OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hologrammi tähtäimet kivääriin ja haulikkoon??

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ovipönkkä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Tam 2013
Viestejä: 18

LähetäLähetetty: 16.01.2014 18:36    Viestin aihe: Hologrammi tähtäimet kivääriin ja haulikkoon?? Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kellään kokemuksia ko. tähtäimistä haulikkoon ja kivääriin? Toimiko miten haulipyssyllä savikiekkoja ampuessa? Mistä nuita hankkia? Ulkomailta varmaan edullisemmin kun koto suomesta....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MatiasS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2011
Viestejä: 669

LähetäLähetetty: 17.01.2014 00:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En vieläkään ymmärrä mihin tarvii tähtäimiä haulikolla ampuessa, jos haulikko itselle sopiva. Joo ja ei mittään kokemusta noista tähtäimistä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 17.01.2014 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MatiasS kirjoitti:
En vieläkään ymmärrä mihin tarvii tähtäimiä haulikolla ampuessa, jos haulikko itselle sopiva. Joo ja ei mittään kokemusta noista tähtäimistä.


Mulla tuli aseen mukana burriksen speedbead. Itse huomannut ainakin seuraavat edut:

- Kylmäharjoitteluun hyvä. Esim. nostoja tehdessä näät heti koska ase on oikein poskella.
- Pidemmälle ammutaessa (esim. täyteisillä) paljon parempi kuin esim. SX 3:n kisko.
- Pimeällä kelillä, esim. kytätessä todella hyvä. Mulla on kuitu, mutta ei silläkään aina tunnu näkevän.

Käsittääkseni joissain ikänäkövaivoissa auttaa esim. kiekkotouhuihin.

... jaahas. oli tämä juttu sitten parissakin eri ketjussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
haulipyssy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Mar 2010
Viestejä: 464

LähetäLähetetty: 17.01.2014 11:48    Viestin aihe: Re: Hologrammi tähtäimet kivääriin ja haulikkoon?? Vastaa lainaamalla viestiä

Ovipönkkä kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia ko. tähtäimistä haulikkoon ja kivääriin? Toimiko miten haulipyssyllä savikiekkoja ampuessa? Mistä nuita hankkia? Ulkomailta varmaan edullisemmin kun koto suomesta....


En ole vielä kiekkoihin kokeillut. Haulikkotähtäimet ei sovellu kivääreihin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
puolisuppea
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Lok 2013
Viestejä: 68

LähetäLähetetty: 18.01.2014 11:41    Viestin aihe: Re: Hologrammi tähtäimet kivääriin ja haulikkoon?? Vastaa lainaamalla viestiä

Ovipönkkä kirjoitti:
Toimiko miten haulipyssyllä savikiekkoja ampuessa?


Itse olen nyt yhden kauden kokeillut tuontyylistä, en tosin holoa vaan putkimallista punapistettä. Omien kokemusteni valossa soveltuu hyvin rauhallisiin tilanteisiin, nopeisiin raapaisuihin ei ehkä niinkään.

Metsätrappissa kun sattuu hyvä vire päälle niin kiekot rikkoutuvat helpontuntuisesti. Oman totuttelunsa vaatii tietysti tämäkin, alkuun ei meinannut osua lainkaan. Parin kokeilukerran kokemuksella myös compakin helpot kiekot on tällaisella ammuttavissa ja skeet jos hidastetulla heittimellä pääsee kokeilemaan. Sen vähän mitä taas olympianopeuksisia lajeja olen tällä kokeillut niin en ole saanut hommaa toimimaan.

Metsästäessä hyvä selkeisiin tilanteisiin. Itse jätän epävarmat haamulaukset metsässä joka tapauksessa ampumatta eli niihin toimivaa välinettä en niin kaipaakaan.

Merkittävin plussa tällä on että ampumisesta tulee hallitumman tuntuista. Sekin lienee plussaa että silloin kun tällä ampuminen ei radalla kulje niin vika on kaikkien mielestä välineessä eikä käyttäjässä Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 18.01.2014 12:22    Viestin aihe: Re: Hologrammi tähtäimet kivääriin ja haulikkoon?? Vastaa lainaamalla viestiä

puolisuppea kirjoitti:
Ovipönkkä kirjoitti:
Toimiko miten haulipyssyllä savikiekkoja ampuessa?


Itse olen nyt yhden kauden kokeillut tuontyylistä, en tosin holoa vaan putkimallista punapistettä. Omien kokemusteni valossa soveltuu hyvin rauhallisiin tilanteisiin, nopeisiin raapaisuihin ei ehkä niinkään.

Metsätrappissa kun sattuu hyvä vire päälle niin kiekot rikkoutuvat helpontuntuisesti. Oman totuttelunsa vaatii tietysti tämäkin, alkuun ei meinannut osua lainkaan. Parin kokeilukerran kokemuksella myös compakin helpot kiekot on tällaisella ammuttavissa ja skeet jos hidastetulla heittimellä pääsee kokeilemaan. Sen vähän mitä taas olympianopeuksisia lajeja olen tällä kokeillut niin en ole saanut hommaa toimimaan.

Metsästäessä hyvä selkeisiin tilanteisiin. Itse jätän epävarmat haamulaukset metsässä joka tapauksessa ampumatta eli niihin toimivaa välinettä en niin kaipaakaan.

Merkittävin plussa tällä on että ampumisesta tulee hallitumman tuntuista. Sekin lienee plussaa että silloin kun tällä ampuminen ei radalla kulje niin vika on kaikkien mielestä välineessä eikä käyttäjässä Smile


Rohkenisin väittää että holo on huomattavasti nopeampi kuin putki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9468

LähetäLähetetty: 18.01.2014 17:20    Viestin aihe: Re: Hologrammi tähtäimet kivääriin ja haulikkoon?? Vastaa lainaamalla viestiä

KHaivula kirjoitti:
Rohkenisin väittää että holo on huomattavasti nopeampi kuin putki.


Kyllä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 18.01.2014 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Docter sight on rillussa, 2moan täplällä. Toimii, sopii käyttötarkoitukseensa (nopeat tilanteet, lyhyet matkat) plussana pienuus, keveys ja huolettomuus. Auttaa erityisesti kun "väärä silmä" hallitsee! Ja jos tukki ei ole ihan omalle olalle sopivin.
Lentoonammunta nopeaan kohteesen on haasteellista, tahtoo ottaa liika vähän ennakkoa.

Päivääkään en ole katunut sijotusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 19.01.2014 02:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei hitto, holo on niin loistava tähtäin kivääriin ja pienriistajahtiin.

Joku teeri kun istuu alta 700 metrin, niin voi vielä valita, että ampuuko silmän taakse vai eteen, se on täydellinen tähtäin! Ja mieti niitä nopeita paikkoja! Melkein tulee metsästäjäuralla 5 paikkaa, jossa tarvis nopeasti kivääriä! Se on muuten hieno juttu, sillon on holot ja polot paikalla!

On se, kyllä muuten justiinsa kivääriin pitää välttämättä pistää holotähtäin!
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9468

LähetäLähetetty: 19.01.2014 09:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:
Ei hitto, holo on niin loistava tähtäin kivääriin ja pienriistajahtiin.

Joku teeri kun istuu alta 700 metrin, niin voi vielä valita, että ampuuko silmän taakse vai eteen, se on täydellinen tähtäin! Ja mieti niitä nopeita paikkoja! Melkein tulee metsästäjäuralla 5 paikkaa, jossa tarvis nopeasti kivääriä! Se on muuten hieno juttu, sillon on holot ja polot paikalla!

On se, kyllä muuten justiinsa kivääriin pitää välttämättä pistää holotähtäin!


Promille purkaus? Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com