OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Venäjänajokoira
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Kumpi on parempi kettua ajamaan?
Suomenajokoira
67%
 67%  [ 84 ]
Venäjänajokoira
32%
 32%  [ 41 ]
Ääniä yhteensä : 125

Kirjoittaja Viesti
Venakko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2005
Viestejä: 208
Paikkakunta: säkylä

LähetäLähetetty: 05.01.2005 16:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Remington Model 700 kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Very Happy

Kehiin voi heittää sitten muitakin rotuja jotka ajavat kettua.


Meiän perheessä perheessä asustelee Basset Bleu De Gascogne joka ajaa kettua ja siinä ohessa kyllä kaikkea muutakin. Mutta ei Herralla ole ikääkään vielä kuin vähän reilu vuosi joten annetaan anteeksi toi ajamisen monipuolisuus. eiköhän se erikoistu johonkin kun ikää tulee lisää Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kaide



Liittynyt: 08 Kes 2004
Viestejä: 5
Paikkakunta: Kajaani

LähetäLähetetty: 08.01.2005 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muista ottaa huomioon että noita suomenajokoiria on enemmän kuin venäjänajokoiria joten luultavasti monet vetävät ns. kotiinpäin ja äänestävät suomalaista. Olen huomannut että että suomenajokoirien omistajilla on tapana katsoa venakoita kuin halpaa makkaraa...kateuttako lie Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Venakko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2005
Viestejä: 208
Paikkakunta: säkylä

LähetäLähetetty: 10.01.2005 18:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kaide kirjoitti:
Muista ottaa huomioon että noita suomenajokoiria on enemmän kuin venäjänajokoiria joten luultavasti monet vetävät ns. kotiinpäin ja äänestävät suomalaista. Olen huomannut että että suomenajokoirien omistajilla on tapana katsoa venakoita kuin halpaa makkaraa...kateuttako lie Very Happy

Olen kans huomannut saman asian, ja muutaman kerran jopa näyttelyssä kuullut eläke ikaäiset Suomalaisen omistajat on haukkunut Venakkoa sekarotuiseksi... Kateutta sekin vissiin Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Maa 2004
Viestejä: 537
Paikkakunta: Satakunta/Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 20.01.2005 19:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän se vähän sekarotuselta näyttää Laughing

Itseeni kiinnostais kyllä venaläisestä tietää että miten nuorena ne keskimäärin alkaa ajaan kettua. Entä ajavatko kaikki jänistä jokatapauksessa ?
Miten ajovarmuus ? Tekevätkö paljon hukkia kun vauhti kai on aika kovaa ?
Entä millainen on ajoääni ?
Jotain muutakin piti kysyä mutta ei ny tuu mieleen ja pitää mennä muusia tekeen Very Happy
_________________
kuinka monta päivää on syksyyn ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pju80
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 43
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.01.2005 21:09    Viestin aihe: Ei hirveesti kokemusta. Vastaa lainaamalla viestiä

Jonkun verran ajoja kuunneleena,
moitin vähän venäläisen ääntä/haukkutiheyttä.
En kylläkään oo kuullu ku 5 venäläisen ajoo,
mutta muhun ei oikein iskeny.
Tykkään kun koiran ääni on kuuluva,komea ja sitä tulee tiheään.
Tää on vaan mun kokemus,älkää ottako itteenne.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Venakko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2005
Viestejä: 208
Paikkakunta: säkylä

LähetäLähetetty: 21.01.2005 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pju80 kirjoitti:
Jonkun verran ajoja kuunneleena,
moitin vähän venäläisen ääntä/haukkutiheyttä.
En kylläkään oo kuullu ku 5 venäläisen ajoo,
mutta muhun ei oikein iskeny.
Tykkään kun koiran ääni on kuuluva,komea ja sitä tulee tiheään.
Tää on vaan mun kokemus,älkää ottako itteenne.


Et ole sit kuullut vielä yhdenkään Venäjän ajokoiran ajoa.
Mulle sanottiin joskus taannoin kun kerroin ostaneeni Venäjän ajokoiran "mitäs semmoista menit ostamaan kun ei ääntäkään kuitenkaan anna kunnolla"
Ekana syksynä koiran kanssa metsällä ollessa tää samainen tyyppi oli passissa kun ajo alkoi ja nosti pyssyn kun koira oli mukamas lähellä. olihan se n. 1.5 km:n päässä ajon alkaessa( koira oli 2v)

Eli kyllä vänäläisen ääni on kuuluva, monivivahteinen ja todella kauas kantava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Venakko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2005
Viestejä: 208
Paikkakunta: säkylä

LähetäLähetetty: 21.01.2005 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koiramies kirjoitti:
Kyllähän se vähän sekarotuselta näyttää

Itseeni kiinnostais kyllä venaläisestä tietää että miten nuorena ne keskimäärin alkaa ajaan kettua. Entä ajavatko kaikki jänistä jokatapauksessa ?
Miten ajovarmuus ? Tekevätkö paljon hukkia kun vauhti kai on aika kovaa ?
Entä millainen on ajoääni ?
Jotain muutakin piti kysyä mutta ei ny tuu mieleen ja pitää mennä muusia tekeen


Muutaman omistaneena voin sanoa että nuorin on ollut 7kk ja vanhin 2v kun on alkanut ajamaan kettua.

Kyllä ne aika useasti ajaa myös jänistä mutta vanhemmiten jää pois kun opettaa vaan riittävästi ketun perään.

Sekin on koira kohtaista. Hukkia tulee ja ainakin jäniksen ajossa useammin kuin ketun ajossa. melkein kaikki on mitä meillä on ollut niin on ajanut ilmavainulla...

ja tohon ajoääneen jo vastasinkin tossa hieman ylenpänä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pju80
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 43
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.01.2005 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo sanoinkin vaan millasia ajoja oon itte kuullut.
voisin vaan luulla että viidestä eri koirasta ois vähä suuntaa nähny.
Itsellä ollu vaan suomalaisia,eikä tuu muuta oleenkaan.
Täähän ei ollu mitää haukkumista vaan mielipide!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
saajo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 945

LähetäLähetetty: 22.01.2005 01:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä on häkissä tallannut suomi ja ryssän tassua. Lisäksi kumman edustajia kohtuu nippu tullut kuunneltua. Oma huomio äänen annossa on ollut se että suomalainen antaa ääntä keskimäärin enemmän, toisaalta haukkukynnys on ollut varmaan 5min pidempi. Mutta taas venäläisellä haukun kuuluvuus on sitten ollut parempi ja ajo ollut rehellisempää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Maa 2004
Viestejä: 537
Paikkakunta: Satakunta/Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 23.01.2005 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan mielenkiintoinen rotu. Täytyy pitää vaihtoehtona mielessä.
_________________
kuinka monta päivää on syksyyn ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jahtimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Tam 2005
Viestejä: 219
Paikkakunta: kajaani

LähetäLähetetty: 23.01.2005 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen kuullut sekä usean suomalaisen että venäläisten ajoa ja yhtään kotiinpäin vetämättä voin sanoa että ,äänenanto sointuvuus ja kovuus on venäjänajokoirilla selvästi parempi. Mielestäni ne ovat myös rehellisempiä äänenannon suhteen. Itselleni on muös jäänyt sellainen kuva että suomenajokoira ajaa mitä se itse haluaa mutta venäläinen mitä isäntä haluaa... mutta mielipiteitä on monia ja jos koira oppii niin se myös on hyvä rodusta riippumatta. Itse ostaisin kettujahtiin amerikan kettukoiran.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niva
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Hel 2005
Viestejä: 71

LähetäLähetetty: 24.02.2005 21:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla on 2 venakkoo toinen 3 ja toinen 1,5vuotta molemmat hyviä kettu koiria Laughing 3vuotiaan ostin kuukausi sitten ja on ollu vasta 2kertaa mettällä, kun tuli heti kiimaan muta molemmilla kerroilla ajo komiasti mutta ei saatu kettua nurin Evil or Very Mad 1,5 vuotiaalta ammuttu 3kettua ajosta ja 1luolasta, meni ajosta kivenalle Laughing viikon loppuna päästään taas kokeileen miten toi uudempi koira toimii Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hetukka
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Hel 2005
Viestejä: 48
Paikkakunta: joutseno

LähetäLähetetty: 26.02.2005 23:28    Viestin aihe: venäläisistä ja suomalaisista Vastaa lainaamalla viestiä

milipiteitähän on monia!!! voi olla että suomalaistenomistajat ei arvosta venäläistä,tai o kateellisia, MUTTA venäläisten omistajat tunuu olevan herkkiä ottaa itteesä kaiken negatiivisen! tunnen pari venäläistä ja eivät o kummosia! ja ei lämmitetty koppi o pahasta! meillä oli suomalainen ku olin pieni ja ei ikinä ollu lämmitettävää koppia. siis on totuttamis kysymys!! nyt o kax suomalaista ja tod. näk. ei venäläistä tuu!!nopeudesta taas.. hitaasti ajavan venäläisen ohi menee nopeesti ajava piikle! ja aina nopeus ei o hyvä, sotkee ite turhalla sähläämisellä jäljet,enneku oppii kunnolla ajamaan. LUULEN että huonoja ajureita o venäläisissä keskimäärin enemmi ku suomalaisissa. ja ei tod. o varmaa että venakko ajaa kettua, vaikka suku ajaskii, sama ku suomalaisillakii!!! ja käpälät pitäs kestääparemmi ku suomalaisella, mutta vertiltu o ja ei pidä paikkaansa (vertailukoirilla). mutta hyviä löyyy molemmista paljon ja se o enemmi kiinni hihnan toisestpäästä mitä koirasta tulee!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
saajo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 945

LähetäLähetetty: 27.02.2005 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nii- in. Tuo hentukan kirjotaittama oli juuri sitä, että mielipitetia on yleensä sen verran mitä omassa tarhassa on. Ajureita kai noi kaikki rodut, mielipide eroja on moneen lähtöön. Harvalla on vankkaa kokemusta useista roduista ja useista yksilöistä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
niva
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Hel 2005
Viestejä: 71

LähetäLähetetty: 27.02.2005 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulle ei ole väliä minkä rotunen on kun vaan toimii hyvin.on kokemuksia suomenajokoirista ja venäjänajokoirista!ja kummastakin oon tykänny mutta venakkojen tassut ja sään kestävyys mielestäni paremmat(oma mielipide) Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 2 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com