OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Parhaat ja huonoimmat osumat
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hellokitty
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Jou 2012
Viestejä: 3464

LähetäLähetetty: 25.07.2013 22:19    Viestin aihe: Parhaat ja huonoimmat osumat Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli tuon elviksen säikeestä mieleen. Onkos tätä vielä tehty?

Eli jos maine ja kunnia ei kärsi isoja vahinkoja Wink niin laittakaas meidän/teidän huviksenne omat osumat kuvaan.

Laitoin hirvenkuvan. Mukaan voi liittää vaikka karhunkin,jos aihe liippaa siihen suuntaan.

Kuvan voi kopsata ja muokata omilla osumilla mieleisekseen.

Itselläni tuo..ehkä "hieman" taakse jäänyt ja päin helevettiä mennyt osuma jaksaa hämmästyttää vielä vuosien jälkeenkin.. Oma moka.jota kannan mukana loppuun asti Wink

Kuitenkin, tuolla päin...... menneellä osumalla hirvi juoksi noin 300 metriä ja löytyi sieltä henki pois menneenä. Katkaisi onneksi valtimon.

Oli siinä selittämistä miksi reikä oli siellä,missä sen ei pitäsi olla..En osannut silloin,enkä osaa vieläkään.

Paremmista osumista ei ole paljon kirjoittettavaa. Kun lopputuloksen tietää kaikki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14849

LähetäLähetetty: 25.07.2013 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta tuli hirvimies kun se yksi pääsi...

Eli noin 200 metrin holli, hirvisonni katsoi päin. Ammuin ja osuin hirveä turpaan, josta se meni tyrmään. Minä tornista alas ja toteamaan vain, että hirvi oli lähtenyt matkoihinsa. Ampuivat muutaman päivän päästä tämän "halkivikaisen"...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14849

LähetäLähetetty: 25.07.2013 22:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja on näitä lisääkin, mutta tuo oli pahin... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtämiestenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 379
Paikkakunta: savo

LähetäLähetetty: 25.07.2013 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyviä on joitakin, mutta huonoin aina mielessä kun tappipäätä menin kavioon ampumaan... Embarassed "Lavalla sen olla piti"
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtämiestenmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Hei 2007
Viestejä: 379
Paikkakunta: savo

LähetäLähetetty: 25.07.2013 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mehtämiestenmies kirjoitti:
Hyviä on joitakin, mutta huonoin aina mielessä kun tappipäätä menin kavioon ampumaan... Embarassed "Lavalla sen olla piti"


Taino sorkkahan se taitaa olla kun ei onneks ollu hevonen, pentuna ollu malttia nykyää jo vähä enemmän Smile
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6942

LähetäLähetetty: 25.07.2013 23:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä mulle sattui viime syksynä tämän hetkisen hirvimiesurani pahin kämmi. Ammuin nimittäin ohi hirvestä. Minun huippuunsa viritetyllä ampumataidolla se ei pitäisi olla mahdollista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14849

LähetäLähetetty: 26.07.2013 00:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Kyllä mulle sattui viime syksynä tämän hetkisen hirvimiesurani pahin kämmi. Ammuin nimittäin ohi hirvestä. Minun huippuunsa viritetyllä ampumataidolla se ei pitäisi olla mahdollista.


Tuohan ei ole mitään! Huono osuma on se paha juttu, ei selkeä ohilaukaus... Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35026

LähetäLähetetty: 26.07.2013 05:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen häpeäkseni vetaissut ohi 30 metrin päässä sivuttain seisovasta vasasta...kaksi kertaa Embarassed

Syyksi paljastui aserikko,mutta kuitenkin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6267
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 26.07.2013 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Taitaa olla otsikon osumat yhessä ja samassa hirvessä. Eka laukaus veti viirun saparon alle. Seuraavassa taimikon raossa paikko ja kuuluu rytinä kun hirvi kaatuu. Oli joulun ja uuden vuoden välipäivät ja kova saalispaine. Palelluin siinä suolla niin etten ole vieläkään täysin toipunut. Sad
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14849

LähetäLähetetty: 26.07.2013 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jod metsällä ei ole koskaan ampunut huonosti, on joko metsästänyt liian vähän tai sitten menee valehtelun puolelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6942

LähetäLähetetty: 26.07.2013 10:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod kirjoitti:
iivariiso kirjoitti:
Kyllä mulle sattui viime syksynä tämän hetkisen hirvimiesurani pahin kämmi. Ammuin nimittäin ohi hirvestä. Minun huippuunsa viritetyllä ampumataidolla se ei pitäisi olla mahdollista.


Tuohan ei ole mitään! Huono osuma on se paha juttu, ei selkeä ohilaukaus... Very Happy
No minä kun en ole ruukannut ampua edes huonoja osumia. Nyt on sitte hirveä ressi tulevan syksyn jahdeista että uskaltaako sitä ampua ollenkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8969

LähetäLähetetty: 26.07.2013 11:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ammuin noin 70 metrin päässä rauhalisesti kävelevää vasaa ja juuri liipasinta painaessa se kiihdytti emänsä perään. Luoti osui selkärankaan takakinkun etupuolelle. Kaadolla näytti vielä hyvältä, mahat ehjät jne., mutta lahtivajalla huomattiin, että molemmsita sisäfileistä tulikin jauhelihaa ja ulkofileestäkin iso pala... Embarassed
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
nettijussi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5435
Paikkakunta: Muinais Suomi

LähetäLähetetty: 26.07.2013 18:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nettijussi tunnustaa yhden ohilaakin, mettätien yli hyppäävästä vasasta, yhden sonnin mahalaakin, mitä ei löydetty seuraavanakaan päivänä, sekä yhden raapasun vasun mahanreunalle.
Muuten on ollu aina ampumani hirvi haettavissa.

Vaan kun vuosia tuhraa, näitäkin sattuu. Sanosin lähes jokaiselle pitkän linjan metästäjälle.

Syyt ja ongelmat näihin heikkoihin riistalaukauksiin ovat tiedossa, liika intoilu tahi paukkuahneus ovat kohdallani poissuljettuja. Cool

Nettijussi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8460
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 26.07.2013 19:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Parhaat osumat on ollu lavoilla, eli siellä mihin oon tähdännykin. Huonot osumat on ollu pääosin hutilaakeja, joita on osunu kohalle muutamia.

Yhden kerran oon hirveä haavoittanu. Hirvi oli tulossa metsätielle, jolla olin passissa, ja ammuin sitä juuri ku se hyppäsi tiellä. Hirvi käänsi ympäri ja painu takas mettään. Onnek koira piti hirven haukussa seuraavat 5 h ja pimeän rajamailla pääsin korjaamaan virheeni ja kaatamaan sonnin. Laukaus oli osunu etujalan lihoille muutaman sentin lavan alapuolelle. En tiiä heilahtiko pyssy alas, vai hyppäskö sonni just ojan yli ku laukaisin. Mietitytti kyllä tuo tilanne pitkään jälkikäteen... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7489

LähetäLähetetty: 26.07.2013 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ohilaukaus viidestä metristä lähes kohti tulevaa vasaa. Laukaistaessa humpsahti edessä olevaan valtaojaan. Salamannopea paikko hutasemalla rankaan sivuuttaessa.

Haavakon teko etäisyyden arvioinnin pettäessä. Polvihollilta aivan loistoluokan tähtäys, mutta kuula osui tismalleen kympin alapuolelle viistäen vatsanahkaa. Tähtäin säädetty käymään sataan metriin ja tähdätessä ei tullut huomioitua korossa etäisyyttä ollenkaan. Ballistiikkataulukoista voisi kaivaa todellisen etäisyyden....

Paras , tai ainakin erikoisin kaatolaukaus tuli suoritettua sangen tiheässä metsikössä. Niin kuin kaikki tietävät, niin suhteellisen tiheässäkin metsässä saattaa olla jokin pitkä linja näkyväisyyttä jos ottaa askeleen pari johonkin suuntaan. Näkyvä linja voi olla hyvinkin kapea, mutta kuitenkin. Edessä olleen aukion ylitti yksinäinen hirvi sellaista vauhtia ettei ehtinyt edes asetta nostaa, mutta tiheikössä muutti askellustaan hitaaksi. Kulkusuunnan arvioinnin perusteella löytyi noin vajaan puolen metrin linja siihen suuntaan kun itse siirryin metrin pari. Etäisyyttä vajaa satanen ja kun pää ohitti linjan, niin näkyvään torsoon paukku ja siihen putosi. Itse taikurikin oli hämmästynyt temppunsa onnistumisesta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com