OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

pelkääkö kettu savua
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
pohjalainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Huh 2004
Viestejä: 237
Paikkakunta: virttaa

LähetäLähetetty: 19.12.2004 19:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olin tänä syksynä peura kopilla kytällä vetelin koko illan tupakkaa
ja olisin olettanu että ei nyt ainakan kettu tule liki
mut niin vaan sitä tultiin johonki 25m
et tuskin se puun sauhua pelkää
_________________
mav
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Paavo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 2855

LähetäLähetetty: 20.12.2004 19:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haju kulkeutuu maastossa hyvin ihmeellisesti. Ketussa yhdistyvät kaksi vastakkaista piirettä, nimittäin äärimmäinen varovaisuus ja äärimmäinen röyhkeys. Myös muutosien karttaminen ja uteliaisuus on tälläinen pari. Tiedä kummasta on ollut kyse.

Kun toistat saman tupakkarituaalin kymmeniä kertoja, niin uskon ettei tupakalla ole merkitystä. Turhan usein vedetään liian äkkinäisiä johtopäätöksiä muutaman kerran perusteella. Myös ympäristö vaikuttaa hyvin paljon. Jos ympäristössä tupakan haju tavallinen, tuskin kettu sitä mitenkään noteeraa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MustaRuuti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 722
Paikkakunta: Merikarvia/Pori

LähetäLähetetty: 19.01.2005 01:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riippu ihan siitä, että missä repolaiset asustelevat eli tottumus kysymys.
Nämä pohjoisen ketut,joiden reviirit ovat paljonti pelkkää korpea ja pinta-alaltaan suurempia ovat arkoja ja vierastavat outoja hajuja.
Etelän ketut eivät vierasta niin herkästi.


Viimeinen muokkaaja, MustaRuuti pvm 05.09.2006 02:20, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jusbe_5
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Tam 2005
Viestejä: 8
Paikkakunta: alajärvi

LähetäLähetetty: 24.01.2005 01:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos meinaa puulla lämmittää niin pitää olla savu piippu ainakin 4 metriä kopin katosta ylöspäin niin savu ei lakeudu maahan haaskan läheisyyteen....!!!! itse olen pitänyt haaskaa noin kaksi vuotta ja olen itse huomannut asian....!!!!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Narupyytäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Jou 2004
Viestejä: 189

LähetäLähetetty: 24.01.2005 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MustaRuuti kirjoitti:
se riippu ihan siitä,että missä repolaiset asustelevat eli tottumus kysymys
nuo pohjosen ketut joiden reviirit ovat paljonti pelkkää korpea niin ovat arkoja ja vierastavat outoja hajuja,mutta ei nämä etelän ketut välitä edes naapurin emännän pahan hajuisesta värkistä. Cool


Tuossa MR osui ihan naulankantaan. Varsinkin nuorempana tuli harrastettua lippusiimalla pyyntiä melko paljon. Ei niitä ns pihakettuja paljon kannattanu siimalla kiertää. Joskus menivät ihan pelkällä ravilla läpi. Sen sijaan kunnon mettäkettu pysyny parhaimmillaan neljä yötä sisällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eräjokke
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Jou 2004
Viestejä: 14

LähetäLähetetty: 24.01.2005 14:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo kiitoksia taas vastauksista. Olen ajatellut tässä ensi haaskakaudeksi rakentaa kunnon kytis kopin. Mitä suosittelisitte lämmitys keinoksi (kopista ei tulisi kovin iso) traktori vetoinen minkä alla olisi pyörät
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jusbe_5
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 24 Tam 2005
Viestejä: 8
Paikkakunta: alajärvi

LähetäLähetetty: 24.01.2005 23:25    Viestin aihe: koppi ja lämmitys Vastaa lainaamalla viestiä

jos et ole vielä rakentanut koppia niin suosittelen että teet todella viimeisen päälle ja sellaisen että ei käy vetoa yhtään ja ei kuulu äänet pihalle vaikka vähän liikku...! Itse rakensin kaverini kanssa kopin noin 1,5 vuotta sitten ja kun taas tuumailtiin tuossa yks ilta että olisi mukava kytätä lämpösessä kopissa kettua kun meinaa tuo vanha koppi olla vähän liian vetosa ja harva kun se rakennettiin märistä paneeleista ja ei malttanu laittaa kunnolla villoja seiniin niin nekin sieltä on hävinny oravien lämmikeeksi...! että keväällä on meilläkin rakentaminen jo edessä mutta onneksi piirustukset ja suunnitelmat ovat jo hyvällä mallilla....!!! ja mitä lämmitykseen tulee niin en kyllä suosittele kaminaa kun siinä meinaa olla niin haju haittoja vaikka se kyllä riippuu paikasta.... mutta mielestäni kunnon eristetyssä kopissa rittää ns. tuikkulaatikko joka on suunniteltu tarkoin ja valo ei näy laatikosta ulos päin vaikka ilmaa sen kyllä täytyy saada... voin lähettää "luonnoksen" jos et ole ennen tavannut ja jos kiinnostaa Idea
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Eräjokke
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Jou 2004
Viestejä: 14

LähetäLähetetty: 25.01.2005 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo se olisi hyvä jos sulla olis luonnos. Olisin kyllä todella kiinnostunut siitä. Millaista materiaalia suosittelisit (meinaat itse käyttää). Kopista olisi tarkoitus tulla hyvä ja kunnolla eristetty, sellainen ettei heti seuraavana vuonna tarvisi rakentaa uutta...

Tässä olis tää mun s-posti osote voit lähettää sinne jos viitsit tai vaikka laittaa tähän palstalle teroe01@jippii.fi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Paavo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 2855

LähetäLähetetty: 26.01.2005 13:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omalla kettukorsulla eivät ketut tule jos lämmitetään puilla. On kokeiltu monet kerrat. Putki on 7m pitkä joten siitä ei pitäisi olla kyse. Ilmeisesti savu joka ei kuulu ympäristöön normaalisti säikyttää niitä. Jatkuvasti lämmitetyn talon kupeessa asia on varmasti toinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com