OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Aloittelijan drillinkihaaveet: Drillinkiä ostamassa
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Andi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 17.12.2013 21:13    Viestin aihe: Aloittelijan drillinkihaaveet: Drillinkiä ostamassa Vastaa lainaamalla viestiä

Jatketaan vaikkapa tänne jutustelua, kun ton toisen threadin otsikko hiukan hämää... Eli jatkoa tuolle: http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=88491&postdays=0&postorder=asc&start=0

kerrataan tähän, että allekirjoittaneeseen on purrut aika kovaa drillinkikärpänen ja nyt sitte pitäis sellanen välttämättä saada.. Saksasta olen jo kattellut jonkun verran ja hieman jo kauppaakin tehnyt, mutta kokoajan oppii uutta kyseisistä aseista joten kokemuksia ja tietoja ja vinkkejä ja neuvoja kaivataan!
Luettu on paljon eri foorumeita ja kettunettiä!

Ase tulee lähinnä mäyräkoiran kanssa jahtailuun, eli peuralle, jänikselle ja ketulle. Sitten tietty myös kyttäyspuuhiin, pääasiassa peura- ja kettukytikselle.
Kanalinnuillekkin jätetään pieni optio, kun haaveissa on vielä joskus päästä sellastakin harrastamaan vähän paremmille maille Wink

Tässä nyt kumminkin vähän kriteerejä mitä haluan aseelta:
-Hyväkuntoinen eli vähän käytetty ja mahdollisimman tarkka luotipiippu
-Laadukas hämäräjahtikiikari. Isona plussana kääntöjalat
-7x57R tai 6,5x57R kivääripuoli.
- Isona plussana täysmittainen sisäpiippu
-max 2600€ Suomeen kannettuna
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lennart
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Tou 2010
Viestejä: 97

LähetäLähetetty: 18.12.2013 15:25    Viestin aihe: Re: Aloittelijan drillinkihaaveet: Drillinkiä ostamassa Vastaa lainaamalla viestiä

Andi kirjoitti:


Ase tulee lähinnä mäyräkoiran kanssa jahtailuun, eli peuralle, jänikselle ja ketulle. Sitten tietty myös kyttäyspuuhiin, pääasiassa peura- ja kettukytikselle.
Kanalinnuillekkin jätetään pieni optio, kun haaveissa on vielä joskus päästä sellastakin harrastamaan vähän paremmille maille Wink

Tässä nyt kumminkin vähän kriteerejä mitä haluan aseelta:
-Hyväkuntoinen eli vähän käytetty ja mahdollisimman tarkka luotipiippu
-Laadukas hämäräjahtikiikari. Isona plussana kääntöjalat
-7x57R tai 6,5x57R kivääripuoli.
- Isona plussana täysmittainen sisäpiippu
-max 2600€ Suomeen kannettuna


Kaikille aikomillesi kohteille riittää tuo pienempi 6,5x57R. Kyseisen kaliberin kanssa en myöskään ottaisi sisäpiippua, ellet halua pienemmille sorkille käyttää tyyliin kaksoisluodikkona (toinen 6,5x57R).
RWS hylsyä löytyy suht edukkaasti ja .264 luotipuolella huipputavaraa kaikelle aiotuille kohteillesi. Holkeiksi käy tavan 6,5x57, jotka löytyy paljon edullisemmin kuin R -versiot.
Luotipiiput käynniltään yksilöitä, mutta jos aikomusta tarvita useampia peräkkäisiä laukauksia (samaan osumapisteeseen) on syytä listapiiput unohtaa ja katsella Ts -malleja; ainakin Krieghoff ja Blaser (D99) valmistaa. Jos em:hin päätyy ja haluaa vielä hyvän hämäräoptiikan tuo budjetti alkaa käymään inan pieneksi, mutta kuten kirjoitin ensiksi karsisin tuon sisäpiipun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lennart
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Tou 2010
Viestejä: 97

LähetäLähetetty: 18.12.2013 15:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nopeella vilkasulla ainaki 7x57R:

http://www.egun.de/market/item.php?id=4686627

-löytyy se sisäpiippuki ja hyvä kiikari. Noita, ettei toimita ulkomaille, ei kande ottaa tosissaan ennen kuin on asiaa itse tiedustellut.

tossa hieno 6,5x57R, mutta hintaki tulee meneen yli määrittämäsi:

http://www.egun.de/market/item.php?id=4709409
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Andi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 18.12.2013 19:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo mä oon kattellu noita kans molempia. Pitänee koittaa ottaa yhteyttä noihin ketkä ei lupaa lähetellä ulkomaille.
Mites se kun jossain luki, että saa olla aikamoinen aivopieru jos ostaa itäsaksalaisen aseen 80-luvun lopulta? Onko siitä vielä ihmiset yhtämieltä? Very Happy
Mutta se vaan, kun ei sitä viestiä saa lähtemään ja oon joo kyllä valinnu aina oikeen symbolin sieltä laatikosta. Se herjaa isolla punasella jo siinä viestin kirjoitusvaiheessa näin:

Systemmeldung


Sie dürfen keine Nachrichten verschicken!

Suomeksi käännettynä google translatorilla:

System viesti


Et voi lähettää viestejä!

Tämä lukee siis punaselle huutomerkin kanssa siinä viesti-ikkunan yläpuolella
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 18.12.2013 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://www.waffen-schrum.de/

Tuolta olen ostanut beretan haulikon aikoinaan ja homma toimi 10+. Pitäisi olla rillinkiä ihan vaikka minkä näköistä ja kunnon optiikalla Smile


Edit: MY BAD.

http://www.waffen-schrum.de/shop/de/Gebrauchtmarkt/Jagdwaffen/Drillinge.html


Viimeinen muokkaaja, Miljoonanick pvm 18.12.2013 20:44, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Andi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 18.12.2013 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miljoonanick kirjoitti:
http://www.waffen-schrum.de/

Tuolta olen ostanut beretan haulikon aikoinaan ja homma toimi 10+. Pitäisi olla rillinkiä ihan vaikka minkä näköistä ja kunnon optiikalla Smile


Esim. http://www.waffen-schrum.de/shop/de/Bockbuechsflinte-HEYM-55-Kal-16-70-7x65R-GEBRAUCHT-28.html


Tuolta shcrumilta oon paljon kattellukki, piti tehä kaupat jo sen kans siististä sauer 3000 mut kerkis myymään sen jo toisaalle.. Toi on muuten rihlakko minkä linkin pistit, kolmipiippu hakusessa vielä toistaseks kumminkin Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16681
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 18.12.2013 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuume on kova kun topickkia pukkaa harva se päivä... Laughing Laughing


Lainaus:
Ase tulee lähinnä mäyräkoiran kanssa jahtailuun, eli peuralle, jänikselle ja ketulle. Sitten tietty myös kyttäyspuuhiin, pääasiassa peura- ja kettukytikselle.
Kanalinnuillekkin jätetään pieni optio, kun haaveissa on vielä joskus päästä sellastakin harrastamaan vähän paremmille maille Wink

Tässä nyt kumminkin vähän kriteerejä mitä haluan aseelta:
-Hyväkuntoinen eli vähän käytetty ja mahdollisimman tarkka luotipiippu
-Laadukas hämäräjahtikiikari. Isona plussana kääntöjalat
-7x57R tai 6,5x57R kivääripuoli.
- Isona plussana täysmittainen sisäpiippu
-max 2600€ Suomeen kannettuna


sinulla on hyvin samanlaiset "aatteet" kuin minullakin aikanaan kun drillinkiä olin hankkimassa... kaikki samalla aseella tyylikkäästi ja tehokkaasti...

niin että onko se toteutunut minun kohdalla?? on ja ei. saaliiksi olen saanut kaikkea näädästä peuraan, metsälintuja, kettuja, majavia, jäniksiä... eli hoitaa hommansa.

hämäräkiikaria minulla ei aseen päällä ole ollut kuin muutaman kerran koska olen todennut 8*56 s&b olevan aseeseen nähden vain aivan liian suuri... poski ilmassa ja muuten kevyellä aseella ampuminen on aika vaikea hallita ja vaikka tarkkuutta olisikin ihan riittävästi ei se yllä raskaalle ratamallin pulttilukkokiväärille vaimentimella varustettuna alkuunkaan nimenomaan kyttäysjahdissa.

radalla aseella tulee ammuttua vain ne pakolliset kohdistukset, en malta sillä juurikaan kiekkoa louskuttaa kuin rasian kaksi kesän mittaan.

suurammunnat kyyhky ja varisjahdeissa sekä merilinnustuksessa hoituvat paremmin oikealla haulikolla, näin se vain menee.

parhaimmillaan drillinki on pystykorvan kanssa lintuja jahdatessa, majapuron reunalla hiivintäjahdissa ja sellaisessa peltomaisemassa jossa saarekkeesta saattaa lähteä kauris, kettu, rusakko tahikka lentävää riistaa... peurajahti koiran kanssa on myös ominta aluetta se pitää myöntää.

-itse jättäisin cal. 16 vehkeet ostamatta ja keskittyisin 12/20cal vermeisiin täysin jos ei meinaa itse ladata patruunaa.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 18.12.2013 20:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Andi kirjoitti:
Miljoonanick kirjoitti:
http://www.waffen-schrum.de/

Tuolta olen ostanut beretan haulikon aikoinaan ja homma toimi 10+. Pitäisi olla rillinkiä ihan vaikka minkä näköistä ja kunnon optiikalla Smile


Esim. http://www.waffen-schrum.de/shop/de/Bockbuechsflinte-HEYM-55-Kal-16-70-7x65R-GEBRAUCHT-28.html


Tuolta shcrumilta oon paljon kattellukki, piti tehä kaupat jo sen kans siististä sauer 3000 mut kerkis myymään sen jo toisaalle.. Toi on muuten rihlakko minkä linkin pistit, kolmipiippu hakusessa vielä toistaseks kumminkin Wink



Andi,mielenkiinnosta. Paljonko nykyään ottavat paperisodasta ja postikuluista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Andi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 110

LähetäLähetetty: 18.12.2013 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
kuume on kova kun topickkia pukkaa harva se päivä... Laughing Laughing


Lainaus:
Ase tulee lähinnä mäyräkoiran kanssa jahtailuun, eli peuralle, jänikselle ja ketulle. Sitten tietty myös kyttäyspuuhiin, pääasiassa peura- ja kettukytikselle.
Kanalinnuillekkin jätetään pieni optio, kun haaveissa on vielä joskus päästä sellastakin harrastamaan vähän paremmille maille Wink

Tässä nyt kumminkin vähän kriteerejä mitä haluan aseelta:
-Hyväkuntoinen eli vähän käytetty ja mahdollisimman tarkka luotipiippu
-Laadukas hämäräjahtikiikari. Isona plussana kääntöjalat
-7x57R tai 6,5x57R kivääripuoli.
- Isona plussana täysmittainen sisäpiippu
-max 2600€ Suomeen kannettuna


sinulla on hyvin samanlaiset "aatteet" kuin minullakin aikanaan kun drillinkiä olin hankkimassa... kaikki samalla aseella tyylikkäästi ja tehokkaasti...

niin että onko se toteutunut minun kohdalla?? on ja ei. saaliiksi olen saanut kaikkea näädästä peuraan, metsälintuja, kettuja, majavia, jäniksiä... eli hoitaa hommansa.

hämäräkiikaria minulla ei aseen päällä ole ollut kuin muutaman kerran koska olen todennut 8*56 s&b olevan aseeseen nähden vain aivan liian suuri... poski ilmassa ja muuten kevyellä aseella ampuminen on aika vaikea hallita ja vaikka tarkkuutta olisikin ihan riittävästi ei se yllä raskaalle ratamallin pulttilukkokiväärille vaimentimella varustettuna alkuunkaan nimenomaan kyttäysjahdissa.

radalla aseella tulee ammuttua vain ne pakolliset kohdistukset, en malta sillä juurikaan kiekkoa louskuttaa kuin rasian kaksi kesän mittaan.

suurammunnat kyyhky ja varisjahdeissa sekä merilinnustuksessa hoituvat paremmin oikealla haulikolla, näin se vain menee.

parhaimmillaan drillinki on pystykorvan kanssa lintuja jahdatessa, majapuron reunalla hiivintäjahdissa ja sellaisessa peltomaisemassa jossa saarekkeesta saattaa lähteä kauris, kettu, rusakko tahikka lentävää riistaa... peurajahti koiran kanssa on myös ominta aluetta se pitää myöntää.

-itse jättäisin cal. 16 vehkeet ostamatta ja keskittyisin 12/20cal vermeisiin täysin jos ei meinaa itse ladata patruunaa.


Hyvä kommentti, ja sai taas vähän lisää miettimisen aihetta =) Mutta minkä takia pitäisi hylätä 16ga ja kattella vaan 12 ja 20 cal vermeitä? Eikös tohon 16:seen saa ihan suhteellisen hyvin patruunaa ja täyteistä? Mikä sitten 20cal olisi parempaa kuin 16? Ja tarkotatko nimenomaan 20/76?

Miljoonanickille: Tuolta Shcrumista en päässy niin pitkälle, että oisin saanu hintaa kuljetuksille ja paperisodille mutta kahdelta muulta myyjältä sain summan 150€

Waffen Schmithüsen: The shipping Costs to Finland are 150,00€ including all german papers.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16693

LähetäLähetetty: 18.12.2013 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minun rillussa on kuustoistaset putket ja kyllä tuolla on saaliin hengiltä saanut ihan hyvin. En tiedä sitten, että mitä teen väärin. Odottelen rillua Immoselta takaisin, kun hän tekee uuden perän- ja etutukin.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 19.12.2013 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Andi kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:
kuume on kova kun topickkia pukkaa harva se päivä... Laughing Laughing


Lainaus:
Ase tulee lähinnä mäyräkoiran kanssa jahtailuun, eli peuralle, jänikselle ja ketulle. Sitten tietty myös kyttäyspuuhiin, pääasiassa peura- ja kettukytikselle.
Kanalinnuillekkin jätetään pieni optio, kun haaveissa on vielä joskus päästä sellastakin harrastamaan vähän paremmille maille Wink

Tässä nyt kumminkin vähän kriteerejä mitä haluan aseelta:
-Hyväkuntoinen eli vähän käytetty ja mahdollisimman tarkka luotipiippu
-Laadukas hämäräjahtikiikari. Isona plussana kääntöjalat
-7x57R tai 6,5x57R kivääripuoli.
- Isona plussana täysmittainen sisäpiippu
-max 2600€ Suomeen kannettuna


sinulla on hyvin samanlaiset "aatteet" kuin minullakin aikanaan kun drillinkiä olin hankkimassa... kaikki samalla aseella tyylikkäästi ja tehokkaasti...

niin että onko se toteutunut minun kohdalla?? on ja ei. saaliiksi olen saanut kaikkea näädästä peuraan, metsälintuja, kettuja, majavia, jäniksiä... eli hoitaa hommansa.

hämäräkiikaria minulla ei aseen päällä ole ollut kuin muutaman kerran koska olen todennut 8*56 s&b olevan aseeseen nähden vain aivan liian suuri... poski ilmassa ja muuten kevyellä aseella ampuminen on aika vaikea hallita ja vaikka tarkkuutta olisikin ihan riittävästi ei se yllä raskaalle ratamallin pulttilukkokiväärille vaimentimella varustettuna alkuunkaan nimenomaan kyttäysjahdissa.

radalla aseella tulee ammuttua vain ne pakolliset kohdistukset, en malta sillä juurikaan kiekkoa louskuttaa kuin rasian kaksi kesän mittaan.

suurammunnat kyyhky ja varisjahdeissa sekä merilinnustuksessa hoituvat paremmin oikealla haulikolla, näin se vain menee.

parhaimmillaan drillinki on pystykorvan kanssa lintuja jahdatessa, majapuron reunalla hiivintäjahdissa ja sellaisessa peltomaisemassa jossa saarekkeesta saattaa lähteä kauris, kettu, rusakko tahikka lentävää riistaa... peurajahti koiran kanssa on myös ominta aluetta se pitää myöntää.

-itse jättäisin cal. 16 vehkeet ostamatta ja keskittyisin 12/20cal vermeisiin täysin jos ei meinaa itse ladata patruunaa.


Hyvä kommentti, ja sai taas vähän lisää miettimisen aihetta =) Mutta minkä takia pitäisi hylätä 16ga ja kattella vaan 12 ja 20 cal vermeitä? Eikös tohon 16:seen saa ihan suhteellisen hyvin patruunaa ja täyteistä? Mikä sitten 20cal olisi parempaa kuin 16? Ja tarkotatko nimenomaan 20/76?

Miljoonanickille: Tuolta Shcrumista en päässy niin pitkälle, että oisin saanu hintaa kuljetuksille ja paperisodille mutta kahdelta muulta myyjältä sain summan 150€

Waffen Schmithüsen: The shipping Costs to Finland are 150,00€ including all german papers.



Kyllähän rehellisesti sanottuna 16cal patruunavalikoima on aika kapea, eikä varmasti tule ainakaan vastaisuudessa kasvamaan, joten valikoima käy koko aika huonommaksi.

Verrattuna 20 cal, joka on ns. nykyaikainen ja siihen tulee joka vuosi uutta patruunaa. Samoin täyteisvalikoima on 99% parempi verrattuna 16 cal.


No eipä siinä, itselle tulossa kohta 96K merkikkeli 16 cal hormeilla..
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Voitt0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2013
Viestejä: 1185
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 19.12.2013 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Euroopassa vaan taitaa 16 cal olla yleisempi kuin 12 eli 12 cal ihannointi on ihan kotoperäistä ja 16/70 esim 4g pienemmän haulipanoksen teho on sitten jälleen sieltä perän takaa kiinni kun lähdöt on kuitenkin samat. Siksipä epäilen, jotta 16 cal ei oo mihinkään katoamassa, päinvastoin kun kysyntä kasvaa juurikin noitten euroopantuontikamppeiden myötä.

Omassa drillussa on vaan piipun valitsin ja varmistin väärinpäin ja 2 liipaisimisena meinaa meikäläisen siroista sormista nahkat mennä ryppyyn siksi useimmin lähtee reppuun rihlapiippu tai lintuväljä haulikon lisäksi.

Lisäksi 7mm lintupaukut pitäis ladata itse kun näillä etelän ahtailla alueilla 9 grammasella latvaan arveluttaa vai lataako joku tehdas kevyemmällä luodilla, kaliiberi on 7 x 57R.

Muutenhan se on hieno ja kätevä -60 luvun Itä-saksalaisen käyttötavaran malliesimerkki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peura-esari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Elo 2007
Viestejä: 3209
Paikkakunta: Kaljalla

LähetäLähetetty: 19.12.2013 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voitt0 kirjoitti:
Euroopassa vaan taitaa 16 cal olla yleisempi kuin 12 eli 12 cal ihannointi on ihan kotoperäistä ja 16/70 esim 4g pienemmän haulipanoksen teho on sitten jälleen sieltä perän takaa kiinni kun lähdöt on kuitenkin samat. Siksipä epäilen, jotta 16 cal ei oo mihinkään katoamassa, päinvastoin kun kysyntä kasvaa juurikin noitten euroopantuontikamppeiden myötä.

Omassa drillussa on vaan piipun valitsin ja varmistin väärinpäin ja 2 liipaisimisena meinaa meikäläisen siroista sormista nahkat mennä ryppyyn siksi useimmin lähtee reppuun rihlapiippu tai lintuväljä haulikon lisäksi.

Lisäksi 7mm lintupaukut pitäis ladata itse kun näillä etelän ahtailla alueilla 9 grammasella latvaan arveluttaa vai lataako joku tehdas kevyemmällä luodilla, kaliiberi on 7 x 57R.

Muutenhan se on hieno ja kätevä -60 luvun Itä-saksalaisen käyttötavaran malliesimerkki.


Varmasti yleisempi, vanhoissa aseissa.. Uudet melko pitkälti 12 tai 20.
_________________
Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16681
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 19.12.2013 14:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin että euroopassa 16 pesee 12 yleisyydessä?? Oletko nyt ihan varma....

-jossain vanhoissa drillkinromuissa asia on varmasti näin mutta yleisesti epäilen.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 19.12.2013 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan 16 katoamassa, tai ainakin marginaalissa ei siitä mihinkään pääse.
Uusia aseita ei juurikaan saa kuin erikoistilauksesta muissa kuin 12 ja 20 kalibereissa.
Mutta se on vain tämän päivän muoti, mitään tekemistä sillä ei ole patruunan käyttökelpoisuuden kanssa.
Itse latausta suosittelen kyllä 16g:n kanssa, ei se valikoima niin kovin huima kaupassa ole.
Se on muuten hauska pointti, että moni puolustelee mitä eksoottisimpia kiväärikalibereja, joihin ei kaupasta saa patruunoita lainkaan.
Mutta haulikko pitäisi olla se perus 12g halko.
Kun siihen saa niitä patruunoita joka kaupasta. Very Happy

Saksasta kun ostaa drillingin, jossa on 16g haulipiiput ja 7x57R luoti, hinta voi olla lähes puolet huokeampia kuin täysin vastaava ase 12 ja 7x65 kalibereilla.
16 ei riitä pienriistalle, ja 7x57 ei riitä sorkkaeläimille (muoti).
Kaupan päälle saa kyllä sitten siron rakenteen.

Itselläni on 7 putkea 16 kaliberissa.
12 kaliberisia reikiä on myös 7, mutta eipä noita juuri tule käytettyä kuin sorsa ja kyyhkyjahdeissa. Sekä radalla tietysti.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 1 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com