OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Miksi Drillinki
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14844

LähetäLähetetty: 19.02.2014 13:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Mihn perustuu Nimrodin väitteet? Kokemuksiin, kertomuksiin vai arveluihin?


Jos tarkoitat väitteillä noita lopussa esittämiäni teknisiä asioita, niin lähinnä kokemukseen. Olen ampunut useilla drillingeillä ja mielestäni niitä on vain aniharvoin edes rakennettu siten, että ne olisivat haulikkoina hyviä. Haulikoista puhuessani tarkoitan siis haulikkoa, jolla ammutaan lentäviä ilmamaaleja.

Tiedän taas senkin, että on olemassa drillinkejä, jotka on suunniteltu ja teetetty haulikkokäyttö etusijalla, mutta nämä eivät edusta drillinkien suurta enemmistöä, jotka on tehty hieman erityyppiseen haulikkokäyttöön, eli haulikon kiväärimäiseen käyttöön.

---

Arvasin, että kommenttini herättää ärtymystä, mutta se johtuu nähdäkseni vain siitä, että minä en omaa minkäänlaista tunneyhteyttä drillinkeihin. Ja kyseessä on nimenomaan se, että arvioin näitä laitteita vain omista kylmistä näkökohdistani, ei viesti mene perille toivotunlaisena. Eli vastaanottajat suhteutuvat asiaan myös tunteella. Ja tiedossa on, että kun rationaalinen ja emotionaalinen törmäävät, syntyy hankausta.

---

Sitten taas tullaan siihen, että voisin nähdä drillingin hyvinkin aseenani jos jahtini olisi jatkuvaa ja hyvin pitkälti kiinni hetkessä. Eli jos tilanne olisi se, että olisin metsässä joka päivä ja pyytäisin spontaanisti mitä sattuu eteen tulemaan, niin ko. asetyypille olisi ehkä perusteet. Mutta kun nyt tämä minun metsästys on aika pitkälle etukäteen käsikirjoitettua ns. isojen linjojen suhteen. Eli kun menen hirvimetsälle, niin en ammu lintuja ja kun menen lintumetsälle, metsästän pääasiassa haulikolla (en ammu kiväärillä yläkulmiin). Kun menen jänisjahtiin, niin ammun haulikolla ja kun jahtaan kaurista, niin kyttään niitä kiväärillä. En esimerkiksi harrasta pienten sorkkaeläinten ajokoirametsästystä, jossa drillingille voisi olla sarkaa.

Nämä ovat tällaisia valintakysymyksiä. Itse en ole halukas valitsemaan aseitani ohi omien järkiperusteluitteni, sillä tällöin on tyypillistä, että aseet eivät päädy käyttöön, joka on mielestäni aseiden "perusoikeus".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 19.02.2014 13:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, kyllä minäkin on ajatuksen kanssa päätynyt rilluun. Sen mitä hain, niin sen myös sain. En tunteile näiden asioiden kanssa, vaan järkeilen itse omat tarpeet. Muiden ei tartte tulla pyyhkimään, osaan itse. Laughing
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14844

LähetäLähetetty: 19.02.2014 13:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Joo, kyllä minäkin on ajatuksen kanssa päätynyt rilluun. En tunteile näiden asioiden kanssa.


Pointti on kuitenkin siinä, että olet tehnyt päätöksesi omista lähtökohdistasi ja oman käyttösi perusteella. Tämä voi hyvinkin erota esimerkiksi minun näkemyksistäni ja käytöstäni.

Se ongelma on lähinnä siitä, että vasta-argumentointi tunteikkaassa asiassa käsitellään yleensä kiivaammin kuin vain keskusteltaessa asioista. Kuten tässäkin ketjussa voidaan huomata, on suhtautuminen esitettyyn kritiikkiin kohtuullisen äreää, eivätkä vasta-argumentit pysy aivan samalla tavalla aiheessa.

Yksi asia mitä moni ei mielestäni taas huomaa, on se, että valintavaiheessa mieli viritetään muokkaamaan tunnepohjaisista asioista järkisyitä. Eli koska pidän tuoteryhmästä X, olen sitä mieltä, että tuoteryhmän X on oltava parempi kuin tuoteryhmä Y. Ja argumentit säädetään sitten tämän ajatusketjun perusteella omaa mieltymystä noudattelevaksi. En siis tarkoita, että näin olisi tässä ketjussa keskustelevien keskuudessa tai tällaista ei itselläni olisi, mutta tällaista ilmenee. Yleensä kun joku pohtii oikein tarkasti jonkin hankinnan ja hakee sille hakemalla järkisyyt ja tästä huolimatta pettyy, nähdään "valaistumisia" tämän asian suhteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 19.02.2014 13:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod kirjoitti:
9.3x622 kirjoitti:
Joo, kyllä minäkin on ajatuksen kanssa päätynyt rilluun. En tunteile näiden asioiden kanssa.


Pointti on kuitenkin siinä, että olet tehnyt päätöksesi omista lähtökohdistasi ja oman käyttösi perusteella. Tämä voi hyvinkin erota esimerkiksi minun näkemyksistäni ja käytöstäni.


Näin on ja näillä mennään.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26324

LähetäLähetetty: 19.02.2014 14:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

yhdistelmä on siis oikea ase minulle kun en kato kalenterista missä ja mitä pyydän, katon vaan mikä on laillista..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pussihousuelvis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 2650

LähetäLähetetty: 19.02.2014 14:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tiätääkö muuten kukaan, missä Vilperi on Rolling Eyes
_________________
http://youtu.be/otCpCn0l4Wo?t=18s

http://aijaa.com/CZV65q


Viimeinen muokkaaja, Pussihousuelvis pvm 19.02.2014 18:42, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TIP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Kes 2005
Viestejä: 679
Paikkakunta: Pohjola

LähetäLähetetty: 19.02.2014 14:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En usko kenenkään hankkivan drillinkiä pelkästään sen takia, että saa omistaa sellaisen tai pelkkänä sijoituksenakaan.

Niin kuin Nimrod jo edellä kertoikin, ei drillingille ole välttämättä kaikilla metsästäjillä mitään käyttöä. Mitäpä sitä silloin rahojaan sellaiseen laittamaan, varsinkaan jos asetyyppi ei muutenkaan kiinnosta.

Heitetään vaikka esimerkkinä sellainen jahtimies joka pyytää vain hirviä sekä valkohäntäpeuroja ja jälkimmäisiä vain kopista kyttäämällä. Vaikea perustella drillingin hankintaa itselle, vaikka drillingilläkin noistakin jahdeista varmasti kohtuudella selviytyy. Silloin kannattaa panostaa rahat optiikkaan ja kunnolliseen kivääriin.

En käyttäisi drillinkiä niin paljon kuin nyt käytän, jos joutuisin antamaan liikaa ”tasoitusta” muihin aseisiin nähden. Onhan se aina jonkin näköinen kompromissi. Viimeisen päälle tasapainotettu ja mitoitettu rata-ase on vaan haulikkona parempi. Pitkillä etäisyyksillä raskas ratakivääri kunnon perunanuijan kanssa on myös parempi, eli tarkempi. On vain aika hankala kantaa näitä molempia mukana jos on rinkka selässä ja monesti ilman rinkkaakin.

Oleellista on, että aseesta pitää tykätä, jotta sen kanssa vihtii rymytä tuolla metsissä. Oli kyseessä sitten rihla tai drillinki. Haulipiipuut pitää ampua kohdalleen ja varmistimet ja vaihtimet pitää olla tutut käyttäjälleen ja aseeseen pitää olla luottoa. Silloin voi keskittyä itse jahtiin.

Pohjolalta hyvä kommentti, näinhän se on.

yhdistelmä on siis oikea ase minulle kun en kato kalenterista missä ja mitä pyydän, katon vaan mikä on laillista..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14844

LähetäLähetetty: 19.02.2014 14:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TIP kirjoitti:
Oleellista on, että aseesta pitää tykätä, jotta sen kanssa vihtii rymytä tuolla metsissä. Oli kyseessä sitten rihla tai drillinki. Haulipiipuut pitää ampua kohdalleen ja varmistimet ja vaihtimet pitää olla tutut käyttäjälleen ja aseeseen pitää olla luottoa. Silloin voi keskittyä itse jahtiin.


Tässä on hyvä pointti. Jos drillinkiä meinaa käyttää, niin sitä pitää käyttää, jotta se on ns. toinen luonto. Eli sama ase saisi olla mukana mahdollisimman paljon. Tämä on mielestäni yksi drillingin järkevän käytön kulmakivistä. Pulttilukkokivääreitä tai suoraviivaisesti käytettäviä haulikoita voi olla vaikka useita ja niitä voi käyttää ristiin kulloisenkin tarpeen mukaan, mutta drillingin idea sen valinneilla on mielestäni nimenomaan se, että se on mukana suurimmassa osassa jahdeista ja muut aseet ovat sitten poikkeustapauksia tai hyvin spesiaaleja jahtimuotoja varten (esim. sorsastus, kyyhkyjahti jne)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20590
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 19.02.2014 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse kyllä yleensä keskityn jahtiin hieman eri tavalla. En lähde takki auki takaovesta vaan mulla on aina jokin visio mitä kyseisenä päivänä teen. Monesti huomaan kelistä että ahaa, hyvä mettokeli tms. Se tulee sellainen haju nenään. Tai alkavan syysmyrskyn naamalle lennättävät pisärat voi tuoda hanhen kalkatuksen melkein kuultavaksi, silloin on pakko lähteä suolle (siis silloin kun vielä metsähanhea sai metsästää).. Paljon reenaan myös koiria ja paljon niiden kanssa jahtaan. Tiedän aamulla mitä teen. Otanko haulikon mukaan, kiväärin vai peräti molemmat aseet. Jos suunnitelma muuttuu, on asekaappi kokoajan maks 15min ajomatkan päässä. Smile Eli mieluummin kannan optimaalisia aseita matkassa enkä kompromissia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rillan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2009
Viestejä: 141
Paikkakunta: uusikaupunki

LähetäLähetetty: 19.02.2014 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod kirjoitaa järkeä,ja perustaa kaiken aina pelkään käyttö silmällä pitäen.On karkeasti kaksi ryhmää, kun puhutaan/hankitaan aseita.Toiset haluavat pelkän tappo välineen, ilman mitään muuta ajatusta kuin luoti/hauli osuu oikeaan paikkaan.Toisella porukalla ase merkitsee paljon muutakin,esim aseen pitää olla kaunis esine.Maksetaa kaiverruksista,puulaadusta.sinistyksistä yms.Kumpakin ryhmä saa aseen jolla voi metsästää/ampua hyvin.Drillinkin hankinassa moni tekee virheen,kun ostaa nopeasti sen mikä on halvalla/edullisesti saatavana.Itse tein tämän virheen kun ei ollut ketään kuka olisi osannut neuvoa(elettiin aikaa ennen nettiä).Nykyinen drillinki on sitten jo ihan eri peli.Tukkia on muokattu,kääntöjaloilla kaksi kiikaria.Ajatuksella hankittu drillinki on minusta ylivoimaisesti paras ase jos metsästys kohdistuu moneen eri eläimeen samassa jahdissa.Itse lataan toiseen hauli piippuun täyteisen, toiseen hauleja, ja sitten on vielä se luoti käytössä.Jos jahdataan esim koiralla,Ja tullee tieto ajettavasta eläimestä esim peura vaihdan toiseenkiin haulipiippuun täyteisen.Jospa ajossa onkin kauris,jänis,kettu vaihtuu täyteinen hauliin.Linnustus on jäänyt vähemmälle viime vuosina,silloin kun sitä tuli harrastettua idässä ja pohjoisessa,koiran kanssa tai ilman drillinki oli aina mukana.Kun päivän reitit oli 10-30km mielellään kantoi vain yhtä asetta.Majavajahtiin en kyllä parempaa asetta tiedä mitä drillinki on,se tuo paljon valinnan vapautta passi paikkoihin. Drillinki ei ole kokeilijan ase,siihen pitää perehtyä.Kun on löytänyt hyvät luodit,kokovaippa/puolivaippa ja saanut ne käymään ei latauksia vaihdella joka vuosi(joskus melko työlästä löytää samaan kasaan käyvät lataukset)myös haulipiippuun käyvät täyteiset on joskus vaikea löytää ellei sitä ole jo tehtaalla tehty.Mitä tulee näihin sähläyksiin vaihtajien ja varmistimen kanssa,ne vaan pitää opetella ajatuksella.Moni sählää ihan yhtä paljon sekä normi kiväärillä että haulikolla.Jos tietää jo ennestään ettei ajatukset pysy kasassa kun tulee tehdä nopeita päätöksiä drillinki on ehkä väärä valinta.Aseena drillinki on minun mielestä erittäin monipuolinen peli.Onneksi vielä on valinnan vapaus jokaisella minkälaisilla vehkeillä metsästää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 19.02.2014 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on ollut vakavasti harkinnassa tuo kolmipiippu jonkun aikaa.Olen itse miettinyt asiaa näin.

Metsästän ajavilla koirilla sekä yksin että seurueessa. Talosta löytyy peuraa ja hirveä ajava mäykky ja kettua ja jänistä ajava suomalainen.Korkeajalkaisella metsästän yksin tai yhden kaverin kanssa pääasiassa.Kanalinnustus ei juuri kuulu jahtimuotoihin muutakun ihan sattumalta.Metso rauhoitettukin.Eikä sorsastus ole oikeen mahdollista.Kyyhkyjahtimahdollisuuksia on kohtalaisesti.Jahtipäiviä keskimäärin 2 viikossa+illat.

Drillinki toisi monipuolisuutta tuohon peuran ajojahtiin(puskapassi ja aukea vaihtelee kun ajon sisältä hakee koiranohjaajana paikansa). Sekä ajokoirahommaankin kun yksin jahtailee .Useasti olen katsellut rauhallisesti ajossa 100-150m päässä kulkevaa kettua joka on joko ajossa tai vielä useammin karkonnut varsinaista ajoa sivuun. Teen paljon myös haavakkojäljestyksiä tuon mäykyn kanssa ja samana iltana on jäljestetty kaurista ,peuraa ja hirveä .Tällähetkellä takakontista on kaivettu 9,3mm kivääriä,308 ratamallia ja haulikkoa miten milloinkin on sattunut tilanne olemaan.

Voisi olla ihan oikeasti perusteltua hamkkia drillinki.On pyörinyt mielesssä mutta kynnys ei ole vielä ylittynyt.meneeköhän kuume ohi vai ollaanko jo drillingin omistajat mielestänne ns. "sillä tiellä"liian pitkällä Very Happy Very Happy Rolling Eyes
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16694

LähetäLähetetty: 19.02.2014 15:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkamies kirjoitti:
Minulla on ollut vakavasti harkinnassa tuo kolmipiippu jonkun aikaa.Olen itse miettinyt asiaa näin.

Metsästän ajavilla koirilla sekä yksin että seurueessa. Talosta löytyy peuraa ja hirveä ajava mäykky ja kettua ja jänistä ajava suomalainen.Korkeajalkaisella metsästän yksin tai yhden kaverin kanssa pääasiassa.Kanalinnustus ei juuri kuulu jahtimuotoihin muutakun ihan sattumalta.Metso rauhoitettukin.Eikä sorsastus ole oikeen mahdollista.Kyyhkyjahtimahdollisuuksia on kohtalaisesti.Jahtipäiviä keskimäärin 2 viikossa+illat.

Drillinki toisi monipuolisuutta tuohon peuran ajojahtiin(puskapassi ja aukea vaihtelee kun ajon sisältä hakee koiranohjaajana paikansa). Sekä ajokoirahommaankin kun yksin jahtailee .Useasti olen katsellut rauhallisesti ajossa 100-150m päässä kulkevaa kettua joka on joko ajossa tai vielä useammin karkonnut varsinaista ajoa sivuun. Teen paljon myös haavakkojäljestyksiä tuon mäykyn kanssa ja samana iltana on jäljestetty kaurista ,peuraa ja hirveä .Tällähetkellä takakontista on kaivettu 9,3mm kivääriä,308 ratamallia ja haulikkoa miten milloinkin on sattunut tilanne olemaan.

Voisi olla ihan oikeasti perusteltua hamkkia drillinki.On pyörinyt mielesssä mutta kynnys ei ole vielä ylittynyt.meneeköhän kuume ohi vai ollaanko jo drillingin omistajat mielestänne ns. "sillä tiellä"liian pitkällä Very Happy Very Happy Rolling Eyes


Onko meillä hieman samaa perusteluissa. Lue vaan ajatuksella tätä keskustelua. Löytyy hyviä perusteluja puolesta ja muutama vastaan.


9.3x622 kirjoitti:
Aloitin yhden aseen kanniskelun haulikko-rihlakolla, mutta jotenkin sen toisen haulipiipun tarve oli iskostettu takaraivoon, joten rillua aloin pohtimaan. Metsästän enemmän jänistä ja siinä sivussa sitten lintua haulipiipuilla pomppuun ja jos lintu on latvassa, niin kivääripiipulla sitten latvalintua. Kyllä drillinki lähtee mukaan vähintään niin kauan, kun lintua saa metsästää. On tuo mukana ollut hirvenkin varalta. Minulle riittä nuo perustelut ja muuta en tarvitse. Toisella on toisenlaiset perusteet.

_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 19.02.2014 16:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkamies kirjoitti:

Meneeköhän kuume ohi vai ollaanko jo drillingin omistajat mielestänne ns. "sillä tiellä"liian pitkällä Very Happy Very Happy Rolling Eyes


Tuskin menee kun kerran on ajatus mielessä käynyt. Jossaankohtaa vaan siihen takaluukulla torrakkojen arpomiseen vaan kyllästyy Wink voi kun helppoa on ottaa se yksi torrakko ja ainoa arpominen on haulipiippujen täytteet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16727
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 19.02.2014 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tikkamies: paluuta ei ole.


itse ainakin jahtaa todella paljon eri lajeja ja usein tulee niitä combijahteja joissa tosiaan saalis voi olla kaikkea minkistä hirveen... tosin en ole tuolla vielä hirveä ampunut mutta peuroja kumminkin... mäyräkoirajahdissa pääsee aina sillointällöin olemaan ja oman pystykorvan haukussa saattaa olla vaikka mitä. ajokoira ajaa kettua niin välillä on metsätien suoralla ollut mahdollisuus luodilla kettu ottaa... ja ketunpillityksessä ei se aseen vaihto kivääristä haulikkoon ole kovin näppärää...


-itsellä tuo kiikariasia tekee sen että pimeäjahdissa en drillinkiä juuri käytä ja tämä tietoisesti, vaimennettu pulttilukko muusinuijilla on siihen.

-nelijalkaista riistaa jahdatessa on minusta melko sama onko käsissä pumppu, päällekkäinen, puolari tai drillinki, paukkuu kaikki sen 2 kertaa vähintään.

-yksi asia josta olen tullut araksi on tuo aseen jättäminen autoon. noissa jahdeissa missä tosiaan se 2 aseen pitäminen mukana autossa ja vaihtelu paikan mukaan...

-aseen käyttöliittymän virheellinen käyttö, muistammeko aina laittaa autossa valot päälle tai vilkun kääntyessä?? jääkö kahvinkeitin päälle koskaan??
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 19.02.2014 19:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Joo, kyllä minäkin on ajatuksen kanssa päätynyt rilluun. Sen mitä hain, niin sen myös sain. En tunteile näiden asioiden kanssa, vaan järkeilen itse omat tarpeet. Muiden ei tartte tulla pyyhkimään, osaan itse. Laughing


Täytyy kuitenkin muistaa, että kaikki - siis kaikki - päätökset tehdään loppupeleissä tunteella. Asiaa on tutkittu ja ihmiset joilta ovat 'tunnealueet' aivoissa vaurioituneet, eivät kykene tekemään minkäänlaisia päätöksiä. Järkeä käytetään kun tehdään 'esikarsintaa', mutta se lopullinen päätös tehdään tunteella. Kaikki eivät asiaa tietysti tunnusta, mutta kannattaisi tunnustaa. Asiat helpottuvat.

http://bigthink.com/experts-corner/decisions-are-emotional-not-logical-the-neuroscience-behind-decision-making

Mitä drillingin hankintaan tulee, niin kannattaa antaa virran viedä, jos sellaisen haluaa. Järkeä kannattaa hankinnassa käyttää sitten itse aseen valintaan, jotta saa sopivan ja mieluisen, mutta itse päätös kannattaa tehdä tunteella. Ja jos sitä 'halua' ei ole, niin voi liittyä niihin, jotka käyttävät energiaa todistaakseen itselleen ja muille, kuinka hyvin ilman sitä pärjää. Very Happy Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18, 19, 20  Seuraava
Sivu 5 Yht. 20

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com