OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kuulevat kuulosuojaimet
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 43, 44, 45  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
opa
Vieras





LähetäLähetetty: 05.04.2004 08:43    Viestin aihe: kuulevat kuulosuojaimet Vastaa lainaamalla viestiä

Tere,
ikää ei ole vielä kolmeakymmentä mutta korvat tuppaa jo tinnittämään joten olen ajatellut sellaisten kuulevien kuulosuojainten hankintaa metsästyskäyttöön. Ylivieskan Kärkkäisellä oli Peltorin Sound Trap malliset suojaimet hintaan 149 euroa. Onko kellään kokemusta noista metsästyskäytössä? ne tulisi lähinnä lintupyyntiin. Onnistuuko hiivintämetsästys nuo päässä (suuntakuulo jne.)?
kokemuksia kaivataan!
Takaisin alkuun
korvenkoluaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 206
Paikkakunta: Hausjärvi

LähetäLähetetty: 05.04.2004 09:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moron. Minä olen kanssa käyttänyt Peltorin Sound Trappeja niin hirvi- kuin sorsametsällä. Lintumetsällä on käyttö jäänyt kun metsään tulee niin paljon ääntä, ettei uskalla liikkua. Minulla kävi Sound Trapeissa moka ja patterit valuivat sisään. Tuli oikea supertinnitys toiseen kuulokkeeseen. Korjata ei kannattanut mutta niin hyvät ne olivat, että hankin Peltorin ProTacit tilalle. Hirvimetsällä ovat mainiot kun voi käyttää radiota niiden kanssa ja hirven tulon (joka on melko hiljaista puuhaa), kuulee kaukaa. Sorsastuksessa ovat vielä paremmat. Siipien suhinan kuulee kaukaa ja ääneen saa suunnattua juuri tulosuuntaan. Eipä tule yllätyssorsia vaan tilanteeseen voi varautua hyvissä ajoin. Lintumetsällä lisääntyy kuulo myös aivan valtavasti mutta voi olla että tuo "liikakuulo" häiritsee.
Suosittelen, ja jääpähän korvien soiminen laukauksen jälkeen minimiin.
_________________
korvenkoluaja ja ylpeä siitä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
NOPPELI
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 378
Paikkakunta: Veteli

LähetäLähetetty: 05.04.2004 09:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä on ne keskisen 20€ suojaimet. Laughing
Radalla kuitenkin ihan toimivat kun kuulee mitä kaveri puhuu! Mutta metsällä huonot kun ei oo stereot.
peltorit oon aatellu hankkia ensi kesäksi. Oon jossain nähny muuten halvemmallakin noita sound trappeja. Rolling Eyes

niin ja saahan "sound trappeihinki" radio puhelimen liitettyä!
"Vaikee sana"
Laughing
_________________
:::Airborne-Texasrangers:::
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 05.04.2004 10:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävelyäänet tosiaan häiritsee jos vahvistin on kovalla ja korkeat äänet katoavat kokonaan (heinäsirkka, pyy). Itselläni on Debenin suojaimet ja olen muuten tyytyväinen, mutta tuuli aiheuttaa turhan paljon meteliä. Tuulen tuomaa meteliä voisi varmaan vähentää laittamalla jotain kangasta mikrofonin eteen, mutta en ole kerinnyt kokeilemaan. Äänilähteen suunnan määrittäminen on helppoa.

Muista pitää varaparistoja jossain lähettyvillä.
Takaisin alkuun
Tiger
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2852
Paikkakunta: Sjoki/KäMä

LähetäLähetetty: 05.04.2004 12:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on ollu Peltor Soud trapit käytössä viime keväästä asti. Oon käyttäny niitä radalla, kyyhky-, sorsa- ja varispassissa sekä räkättien ammunnassa. Kanalintu ja jänis jahissa oon jättäny suosiolla kotia. Metässä kävellessä kuuluu joka helevetin risaus-> tulee hulluksi!
Vaikka niin meinaa välillä tulla tinnituksenkinkans, sitä on kestäny jo muutamia vuosia, että kyllä siihenki on jo melkeen tottunu. Mulle hiljaisuus meinaa jo pientä ininää. Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Woge
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Huh 2004
Viestejä: 184
Paikkakunta: suomessa

LähetäLähetetty: 05.04.2004 14:57    Viestin aihe: hinnoista tietoa... Vastaa lainaamalla viestiä

Mistäköhän saisi halvimmalla protacit tai soundtrapit? itse netistä löysin Agripalvelusta hinnat 160€ ja 129€. löytyykö halvemmalla? ja kukas noita Oulun seudulla myy? ainakin kärkkäinen, mutta onko muita?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NOPPELI
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 378
Paikkakunta: Veteli

LähetäLähetetty: 05.04.2004 17:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa muuten olla halvin hinta mitä ite oon löytänny! Siis tuo 129€
_________________
:::Airborne-Texasrangers:::
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fox Camper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1379
Paikkakunta: Koillis-Savo

LähetäLähetetty: 05.04.2004 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NOPPELI kirjoitti:
Itellä on ne keskisen 20€ suojaimet. Laughing
Radalla kuitenkin ihan toimivat kun kuulee mitä kaveri puhuu! Mutta metsällä huonot kun ei oo stereot.
peltorit oon aatellu hankkia ensi kesäksi. Oon jossain nähny muuten halvemmallakin noita sound trappeja. Rolling Eyes

niin ja saahan "sound trappeihinki" radio puhelimen liitettyä!
"Vaikee sana"
Laughing


No on sulla sitten halvat "kuulevat" kuulosuojaimet Laughing
_________________
Teoriaan uskotaan vain käytännössä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
NOPPELI
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 378
Paikkakunta: Veteli

LähetäLähetetty: 06.04.2004 17:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näin on. Wink
_________________
:::Airborne-Texasrangers:::
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tosikko
Vieras





LähetäLähetetty: 07.04.2004 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viikonloppuna oli asemessuilla Turussa jollakin myynnissä (oisko ollu Sakon edustaja?) "Sordin Supreme" kuulevia suojaimia. Kahta mallia oli esillä, kalliimpi taisi olla joku "parempi" militääriversio, hintaakin oli sitten hiukan yli 200 ?. (en muista tarkkaan) Pienikokoiset oli, semmoiset ylöspäin kapenevat. Lienevät kypärän alle tarkoitettu? No eipä tuu kypärä päässä metsästettyÄ, vaikka se voiskin olla aika turvallinen vaihtoehto. Laughing

Onkos kenelläkään näistä Sordin merkkisistä mitään hajua?

Vaimennusta Sordin Supreme:lla oli SNR 25dB, eli parempi kuin Peltorin SoundTrap (muistaakseni 19dB?) mutta huonompi kuin ProTac (SNR 32dB). (tarkemmat tiedot löytyy varmaankin valmistajan kotisivuilta, http://www.sordin.com/ ja http://www.peltor.com/)
Joskin metällä varmaan pienempikin vaimennus riittää, tärkeämpää lienee tuo stereofonisuus?

Vanhoista viesteistä muistan että SoundTrapit ei oikeen kestä kunnolla kosteutta, jollakin oli hajonnu sorsatuksessa jo ihan vaan soutaessa kun hikoili. (!) Se on kauheeta. Shocked

Ihan mutuna muistelen että SoundTrappien stereofonisuus ei olisi kauheen hyvä, mutta ProTac olis parempi (ja vanhempi Tactical jos semmosta vielä löytyy)?

Itellä on Peltorin ComTac mallit, eikä oo hankinta harmittanu. Eivät suhise eivätkä rutise, ja äänen suunta on selvillä. Näitä samoja on ruottissa armeijan käytössä, ja maahantuojan mukaan yhtään paria ei ole palautettu viallisena, joten kovaa käyttöä kestävät. Ja maahantuojat ei paljoa valehtele... Laughing Halvemmalla sais varmaan nuo ProTacit, joissa lienee samat sisukalut, ja mahtuu ISOMMAT korvat sisälle. Very Happy Very Happy Very Happy
Takaisin alkuun
Tiger
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2852
Paikkakunta: Sjoki/KäMä

LähetäLähetetty: 07.04.2004 20:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime kesänä raksalla ollessa unohtu Sound trapit kaheksitunniksi vesisateeseen. vettä tuli kuin Ester... Vielä toimii, ei mitään ongelmia. kieltämättä soud trapeissa on se vika, että ne suhisee, kun niitä pitää täysillä. Suunnan kuulee ihan hyvin, jos molemmat kupit on yhtä kovalla. Tämä säätö on aika !&%¤#, kun pitää molemmat puolet säätää erikseen, mutta sen ansiosta ne onkin niin pienikokoiset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 08.04.2004 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sordinoja oli Turussa ainakin Kemiön Metsästyspuodin pöydällä. Se Supreme on digitaalinen, siinä on kaikenlaista herkkua, auto-shut-offia, taajuuden säätöä yms, jos oikein muistan.
Takaisin alkuun
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 08.04.2004 17:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tiger kirjoitti:
Tämä säätö on aika !&%¤#, kun pitää molemmat puolet säätää erikseen, mutta sen ansiosta ne onkin niin pienikokoiset.

Mikäs !&%¤# se muka on? Toisilla kun on erilainen kuulo toisessa korvassa, niin on vain hyvä, jos molempia puolia voi säätää erikseen.
Koitahan laittaa stereoissasi balanssi toiseen laitaan!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wicked-Willie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 204
Paikkakunta: Ryttylä

LähetäLähetetty: 08.04.2004 18:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se, että joku varuste on armeijan käytössä, ei tarkoita, että se olisi laajemmassa / aktiivisessa käytössä. Onhan kotimaankin Puolustusvoimilla käytössä mm. Peltorin Soundtrappeja.

Itselläni olevat ääniloukut ovat olleet kelpo kapistukset, tosin välillä on vasen vahvistin kuollut, mutta aina se on palannut sitten henkiin omia aikojaan. Kosteuden kesto on ongelma, yhtenä oireena on pörinä, vakavammassa tapauksessa vahvistimet pimenevät.

On muuten aika paksua suolesta tullutta tavaraa, etteikö (edes) Ruotsin armeijalla olisi vikaantunut yksiäkään mainittuja kuulosuojaimia... eri asia on, onko niitä palautettu vaihtoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Tosikko
Vieras





LähetäLähetetty: 08.04.2004 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, juttu meni niin että Peltorin maahantuojan kanssa keskustelin suojainten kestosta, ja sain vastaukseksi juuri tuon "ei yhtään palautettu viallisena". Confused Ja määrä oli aika hurja, enpä tietty muista (edes syntymäaikaani) kunnolla, mutta oiskos ollut 15000 kpl mitä niillä on ComTac malleja käytössä. Ja aivan samaa mieltä olen, kovin on vaikea uskoa että tornihommissa (edes ruotsissa..) ei niitä särkyisi.

Samoja ComTac suojaimia on muuten myös Suomen rauhanturvaajilla jossain päin, tieto ihan käyttäjiltä itseltään. Very Happy
Mutta mitä omiin havaintoihin ja kokemuksiin tulee, niin se mitä olen Sound Trapeja ja ComTaceja käpistellyt, niin kyllä jälkimmäiset on selkeästi paremmin/tukevammin tehty. Ja se sitten näkyy valitettavasti (näin kuluttajan näkökulmasta) hinnassakin. Köyhän kun ei vaan kannata halpaa ostaa... Ja tämän joku tietty tulkitsee niin, että Sound Trapilla ei tee mitään, mutta ei se ihan niinkään ole. (= jos siis on valmis sijoittamaan suojaimiin enemmän, saa mielestäni myös rahalleen vastinetta.) Paras olisi jos pääsisi useampaa malli/merkkiä vertailemaan (samassa liikkeessä/vuorotellen), mutta tämä ei valitettavasti ole läheskään aina mahdollista. Kauppiailla on yleensä se yksi "paras" malli jota kovin kehutaan/myydään.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 43, 44, 45  Seuraava
Sivu 1 Yht. 45

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com