OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanalinnustuskausi 2012
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 102, 103, 104  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 03.10.2012 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinkuin jo mainitsin, tetrin sanoma työkalu ollut käytössä. Eipäs tuossa kauheasti myönneltävää ole? Rolling Eyes Olympuksen kamera jotain 2000 luvun taitteesta, kuvat sen verta paskoja, että jotain niille on tehtävä. Joskus onnistuu, joskus ei. What ever.
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 03.10.2012 18:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaan silti piti sanoa että ei muokata Very Happy.
Selittelyjä selittelyn perään.

Patologinen pskanjauhaja vai hlvetin huono itsetunto?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 03.10.2012 18:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

en koe itse tuollaista "automaatti" työkalua kovin muokkauksena.. Annan esimerkin teille muokkaamisesta;


Lähes raaka versio;



Muokattu versio;



Tuollaisena itse koen kuvien muokkaamisen, toki mielipiteitä on erilaisia. Mutta turhaa alkaa haukkumaan p'skan jauhajaksi tai muutenkaan arvostelemaan ihmistä. Jos jonkun mielestä muokkaus on tuollaista kun edellä esitin ja taas jonkun toisen mielestä se on sitä, kun kuvalle tietokoneella jotakin tehdään. Täysin turhaa jauhaa kyllä näistä asioista, mutta kun ei täällä voi tältä välttyä.. Jos on tarve päteä, pätekää edes saaliista kuten ennen!
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 03.10.2012 18:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aikamoista lykkausta meneillään joka asiasta. Taskisen blogia oli mukava lukea.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 03.10.2012 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
en koe itse tuollaista "automaatti" työkalua kovin muokkauksena.. Annan esimerkin teille muokkaamisesta
Se kuvankäsittelyohjelmien työkalujen käyttö on juurikin sitä "kuvan muokkausta". Tässä antamassasi esimerkissä on jo kyse kuvamanipulaatiosta, kun kuvaan on lisätty elementtejä, joita ei siinä alun perin ole ollut olemassakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 03.10.2012 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tetri kirjoitti:
mtaskinen kirjoitti:
en koe itse tuollaista "automaatti" työkalua kovin muokkauksena.. Annan esimerkin teille muokkaamisesta
Se kuvankäsittelyohjelmien työkalujen käyttö on juurikin sitä "kuvan muokkausta". Tässä antamassasi esimerkissä on jo kyse kuvamanipulaatiosta, kun kuvaan on lisätty elementtejä, joita ei siinä alun perin ole ollut olemassakaan.


Sovitaan näin ja lopetetaan tää.

Kuvia tulemaan kiitos!
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
peknou
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2005
Viestejä: 342
Paikkakunta: Keskellä ei mittään

LähetäLähetetty: 03.10.2012 18:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lopettakkaa jo se mtaskisen arvosteleminen.Hänhän on supermetsästäjä,valokuvaaja,huipputason olympiaurheilija,ja ilmeisesti perheensä elättäjä metsän riistalla."saalismääristä päätellen"
Ei aikaakaan kun hän on LEVYLAULAJA.(ehkä esiintyyBB talossa)
Olkaamme onnellisia,jotta meillä on tällaisia NUORISON ESIKUVIA.
Tällaisia esikuvia nuorisomme tarvitsee.Kaikki vaan eräksi ,jotta selviää talven yli.Met täällä maalikylissä hajemma kyläkauppiaalta sen vähähäsen ruuan mitä tämmöset ylipainoiset tarttee.Siellä Napapiirin seutuvilla se on ruoka viellä mettästä haettava.Ei kannattais kajehtia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 03.10.2012 19:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

peknou kirjoitti:
Lopettakkaa jo se mtaskisen arvosteleminen.Hänhän on supermetsästäjä,valokuvaaja,huipputason olympiaurheilija,ja ilmeisesti perheensä elättäjä metsän riistalla."saalismääristä päätellen"
Ei aikaakaan kun hän on LEVYLAULAJA.(ehkä esiintyyBB talossa)
Olkaamme onnellisia,jotta meillä on tällaisia NUORISON ESIKUVIA.
Tällaisia esikuvia nuorisomme tarvitsee.Kaikki vaan eräksi ,jotta selviää talven yli.Met täällä maalikylissä hajemma kyläkauppiaalta sen vähähäsen ruuan mitä tämmöset ylipainoiset tarttee.Siellä Napapiirin seutuvilla se on ruoka viellä mettästä haettava.Ei kannattais kajehtia.


Hyvä vitsi Laughing Rolling Eyes En vain ymmärrä, minkä takia jotkut kuvat voi herättää ihmisissä näin paljon negatiivisiä ajatuksia toisia ihmisiä kohtaan?
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
peknou
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Tam 2005
Viestejä: 342
Paikkakunta: Keskellä ei mittään

LähetäLähetetty: 03.10.2012 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
peknou kirjoitti:
Lopettakkaa jo se mtaskisen arvosteleminen.Hänhän on supermetsästäjä,valokuvaaja,huipputason olympiaurheilija,ja ilmeisesti perheensä elättäjä metsän riistalla."saalismääristä päätellen"
Ei aikaakaan kun hän on LEVYLAULAJA.(ehkä esiintyyBB talossa)
Olkaamme onnellisia,jotta meillä on tällaisia NUORISON ESIKUVIA.
Tällaisia esikuvia nuorisomme tarvitsee.Kaikki vaan eräksi ,jotta selviää talven yli.Met täällä maalikylissä hajemma kyläkauppiaalta sen vähähäsen ruuan mitä tämmöset ylipainoiset tarttee.Siellä Napapiirin seutuvilla se on ruoka viellä mettästä haettava.Ei kannattais kajehtia.


Hyvä vitsi Laughing Rolling Eyes En vain ymmärrä, minkä takia jotkut kuvat voi herättää ihmisissä näin paljon negatiivisiä ajatuksia toisia ihmisiä kohtaan?


Tuskin pelkät kuvat,vaan myös "suuret" puheet
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 03.10.2012 19:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

perisofeus kirjoitti:
Aikamoista lykkausta meneillään joka asiasta. Taskisen blogia oli mukava lukea.


Myönnetään, mie lopetan tämän aiheen tähän.

Mutta se vaan on vähemmän kipeä tie nuorelle miehelle oppia vaikka netissä kuin aikanaan oikeassa elämässä, ettei selittelyllä aina selviä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 03.10.2012 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kohtuullista satua alkaa tulla. Mitä väliä sillä mitä kutsuu kuvien muokkaamiseksi tai ei. Melkoista saivartelua. Harva päästää kuvia sellaisenaan mihinkään vaan korjailee esim. valotusarvoja kohdalleen. Jokatapauksessa aivan toisarvoista ajojahtia joka ikisestä asiasta. Keskustelkaa taskisen kanssa miten löydetään lintuja.

Kyllä itsekin metsällä pyssyä kannan muutenkin kuin käsipunttina treenaamisen takia. Näin me suunnilleen kaikki tehdään. Sitävarten harjoitellaan ja suunnitellaan. Tarkoitus on saada koirille vielä monet haukut ennen kuin kausi laitetaan pakettiin. Erityisesti nuoremmalle pitää hankkia reilusti tilanteita ja rutiinia. Siinä hommassa saattaa selkä kastua ja jalkoja särkeä.

Voisi pohtia sitä mistä metsästyksessä on pohjimmiltaan kysymys.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 03.10.2012 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

perisofeus kirjoitti:
Voisi pohtia sitä mistä metsästyksessä on pohjimmiltaan kysymys.
Minusta siinä ei ainakaan ole kysymys kilpaurheilusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rocco
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2007
Viestejä: 525
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.10.2012 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tetri kirjoitti:
perisofeus kirjoitti:
Voisi pohtia sitä mistä metsästyksessä on pohjimmiltaan kysymys.
Minusta siinä ei ainakaan ole kysymys kilpaurheilusta.


Voisiko tässä keississä tosiaankin olla kyse kilpaurheilusta?

Huippu-urheilijoillehan ei usein kelpaa kuin se kirkkain mitali, he eivät usein tunne sijoja kaksi (II) eikä sijaa kolme (III) jne..
Ja tämä ajattelu on mahdollisesti tässä keississä siirtynyt rumasti metsästysharrastukseen?

Jospa eräillessä ajatuksissa on vain: Metso 10 pistettä, teeri 8 pistettä jne..

Kaikki liikkuva ammutaan, että saavutetaan se I-sija mielikuvitus kilpailijaa vastaan?

Ei vain pysty olla painamatta liipasinta, koska kaikki on tehtävä korkeimman palkintopallin saavuttamisen eteen..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 03.10.2012 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tetri kirjoitti:
Minusta siinä ei ainakaan ole kysymys kilpaurheilusta.

Niinpä.
Parissa syksyssä on tullut selväksi millaisilla asioilla saatetaan ajatella saatavan arvostusta ja kovan metsämiehen maineen.
Aluksi se ihmetytti ja jotenkin kauhistuttikin, nyt tunnen lähinnä myötähäpeää tiettyjä viestejä lukiessa.
Maine kasvaa samaa tahtia kuin kunnia vähenee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 03.10.2012 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minustahan te puhuttu se on selvää. Ja kyllä harrastan kilpaurheilua, olen myös jossakin vähissä määrin menestynyt lajissa,kun iän ottaa huomioon.

Mutta en koskaan ole ajatellut metsästystä minkaalaisena kilpailuna tai edes sellaisena "lajina". Metsästys on minulle kyllä harrastus, harrastus joka tuo mielenrauhaa ja auttaa unohtamaan arkisen elämän kiireet ja murheet. Se tapa millä toteutan sitä, voi olla jonkun mielestä väärä, jonkun mielestä oikea. Ei meidän ihmisten edes tarvitse ajatella samallailla läheskään aina.

Mutta sitä en oikein sulata, että epäillään sitä, onko minulla erä arvot ja kunnioitus luontoa ja sen antimia kohtaan oikealla tasolla, tai onko sitä ollenkaan. En halua koskaan pönkittää mitään egoani sillä mitä olen viikon tai viikonlopun aikana saaliiksi saanut. Urheilumaailma ja sen mukana tuomat asiat kyllä on opettanut ja pikkupojasta lähtien, että ylimielisyys ei kanna pitkälle. Nöyrä pitää olla urheilun saralla, niin myös metsästyksessä.

Nöyrästi pitää kunnioittaa sitä, että asun lähellä loistavia ja linturikkaita kairoja, vapaata metsästysoikeutta valtionmailla ja kaiken lisäksi sitä, että meillä on mahdollisuus koko suomen mittakaavassa harrastaa tätä perinteikästä harrastusta eli metsästystä. Jokainen meistä toteuttaa tätä harrastusta eri tavoin, joku nauttii suunnattomasti sorsan iltapassituksesta, joku taas kauriin kyttäys jahdista. Minä nautin kanalintujen ja petojen (lähinnä näätä ja kettu) metsästyksestä Lapin korkeuksilla, jossa metsät on komeita ja vanhoja sekä riista rikkaita.

Olen kulkenut metsällä 5 vuotiaasta asti, nyt alkaa oleen mittarissa 19v, eihän se ole ikä eikä mikään, eikä tuolla kokemusmäärällä voi eikä ole tarvettakaan lähteä kokeneempia neuvomaan. Mutta sen tiedän, että minä ainakin osaan arvostaa luontoa ja sen tarjoami mahdollisuuksia ihan varmasti ainakin yhtäpaljon kuin muutkin foorumilaiset.

Pikkupojasta lähtien olen ollut öitä laavulla suurissa kairoissa, kuten Pomokaira. Kipinöivät yöt laavulla, tervaksen tuoksu ja se tunne kun herää makuupussista aamulla, saa vetää henkäyksen koskemattoman luonnon ilmaa ja alkaa pakkaamaan reppua päivän koitoksiin, se on se mitä minä arvostan. Olen Nähnyt myös todella huonoja lintuvuosia, mutta myös vastaavasti todella hyviä. Molempia aika tasaverroin.

Joku haukkuu lahtaajaksi, joku ymmärtää. Se on jokaisen oma asia. Mutta minä itse tiedostan, kuinka paljon miltäkin alueelta kestää riistaa veroitta, ilman pelkoa siitä, että kanta romahtaisi. Postaan foorumille kuvia saaliistani, vain siksi että haluan jakaa kokemuksia teidän kanssa, en tee sitä egoillakseni sillä mitä olen saanut, koska ei ole varaa eikä tarvetta. Esimerkiksi tältä foorumilta löytyy useita ja taas useita ihmisiä jotka ovat ampuneet kyyhkyjä tai hanhia. Itse en koskaan ole kumpaakaan lintua päin edes päässyt ampumaan. Kun taas joku on ehkä ampunut elämässään yhden tai kaksi metsoa ja minä ammun syksyssä useamman. Teillä ei siellä etelämmässä ole metsoja siihen malliin kuten täällä. Kun taas vastaavasti esimerkiksi edellämainittuja kyyhkyjä täällä ei ole lainkaan. Toki metso on ehkä lintuna jalompi, jonkun mielestä. Itse näen sen lintuna muiden seassa,koska paikallinen metsotiheys on sitä luokkaa,että ei se ole enään mikään erikoisuus.

Toivottavasti tämä nyt sentään jotakin herätti teissä muissa, jotakin sellaista, että löytäisitte minunkin toiminnasta jotakin positiivista.
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Tämä aihe on lukittu, et voi muokata vastauksia tai kirjoittaa uusia vastauksia    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 60, 61, 62 ... 102, 103, 104  Seuraava
Sivu 61 Yht. 104

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com