OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Rihlakko ja passeli kiikari hakusessa naisihmiselle
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10119
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 15.09.2014 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osta käytetty Blaser. Enin ilma puhallettu pois hinnasta, kun ensimmäinen omistaja on sen kantanut liikkeestä pihalla.

Toki tuo viritin kannattaa itse testata, ettei ole liian jäykkä haulikkotilanteisiin. Pystärihommissa sen ainakin ehtii virittää.

Pikajalka puoltaisi Blaserin valintaa. On yksi huolenaihe vähemmän, kun kiikari istuu aina, eikä kohdistusta tarvi epäillä.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ketunhäntä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2011
Viestejä: 250
Paikkakunta: Missä milloinkin keskellä ei mitään

LähetäLähetetty: 15.09.2014 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
katoitko sitä tori.fi Blaseria. ihan varteen otettava


Ei näyttänyt linkki toimivan. Käytetyn aseen ostaminen on itelle vähä riski kun en niin paljoa niistä vielä ymmärrä...
_________________
"Minun ongelmani on teidän ongelmanne" Varma Kylmälehto
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 15.09.2014 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aina voi pyytää koeammuntamahdollisuutta. Jos myyjä ei suostu järjestämään, ei paljoa todennäköisesti menetä Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hanzzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 748
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 16.09.2014 07:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla ollu merkel (haenel) viis vuotta. Tyytyväinen ollu, paitti viritin meni kerran epäkuntoon jonka vuoksi kävi takuuhuollossa (selvitä onko ollu enemmänki tuommosia). Luoti tarkka (20mm/100m 5laukausta on mahdollista), haulipuolella ei kannata yli 30 metrin ampua (lyhyt piippu, 1/2 suppea). Kiikari on koko ajan päällä, ammun vain haukkuun. Toki olen kiekkojaki särkeny ja pari lintua koirattomana ampunu lentoon, onnistuu virittimen puolesta.

Toi kiikarijalusta vaikuttas jämäkältä, kutinsa on pitäny. Tosin olen nähny Blaserin vastaavan ja se kyllä tuntu luotettavammalta, mut tämä on mutua.

Ite ostasin varmaan saman aseen tai haenellin 6,5x55 luodilla eli juurikikin tuon mitä olet pohtinu. Mutta ei sitä blaseria kannata jättää pois kokeilematta. Vaadit vaan koeammunnan. Kokeilet samalla eri haulipatruunoita, foorumilta varmaan löytyy apua mitkä pitäs käydä. Mä voin kertoa merkeliin sopivista patruunoista jos kiinnostaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 16.09.2014 11:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kuullut blaserien ruostumisherkkyydestä, mutta, pitää ottaa huomioon, että tämä on kuulopuhetta. Onko kukaan kuullut tästä? Varmasti laadukas rihlakko sinänsä. Tarkkoja kuuluvat olevan, mutta niin haenelitkin. Tikka M07:sta puhumattakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hollio
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 16 Elo 2013
Viestejä: 89

LähetäLähetetty: 16.09.2014 15:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ketunhäntä kirjoitti:
Nonni, viimeiselle listalle ovat päätyneet kaliiperissa 12/76 * 6,5/55 Blaser BBF95 ja Haenel Jaeger 810. Onko kenelläkään kokemusta kummastakin aseesta?

Kipurajaa pitäisi nostaa neljällä sadalla jos ostoslistalle päätyy tuo Blaser ja kipuraja alittuu hieman jos käyn hankkimassa tuon Haenelin.

Blaser painaa hiukan vajaa 3kg? ja Jaeger 2,7 ilman kiikaria ja jalkaa. Tuntuuko tuolla erolla potku erilaiselta?

Asiantuntijat voisivat mulle selkokielellä nyt vertailla noita aseita? Smile


Parisen viikkoa tallissa ollut tuo Haenel 810 kysyjän mukaisessa kaliberissa. Omalla kohdalla syy miksi päädyin tuohon, oli ehdoton vaatimus kaksoislukolle, eli voit ampua molemmat piiput samalla virityksellä. Ensisijainen käyttö kun itselläni on mäyriksellä tapahtuvassa ajometsästyksessä. Aikoinaan katselin myös läpi Blaserit ja Merkkelit, mutta niissä kaksoislukollisten hinnat kipusivat oman kipurajan yläpuolelle

Radalla olen tuolla ampunut pari kierrosta kiekkoa sekä kierroksen 75 m hirveä. Köykänen ja lyhyt ase, jossa tasapaino on kuitenkin kohdallaan. Haulipuolella ase tuntuu olevan melkoisen kaikkiruokainen, kun sillä kymmenkuntaa eri metsäpanosta testailin. Joku tuossa mainitsi ampumamatkan ehdottomaksi takarajaksi 30 metriä, josta olen osittain eri mieltä. Sopivalla patruunavalinnalla (omassa yksilössä B&P F2 Long Range 36g) kuvio on 30:ssä vielä hyvinkin suppea. Kannattaa testailla ja kokeilla. Raskaammilla magnum-latauksilla rekyyli on vähintään riittävä ja itse jättäisin kyllä magnumit sivuun linnustuskäytössä.

Luotipuolesta ei ole vielä sen laajempaa kokemusta. Norman jaktmatchilla ampumani kasa 100:lta metriltä ei ollut mikään häikäisevä, mutta veikkaampa että esim. scenarilla ladaten tuohon lataus kyllä löytyy. Linnustuskäyttöä ajatellen itse antaisin pisimmän miinuksen luotipuolen laukaisuvastukselle. Liipasintuntuma ja laukaisu on muutoin oikein hyvä, mutta vastus on kyllä pidemmän matkan ammuntaan aivan liian iso. Herkistintä tuohon ei käsittääkseni (?) saa.

Itsellä on vielä selvityksen alla, mistä löytäisin sepän jolla noiden laukasuiden laittamisesta olisi kokemusta, halusta viilaisin vastuksesta ainakin kilon verran pois. Pystärimetsästykseen harkitsisin kyllä esimerkiksi Merkelin B4-mallia ennemmin luotipuolen laukaisuvastuksen perusteella, joka tosin hinnaltaan jonkun satasen kalliimpi.

Uutta jos hinkuu, niin tuossa taitaa olla edukkain paketti makin pikajalalla, joka on jalkana kyllä ehdoton:

http://www.ahtihuvila.fi/index.php?sivu=Tuote&koodi=804&nimi=Haenel+810+STD&hakusana=&tuoteryhma=14&tuoteryhma_nimi=Aseet%20-%20Yhdistelm%E4aseet
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ketunhäntä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2011
Viestejä: 250
Paikkakunta: Missä milloinkin keskellä ei mitään

LähetäLähetetty: 16.09.2014 16:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Karsitaan nyt sitten vähän muista menoista ja odotellaan veronpalautuksia. Tilaukseen lähti siis Blaser bbf95 kaliiperilla 12/76 * 6,5/55. Uutena, sen verran kaukana nuo käytetyt ja kun ei itse pääse kokeilemaan niin vähän riskimpi sijoitus.
_________________
"Minun ongelmani on teidän ongelmanne" Varma Kylmälehto
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mpikkara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2012
Viestejä: 2543
Paikkakunta: suomi

LähetäLähetetty: 16.09.2014 16:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ketunhäntä kirjoitti:
Karsitaan nyt sitten vähän muista menoista ja odotellaan veronpalautuksia. Tilaukseen lähti siis Blaser bbf95 kaliiperilla 12/76 * 6,5/55. Uutena, sen verran kaukana nuo käytetyt ja kun ei itse pääse kokeilemaan niin vähän riskimpi sijoitus.


Tuskin petyt valintaasi ja Blaserin metalliosien pinnoitus on käsittämättömän hyvä, eli se ei ainakaan ruostu helpolla. Merkelin pinnoitus ei ole lähelläkään yhtä hyvä (molempia löytyy näitä suht uusia myös omasta asekaapista).

+ Jos haluat teetättää säätöperän tai muuten vain lyhentää sen itsellesi sopivaksi ilman alkuperäisen muokkausta, niin minulta löytyy ko aseeseen kuvan ylimääräinen takatukki sopuisasti.

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 16.09.2014 19:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ketunhäntä kirjoitti:
sen verran kaukana nuo käytetyt ja kun ei itse pääse kokeilemaan niin vähän riskimpi sijoitus.


Eipä uusi peli välttis sen moisempi ole. Valmistajaa tuskin kovinpaljon ainakaan kiinnosta jos torvi ei toimi halutusti... Jos, (mulla ei ollut) testitaulu on mukana niin ampujasta on jatko kiinni, eli todnäk. melko turha reklamoida sen puitteissa. Ex maahantuojasta puhumattakaan, nyk sulautunut toiseen, mutta menon kehityksestä ei ole tietoa.

Mutta toivotaan että on käyvä ja mieleinen! Ja saahan siitä aihiosta silti aina sepittämällä soivan pelin Wink

- kolmisen vuotta ootellut tehtaalta (tj, mp, huolto) palautetta reklamaatioon Shocked -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ketunhäntä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2011
Viestejä: 250
Paikkakunta: Missä milloinkin keskellä ei mitään

LähetäLähetetty: 19.09.2014 14:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on enää ampujasta kiinni tippuuko lintu. Muu kokoonpano on kyllä lyömätön!


_________________
"Minun ongelmani on teidän ongelmanne" Varma Kylmälehto
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16727
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 19.09.2014 18:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aijaa sait sen näin äkkiä!!

-mikäs kiikari se tuossa kikottaa??
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26324

LähetäLähetetty: 19.09.2014 19:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

onpa melko takan toi putki Shocked , ja kivellä hiotaan sisään ajoa,,,,,voi voi.
Toivottavasti ootte tyytyväisiä hyvän näköinen paketti,,,
pitäskö alkaa iten hieroon kauppoja siitä tori aseesta,,,,,
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16727
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 19.09.2014 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Samaa vähän katoin tota kiveä.. Koira vähä tönäsee niin ikuiset merkit.

Nimim. Merellä ei ole muuta kuin kiveä.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 19.09.2014 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minäkin kiinnitin huomion ensin, että kiveä vasten ase. Laughing
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ketunhäntä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Kes 2011
Viestejä: 250
Paikkakunta: Missä milloinkin keskellä ei mitään

LähetäLähetetty: 19.09.2014 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ase oli aseteltu kivelle hyvin varoen puuvillasormikkailla ja koira ei hipaissutkaan asetta Wink. Ase ei saanut traumoja kuvaushetkestä Cool

Kiikari on meoptan meopro 3-9/42, katsotaan parempaa sitten joskus kun on varaa taas sijoittaa harrastamiseen enemmän Laughing. Niin ja taakse tuo kiinnittyi kun omalle silmälle kävi niin parhaiten.
_________________
"Minun ongelmani on teidän ongelmanne" Varma Kylmälehto
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 4 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com