OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsästyspuku

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Biikleman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2009
Viestejä: 659
Paikkakunta: st.michel

LähetäLähetetty: 01.10.2014 23:04    Viestin aihe: Metsästyspuku Vastaa lainaamalla viestiä

Rupee olemaan jahti jakti tien päässä joten olisi uuden aika pikku hiljaa. Olen miettinyt sasta wolf:ia, onko hinta-laatu suhteessa parempaa tai vs. saa laittaa mielipiteitä. Syksystä talveen käyttö aika
_________________
Kyllähän se eläin jäisi jos vaan osuisi kohdalleen Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
mpikkara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2012
Viestejä: 2543
Paikkakunta: suomi

LähetäLähetetty: 01.10.2014 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse jos saisin vaikka lahjaksi valita minkä puvun vaan, niin joku Härkilan Pro Hunter X voisi olla se mitä harkitsisin "peruspuvuksi".

Fjällrävenin villakankaiset Forest Jacket No. 3 ja Forest Trousers No. 6 olisivat kyllä kuvien perusteella todella hienot, mutta hintaa tulee +1000€.

Härkilan vastaus Fjellun villakankaille on Torridon kalvollisena ja ventilaatioilla.

Liikkuvassa normi päiväjahdeissa joku perus G1000-kangas (löytyy myös silent- metsästäjän versio) on kyllä asiallinen, kun siinä ei ole kalvojen hikiominaisuutta liikaa. Myös nämä kalvottomat optifadeasut ovat olleet ihan asiallisia omassa käytössäni.


Viimeinen muokkaaja, mpikkara pvm 01.10.2014 23:54, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 01.10.2014 23:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varsinkin pidemmille metsästysreissuille oikea puku olisi vedenpitävä, ohut, kahisematon kuoripuku hyvillä ilmanvaihto aukoilla. Ei vaan taida sellaista olla. Lyhemmille reissuille passaa mikä vaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tunkiopulu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Lok 2012
Viestejä: 105

LähetäLähetetty: 05.10.2014 09:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä ollut:jahtijakt, sasta wolf,sasta mehto, swedteam optifade(vanha malli,gore suoraan kankaassa). Swedteam nyt käytössä, selkeästi paras noista. Hiljainen, istuu päälle, hengittää jotenkin. Kuivaa hetkessä koska kalvo suoraan kankaassa. Saattaa saada jos jollain varastossa jäljellä. Lisäksi löytyy sastan windstopper takki lämpöseen keliin... Swedteamin ostaisin, härkilaa en ole testannut eli ei kokemusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Murkulat0r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 755

LähetäLähetetty: 05.10.2014 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sasta Peura! Optifade-kuosilla varustettu Windstopper puku, joka on erittäin kevyt ja tuntuu hengittävänkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pärnänen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Tou 2013
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 05.10.2014 15:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kukaan nähny missään myynnissä oranssia takkia, joka olis ohut ja ns. Normi kesäkausi.. Hirvenpyyntiä ajatellen pitäs ko. Takki löytää ei siis mitään kalvoja..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
^Rikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Elo 2010
Viestejä: 868
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 05.10.2014 15:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ostin Härkilän Grizzly Kääntöfleecen juurikin lämpimille ja suht kuiville keleillä. Löytyy kuitenkin windstopper kalvo välistä joten tuuli ja pieni kosteus pysyy ulkopuolella. Toinen puoli täysmusta ja toinenpuoli oranssi mossy oak blaze- kuvioinnilla.
Hengittää ainakin itselle tarpeeksi liikkuvassa jahdissa ja tosi mukava päällä. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tupisija
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 05 Lok 2010
Viestejä: 15

LähetäLähetetty: 05.10.2014 16:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fjällräven Drev, on kalvoa vain siellä missä tarvii eli takin harteissa ja housujen takamuksessa ja polvissa. Eikä ole herkkä kipinöille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.10.2014 17:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Murkulat0r kirjoitti:
Sasta Peura! Optifade-kuosilla varustettu Windstopper puku, joka on erittäin kevyt ja tuntuu hengittävänkin.


Tätä minä en kyllä ymmärrä. Miten niin kevyt puku? Ulkopinta fleeceä kalvo välissä ja sisäpintakin fleeceä. Tuuletus aukkoja ei juuri ole. Kyllä tuo minun mielestä melko kylmille keleille on sopiva. Näillä 5 asteen ilmoilla pidän housuja ilman pitkiä kalsareita ja tarkenee hyvin vaikka ei liiku paljon. Päällä joku kalvoton fleece ja tauolla takki. Sitten kun alkaa oleen pakkasta tai muuten huono ilma niin sitten voi takin laittaa.

On mulla muitakin kalvokamppeita ja kaikki on ohuempia kuin tuo. Joitain voi käyttää jopa kesällä. Hyvä puku tuo peura kuitenkin on. Ens vuoden pidemmälle metsästysreissulle joutuu kuitenkin ostaan jonku jolla pärjää huonossa kelissä. Ei ole peura mikään paras puku jos sataa koko päivän räntää ja vettä. Parempi sekin kuin tavallinen maastopuku.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 05.10.2014 18:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Miten niin kevyt puku?


Eihän se paljon kuivana paina Very Happy
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6934

LähetäLähetetty: 05.10.2014 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ehottomasti jahtijaktin camofleece. Mulla on joku 7-8 vuotta vanha ja hyvin hengittää. Kesänkin se oli tuossa halkopinon päällä räystään alla ja syksyn tullen muistin hakea sisälle. Jos vettä alkaa enemmän tulemaan niin kaivan sadeviitan repusta ja istun jakkaralle. Tosi huonolla kelillä en vaivaudu ulos.

On mulla Sastan peurakin mutta housut ollu hukassa viime syksystä lähtien. Ihmeellisesti katoaa nuo mun kamppeet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 05.10.2014 21:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Ehottomasti jahtijaktin camofleece. Mulla on joku 7-8 vuotta vanha ja hyvin hengittää. Kesänkin se oli tuossa halkopinon päällä räystään alla ja syksyn tullen muistin hakea sisälle. Jos vettä alkaa enemmän tulemaan niin kaivan sadeviitan repusta ja istun jakkaralle. Tosi huonolla kelillä en vaivaudu ulos.

On mulla Sastan peurakin mutta housut ollu hukassa viime syksystä lähtien. Ihmeellisesti katoaa nuo mun kamppeet.


Reissujen kesto määrää aika pitkälle sen minkälaiset kamppeet on toimivimmat. Muutaman tunnin reissun käy vaikka verkkareissa mutta viikon reissulle lokakuussa tarvii jo hieman eri vehkeet. Siis jos haluaa tehdä mukavan reissun vaikka pari päivää olis huonokin ilma.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tauhka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Kes 2008
Viestejä: 404
Paikkakunta: Salla

LähetäLähetetty: 06.10.2014 05:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko näistä mitään kokemuksia?
https://www.norrona.com/en-GB/Activities/ballet/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Biikleman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2009
Viestejä: 659
Paikkakunta: st.michel

LähetäLähetetty: 07.10.2014 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kävin yhdessä paikassa muuta niin.... onko porukalla kokemusta deerhunter almati puvusta?
_________________
Kyllähän se eläin jäisi jos vaan osuisi kohdalleen Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com