.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 12.03.2015 15:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Shawn kirjoitti:
Ihmiset ovat sen verran itsekkäitä otuksia, että jos jokainen pyrkii maksimoimaan omat jahtimahdollisuutensa ja minimoimaan muiden metsästäjien jahtimahdollisuudet, saadaan aikaa harvinaisen riitaisa harrastajakunta jonka etuja on helppo polkea.

Ja kaiken kruunaa suomalaisen ituniskan ikiaikainen kateus naapuriaan kohtaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ippetti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Elo 2007
Viestejä: 3598

LähetäLähetetty: 12.03.2015 23:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edelleenkin olen sitä mieltä, että peiliin katsomisen paikka sillä joka muita syyttää olemattomista metsästysmahdollisuuksistaan.. Jos kikkapussista ei konsteja löydy seuraan pääsemiseksi, niin aina toimiva konsti on raha. Rahalla saa sen metsäpalstan jolla jäsenyydenkin saa. Ja pääkaupunki seudun itkijöille sanon vaan, että !&%¤#"! siellä asutte Twisted Evil
_________________
Rapakunnossa oleva etenee hyvin mudassa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 13.03.2015 08:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monilla ei ole sitä rahaakaan.
Sen sijaan valtionmaita voisi suunnata entistä enemmään seurattomien ja maattomien käytettäväksi,vaikkapa perustamalla jonkinlaisia "vuokrayhtymiä" turvaamaan sellaisten henkilöiden metsästysmahdollisuuksia joilla ei muuta mahdollisuutta ole.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pussihousuelvis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 2650

LähetäLähetetty: 13.03.2015 09:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ippetti kirjoitti:
Edelleenkin olen sitä mieltä, että peiliin katsomisen paikka sillä joka muita syyttää olemattomista metsästysmahdollisuuksistaan.. Jos kikkapussista ei konsteja löydy seuraan pääsemiseksi, niin aina toimiva konsti on raha. Rahalla saa sen metsäpalstan jolla jäsenyydenkin saa. Ja pääkaupunki seudun itkijöille sanon vaan, että !&%¤#"! siellä asutte Twisted Evil


Hyvältä näyttää! MKJ voisi laittaa pelkästään tämän tekstin mediaan, niin muita tekstejä ei enää tarvittaisi. Cool
_________________
http://youtu.be/otCpCn0l4Wo?t=18s

http://aijaa.com/CZV65q
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Seuratoiminta Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 6 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com